
W212 liittyviä kysymyksiä
- NuoriMersuilija
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 26.09.2019 17:15
W212 liittyviä kysymyksiä
Olis tosiaan tarkoituksena ostaa w212 eemeli, kiinnostais tietää että suositteleeko porukka v6 diesel koneesta sitä joka on sen perus ~230 hp vai sitä tehokkaampaa ~265hp? Perusteluita kans kaivataan. Mites sitten ennen ostoa että mitä huomioitavia asioita kannattaa kysellä? Ja vielä egr ja dpf poistosta et miten katsurit noihin suhtautuu 

-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Ostat sitten millä koneella hyvänsä, niin varmista, että että ei ole ohjelmoitu eikä saastelaitteita räpellelty, menee nimittäin ajokieltoon, jos katsuri huomaa. Liikennekelpoiseksi palauttaminen onkin sitten hiukan arvokkaampi työmaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
- NuoriMersuilija
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 26.09.2019 17:15
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Eli kaikinpuolin kannattavampaa pitää sellaisenaan tekniikan puolesta ja yrittää pitää egr:n puhtaana sen sijaan että tulppaisi sen?
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Viritetyllä autolla ajaminen on mukavampaa. Ei ohjelmointi ja EGR:n käytöstä poisto näy katsastuksessa. DPF:n poisto on turhaa, koska Mersujen hiukkassuodattimet kestävät. Tukkeutumisen syy on useimmiten että ajetaan muu vika päällä.
Ohjelman tekijällä on väliä, sillä myös huonoja ohjelmia tehdään. Suosittelen eritoten tuikun ohjelmaa, josta löydät tietoa foorumilta.
Ohjelman tekijällä on väliä, sillä myös huonoja ohjelmia tehdään. Suosittelen eritoten tuikun ohjelmaa, josta löydät tietoa foorumilta.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Mulla on ollu tuo oma kulkine vajaa 7v. Se on tuolla vanhemmalla, eli pienempitehoisella kutoskoneella.
Olen ajanut autolla 42tkm - 245tkm ja ei ole mitään isompaa ongelmaa ollut. Isoimmat korjattavat on ollut tyyppivikana esiintyvä öljynlauhduttimen silmälasitiivisteen porsiminen. Itse tiivistehän kustantaa vissiin alle 4€, mutta vaihtotyö on tonnin luokkaa, kun koko koneen päällinen pitää purkaa ja jos vaihtaa samalla öljynlauhduttimen (suositus).
Toinen ongelma oli, kun hävisi tehot, niin syynä oli joku 15€ anturin rikkoutuminen. Vaihto kaikkineen Tartossa muistakseni 140€.
Muuta en muista, että olisi ollut ja on riittänyt, kun on laittanut naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Tehojahan saisi olla aina enemmän ja yli 300hv bemarin jälkeen tuntui, ettei tuolla ehdi mihinkään. Hyvin on kuitenkin ehtinyt, koska ei olisi tullut mieleenkään, että joku auto viihtyisi mulla yli kaksi vuotta. Ja ehti tolla saada kortinkin hetkeksi hyllylle
Nyt on vähän autokuume kömpinyt esiin, mutta ehkä vielä täytyy hieman katsella kiivaana käyvää hybridibuumia, josko sieltä omiin tarpeisiin putkahtaisi malli, jossa kaikki omat vaatimusspeksit täyttyy.
Kaikkinensa voin siis suositella, että on hyvä auto. Omassa on varusteitakin ihan hyvä satsi, mm. Airmatic, joka on jonkun mielestä kauhea asia. Mun mielestä hemmetin mukava ja jos hajoaa, niin korjataan. Vielä ei ole hajonnut.
Olen ajanut autolla 42tkm - 245tkm ja ei ole mitään isompaa ongelmaa ollut. Isoimmat korjattavat on ollut tyyppivikana esiintyvä öljynlauhduttimen silmälasitiivisteen porsiminen. Itse tiivistehän kustantaa vissiin alle 4€, mutta vaihtotyö on tonnin luokkaa, kun koko koneen päällinen pitää purkaa ja jos vaihtaa samalla öljynlauhduttimen (suositus).
Toinen ongelma oli, kun hävisi tehot, niin syynä oli joku 15€ anturin rikkoutuminen. Vaihto kaikkineen Tartossa muistakseni 140€.
