W 203 ongelmaa
W 203 ongelmaa
Tervehdys! Auto farkku 203 cdi vm.2003. Olipa järkytys kun riisuin kaikki lokarit ja muovit pois.Helmojen päässä nyrkin mentävät reiät ja helmoissa puuttu paloja sieltä sun täältä. Muuten päällisin puolin ihan siisti.Oikean puolen takalokarikaaren tiesin lahoksi.No okei aloin hitsailemaan sitä.Helmat ja kaari meni okei.Sitten kuskin penkinalla iso reikä.Irrotin kuskin penkin ja hitsasin kunnon paikan sinne.Ilmeisesti märkä matto hautunut.Auto hälytti srs:sää ilmeisesti irrotetusta penkistä.Ok.Sitten oikean puolen helman pystypokkauksen LATTIAN puolen kolmen paikan kimppuun. En irrottanut mitään mattoja kun huomasin kuskin puolella miten v irrottaa.Eka paikka oli aika edessä,kokeilin ei tuntunut mitään piuhoja reiässä.Hitsasin hyvin varovasti ettei kuumene liikaa.2 takimmaista kokeilin reiästä että 2-3 cm päässä on pelti yläpuolella.No ok paikat hitsattu.Seuraavana päivänä otin jotain takapenkiltä ja arvelin jotain pahaa tapahtuneen kun sisävalo ei toiminut.No auto käyntiin.Tuli 2 hälyä.Restraint system drive to workshop srs ja brake fluid visit workshop.Näiden lisäksi ei toimi ikkunat(kuskin ikkuna jäi auki),ei sisävalot,vilkut,lämppäri,ulkolämppömittari näyttää + 85 c ,pitkien merkkivalo vilkkuu(?),flekti lähtee heti pyörimään kun starttaa.Autoa hitsattu akku kiinni ja Motonetista ostettu magneettinen maajohdon pidin hitsattavassa paikassa aina kiinni.Eli maa piti aina mennä ok.Mulle tulee mieleen että olisiko sittenkin mennyt piuhoihin asti hitsaus vai mitä tapahtu? En kerennyt pahemmin tutkia kun piti lähteä bussilla (Mikkelistä-Vantaalle) sorvin ääreen(kirjaimellisesti).Ensi viikonloppuna ehtii sitä vähän kattoa.Vähän vaikeeta kun auto on 200 km päässä ja pitäs kohta katsastaa.Eli ongelmat tuli oikean puolen 3 paikan jälkeen.Huoh.....Tein itse ja säästin.Kaikki vinkit mitä tehdä tervetulleita! T:vema
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5864
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W 203 ongelmaa
Isolla toden näköisyydellä johdot saanut kipeetää siis jos oletetaan että viat johtuu hitsailusta eikä vain sattumalta tullut samaan aikaan, myös jos johtoja joutui/niiten kuoruja siirtelemään(lue koskemaan) ja ovat kostessa muhineet ties kuinka kauan niin sekin riittää kun siinä vaihessa liitimet on vihertynt lähes pois,vema kirjoitti:Tervehdys! Auto farkku 203 cdi vm.2003. Olipa järkytys kun riisuin kaikki lokarit ja muovit pois.Helmojen päässä nyrkin mentävät reiät ja helmoissa puuttu paloja sieltä sun täältä. Muuten päällisin puolin ihan siisti.Oikean puolen takalokarikaaren tiesin lahoksi.No okei aloin hitsailemaan sitä.Helmat ja kaari meni okei.Sitten kuskin penkinalla iso reikä.Irrotin kuskin penkin ja hitsasin kunnon paikan sinne.Ilmeisesti märkä matto hautunut.Auto hälytti srs:sää ilmeisesti irrotetusta penkistä.Ok.Sitten oikean puolen helman pystypokkauksen LATTIAN puolen kolmen paikan kimppuun. En irrottanut mitään mattoja kun huomasin kuskin puolella miten v irrottaa.Eka paikka oli aika edessä,kokeilin ei tuntunut mitään piuhoja reiässä.Hitsasin hyvin varovasti ettei kuumene liikaa.2 takimmaista kokeilin reiästä että 2-3 cm päässä on pelti yläpuolella.No ok paikat hitsattu.Seuraavana päivänä otin jotain takapenkiltä ja arvelin jotain pahaa tapahtuneen kun sisävalo ei toiminut.No auto käyntiin.Tuli 2 hälyä.Restraint system drive to workshop srs ja brake fluid visit workshop.Näiden lisäksi ei toimi ikkunat(kuskin ikkuna jäi auki),ei sisävalot,vilkut,lämppäri,ulkolämppömittari näyttää + 85 c ,pitkien merkkivalo vilkkuu(?),flekti lähtee heti pyörimään kun starttaa.Autoa hitsattu akku kiinni ja Motonetista ostettu magneettinen maajohdon pidin hitsattavassa paikassa aina kiinni.Eli maa piti aina mennä ok.Mulle tulee mieleen että olisiko sittenkin mennyt piuhoihin asti hitsaus vai mitä tapahtu? En kerennyt pahemmin tutkia kun piti lähteä bussilla (Mikkelistä-Vantaalle) sorvin ääreen(kirjaimellisesti).Ensi viikonloppuna ehtii sitä vähän kattoa.Vähän vaikeeta kun auto on 200 km päässä ja pitäs kohta katsastaa.Eli ongelmat tuli oikean puolen 3 paikan jälkeen.Huoh.....Tein itse ja säästin.Kaikki vinkit mitä tehdä tervetulleita! T:vema
mistään hitsaus koneen maajohdn paikasta tai akkun paikasaan olosta tuskin johtuu tai sitten monissa autoissa pitäisi olla
hitsailujen jälkeen vikaa
niin ja jos kipinötä/kuona pallukoita on riskinut jonnekin johtojen päälle niin nehä sitten sulatta eristeet ja jää siihen kätevästi tekmään oikosulkua
sra vallon tosiaan rittä penkin irrotus
eihän virta kuitenkaan ollut hommia tehdessä päällä ja avain lukossa ?
. .
Mökkillä
'
'
Re: W 203 ongelmaa
Kiitoksia vastauksesta.Joo ei ollut virta päällä ja avaimet ei ollut lukossa.Viikonloppuna pääsee tutkimaan.
Re: W 203 ongelmaa
Tervehdys! No niin siinä oli käynyt että johtoja oli sulanut yhteen apparin puolelta.Ei muuta kun irrotti miinus/plus johdot toisistaan ja laittoi eristysnauhalla "uudet " eristeet päälle.Sen jälkeen kaikki toimi,ei edes sulaikkeita palanut. Srs valon sai kuitattua Motomaatilla. Mutta onko tuo tosiaan noin ,että pohjapelti ja helma on alun perin eristetty vaan koriliimalla? Nimittäin kun kattoi sisäpuolellta pohjaa niin siinähän valo paistoi pohjapellin ja helman välillä.Mitähän tohon millien rakoon laittais? Jotain tiivistemassaa?Ylä vai alapuolellta?Katsastus tehty;vielä pitäs kässäriin paneutua kun jäi oikealta vähän laahaa.Viikonloppua!