
c36 amg täristää
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
c36 amg täristää
eli siis -97 c36 rupesi yhtäkkiä tärisemään tyhjäkäynti kierroksilla, tärinä voimistuu kun laittaa pykälän päälle
, häviää kuitenkin melkeinpä kokonaan kun lähtee ajamaan. Mitään ideoita mistä voisi johtua?

Re: c36 amg täristää
Moottorin kumityyny...sille voisi vaikka veikata...painuu kasaan iän myötä..heiluttelepa konetta sivuttain?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: c36 amg täristää
atlas kirjoitti:Moottorin kumityyny...sille voisi vaikka veikata...painuu kasaan iän myötä..heiluttelepa konetta sivuttain?
Niin ja mahdollisesti laatikon tyyny lisäksi tarkastus/vaihtolistalle.
Samalla kun on auton alla niin vaihtaa vaihdekepin kumipuslan. Taitaa maksaa 2 eur.
Yhdessä C36 mitä koeajoin kerran oli vissiin kaikki kumit loppu kun tuntui että koko voimalaitevaihteistopaketti eli jokasuuntaan kun pisti vaihdetta etten ja taakse... Oli niin vikakoodia täynnä että jäi ostamatta (mm kaasuläppää, lamdaa ja ihan kaikkea).
Edit: Toivotaan ettei oo laatikkovikaa tai turbiinia rikki. Lootassa se vauhtipyörän ja turbiinin välinen kytkinlätkä ettei oo murtunut ja sit kyb venat tietty saattaa täristää. Mutta kumien kunto ensin tietty.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: c36 amg täristää
edit: joo päivän tässä tutkittuani olen tullut tulokseen että vika ilmenee sen jälkeen kun on vedättänyt isoille kierroksille asti ja kun sitten heittää tyhjäkäynnille ja ajaa nätisti niin rupeaa röpöttämään ja täristämään ja silloin käy ehkä vain viidellä...
eli olisiko noiden kumipuslien lisäksi puolissa vika vai tulisiko vielä jotakin mikä voisi vaikuttaa, ja jos jollain sattus olemaan stari täällä p-savon/ p-karjalan alueella niin voisin tulla mielelläni katsomaan että antaako jotain vikakoodia, jotain korvaustakin olen valmis antamaan
eli olisiko noiden kumipuslien lisäksi puolissa vika vai tulisiko vielä jotakin mikä voisi vaikuttaa, ja jos jollain sattus olemaan stari täällä p-savon/ p-karjalan alueella niin voisin tulla mielelläni katsomaan että antaako jotain vikakoodia, jotain korvaustakin olen valmis antamaan
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: c36 amg täristää
vaihdelaatikko tuli käytyä sillä tavalla pariviikkoa sitten läpi että öljypohjan tiiviste, öljynsuodatin ja ja jonkun sensorin läpivientipalikka tuli vaihdettua ja öljyt tiputettiin pois sekä turbiinista että laatikosta ja uudet sisään. vaihdelaatikko kyllä temppuili eilen kun koitin kokeilla 0-100 kiihdytystä niin polkasin kaasun pohjaan ja auto ei lähtenyt d-asennosta huolimatta liikkelle eli vaihde oli silti jostain syystä vapaalla, nopeasti hölläsin kaasun pois ja lähdin normaalisti rauhallisesti liikkeelle, ilman ongelmia ilman että vaihdoin vaihteita tmsAK47 kirjoitti:atlas kirjoitti:Moottorin kumityyny...sille voisi vaikka veikata...painuu kasaan iän myötä..heiluttelepa konetta sivuttain?
Niin ja mahdollisesti laatikon tyyny lisäksi tarkastus/vaihtolistalle.
Samalla kun on auton alla niin vaihtaa vaihdekepin kumipuslan. Taitaa maksaa 2 eur.
Yhdessä C36 mitä koeajoin kerran oli vissiin kaikki kumit loppu kun tuntui että koko voimalaitevaihteistopaketti eli jokasuuntaan kun pisti vaihdetta etten ja taakse... Oli niin vikakoodia täynnä että jäi ostamatta (mm kaasuläppää, lamdaa ja ihan kaikkea).
Edit: Toivotaan ettei oo laatikkovikaa tai turbiinia rikki. Lootassa se vauhtipyörän ja turbiinin välinen kytkinlätkä ettei oo murtunut ja sit kyb venat tietty saattaa täristää. Mutta kumien kunto ensin tietty.
