AdBlue deactvointi
AdBlue deactvointi
Näemmä lainsäädäntö ei vielä vaadi 2015 vm autolle AdBlue-järjestelmää. Jos nyt sattuisi niin, että talven pakkasissa tuo sattuisi särkymään, niin onko todellakin noin helppoa järjestelmän deactvointi? Obd-porttiin kalikka kiinni ja pari napin painallusta. Varmaan sama hoituisi myös starilla? Onko järjestelmän käyttöönotto takaisin yhtä helppoa ja onko riskinä että tuo järjestelmä vioittuu sinä aikana kun se on deaktivoituna?
https://m.youtube.com/watch?v=FmaxdaUmq_8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.youtube.com/watch?v=FmaxdaUmq_8" onclick="window.open(this.href);return false;
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue deactvointi
Adblu on siitä v.mäistä ainetta, että se kiteytyy kuivuessaan ja tukkii tuon järjestelmän. Jos on pitkään käyttämättä, niin todnäköisesti joutuu uusimaan koko paskan.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue deactvointi
No just. Johan tuolla ehti 8 tkm ajaa kun moottorin häiriövalo taulussa. Kumma kun ei mitään vikakoodeja taulussa ja moottorin tehot ja kaikki ok, paitsi se moottorin merkkivalo. Arvasin jo tässä vaiheessa että mahtaiskohan olla kyseessä joku tuohon auton "saasteettomuuteen" liittyvä juttu, kun ei mennyt puoliteholle auto. Pikaisesti ohikulkiessa pajan ohi Star antoi P229F62 Rakenneosan "Nox-tunnistin" signaali ei ole uskottava. Seuraava tarkastus ehdottamsti tehtävä kokonaan.
Onkohan tämä nyt sitten just tuota AdBluen ihanuutta? Tuntuis hölmöltä hommata vajaan tonnin anturi tuohon, jos aikanaan löytyy joku joka koodaaa tuon himmelin pois (jos alkaa vikailee liikaa). Saas nähdä mitä autoliike tuumii, reilu kk vasta pirssillä ajettu.
Onkohan tämä nyt sitten just tuota AdBluen ihanuutta? Tuntuis hölmöltä hommata vajaan tonnin anturi tuohon, jos aikanaan löytyy joku joka koodaaa tuon himmelin pois (jos alkaa vikailee liikaa). Saas nähdä mitä autoliike tuumii, reilu kk vasta pirssillä ajettu.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: AdBlue deactvointi
eikös nox-anturi mene tehtaan piikkiin eli käynti marmorille.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: AdBlue deactvointi
P229FE1- "NOx-tunnistin" signaali ei ole uskottava - koodi oli omassa GLK250CDI:ssä (2013 156tkm) kuukausi sitten. Tehtaan piikkiin meni ja vaihtoivat molemmat anturit.
Re: AdBlue deactvointi
Marraskuussa - 19 vaihtoivat tehtaan piikkiin takimmaisen nox anturin, kuulemma vanhempaa mallia. Toukokuussa n20tkm myöhemmin etummainen häiriölle, tuomio ei korvata on jo uudempaa mallia. Saksasta tilasin uuden ja asennutin liikkeessä kaikkineen kulut n 500e.
Auto siis S212 220 9g 2015 ajettu nyt reilu 400tkm, ostettaessa - 18 n 350tkm.
Ostettaessa autossa jo takimmainen anturi häiriöllä ja sillä ajettiin n 50tkm normaalisti lisäten ad-blueta.
Moottorihäiriön valo vaan aihettu taajenpaa vikakoodinlukua.
Selvittelin viimevuonna tuota ad-blue poistoa ja parista ohjelmointi pajasta n 500e tarjous poistosta.
Toinen olisi katkonut johtoja toinen pelkästään ohjelmoinut.
Tuota ei taida saada starilla ohjelmoitua pois.
Päätin(Vaimo) pitää järjestelmän toiminnassa, se että kannattiko.....
Auto muuten on erittäin mieluinen.
