W210 320cdi "pätkii" ja raksuttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

W210 320cdi "pätkii" ja raksuttaa

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Eli onko noissa cdi suuttimissa ollu ongelmia vanhuuttaan, voiko ne aiheuttaa tällaisia oireita. Autolla ajettu vain 420tkm ja on joku Tuikun ohjelma (270hp).

Välillä siis "pätkii" vähän niinku bensakone jos tulppa pätkis. Eli niinku yks sylinteri jättäis muutaman tahdin väliin. Mutta en oo varma onko vaan yks sylinteri vai tekeekö tietokone jotain. Lisänä tähän liittyy ajoittain semmonen karkea raksutus, vähän samanlainen kuin jos ennakko väännettäis raakasti liian aikaselle. Ja luonnollisesti silloin myös veto heikkenee tai joku sylintereistä ei käy kunnolla.

Ilmaa järjestelmässä ei pitäis olla, letkuja ja o-renkaita vaihdettu eikä muita ilmaoireita ole.

Vikaa on hankala paikallistaa kun ei ole jatkuva. Jotenkin tuntuis, että jos sähköpuolella on niin vika ois jatkuvampaa. Ja mekaaniselta puolelta ei oikein tuu mieleen kuin suuttimet, mitkä moista vois aiheuttaa?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6516
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 320cdi "pätkii" ja raksuttaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kyllähän ne raksuttaa ja nakuttaa jos ovat kuluneita. Pahimmillaan jos vuotaa löpöö sylinteriin niin hajottaa männän. Korjausarvoista saa vähän osviittaa tai siitä paljonko ne vuotaa tankkilinjaan. Ei helpota että on tuikutettu.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: W210 320cdi "pätkii" ja raksuttaa

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kiitos vastauksesta. Tuo mäntäpistiäinenhän se eniten huolettaa ja onhan tuo ärsyttävää muutenkin, kyllä ei kakistelut kuulu dieseleihin.

Mietin, että voiko se suutin jumittaa ja siksi oireilla noin? Jos ois vaan vuotoa niin tuntuis, että vika ois kokoajan päällä. En oo ohivuotoja tarkastanut, talvella lähti hyvin käyntiin niin aattelin ettei keskimääräisesti ainakaan kovin kovat ohivuodot oo, ellei sitten tuolla ohjelmoinnilla oo vaikutusta siihenkin ettei vaadi yhtä kovaa railipainetta käynnistyslupaan.

Mikä tuo korjauskerroin on? Onko se jotain mitä tietokone automaattisesti säätelee vai onko se ohjelmoinnin yhteydessä tehtävää "syöttöjen tasausta tms."?

Mitenkä nuo suutinten korjaukset, onko niihin omat spesialistit vai tekeekö nämä perinteiset hyväksi todetut pumppupajat? Ja kuin kallista lystiä nykyään karkeasti?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6516
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 320cdi "pätkii" ja raksuttaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Se korjauskerroin on kerroin milla ohjelma tasaa sylinterien keskinäistä eroa ruiskutusmäärää muuttamalla, siksi se saattaa kertoa myös ruiskun kunnosta jos ruiskutusmäärää joudutaan kasvattamaan kuluneisuudesta johtuen.

En osaa sanoa korjausten hinnoista kotosuomessa, olen ostanut omani osanumerolla saksan ebaysta. Huomaa että yleensä niissä on sitten muutaman kympin panttimaksu mikä tulee lisäksi jossei palauta vanhaa ruiskua myyjälle (riippuu miten myyjä ilmoittaa hinnan, yleensä tietenkin niin että näytää halvemmalta). Erikosliikkeet kunen Tammerdiesel yms varmasti korjaavatkin, soittamalla selviää. Ja testipenkki on oikeastaan ainoa paikka millä varmasti selviää ruiskun kunto.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 645
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W210 320cdi "pätkii" ja raksuttaa

Viesti Kirjoittaja jusi »

Antti M. kirjoitti:Mitenkä nuo suutinten korjaukset, onko niihin omat spesialistit vai tekeekö nämä perinteiset hyväksi todetut pumppupajat? Ja kuin kallista lystiä nykyään karkeasti?
Kyllähän ne kunnostaa suuttimia dieselkorjaamoissa. Kuuden suuttimen irroitus, testaus testipenkissä, kunnostus ja asennus ammattilaisella maksaa helposti 1.5 rahaa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Vastaa Viestiin