Re: c36 amg täristää
Voi olla bensanpaineissakin vikaa..tai suodin tukosta....sytty vikoja ja suutin voi tutkia myös että irroittelee suuttimien liittimiä kun puolan piuhoja ei ole kaikissa ja varoa pitää että saisi oikeasta päästä irti johdon.
sitten jos löytyy pimeä pytty vaihtaa puolan paikkaa ja tuleeko suuttimesta kokeiltuna vika perässä.
sitten jos löytyy pimeä pytty vaihtaa puolan paikkaa ja tuleeko suuttimesta kokeiltuna vika perässä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: c36 amg täristää
joo hyvä kun huomautit pistin jo aikaisemmin merkille ihan arkiajossa että kumman hitaasti reagoi kaasuun esimerkiksi risteyksessä lähtiessä, ajattelin että on varmaan vain sen verran vanha pumppu että johtuu siitä, mutta pitääpä käydä nuo läpiatlas kirjoitti:Voi olla bensanpaineissakin vikaa..tai suodin tukosta....sytty vikoja ja suutin voi tutkia myös että irroittelee suuttimien liittimiä kun puolan piuhoja ei ole kaikissa ja varoa pitää että saisi oikeasta päästä irti johdon.
sitten jos löytyy pimeä pytty vaihtaa puolan paikkaa ja tuleeko suuttimesta kokeiltuna vika perässä.
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: c36 amg täristää
ja polttoaineen suodatinkin tuli vaihdettua tuossa pari viikkoa sitten, mitään häiriö valoja ei pala mutta olisiko mahdollista yleismallisella vikakoodinlukijalla löytää tästä silti jotain vikakoodia?
Re: c36 amg täristää
Antaa se yleismallinenkin jotain koodia jos siellä jotain on...bensapuolen viat taas ei näy starillakaan sitten.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: c36 amg täristää
okei olikos se liitin nyt 32 pinninen mikä näihi vanhempiin menee ja onko tietoo missä kohdassa on sen liittimen paikka kun enää muistaatlas kirjoitti:Antaa se yleismallinenkin jotain koodia jos siellä jotain on...bensapuolen viat taas ei näy starillakaan sitten.

Re: c36 amg täristää
Apukuskinpuolella missä kaikki boxit niin siinä kulmassa pyöreän kannen alla...näin olisi muisti kuva tai sitten koko laatikon muovikansi pois ja siinä se on.
Pinniluku taisi olla 38
Pinniluku taisi olla 38
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: c36 amg täristää
jep löyty, kiitti
Re: c36 amg täristää
No miten tohon sanois nätisti.... Mulla meni 130tkm matkalla 7 puolaa. Röpöttää kun kupla volkkari kun puola pimee ja toki ravistaa ja tehot hukassa.santededeg kirjoitti:edit: joo päivän tässä tutkittuani olen tullut tulokseen että vika ilmenee sen jälkeen kun on vedättänyt isoille kierroksille asti ja kun sitten heittää tyhjäkäynnille ja ajaa nätisti niin rupeaa röpöttämään ja täristämään ja silloin käy ehkä vain viidellä...
eli olisiko noiden kumipuslien lisäksi puolissa vika vai tulisiko vielä jotakin mikä voisi vaikuttaa, ja jos jollain sattus olemaan stari täällä p-savon/ p-karjalan alueella niin voisin tulla mielelläni katsomaan että antaako jotain vikakoodia, jotain korvaustakin olen valmis antamaan
Tulpat oltava vastuksettomat. Samoin 2KOhm vastuspuslat oltava hyväkuntoiset. Halpaa verrattuna että käryttää ecun. Johtosarjat syyniin ihan ensimmäisenä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: c36 amg täristää
Vaihdoin tähän n. 1000 km sitten alkuperäistä vastaavat Boschin tulpat, ne varmaan on hyvät. Koneen päällä olevista johdoista yhtä on joku joskus korjannut, muut vielä kuitenkin ok kuntoisia, ainakin ulospäin
eilen ajoin illalla vielä testiajoa nätisti niin ei ollut mitään ongelmaa kun en juurikaan polkenut, vika siis ilmenee ainoastaan kunnon kiihdytysten jälkeen. Voiko tällä ajella tällein nätisti kun tämä toimii niin jonkun luokse jolla on vikakoodinlukija vai pitäisikö viedä lavetilla?