Auto siis S212 220 9g 2015 ajettu nyt reilu 400tkm, ostettaessa - 18 n 350tkm.
Ostettaessa autossa jo takimmainen anturi häiriöllä ja sillä ajettiin n 50tkm normaalisti lisäten ad-blueta.
Moottorihäiriön valo vaan aihettu taajenpaa vikakoodinlukua.
Selvittelin viimevuonna tuota ad-blue poistoa ja parista ohjelmointi pajasta n 500e tarjous poistosta.
Toinen olisi katkonut johtoja toinen pelkästään ohjelmoinut.
Tuota ei taida saada starilla ohjelmoitua pois.
Päätin(Vaimo) pitää järjestelmän toiminnassa, se että kannattiko.....
Auto muuten on erittäin mieluinen.
Re: AdBlue deactvointi
Tästä liikkuu monenlaista tietoa, riippuu kait myös paljon mikä ecu, jossain pitää löytää cff missä se on poistettu ja flashata se... jossain menee suoraan parametreista (ei xentry) tai sitten jos scr on erillinen niin on taas eri juttu...
Foorumilla on varmasti jäseniä jotka näitä osaavat.
Foorumilla on varmasti jäseniä jotka näitä osaavat.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue deactvointi
Paras ja halvin ratkaisu on pitää se järjestelmä kunnossa ja toiminnassa. Vaikka järjestelmän toimintaa ei vielä katsastuksessa tarkisteta, niin tällaiset tarkistukset ovat tulossa aivan varmasti.
Järjestelmän palauttaminen takaisin toimintaan maksaa varmuudella (sanktiot mukaan luettuna) enemmän kuin sen kunnossa pitäminen.
Varmasti eniten ketuttaa tilanne jossa, auto myydään ja ostajalle ei kerrota (todistettavasti) järjestelmän poistosta/ toimimattomuudesta ja joudut sen jo myytyyn autoon korvaamaan.
Traficomilla ollaan hyvin tietoisia näistä manipuloinnista ja siihen ollaan puuttumassa. Valitettavasti näiden kanssa on vaan opittava elämään
Järjestelmän palauttaminen takaisin toimintaan maksaa varmuudella (sanktiot mukaan luettuna) enemmän kuin sen kunnossa pitäminen.
Varmasti eniten ketuttaa tilanne jossa, auto myydään ja ostajalle ei kerrota (todistettavasti) järjestelmän poistosta/ toimimattomuudesta ja joudut sen jo myytyyn autoon korvaamaan.
Traficomilla ollaan hyvin tietoisia näistä manipuloinnista ja siihen ollaan puuttumassa. Valitettavasti näiden kanssa on vaan opittava elämään

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue deactvointi
DPF:n tarkastuksesta katsastuksessa on jo lässytetty vuosia, eikä mitään saada aikaan - ei kai haluta.
Ja koska tarkastuksen on oltava hyvin yleisluontoinen jotta se soveltuu kaikille merkeille, ei liene ylipääsemättömän vaikeaa tehdä VolksWagenit ja tehdä ohjelma joka osaa antaa tarkastusohjemalle sellaiset parametrit mitä se haluaa. Kaikki on kiinni kysynnästä, ja kun oman perstaskun ohentuminen tulee kyseeseen, kysyntä kasvaa vaika se olisi kuinka 'laitonta' tai tuhoaa maapallon. Tällöin kiinalaisetkin aktivoituvat ja kohta on emulaattoreita tarjolla (adbluen huijaamiseen on jo).