Muuta en muista, että olisi ollut ja on riittänyt, kun on laittanut naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Tehojahan saisi olla aina enemmän ja yli 300hv bemarin jälkeen tuntui, ettei tuolla ehdi mihinkään. Hyvin on kuitenkin ehtinyt, koska ei olisi tullut mieleenkään, että joku auto viihtyisi mulla yli kaksi vuotta. Ja ehti tolla saada kortinkin hetkeksi hyllylle

Kaikkinensa voin siis suositella, että on hyvä auto. Omassa on varusteitakin ihan hyvä satsi, mm. Airmatic, joka on jonkun mielestä kauhea asia. Mun mielestä hemmetin mukava ja jos hajoaa, niin korjataan. Vielä ei ole hajonnut.
S212 E350CDI
- NuoriMersuilija
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 26.09.2019 17:15
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
jusi kirjoitti:Viritetyllä autolla ajaminen on mukavampaa. Ei ohjelmointi ja EGR:n käytöstä poisto näy katsastuksessa. DPF:n poisto on turhaa, koska Mersujen hiukkassuodattimet kestävät. Tukkeutumisen syy on useimmiten että ajetaan muu vika päällä.
Ohjelman tekijällä on väliä, sillä myös huonoja ohjelmia tehdään. Suosittelen eritoten tuikun ohjelmaa, josta löydät tietoa foorumilta.
Kertoisitko tosta poistosta vähän lisää? Jääkö se paikalleen vai otetaanko kokonaan pois? Itsellä ei oo niin kokemusta tämänlaisista asioista

- NuoriMersuilija
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 26.09.2019 17:15
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Mukavaa että viitsit nähdä vaivaa, ja kertoa. Mites sitten noi varusteet, onko harman kardonit paljonkin eroavaiset vakiokaiuttimista?K70 kirjoitti:Mulla on ollu tuo oma kulkine vajaa 7v. Se on tuolla vanhemmalla, eli pienempitehoisella kutoskoneella.
Olen ajanut autolla 42tkm - 245tkm ja ei ole mitään isompaa ongelmaa ollut. Isoimmat korjattavat on ollut tyyppivikana esiintyvä öljynlauhduttimen silmälasitiivisteen porsiminen. Itse tiivistehän kustantaa vissiin alle 4€, mutta vaihtotyö on tonnin luokkaa, kun koko koneen päällinen pitää purkaa ja jos vaihtaa samalla öljynlauhduttimen (suositus).
Toinen ongelma oli, kun hävisi tehot, niin syynä oli joku 15€ anturin rikkoutuminen. Vaihto kaikkineen Tartossa muistakseni 140€.
Muuta en muista, että olisi ollut ja on riittänyt, kun on laittanut naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Tehojahan saisi olla aina enemmän ja yli 300hv bemarin jälkeen tuntui, ettei tuolla ehdi mihinkään. Hyvin on kuitenkin ehtinyt, koska ei olisi tullut mieleenkään, että joku auto viihtyisi mulla yli kaksi vuotta. Ja ehti tolla saada kortinkin hetkeksi hyllylleNyt on vähän autokuume kömpinyt esiin, mutta ehkä vielä täytyy hieman katsella kiivaana käyvää hybridibuumia, josko sieltä omiin tarpeisiin putkahtaisi malli, jossa kaikki omat vaatimusspeksit täyttyy.
Kaikkinensa voin siis suositella, että on hyvä auto. Omassa on varusteitakin ihan hyvä satsi, mm. Airmatic, joka on jonkun mielestä kauhea asia. Mun mielestä hemmetin mukava ja jos hajoaa, niin korjataan. Vielä ei ole hajonnut.
Laitan tähän alle muutaman ehdokkaan
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10735364" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10011202" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10216530" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10644793" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Kolme viimeistä vanhemmalla koneella - itse en ottaisi. Ekassa istuinnahka revennyt ja selitykseksi tarjotaan rei'itettyä nahkaa - höpöhöpö.NuoriMersuilija kirjoitti:Mukavaa että viitsit nähdä vaivaa, ja kertoa. Mites sitten noi varusteet, onko harman kardonit paljonkin eroavaiset vakiokaiuttimista?K70 kirjoitti:Mulla on ollu tuo oma kulkine vajaa 7v. Se on tuolla vanhemmalla, eli pienempitehoisella kutoskoneella.
