W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Tuollaiselle olisi tarvetta ja mistä sais toimivan paketin jossa olis myös selkeät kytkentäohjeet.
Laitoin kauppatorille ostoilmoituksen.
Laitoin kauppatorille ostoilmoituksen.
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Googleen "keskuslukon kauko-ohjaus" ja löytyy vaikka mitä, sitten valitsemaan mieluisen näköistä kapulaa tarjolla olevista.
Nykyään näemmä ainakin minun silmää miellyttäviä tarjolla
https://www.mtt-trading.fi/cat/p2337-yl ... 12-fi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyään näemmä ainakin minun silmää miellyttäviä tarjolla
https://www.mtt-trading.fi/cat/p2337-yl ... 12-fi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Kun tarve pelkälle Kauko-ohjaukselle niin tuo dealerin ehdottama saattaisi tosiaan olla hyväkin?
Itte olen laittanu Avitalin laitteita omiini useammankin. Eka on ollu paikoillaan reilun 10v ja yhtäkään patteria ei ole vielä tarvinnu uusia. Toinen on ollu paikoillaan 7v eikä siinäkään vielä patteria ole vaihdettu. Matikissa on ollu paikallaan vissiin 2v ja siinä se isompi radio-ohjain syö patteria tosin siihen käy AAA. Toinen Kauko-ohjain on samanlainen kuin vanhemmissakin ja se on pelannu.
Tuo jälkimäinen Avital on siitä hyvä että pelaa tosi kaukaa ja miinuksena se että sisätutka on minusta huonompi kuin nuissa kahdessa vanhemmanmallisessa. Nuo kaksi vanhempaa ei koskaan ole antanu hasardihälytystä kun taas tää uusin on. Siinä justiin tuo tutka on se jonka säätö on tarkempi ja vaatii enemmän säätelyä ja minusta siis on epävarmempi. Kännyn jos unohtaa autoon ni alkaa varottelemaan. Ei tuo huono asia ole jos kännynunohtamisesta alkaa ilmoittelemaan mutta kertoo siitä että herkempi on. Vanhemissa ei vaikutusta oli känyy autossa tai ei.
Sellainen hyvä puoli Avitalisa myös on ettei se syö auton akkua. Lepovirta kahdessa vanhemmassa on muistaakseni jotain 20mA luokkaa silloin kun hälytin on päällä. Kestää siis viikkokausia kunhan akku vaan ei ole avian loppu ja vielä auto käynnistyy moitteetta.
Kun teet kytkentöjä ni ne abikot sit jätät pakkiin jollekin muulle projektille
Ainoa paikka mihin abikoa voi käyttää on maadoitus sekä päävirta. Tinaat puristamisen jälkeen ne liitokset silleen että myös se abikon rengasosa peiittyy ohueen tinakerrokseen. Sillä varmistuu se ettei abiko ajansaatossa ala hapettumaan liitoskohdasta eikä siitä rengasosasta. Ihan kaikki muut liitoksen sit tnajuotoksilla ja sekä kunollisella kutistesukalla. Kunnollinen on sellaista jossa on liima. Kun sen lämmittää kutistusvaiheessa ni liima sulkee juotoskohdan eikä vesi pääse johtimeen.
Itte olen tehny kahdella kutistesukkakerroksella joista jälkimäinen on allaolevaa hieman pidempi. Sen tuolla saavuttaa ettei ihanjustiin nuita osastoja tarte alkaa koukkimaan kun kerralla tekee kunnolla.
Itte olen laittanu Avitalin laitteita omiini useammankin. Eka on ollu paikoillaan reilun 10v ja yhtäkään patteria ei ole vielä tarvinnu uusia. Toinen on ollu paikoillaan 7v eikä siinäkään vielä patteria ole vaihdettu. Matikissa on ollu paikallaan vissiin 2v ja siinä se isompi radio-ohjain syö patteria tosin siihen käy AAA. Toinen Kauko-ohjain on samanlainen kuin vanhemmissakin ja se on pelannu.
Tuo jälkimäinen Avital on siitä hyvä että pelaa tosi kaukaa ja miinuksena se että sisätutka on minusta huonompi kuin nuissa kahdessa vanhemmanmallisessa. Nuo kaksi vanhempaa ei koskaan ole antanu hasardihälytystä kun taas tää uusin on. Siinä justiin tuo tutka on se jonka säätö on tarkempi ja vaatii enemmän säätelyä ja minusta siis on epävarmempi. Kännyn jos unohtaa autoon ni alkaa varottelemaan. Ei tuo huono asia ole jos kännynunohtamisesta alkaa ilmoittelemaan mutta kertoo siitä että herkempi on. Vanhemissa ei vaikutusta oli känyy autossa tai ei.