Ja koska tarkastuksen on oltava hyvin yleisluontoinen jotta se soveltuu kaikille merkeille, ei liene ylipääsemättömän vaikeaa tehdä VolksWagenit ja tehdä ohjelma joka osaa antaa tarkastusohjemalle sellaiset parametrit mitä se haluaa. Kaikki on kiinni kysynnästä, ja kun oman perstaskun ohentuminen tulee kyseeseen, kysyntä kasvaa vaika se olisi kuinka 'laitonta' tai tuhoaa maapallon. Tällöin kiinalaisetkin aktivoituvat ja kohta on emulaattoreita tarjolla (adbluen huijaamiseen on jo).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: AdBlue deactvointi
Käynti marmoritiskillä ja vasta parin viikon päähän sai ajan. Kuulemma tehtaan kampanja ollut ja jo edellisessä huollossa olisi pitänyt jokin puoli päivää kestävä päivitys tehdä tehtaan piikkiin. Kuulemma ei voi varmuudella sanoa meneekö NOx-anturi takuuseen, selvinnee sitten. Koska tuo auto on autoliikkestä ostettu, niin ei parane mennä liikoja itse sormeilemaan tuota, ainakin osittain tämmöset kait yleensä korvataan myyjän toimesta (ellei se nyt sit tosiaan mene tehtaan piikkiin). Harmi vaan kun just alkoi loma ja olis ollut paljon käyttöä autolle ja harva auto on yhtä hyvä ajolleen kuin tämä S212 220 9g 2015jpkn kirjoitti:Marraskuussa - 19 vaihtoivat tehtaan piikkiin takimmaisen nox anturin, kuulemma vanhempaa mallia. Toukokuussa n20tkm myöhemmin etummainen häiriölle, tuomio ei korvata on jo uudempaa mallia. Saksasta tilasin uuden ja asennutin liikkeessä kaikkineen kulut n 500e.
Auto siis S212 220 9g 2015 ajettu nyt reilu 400tkm, ostettaessa - 18 n 350tkm.
Ostettaessa autossa jo takimmainen anturi häiriöllä ja sillä ajettiin n 50tkm normaalisti lisäten ad-blueta.
Moottorihäiriön valo vaan aihettu taajenpaa vikakoodinlukua.
Selvittelin viimevuonna tuota ad-blue poistoa ja parista ohjelmointi pajasta n 500e tarjous poistosta.
Toinen olisi katkonut johtoja toinen pelkästään ohjelmoinut.
Tuota ei taida saada starilla ohjelmoitua pois.
Päätin(Vaimo) pitää järjestelmän toiminnassa, se että kannattiko.....
Auto muuten on erittäin mieluinen.
, sattumoisin minulla prikulleen samanlainen.
Mitä tulee AdBluen deactivointiin, niin taidan sen kuitenkin pitää tuossa.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue deactvointi
Tuossa juuri toissa viikolla olin meidän Actroksen kanssa pajalla, kun adblu annostelija puhdistettiin. Siinä asentaja jutteli, että on tullut kilvettömiä kuorma-autoja hinurilla tienpäällä, kun ratsiassa on todettu, että järjestelmää on peukaloitu. Kuulemma ihan hyvän hintaisia remontteja....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue deactvointi
Mitenkäs se poliisi sen tienpäällä lukee onko ruikka päällä vai ei 

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: AdBlue deactvointi
Ei mitenkään ja eiköhän ihan keksinyt asentaja koko tarinanMiHe kirjoitti:Mitenkäs se poliisi sen tienpäällä lukee onko ruikka päällä vai ei

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue deactvointi
En tiedä miten, mutta keinot kuulemma löytyy, kun epäily on riitävän vahva.AK47 kirjoitti:Ei mitenkään ja eiköhän ihan keksinyt asentaja koko tarinanMiHe kirjoitti:Mitenkäs se poliisi sen tienpäällä lukee onko ruikka päällä vai ei

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue deactvointi
