Tämä kiinnostaisi, uhri olisi E350cdi vm. 2015 vaihteistona, 9gtronic. Tuohon siis voisi saada n. 400hp pelkästään siipeä ja softaa vaihtamalla? Vai meneekö myös cooleri uusiksi, tarkoitus olisi säilyttää moottorin ulkonäkö samana ja myös DPF paikallaan. Mitähän tuollaiset muokkaukset maksaisivat?tuikku kirjoitti:.
Moottoritehoista ja rakentelusta on kovasti kyselty tänä keväänä.
Jos jotain kirjoitan aiheesta, niin ei tarvi kaikkien soittaa, tai viestittää, joihin olen laiska vastaamaan.
V6
Ahtimelle on nyt saatavana amg,tä parempikin pakosiipi, on hyvä. Pakopaine 4000rpm ~ahtopaine.
Noin 400hp realismia, mikäli kaikki muukuin on riittävän laadukkaasti tehty.
Ei tarvi venttiilin jousia vaihtaa, ero amg,n pakosiipeeen huomattava, kaikin puolin.
.
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ahdin
cooleri
downpipe
4bar map
Pakosarjat, jottei uusi ahdin heti porsi.
Hiukkaspöntttö ja katti autallin seinustalle.
Melko varmaan kansien kanavien puhdistus, sekä laatikon vahvistus.
Takavetoiseen olisi lukko hyvä olla.
Jarrut ja alusta kuntoon.
Jonkun rupellipään ohjelma.
Sanotaan nyt että 5 tonnia =>
Ahdin
cooleri
downpipe
4bar map
Pakosarjat, jottei uusi ahdin heti porsi.
Hiukkaspöntttö ja katti autallin seinustalle.
Melko varmaan kansien kanavien puhdistus, sekä laatikon vahvistus.
Takavetoiseen olisi lukko hyvä olla.
Jarrut ja alusta kuntoon.
Jonkun rupellipään ohjelma.
Sanotaan nyt että 5 tonnia =>
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eli pakosarjoihin ei ole mersulta tullut muutoksia ja 2015 vuotisissakin ne murenevat? Ebaysta näyttäisi saavan Sloveniassa tehtyjä rosteriasia 340€ tiivisteineen ja pulttteineen...tuikku kirjoitti:.
Ahdin
cooleri
downpipe
4bar map
Pakosarjat, jottei uusi ahdin heti porsi.
Hiukkaspöntttö ja katti autallin seinustalle.
Melko varmaan kansien kanavien puhdistus, sekä laatikon vahvistus.
Takavetoiseen olisi lukko hyvä olla.
Jarrut ja alusta kuntoon.
Jonkun rupellipään ohjelma.
Sanotaan nyt että 5 tonnia =>
Kattia ei viitsi poistaa ja hiukkaspöntön tyhjäys on myös vähän niin ja näin.
Ymmärtääkseni pelkällä softalla lupaavat 258hp om264:ssa n.300 heppaa/ 700nm (joka on ilmeisesti tuolle 9G versiolle max. rated torque)
Tuoko tuon ahtimen siiven vaihto merkittävästi lisää voimaa tai spoolaako selvästi aikaisemmin, jos aikoo pitää katin ja dpf:n. Coolerin vaihtokin varmaan herättää epäilyksiä katsastuksessa...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Cooleri noista tärkein on.
Kunnossa oleva kuusipyttyisen latikko kestää melko tarkkaan 800nm, on kokeiltu - monet kerrat.
258/265 hv malleista vakio osilla noin 320/720 lastutettuna saastelaitteet paikoillaan ja vaikka käytössäkin, jos halutaan.
Jos cooleria ei halua vaihtaa, ei muitakaan osien vaihtoa kannata tehdä.
Kunnossa oleva kuusipyttyisen latikko kestää melko tarkkaan 800nm, on kokeiltu - monet kerrat.
258/265 hv malleista vakio osilla noin 320/720 lastutettuna saastelaitteet paikoillaan ja vaikka käytössäkin, jos halutaan.
Jos cooleria ei halua vaihtaa, ei muitakaan osien vaihtoa kannata tehdä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Siis pelkästään softaamalla 320/720 ?tuikku kirjoitti:Cooleri noista tärkein on.
Kunnossa oleva kuusipyttyisen latikko kestää melko tarkkaan 800nm, on kokeiltu - monet kerrat.
258/265 hv malleista vakio osilla noin 320/720 lastutettuna saastelaitteet paikoillaan ja vaikka käytössäkin, jos halutaan.
Jos cooleria ei halua vaihtaa, ei muitakaan osien vaihtoa kannata tehdä.
Oletteko mitanneet missä lukemissa alkaa katti ja DPF rajoittaa, DPF:n voisi periaatteessa puhkaista, mutta katti saisi jäädä hajun vuoksi paikalleen. Ehkä tuon Coolerinkin voisi vaihtaa, jos sillä selvä vaikutus on...
1000nm lupaillaan esitteessä parhaimmillaan 9G:lle, mutta en tiedä miten paljon se eroaa 700nm reitatusta laatikosta, tuskin tuota on pelkällä paineen lisäämisellä parannettu...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos täällä jollakulla kokemusta tai vaikka toisen käden tietoa millaisia coolereita W164:en(OM642) on laitettu, vai onko laitettu? Mikä oli saavutettu hyöty?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
okvp kirjoitti: Eli pakosarjoihin ei ole mersulta tullut muutoksia ja 2015 vuotisissakin ne murenevat? Ebaysta näyttäisi saavan Sloveniassa tehtyjä rosteriasia 340€ tiivisteineen ja pulttteineen...
Itsekin nuo huomasin, kaipa se parihinta oli...? Oliko noissa sopivuuseroja riippuen mihin autoon tulevat, jostain muistelelen...?
Vai pitäisikö järjestää kimppatilaus jollekin kotimaiselle yrittäjälle joka näitä on jo muutenkin tehnyt