Sellainen hyvä puoli Avitalisa myös on ettei se syö auton akkua. Lepovirta kahdessa vanhemmassa on muistaakseni jotain 20mA luokkaa silloin kun hälytin on päällä. Kestää siis viikkokausia kunhan akku vaan ei ole avian loppu ja vielä auto käynnistyy moitteetta.
Kun teet kytkentöjä ni ne abikot sit jätät pakkiin jollekin muulle projektille

Itte olen tehny kahdella kutistesukkakerroksella joista jälkimäinen on allaolevaa hieman pidempi. Sen tuolla saavuttaa ettei ihanjustiin nuita osastoja tarte alkaa koukkimaan kun kerralla tekee kunnolla.
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Juu liitoksia juotettu ja laitettu liimasukka tosin vaan yhellä sukalla ja sen kun keskeltä kutistaa reunoille nii tiivis on.
Tuossa omassa tosin hälytin tehtaan jäljiltä ja olisko aktivointi
Avaimella kuskin ovesta.Saiskohan tämän mukaan kauko-ohjaukselle?
Tuossa omassa tosin hälytin tehtaan jäljiltä ja olisko aktivointi
Avaimella kuskin ovesta.Saiskohan tämän mukaan kauko-ohjaukselle?
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Pakkohan se hälytin on huomioida, koska alkuperäinen hälytin on omassa virtapiirissä, ei keskuslukituksen. Jos siis liität lukkoon tuollaisen kaukkarin, niin hälytin huutaa joka kerta kun avaat oven, ellet sitten myös käytä avainta samalla kun käytät kaukkaria...
Kaksi vaihtoehtoa: Eliminoit hälyttimen pois toiminnasta, tai lisäät systeemiin myös hälyttimen ohjauksen, releillä tai servolla.
Minulla on yhdessä 126:ssa edellisen omistajan asennuttama Waecon kauko-ohjaus, johon on liitetty servo, joka siis avaa ja lukitsee ovet kuskin oven vivustoista. Näin se vastaa avaimen käyttöä, ja hälytinkin toimii normaalisti.
Tällainen:
https://www.ebay.de/p/683649429" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja siinä lisävarusteena nähtävästi tämä:
https://www.conrad.com/p/waeco-ml-3605- ... tor-845035" onclick="window.open(this.href);return false;
Servon piuhat menee ohjainyksikölle.
Kaksi vaihtoehtoa: Eliminoit hälyttimen pois toiminnasta, tai lisäät systeemiin myös hälyttimen ohjauksen, releillä tai servolla.
Minulla on yhdessä 126:ssa edellisen omistajan asennuttama Waecon kauko-ohjaus, johon on liitetty servo, joka siis avaa ja lukitsee ovet kuskin oven vivustoista. Näin se vastaa avaimen käyttöä, ja hälytinkin toimii normaalisti.
Tällainen:
https://www.ebay.de/p/683649429" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja siinä lisävarusteena nähtävästi tämä:
https://www.conrad.com/p/waeco-ml-3605- ... tor-845035" onclick="window.open(this.href);return false;
Servon piuhat menee ohjainyksikölle.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Kytkin löytynee hälyttimelle lukkopesän lähettyviltä. Rele vois olla helpompi toteuttaa.
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Ovenkahvaan integroitu, ainakin 126:ssa. En muista oliko 1- vai 2-napainen, eli tarvitaanko sulkeva/avaava vai vaihtava rele. Haasteeksi voi vain muodostua löytää rele, joka ei kummassakaan asennosa kuluta virtaa. Ei ole kovinkaan tarkoituksenmukaista tehdä asennusta, jossa virtaa kuluu aina kun lukot ovat auki taikka kiinni. Tällaisia releitä taatusti on, mutta ei ihan joka tarvikeliikkeen valikoimissa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Lukkopatruunaosassa on hälyttimen kytkin samassa paketissa 124:ssä. Ei onnistu tarvikekaukkarin asennus sellaisenaan hälyttimellä varustettuun, alkaa huuto 

wiimax.fi
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Tilasin piruuttani tuo dealerin vinkkaaman laitoksen kun haluan poistaa tuon Cobran hälytin systeemin käytöstä. Kytkentä ohjeet tuli saman tien sähköpostiin ja niissä oli neuvottu miten kytkentä tapahtuu autoon jossa on ajonesto. Puhutaan siis w124 malleista.