Eräs tuttu ja kokenut katsastusmies aikoinaan kertoi, että hän on välillä poliisien mukana tien päällä tsekkaamassa raskasta kalustoa, kun poliiseilla ei riitä kokemus ja taito tutkia kuorma-autoja. Siispä ihan vaan veikkaan, että kyllä valtiovalta käyttää ammattilaisten apua silloin kun siihen on tarvetta.tahtoomersun kirjoitti:En tiedä miten, mutta keinot kuulemma löytyy, kun epäily on riitävän vahva.AK47 kirjoitti:Ei mitenkään ja eiköhän ihan keksinyt asentaja koko tarinanMiHe kirjoitti:Mitenkäs se poliisi sen tienpäällä lukee onko ruikka päällä vai ei
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: AdBlue deactvointi
Näin raskaan kaluston asentajana, tosin eri merkillä, voin sanoa että kyllä niitä tulee meillekkin. Yleensä poliisisaattueessa, eikä autoa luovuteta ennenkuin järjestelmät toimii taas niinkuin kuuluu ja lasku on maksettu. Yleisimmin on ajopiirturia, nopeudenrajoitinta ja ureavehkeitä sörkitty. Sitä en tiedä mistä poliisi/tulli sen niiden urealaitteden osalta tietää, mutta kyllä ne sen vaan tietää. Parhaimmillaan ollut useampikin tapaus kuukauden sisään, monesti LT tai LV kilvissä.tahtoomersun kirjoitti:Tuossa juuri toissa viikolla olin meidän Actroksen kanssa pajalla, kun adblu annostelija puhdistettiin. Siinä asentaja jutteli, että on tullut kilvettömiä kuorma-autoja hinurilla tienpäällä, kun ratsiassa on todettu, että järjestelmää on peukaloitu. Kuulemma ihan hyvän hintaisia remontteja....
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: AdBlue deactvointi
Poijaat kattonu vähä liikaa poliisisarjoja.
Jos ne ei ymmärrä miten merikontti lukitaan lavettiin, niin ureanko ne ymmärtää.
Jos ne ei ymmärrä miten merikontti lukitaan lavettiin, niin ureanko ne ymmärtää.
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue deactvointi

Se on kuljetusalallakin tuo oma porukkansa jonka pitää aina säätää ja venkoilla piirturien,rajoittimien, kusiruiskujen ja vähän joka asian kanssa jo ihan periaatteesta, eikä näillä suinkaan aina ole ulkomaan kilpiä

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue deactvointi
Tarkoitatko ammattiautoilijoita, millä kalusto kokoajan liikkeessä, vai yksityisiä millä autot parkissa?
Tuossa järjen jättiläisiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5b39 ... 1ab4992838" onclick="window.open(this.href);return false;
Urea ja useammat automerkit on tarkoitettu lämpimiin maihin.
Tuossa järjen jättiläisiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5b39 ... 1ab4992838" onclick="window.open(this.href);return false;
Urea ja useammat automerkit on tarkoitettu lämpimiin maihin.
Re: AdBlue deactvointi
Jahas, Käyttöautolta tuli tuomio. Joku kampanja tosiaan menossa tuohon meikänkin autoon, molemmat NOx-anturit vaihtoon ja hintaa 1800 eur. Ei mene takuuseen. Sitten saapi auton myyjäliike seuraavaksi tulla vastaan. Hassua kun tässä keskustelussa on vanhempiakin autoja, mihin on näitä takuuseen vaihdettu, olsiko sitten niin että tässä mun 2015 koslassa olis uudempaa mallia nuo anturit ja eivät kuulu korvattavuuden piiriin.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 619
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: AdBlue deactvointi
eikö adblue sörkkiminen näy jos säiliö on tyhjä mutta sen valo ei pala?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: AdBlue deactvointi
Kuulopuheen mukaan toinen peruste poliisin epäilyille tien päällä voi olla se että jos auto on ajossa mutta adblue aine on vanhaa eikä vikavaloa näy. Sen vissiin pystyy jotenkin todentamaan.Pikku Mersu kirjoitti:eikö adblue sörkkiminen näy jos säiliö on tyhjä mutta sen valo ei pala?