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pakko kyllä kehua ja kiitellä ohjelmasta vielä ihan näin julkisestikin Tuikkua. Eilen tehty ennakoiva reissu Kajaaniin ennen kesälomaturneeta ja ei voi kyllä muuta kuin suositella Tuikun osaamista ja asiakaspalvelua. Herran itsensä sanoin "auton täytyy toimia hyvin, jotta sillä on mukava ajaa" ja tämä toteutuu tuikuttelun jälkeen kyllä enemmän kuin hyvin. Nelosdieseli liikahtaa aivan erimalliin ja ennenkaikkea ajomukavuus lisääntyi toiseen potenssiin, laatikko toimii paljon loogisemmin ja osaa hyödyntää vääntöä oikealla tavalla, eikä arvo pykäliä esimerkiksi vakkarilla ajettaessa.
S204 -12 220CDI A
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä olisi eteläsuomessa lähin Kotkaa oleva paikka missä voisi vähän kutitella -10 W212 220 Cdi:tä, ihan kivan makuinen tuo on vakionakin mutta ei se pieni tehon nousu haittaisi. Pelkkä softaus siis, ei ole tarkoitus kaivella konehuoneesta mitään ylimääräisiä pois ja havitella huipputehoja.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tollanen tuli omaan joskus tehtyä, lämpimillä keleillä pitemmissä vedoissa huomaa eron tehossa alkuperäiseen ja savutus alkoi pysymään kohtuullisena.. tuossa myös päivitetty ahdin, putkisto, pakosarjat yms. pientä ja tuikun softa toki..TPLtre kirjoitti:Onkos täällä jollakulla kokemusta tai vaikka toisen käden tietoa millaisia coolereita W164:en(OM642) on laitettu, vai onko laitettu? Mikä oli saavutettu hyöty?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyiset *
W166 350cdi -13
W906 319cdi -17
W906 319cdi -17
W164 320cdi -06
W906 319cdi -14
Entiset *
W906 215cdi -08
W939 116cdi -13
W204 200cdi -11
W203 200cdi -03
W202 250td -97
W166 350cdi -13
W906 319cdi -17
W906 319cdi -17
W164 320cdi -06
W906 319cdi -14
Entiset *
W906 215cdi -08
W939 116cdi -13
W204 200cdi -11
W203 200cdi -03
W202 250td -97
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Rovaniemellä tai lähialueelle tuikutuksen tekijää? Yhteystietoja esim sähköposti ois kiva...
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minäkin olisin samaa vailla, laitoin tuikulle yv:n. Näyttäisi olevan Kajaanissa toimipaikka, missäs muualla tuikun softia asennellaan?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ihan Rovaniemellä ei ole ketään, lähin taitaa olla Sercap Keminmaa.
Kotkassa vähän sama tarina, Hämeenlinna/Turbotehoa.fi/Aki Uppa.
Ihan Rovaniemellä ei ole ketään, lähin taitaa olla Sercap Keminmaa.
Kotkassa vähän sama tarina, Hämeenlinna/Turbotehoa.fi/Aki Uppa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos tiedosta. Lähestyin myös s-postilla ja yv:llä tällä foorumilla. Saitko tuikku viestiä?tuikku kirjoitti:.
Ihan Rovaniemellä ei ole ketään, lähin taitaa olla Sercap Keminmaa.
Kotkassa vähän sama tarina, Hämeenlinna/Turbotehoa.fi/Aki Uppa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos virikkeistä, tuli sitten vierailtua Biltemassa...C250 kirjoitti:Tollanen tuli omaan joskus tehtyä, lämpimillä keleillä pitemmissä vedoissa huomaa eron tehossa alkuperäiseen ja savutus alkoi pysymään kohtuullisena.. tuossa myös päivitetty ahdin, putkisto, pakosarjat yms. pientä ja tuikun softa toki..