Olen ajanut autolla 42tkm - 245tkm ja ei ole mitään isompaa ongelmaa ollut. Isoimmat korjattavat on ollut tyyppivikana esiintyvä öljynlauhduttimen silmälasitiivisteen porsiminen. Itse tiivistehän kustantaa vissiin alle 4€, mutta vaihtotyö on tonnin luokkaa, kun koko koneen päällinen pitää purkaa ja jos vaihtaa samalla öljynlauhduttimen (suositus).
Toinen ongelma oli, kun hävisi tehot, niin syynä oli joku 15€ anturin rikkoutuminen. Vaihto kaikkineen Tartossa muistakseni 140€.
Muuta en muista, että olisi ollut ja on riittänyt, kun on laittanut naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Tehojahan saisi olla aina enemmän ja yli 300hv bemarin jälkeen tuntui, ettei tuolla ehdi mihinkään. Hyvin on kuitenkin ehtinyt, koska ei olisi tullut mieleenkään, että joku auto viihtyisi mulla yli kaksi vuotta. Ja ehti tolla saada kortinkin hetkeksi hyllylleNyt on vähän autokuume kömpinyt esiin, mutta ehkä vielä täytyy hieman katsella kiivaana käyvää hybridibuumia, josko sieltä omiin tarpeisiin putkahtaisi malli, jossa kaikki omat vaatimusspeksit täyttyy.
Kaikkinensa voin siis suositella, että on hyvä auto. Omassa on varusteitakin ihan hyvä satsi, mm. Airmatic, joka on jonkun mielestä kauhea asia. Mun mielestä hemmetin mukava ja jos hajoaa, niin korjataan. Vielä ei ole hajonnut.
Laitan tähän alle muutaman ehdokkaan
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10735364" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10011202" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10216530" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10644793" onclick="window.open(this.href);return false;
- NuoriMersuilija
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 26.09.2019 17:15
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Mikä tästä vanhemmasta koneesta tekee sellasen ettet sitä itse huolisi?tj86430 kirjoitti:Kolme viimeistä vanhemmalla koneella - itse en ottaisi. Ekassa istuinnahka revennyt ja selitykseksi tarjotaan rei'itettyä nahkaa - höpöhöpö.NuoriMersuilija kirjoitti:Mukavaa että viitsit nähdä vaivaa, ja kertoa. Mites sitten noi varusteet, onko harman kardonit paljonkin eroavaiset vakiokaiuttimista?K70 kirjoitti:Mulla on ollu tuo oma kulkine vajaa 7v. Se on tuolla vanhemmalla, eli pienempitehoisella kutoskoneella.
Olen ajanut autolla 42tkm - 245tkm ja ei ole mitään isompaa ongelmaa ollut. Isoimmat korjattavat on ollut tyyppivikana esiintyvä öljynlauhduttimen silmälasitiivisteen porsiminen. Itse tiivistehän kustantaa vissiin alle 4€, mutta vaihtotyö on tonnin luokkaa, kun koko koneen päällinen pitää purkaa ja jos vaihtaa samalla öljynlauhduttimen (suositus).
Toinen ongelma oli, kun hävisi tehot, niin syynä oli joku 15€ anturin rikkoutuminen. Vaihto kaikkineen Tartossa muistakseni 140€.
Muuta en muista, että olisi ollut ja on riittänyt, kun on laittanut naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Tehojahan saisi olla aina enemmän ja yli 300hv bemarin jälkeen tuntui, ettei tuolla ehdi mihinkään. Hyvin on kuitenkin ehtinyt, koska ei olisi tullut mieleenkään, että joku auto viihtyisi mulla yli kaksi vuotta. Ja ehti tolla saada kortinkin hetkeksi hyllylleNyt on vähän autokuume kömpinyt esiin, mutta ehkä vielä täytyy hieman katsella kiivaana käyvää hybridibuumia, josko sieltä omiin tarpeisiin putkahtaisi malli, jossa kaikki omat vaatimusspeksit täyttyy.
Kaikkinensa voin siis suositella, että on hyvä auto. Omassa on varusteitakin ihan hyvä satsi, mm. Airmatic, joka on jonkun mielestä kauhea asia. Mun mielestä hemmetin mukava ja jos hajoaa, niin korjataan. Vielä ei ole hajonnut.