Re: c36 amg täristää
Boschin luettelo suosittaa vastuksellista tulppaa, se on ollut virheellinen yli kymmenen vuotta. Mittasitko sen tulpan? Boshia (vastuksetonta) sai 10v sitten jostain jenkeistä tilamalla (rockauto) ja olivat tehty brasiliassa. Jos olet saanut jotain ikivanhaa boschin tulppaa, niin voi ollakin varmasti hyvät. Väärä tulppa ei välttämättä ravistuta mutta tuhoaa puolia ja ecuja.santededeg kirjoitti:Vaihdoin tähän n. 1000 km sitten alkuperäistä vastaavat Boschin tulpat, ne varmaan on hyvät. Koneen päällä olevista johdoista yhtä on joku joskus korjannut, muut vielä kuitenkin ok kuntoisia, ainakin ulospäineilen ajoin illalla vielä testiajoa nätisti niin ei ollut mitään ongelmaa kun en juurikaan polkenut, vika siis ilmenee ainoastaan kunnon kiihdytysten jälkeen. Voiko tällä ajella tällein nätisti kun tämä toimii niin jonkun luokse jolla on vikakoodinlukija vai pitäisikö viedä lavetilla?
Valitettavasti ainakin -95-97 vuosimalleissa joutuu käymään koko johtosarjan läpi jos haluaa sen olevan kunnossa. Ne on hapreoituvia. Haperoituvat ihan kaasuläppäkotelon sisältäkin, jopa peilin johdotuksissa samaa murenevaa eristettä, eli lämpö ei vaikuta vaan ikääntyminen.
Voi sillä varmaan ajaa jos ei ole mekninen ongelma moottorissa tai laatikossa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: c36 amg täristää
Tässä tulppapaketissa on varaosanumero ilmeisesti 0242229659-7AO. Onkohan tämä nyt sitte oikeenlaine vai vääränlainen? Edit: paketissa lukee made in russia
Re: c36 amg täristää
En osaa sanoa. Siksipä mittaaminen on helpon asia määrittää onko vastukseton.santededeg kirjoitti:Tässä tulppapaketissa on varaosanumero ilmeisesti 0242229659-7AO. Onkohan tämä nyt sitte oikeenlaine vai vääränlainen? Edit: paketissa lukee made in russia
Jos tosiaan made in russia niin voi olla että bosch teettää tai on teettänyt Brasiliassa ja Venäjällä antiikkisia tulppia, mutta eurooppaan ei tee niitä. Berulla oli oikeita tulppia joitakin vuosia sitten. Lukkopellissähän on ne tulpan tyypit mutta bosh ei sillä merkinnällä myynyt sopivia tulppia aikanaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: La 11.01.2014 00:04
- Paikkakunta: Launonen
Re: c36 amg täristää
AK47 kirjoitti:En osaa sanoa. Siksipä mittaaminen on helpon asia määrittää onko vastukseton.santededeg kirjoitti:Tässä tulppapaketissa on varaosanumero ilmeisesti 0242229659-7AO. Onkohan tämä nyt sitte oikeenlaine vai vääränlainen? Edit: paketissa lukee made in russia
Jos tosiaan made in russia niin voi olla että bosch teettää tai on teettänyt Brasiliassa ja Venäjällä antiikkisia tulppia, mutta eurooppaan ei tee niitä. Berulla oli oikeita tulppia joitakin vuosia sitten. Lukkopellissähän on ne tulpan tyypit mutta bosh ei sillä merkinnällä myynyt sopivia tulppia aikanaan.
Itse etsin kans tovin ennenkuin löysin vastuksettoman tulpan.
Biltema myy brisk a-line 16 tulppaa (brisk D17YCY) joka on vastukseton ja käy m104 moottoriin, bilteman tuotenro: 75-16
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: c36 amg täristää
nyt oon viikon ajellu ongelmitta kun en ole yli 4500 kierrättänyt missään vaiheessa
oon koittanu ettiä ihmisiä joilla ois stari mutta ei vaan löydy täältä itä-suomesta. oisko kellään myydä tuota staria tai mitähän se maksaa noin jos luetuttaa korjaamolla?