Ja uskottava se on, mahtuu se sinne. Meinaan laittaa täyden 300 korkeana. Kylmästöinnin nipalle pitää tehdä kolo, mutta pitää ne päädyt silpoa muutenkin.

- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos Tuikku, W212 220 Cdi syöttää nyt 250hv ja 540nm ja laatikko toimii hienosti. Toiset ne osaa, nyt on hyvän makuinen kotipihalla 65km ajon jälkeen kulutus 4,9L ...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos täällä kuopion seudulla ketään joka laittaa tuikun ohjelmia? Tosin ei tuo kajaanikaan niin etäällä ole. 212 200 cdi kaipaisi lisävoimaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Paljon oli kulutus ennen tuikkua?jupasierra kirjoitti:Kiitos Tuikku, W212 220 Cdi syöttää nyt 250hv ja 540nm ja laatikko toimii hienosti. Toiset ne osaa, nyt on hyvän makuinen kotipihalla 65km ajon jälkeen kulutus 4,9L ...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aurea_Aurea kirjoitti:Hat jemand
Neuigkeiten über eine Aktualisierung der Politik oder des Prozesses?
Dies wirft einige Bedenken auf.
Was für ein Anliegen ?
. .
Mökkillä
'
'
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Noin 5,4-5,6 vähän vaikea sanoa. Nyt seka-ajossa pysyy 6l tuntumassa, aiemmin 6,4-6,6...Wrathchild kirjoitti:Paljon oli kulutus ennen tuikkua?jupasierra kirjoitti:Kiitos Tuikku, W212 220 Cdi syöttää nyt 250hv ja 540nm ja laatikko toimii hienosti. Toiset ne osaa, nyt on hyvän makuinen kotipihalla 65km ajon jälkeen kulutus 4,9L ...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ite meinasin laittaa tilaukseen nuo ebayn ens viikolla. Täytyy laittaa kuvia kuhan paketti saapuu ja tarinaa sopivuudesta kuhan loma alkaa ja kerkee asentaa.MiHe kirjoitti:okvp kirjoitti: Eli pakosarjoihin ei ole mersulta tullut muutoksia ja 2015 vuotisissakin ne murenevat? Ebaysta näyttäisi saavan Sloveniassa tehtyjä rosteriasia 340€ tiivisteineen ja pulttteineen...
Itsekin nuo huomasin, kaipa se parihinta oli...? Oliko noissa sopivuuseroja riippuen mihin autoon tulevat, jostain muistelelen...?
Vai pitäisikö järjestää kimppatilaus jollekin kotimaiselle yrittäjälle joka näitä on jo muutenkin tehnyt
Kenen jalka kapsaa, sen suu napsaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
W204 C220 jos ajaa stagella 204 heppaiseksi, pitäisi muutoskatsastuksen onnistua ok? Onko jollain tietoa hintaluokasta muutoskatsastuksesta?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Milä ihmeen stagellaLatye kirjoitti:W204 C220 jos ajaa stagella 204 heppaiseksi,
pitäisi muutoskatsastuksen onnistua ok?
Onko jollain tietoa hintaluokasta muutoskatsastuksesta?

no oli mikä oli niin muutoskatsatus ei onnistu
tai onnistuu jos pystyt todistamaan että autoon kaikki euro normit täyttävä myös muutoksen jälkeen
. .
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sun pitäisi pystyä todistamaan että auto täyttää ohjelmoinnin jälkeen kaikki vaatimukset päästöjen ja tyyppihyväksynnän osalta mitä tehokkaampi versio täyttää, samoin verotus päästöjen mukaan niin joudut maksamaan siitä enemmän veroja.
Jos omatunto ei anna ohjelmoida sitä ja nauttia sellaisenaan niin kannatta suosiolla vaihtaa auto tehokkaampaan ja nauttia siitä.
Jos omatunto ei anna ohjelmoida sitä ja nauttia sellaisenaan niin kannatta suosiolla vaihtaa auto tehokkaampaan ja nauttia siitä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo, kiitoksia! Jätän lastuttamattaMJPfin kirjoitti:Sun pitäisi pystyä todistamaan että auto täyttää ohjelmoinnin jälkeen kaikki vaatimukset päästöjen ja tyyppihyväksynnän osalta mitä tehokkaampi versio täyttää, samoin verotus päästöjen mukaan niin joudut maksamaan siitä enemmän veroja.
Jos omatunto ei anna ohjelmoida sitä ja nauttia sellaisenaan niin kannatta suosiolla vaihtaa auto tehokkaampaan ja nauttia siitä.