Re: AdBlue deactvointi
Sen aineen hyvyyden voi kyllä varmaan testata ihan tienpäälläkin, että onko sinne laitettu vaan smurffilimsaa... eika yksinkertainenhan se auton oma anturikin on ja näkyy anturivalmistajillakin olevan monenmoista tekniikkaa käytetyn mitä äkkiä googlasin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: AdBlue deactvointi
Kyllä ketuttaa kuin pientä oravaa. 2100 euron laskun sain ja 2 kuukautta minun omistuksessa olevaan autoon (myyjä) autoliike hyvitti valtavat 600 Eur. Hip hurraa. Käyttöauto ehti korjata auton omilla osillaan (1800 eur) ja automyyjä olisi saanut Virosta samaiset osat kuulemma 800 e hintaan, joten itse sain maksaa tutustumisesta AdBluen ihanuuteen 1500 euroa heti alkajaisiksi. Yritin kysellä vaihdettujen NOx tunnistimien perään, mutta kuulemma auton valmistaja haluaa pitää ne. Nakkasin meilin perään että osat on minun ja voin halutessani myydä ne sinne Saksan mersulle, mutta ilman en niitä anna. Toinenhan niistä on luultavammin ehjä, vaihtavat kuulemma pareittain ne (niin, hiukka tämäkin tieto arveluttaa minua).SilverS212 kirjoitti:P229FE1- "NOx-tunnistin" signaali ei ole uskottava - koodi oli omassa GLK250CDI:ssä (2013 156tkm) kuukausi sitten. Tehtaan piikkiin meni ja vaihtoivat molemmat anturit.
Eipä tuota AdBlueta uskalla poiskaan otattaa kun näitä juttuja täällä lukee.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: AdBlue deactvointi
Pidä tuosta kiinni osat ovat sinun ellei ole mainittuBasso-73 kirjoitti:Kyllä ketuttaa kuin pientä oravaa. 2100 euron laskun sain ja 2 kuukautta minun omistuksessa olevaan autoon (myyjä) autoliike hyvitti valtavat 600 Eur. Hip hurraa. Käyttöauto ehti korjata auton omilla osillaan (1800 eur) ja automyyjä olisi saanut Virosta samaiset osat kuulemma 800 e hintaan, joten itse sain maksaa tutustumisesta AdBluen ihanuuteen 1500 euroa heti alkajaisiksi. Yritin kysellä vaihdettujen NOx tunnistimien perään, mutta kuulemma auton valmistaja haluaa pitää ne. Nakkasin meilin perään että osat on minun ja voin halutessani myydä ne sinne Saksan mersulle, mutta ilman en niitä anna. Toinenhan niistä on luultavammin ehjä, vaihtavat kuulemma pareittain ne (niin, hiukka tämäkin tieto arveluttaa minua).SilverS212 kirjoitti:P229FE1- "NOx-tunnistin" signaali ei ole uskottava - koodi oli omassa GLK250CDI:ssä (2013 156tkm) kuukausi sitten. Tehtaan piikkiin meni ja vaihtoivat molemmat anturit.
Eipä tuota AdBlueta uskalla poiskaan otattaa kun näitä juttuja täällä lukee.
että kysessä on vaihto osa mikä edleytää vanhan palutusta tai pantti maksua
(kuten monesti vaikapa startien laturien ym kohdalla)
. .
Mökkillä
'
'
Re: AdBlue deactvointi
Pidä tuosta kiinni osat ovat sinun ellei ole mainittu
että kysessä on vaihto osa mikä edleytää vanhan palutusta tai pantti maksua
(kuten monesti vaikapa startien laturien ym kohdalla)
. .[/quote]
Vanhat alkuperäiset NOx-sensorit saatu takaisin, varaosanumero täsmää uusien kanssa, eli sillä perusteella ei takuun piiriin kuuluva. Jahka takuu loppuu aikanaan uusista sensoreista ja jos näitä saa vaihtaa alvariinsa, niin huolellisen puhdistuksen jälkeen toimiva varaosa autooni.
Oliskohan jopa plug and play aikanaan, ehkä vikakoodin kuittausta vaille sitten?
että kysessä on vaihto osa mikä edleytää vanhan palutusta tai pantti maksua
(kuten monesti vaikapa startien laturien ym kohdalla)
. .[/quote]
Vanhat alkuperäiset NOx-sensorit saatu takaisin, varaosanumero täsmää uusien kanssa, eli sillä perusteella ei takuun piiriin kuuluva. Jahka takuu loppuu aikanaan uusista sensoreista ja jos näitä saa vaihtaa alvariinsa, niin huolellisen puhdistuksen jälkeen toimiva varaosa autooni.