Laitan tähän alle muutaman ehdokkaan
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10735364" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10011202" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10216530" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10644793" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Uudempi on tehokkaampi ja kuluttaa vähemmän, myös ajoneuvovero on pienempi ja niitä saa kuitenkin about samoilla hinnoilla. Ei siinä vanhemmassakaan sinänsä mitään vikaa ole, uudempi on vaan parempi.NuoriMersuilija kirjoitti:Mikä tästä vanhemmasta koneesta tekee sellasen ettet sitä itse huolisi?tj86430 kirjoitti:Kolme viimeistä vanhemmalla koneella - itse en ottaisi. Ekassa istuinnahka revennyt ja selitykseksi tarjotaan rei'itettyä nahkaa - höpöhöpö.NuoriMersuilija kirjoitti:Mukavaa että viitsit nähdä vaivaa, ja kertoa. Mites sitten noi varusteet, onko harman kardonit paljonkin eroavaiset vakiokaiuttimista?K70 kirjoitti:Mulla on ollu tuo oma kulkine vajaa 7v. Se on tuolla vanhemmalla, eli pienempitehoisella kutoskoneella.
Olen ajanut autolla 42tkm - 245tkm ja ei ole mitään isompaa ongelmaa ollut. Isoimmat korjattavat on ollut tyyppivikana esiintyvä öljynlauhduttimen silmälasitiivisteen porsiminen. Itse tiivistehän kustantaa vissiin alle 4€, mutta vaihtotyö on tonnin luokkaa, kun koko koneen päällinen pitää purkaa ja jos vaihtaa samalla öljynlauhduttimen (suositus).
Toinen ongelma oli, kun hävisi tehot, niin syynä oli joku 15€ anturin rikkoutuminen. Vaihto kaikkineen Tartossa muistakseni 140€.
Muuta en muista, että olisi ollut ja on riittänyt, kun on laittanut naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Tehojahan saisi olla aina enemmän ja yli 300hv bemarin jälkeen tuntui, ettei tuolla ehdi mihinkään. Hyvin on kuitenkin ehtinyt, koska ei olisi tullut mieleenkään, että joku auto viihtyisi mulla yli kaksi vuotta. Ja ehti tolla saada kortinkin hetkeksi hyllylleNyt on vähän autokuume kömpinyt esiin, mutta ehkä vielä täytyy hieman katsella kiivaana käyvää hybridibuumia, josko sieltä omiin tarpeisiin putkahtaisi malli, jossa kaikki omat vaatimusspeksit täyttyy.
Kaikkinensa voin siis suositella, että on hyvä auto. Omassa on varusteitakin ihan hyvä satsi, mm. Airmatic, joka on jonkun mielestä kauhea asia. Mun mielestä hemmetin mukava ja jos hajoaa, niin korjataan. Vielä ei ole hajonnut.
Laitan tähän alle muutaman ehdokkaan
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10735364" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10011202" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10216530" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10644793" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Kolmisenkymmentä hevosvoimaa tehokkaampi vakiona tai ohjelmoituna, onko muuta eroa? Joku 50€ vuodessa halvempi ja kuluttaa ehkä desin vähemmän, ei niillä nyt kuuhun mennä. Autohan on vallan mainio, seuraava mersu sitten 124 jälkeen.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
itse ottaisin tuon jossa ruskeat penkit. Siinä on adaptiivinen cruise yms.
se onko kone se uusi vain vanhempi et huomaa kuin kerran kuussa. Mutta cruisen huomaat joka päivä.
se onko kone se uusi vain vanhempi et huomaa kuin kerran kuussa. Mutta cruisen huomaat joka päivä.
W212 E350cdi
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Mä voisin EHKÄ myydä omani, mutta tykkään siitä niin kovasti
Vähän enemmän ajettu kuin noi linkin autot, mutta paljon paremmilla varusteilla.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- NuoriMersuilija
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 26.09.2019 17:15
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Ite kanssa tykkään tosta ruskeapenkkisestä, mieluiten olis sedani itselle sopiva mut eipä niitä noilla varusteilla hirveemmin tarjolla nytten oo, täytyy varmaan jossain vaiheessa laittaa tänne ostoilmoitus jos joltain hyvä yksilö löytyisiNurmituomas kirjoitti:itse ottaisin tuon jossa ruskeat penkit. Siinä on adaptiivinen cruise yms.
se onko kone se uusi vain vanhempi et huomaa kuin kerran kuussa. Mutta cruisen huomaat joka päivä.