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tulipa hommattua tuollainen dataloggeri OBD-porttiin. Tästä kun on aika paljon ollut puhetta että pitäisi arvoja nähdä niin nytpä näen. Kätevä on kun saa kaiken talteen ja se voi olla kiinni vaikka kaiken aikaa, kunhan vähän katsoo millä näytteenottotaajuudella tallentaa ja vaikka pakkaa datan. Tulee äkkiä aika paljon tutkimista jos liioittelee. Voittaa kyllä Starin tässä hommassa 101-0.

Vaikeutena on nyt löytää kaikki haluamani PID:it ja plotteriin sen tarvitsemat ID:t että osaa purkaa CAN-datan näkyvään muotoon. Oleellisimmat tuli jo mukana.

Vaikeutena on nyt löytää kaikki haluamani PID:it ja plotteriin sen tarvitsemat ID:t että osaa purkaa CAN-datan näkyvään muotoon. Oleellisimmat tuli jo mukana.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Stari on kyllä niin p*ska tuossa kunnollisessa datan tallentamisessa että tuollaiselle on käyttöö... ei sen starinkaan tarttis kun tallentaa se data vaikka asciina niin sitä vois jälkikäteen pyöritellä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Loggaaminen on yksi tärkeitä ominaisuuksia vianhakuun yms. Ja mersu voisi otta oppia volkkarin vcds tiedon keruusta. Se toimii ja on helppo valita mitä haluaa. Näytteenotto väli on siedettävä eikä niin kuin starissa kerran kuun kierrossa joku numero vilahtaa ruudulla.
Mites toi aparaatti, hinta ja käytettävyys?
Mites toi aparaatti, hinta ja käytettävyys?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
CSS Electronics, CANedge1. En katsonut tarvitsevani telemetriikkaa. 299€ plus verot. Tanskasta. Kaapeli 30 ja 32GB muistikortti vähän lisää. Otin senkin sieltä kun noiden sopivuuden kanssa on tullut tapeltua. Hieman siinä oli huuli pyöreänä alkuun mutta nythän se jo valkeni. Sanotaan nyt että pikkaisen pitänee nörtin vikaa olla. Halvempikin löytyy, mutta tämä on uusinta sukupolvea RTC:llä. (Real Time Clock). Kun on aikaleima, saa mitattua vaikkapa nyt kiihtyvyyttä tosioloissa. Eikä rullien päällä jossain vakiolämpöisessä tilassa, minun mielestäni tämä kertoo enemmän kuin dyno, mutta sehän on tietysti mielipidekysymys.
Lähes plug and pray.
Ja mitäs siinä sitten, gonfiguraatio kuntoon ja antaa kerätä dataa. Ohjelmat ilmaisia.
Voi siis jättää kiinni porttiin, kulutukseksi luvataan alle watti. Saa tehtyä triggereitä, että ei tallenna seisontaa. Ym. Jos vaikka sattuu olemaan joku satunnainen vika.
Onhan noita sitten todella paljon muitakin, mutta tämä vaikutti laadukkaalta.
Lähes plug and pray.
Ja mitäs siinä sitten, gonfiguraatio kuntoon ja antaa kerätä dataa. Ohjelmat ilmaisia.
Voi siis jättää kiinni porttiin, kulutukseksi luvataan alle watti. Saa tehtyä triggereitä, että ei tallenna seisontaa. Ym. Jos vaikka sattuu olemaan joku satunnainen vika.
Onhan noita sitten todella paljon muitakin, mutta tämä vaikutti laadukkaalta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Niin se cooleri, tuollainen tuli.

Ahtolämmöt putosivat noin 22 astetta verrattuna vakioon täyskaasuvedolla. Ennen 50, nyt 28. Starin mukaan sivusilmällä vielä tämä.
Pieni komplikaatio, konepellin tuulihaka ei mahdu, pitää muuttaa.

Ahtolämmöt putosivat noin 22 astetta verrattuna vakioon täyskaasuvedolla. Ennen 50, nyt 28. Starin mukaan sivusilmällä vielä tämä.
Pieni komplikaatio, konepellin tuulihaka ei mahdu, pitää muuttaa.