Oliskohan jopa plug and play aikanaan, ehkä vikakoodin kuittausta vaille sitten?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: AdBlue deactvointi
No justiinsa. Ehtihän tuolla ajaa reilu puoli vuotta uusilla Nox-sensoreilla, P229F62 häly oli heinäkuussa ja nyt P229F91. Molemmat osat oli pakko vaihdattaa merkkiliikkeessä autokaupan takia ja autoliikkeen "hyvityksen" takia. Autolla ajettu 40 tkm tänä aikana mutta onko näiden osien laatu todellakin tätä tasoa?
Häly lähti kuittamalla pois, mutta voisin kuvitella että hetken päästä taas taulussa moottorin häiriövalo. Pitää varmaan mersun vakiovarustukseen hommata * jos tällä viisiin nää kamppeet nykyän toimii.
Nämmä Googlella löytyi hälykoodit AdBlue-leluihin liittyen.
P229F-91 P229F91 NOx sensor 2 (cylinder bank 1 ) Has a malfunction, the parameter is outside the permissible range
https://xenons4u.co.uk/blog/mercedes-be ... explained/
Ei oikein jäänyt hyvä maku merkkihuollon toiminnasta, mutta onneksi on nuo alkuperäiset anturit vielä tallella (vaikka yrittivät nekin saada minulta), toinen niistä on oltava ehjä. Kaippa varaosien takuu kattaa sen, että laittaa ehjän alkuperäisen paikalleen (kuittavaat pajalla *:lla vian pois) ja käy marmorilta pyytämässä uutta sensoria takuuseen (voivat halutessaan itse tutkia miksi on vikaantunut 8 kk käytön jälkeen). EI kai varaosien takuu siitä ole kiinni kuka osan laittaa, vai?
Häly lähti kuittamalla pois, mutta voisin kuvitella että hetken päästä taas taulussa moottorin häiriövalo. Pitää varmaan mersun vakiovarustukseen hommata * jos tällä viisiin nää kamppeet nykyän toimii.
Nämmä Googlella löytyi hälykoodit AdBlue-leluihin liittyen.
P229F-91 P229F91 NOx sensor 2 (cylinder bank 1 ) Has a malfunction, the parameter is outside the permissible range
https://xenons4u.co.uk/blog/mercedes-be ... explained/
Ei oikein jäänyt hyvä maku merkkihuollon toiminnasta, mutta onneksi on nuo alkuperäiset anturit vielä tallella (vaikka yrittivät nekin saada minulta), toinen niistä on oltava ehjä. Kaippa varaosien takuu kattaa sen, että laittaa ehjän alkuperäisen paikalleen (kuittavaat pajalla *:lla vian pois) ja käy marmorilta pyytämässä uutta sensoria takuuseen (voivat halutessaan itse tutkia miksi on vikaantunut 8 kk käytön jälkeen). EI kai varaosien takuu siitä ole kiinni kuka osan laittaa, vai?
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: AdBlue deactvointi
Erikoista että näitä nox antureita ei saada kestämään.
Katalysaatorien lambda anturit kestää sen 15 vuotta, miksi ei nox anturit? On omaan s205 dieseliinkin noxeja vaihdettu, toistaiseksi tehtaan piikkiin.
Katalysaatorien lambda anturit kestää sen 15 vuotta, miksi ei nox anturit? On omaan s205 dieseliinkin noxeja vaihdettu, toistaiseksi tehtaan piikkiin.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
W203 C55 AMG 2005
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: AdBlue deactvointi
lambdoista on pitempi kokemus kuin noxeista. varmaan ne noxit kestää lopulta ihan yhtä hyvin.
W212 E350cdi
Re: AdBlue deactvointi
Sinne meni huoltoon mokoma aika näyttää mitä sanovat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011