- NuoriMersuilija
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 26.09.2019 17:15
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Kiinnostais kyllä muuten mut ei oo nelivedolle valitettavasti tarvetta vielä pitkään aikaanS202 kirjoitti:Mä voisin EHKÄ myydä omani, mutta tykkään siitä niin kovastiVähän enemmän ajettu kuin noi linkin autot, mutta paljon paremmilla varusteilla.
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Hyvin varusteltuja joutuu usein hakemaan ulkomailta, Suomen autoverotus kun pitää huolen siitä, että aika harva ruksii hirveän pitkää varustelistaa (omassa oli Suomen hinnaston mukaan varusteita vajaa 40K edestä, eli n. melkein 50% lisää perusmalliin samalla koneella). Toki liikkeiden tuontiautoissa löytyy.
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Ja tuo vaan lisää ongelmia. Muista myös, että auto joka on kallis ostaa uutena, on kallis pitää vanhana.NuoriMersuilija kirjoitti:Kiinnostais kyllä muuten mut ei oo nelivedolle valitettavasti tarvetta vielä pitkään aikaanS202 kirjoitti:Mä voisin EHKÄ myydä omani, mutta tykkään siitä niin kovastiVähän enemmän ajettu kuin noi linkin autot, mutta paljon paremmilla varusteilla.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Sitten varmaan E-mersu isolla padalla on väärä joka tapauksesa.tahtoomersun kirjoitti: Muista myös, että auto joka on kallis ostaa uutena, on kallis pitää vanhana.
211:ssä neliveto oli herkkä erikokoisille fillareille, ja sen takia jakolaatikkoon piti vaihtaa aina silloin tällöin öljyt. 212:ssa neliveto ei aiheuttanut 120tkm aikana (100-220tkm) mitään ylimääräistä, jakolaatikko oli parempi ja öljyt vaihtuivat vaihteiston mukana.
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
En tiedä mikä on kulutusero eri koneilla samassa kopassa, vanha kone 211-kopassa vei vajaan litran enemmän kuin uusi 212-kopassa. Voi olla että samassa kopassa ero on vain desin, mutta epäilen sen olevan enemmän. Tehojen lisäksi toki myös väännössä on eroa.S202 kirjoitti:Kolmisenkymmentä hevosvoimaa tehokkaampi vakiona tai ohjelmoituna, onko muuta eroa? Joku 50€ vuodessa halvempi ja kuluttaa ehkä desin vähemmän, ei niillä nyt kuuhun mennä. Autohan on vallan mainio, seuraava mersu sitten 124 jälkeen.
Kannattaa koeajaa molempia, jos mahdollista. Sittenhän sen näkee huomaako itse jotain oleellista eroa. Jos molemmat tuntuu yhtä hyviltä eikä pieni kulutusero haittaa, niin sittenhän voi yhtä hyvin ottaa vanhemmallakin koneella. Makuasioitahan nämä pitkälti ovat.
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Faceliftissä tuli ilmeisesti elektromekaaninen ohjaustehostin hydraulisen tilalle. Paraniko vai huononiko ohjaustuntuma? Tykkäsin ainakin W212 parameterlenkungista, vaikka olikin todella hidas.
Noista kulutuksista olikin jo puhe. Eli ilmeisesti kenelläkään ei ole juuri tietoa onko V6-dieselmyllyissä eroa kulutuksessa eri vuosimallien välillä?
Faceliftiä mainostettiin että oli "kaikkien aikojen isoin facelift", mutta ilmeisesti faceliftiä ei pidetä yleisesti ottaen mitenkään oleellisesti parempana?
W212 tuntuu kaikin puolin ihan hyvältä autolta, mutta en tiedä pitäisikö vaan suosiolla odotella että käytettyjen W213 hinnat laskisi oman budjetin tasolle...
Noista kulutuksista olikin jo puhe. Eli ilmeisesti kenelläkään ei ole juuri tietoa onko V6-dieselmyllyissä eroa kulutuksessa eri vuosimallien välillä?
Faceliftiä mainostettiin että oli "kaikkien aikojen isoin facelift", mutta ilmeisesti faceliftiä ei pidetä yleisesti ottaen mitenkään oleellisesti parempana?