Ja ohjeet oli selkeää Suomea
Ja ohjeet oli selkeää Suomea

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Jos peräluukulle oma painike nii senhän vois ottaa hälyttimelle
Askelreleen kautta ja toisen kärkiparin kautta ledi vilkkumaan merkiksi hälyttimen toiminnasta. Tosin jäis hälytin yksistään kaukosäätimen ohjattavaksi.
Askelreleen kautta ja toisen kärkiparin kautta ledi vilkkumaan merkiksi hälyttimen toiminnasta. Tosin jäis hälytin yksistään kaukosäätimen ohjattavaksi.
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Näissä taitaa olla vilkuillekkin ohjaus. Antaako yhden pulssin
Avaus/lukitus
Avaus/lukitus
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Mtt:ltä myös tilattuna kauko-ohjain ja katsoa millainen ohjaus ovelta hälyttimelle tulee.
Oli kahdella lisätoiminnalla. Luukun avaus ja ohjaus vilkuille
Oli kahdella lisätoiminnalla. Luukun avaus ja ohjaus vilkuille
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
W126 sama. Omassa exässä oli hälytin eliminoitu ottamalla lukkopatruunoiden piuhat irti. Siis piuhat oli jo irti kun auto minulle tuli. Asensin siihen kaken hälyllä, servomoottori käytti kuskin lukkomekansimia, ei siis lukkosylinteriä.dealer kirjoitti:Lukkopatruunaosassa on hälyttimen kytkin samassa paketissa 124:ssä. Ei onnistu tarvikekaukkarin asennus sellaisenaan hälyttimellä varustettuun, alkaa huuto
Viimeksi muokannut karra, To 09.07.2020 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Onko muistissa miten lukkopatruunalta menee tieto hälyttimelle.
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Siellä on kaksinapainen liitin josta lähtee piuha...jonnekin. Ne kun nykäisin irti ei hälytin soinut.CeKupee kirjoitti:Onko muistissa miten lukkopatruunalta menee tieto hälyttimelle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Vänkärin jalkatilassa olevan muovin alle.
Näytti tuossa omassa,että tulis molemmilta euovilta.
Onkohan tuo kytkin sellaine ,että laskee jännitteen läpi koko ajan hälyttimelle ku ovi lukittuna?
Näytti tuossa omassa,että tulis molemmilta euovilta.
Onkohan tuo kytkin sellaine ,että laskee jännitteen läpi koko ajan hälyttimelle ku ovi lukittuna?
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Ei kun ne on mikrokytkimiä, joku vissiin valaisi aikoinaan minua eli antavat tiedon kun lukkosylinteriä käännetään. Itse en kyllä noista mitään ymmärrä.CeKupee kirjoitti:Vänkärin jalkatilassa olevan muovin alle.
Näytti tuossa omassa,että tulis molemmilta euovilta.
Onkohan tuo kytkin sellaine ,että laskee jännitteen läpi koko ajan hälyttimelle ku ovi lukittuna?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Täytyy katsoa saisko releillä siihen jotain vai täytyykö kehitellä muu ratkaisu.
Re: W124 keskuslukon kauko-ohjauksen hankinta
Liekkö pystyy releitä ohjaamaan oranssilla ja valko-mustalla vai antaako vuoron perää valko-musta plussa ja miinusta pumpulle sekä toimii vielä keskuslukitus avaimella oranssia pitkin. jos pystyy nii ok ja jos ei nii siirrytään ohjattuun releboxiin.
Nämä vois ottaa vänkärin ovesta niin jäis kuskin ovi vielä avaimella toimivaksi keskuslukko sekä hälytin.
Hälyttimen testasin ja oli kolmenapainen pulssilla ohjattava.
Hälytin olis ok noin.Pumpun testasin myös ja olis ok.
Tuo keskimmäinen ei ole hälytin boxi vaan keskuslukon ohjaus boxi
Olishan se tieten mahdollinen laittaa sähköantennikin tähän ohjaimen taakse.
Nämä vois ottaa vänkärin ovesta niin jäis kuskin ovi vielä avaimella toimivaksi keskuslukko sekä hälytin.
Hälyttimen testasin ja oli kolmenapainen pulssilla ohjattava.
Hälytin olis ok noin.Pumpun testasin myös ja olis ok.
Tuo keskimmäinen ei ole hälytin boxi vaan keskuslukon ohjaus boxi
Olishan se tieten mahdollinen laittaa sähköantennikin tähän ohjaimen taakse.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.