W212 tuntuu kaikin puolin ihan hyvältä autolta, mutta en tiedä pitäisikö vaan suosiolla odotella että käytettyjen W213 hinnat laskisi oman budjetin tasolle...

Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Mitähän isoa siinä faceliftissä oli, takaovet erilaiset joilla saatiin se "ponttooni" pois, valot ja puskurit. Moottorit suunnilleen samoja alusta loppuun. Sisätiloissa mittaristoa ja tosi käytännöllinen kello siihen ilmasuulakkeiden väliin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Juuri noiden ansiosta, paljon modernimpi ja tyylikkäämpi ulkonäkö.S202 kirjoitti:Mitähän isoa siinä faceliftissä oli, takaovet erilaiset joilla saatiin se "ponttooni" pois, valot ja puskurit. Moottorit suunnilleen samoja alusta loppuun. Sisätiloissa mittaristoa ja tosi käytännöllinen kello siihen ilmasuulakkeiden väliin.

S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Nojaa, onhan se ihan ok mutta paremminkin sen olis voinut tehdä. Lähinnä kun terävälinjaista ja särmikästä lähdetään pyöristämään puskureilla niin ei se oikein sopusuhtaisen näköinen ole.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
S212 vm 2013, takaiskarin yläpään tuki antoi periksi (korvakkeet murtuivat) ja käytännöss iskari yläpäästä irti, onko kenellekään käynyt vastaavaa? Hieman yllätti että tällaistakin voi käydä.
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Varmaan jokatoisella jollei ole orkkisiskareita vaihdettu uuden ja nykyisyyden välillä jossa ne tulee mukana. huonoa materiaalina joka ei kestäbeesarja kirjoitti:S212 vm 2013, takaiskarin yläpään tuki antoi periksi (korvakkeet murtuivat) ja käytännöss iskari yläpäästä irti, onko kenellekään käynyt vastaavaa? Hieman yllätti että tällaistakin voi käydä.
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Ok, hyvä tietää. Pitää laittaa molemminpuolin nyt uudet.shade_z kirjoitti:Varmaan jokatoisella jollei ole orkkisiskareita vaihdettu uuden ja nykyisyyden välillä jossa ne tulee mukana. huonoa materiaalina joka ei kestäbeesarja kirjoitti:S212 vm 2013, takaiskarin yläpään tuki antoi periksi (korvakkeet murtuivat) ja käytännöss iskari yläpäästä irti, onko kenellekään käynyt vastaavaa? Hieman yllätti että tällaistakin voi käydä.
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Jatketaas nyt vielä kysymyksiä: ilmeisesti S212ssakin on jarruputkiongelmaa etenkin siellä takajarruissa missä putki tekee 90 asteen mutkan. Onko jollain nuo 212:ssa puhjennut ja mikä ikä / kilsat? Ja jos/kun korjautettu niin mitä on kustantanut?
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
kyllä joku jarruputki on ihan yksi ja sama niinkuin kustannutmielessä. Autossa missä on tietokoneita ja hilavitkuttimia, korkeapainepumppuja ja erilaisia toinen toistaan kalliimpia osia ja järjestelmiä. Tonni menee vaikka ei oikein vielä edes hajoaisi mitään isoa.
kannattaahan ne pestä niin kestää pitempään, mutta enemmän huolestuisin takarungon ruostumisesta ja kaikesta muusta tekniikasta. Eipä sitä autoa jätetä jonkun jarruputkijutun takia ostamatta, tai muka ostaisi jonkun toisen mallin, ja siinä on vaan toiset viat. mutta vikoja kuitenkin.
kannattaahan ne pestä niin kestää pitempään, mutta enemmän huolestuisin takarungon ruostumisesta ja kaikesta muusta tekniikasta. Eipä sitä autoa jätetä jonkun jarruputkijutun takia ostamatta, tai muka ostaisi jonkun toisen mallin, ja siinä on vaan toiset viat. mutta vikoja kuitenkin.
W212 E350cdi
Re: W212 liittyviä kysymyksiä
Joo ihan totta 'pikkuvikoja' noi putket kustannusmielessä. Mutta vaikka kustannusmielessä pikku vika niin kuitenkin sellainen joka voi jättää tielle tai tuoda katsastuksessa ajokiellon. Olen ajellut aiemmin esim ei niin tuoreilla 5 sarjan bmw:illä joten kyllä tämä saksalaisten isojen autojen kustannuspuoli on ihan tuttua.