Moro. Ostin keväällä tuollaisen CLK 200 Kompr. 2004 auton jonka moottori 1,8 bensakone. Ajettu noin 155 thk.
Auto on alkanut rikkomaan puolia. Onko siihen jokin looginen syy olemassa ja mitä pitäisi muuttaa tai korjata. Pitäisikö kaikki puolat vaihtaa jos yksi menee rikki? Puola ei heti lähdössä ole viallinen vaan kun on ajettu useampi kilometri ja joudun esim. seisauttamaan auton niin alkaa käymään tosi huonosti. Kun sammautan auton niin kaikki puolat ovat taas uuden startin jälkeen toiminnassa.
Olis
ko kellään apuja tällaisessa tilanteess antaa.
Ari
CLK 200 moottorina A271 1,8
Re: CLK 200 moottorina A271 1,8
Se voi tehdä tuon suojellakseen kattiakin jos se huomaa että bensaa pääsee lambdalle tai on syttykatkoksia eli se suojelisi itseään...näin olen ymmärtänyt tota logiikkaa vai eikö se sitten olekaan niin viisas....mutta noin käyttäytyäkseen se siitä kielii....
kuitenkin kaikkein järkevin olisi viedä se star testeriin ja siellä tutkia syy moiseen...välttämättä syy ei ole puolissa vaan muu katkaisee kipinän....toki ylivastuskin voisi tehdä tuota eli ecu älyää ja suojelee itseään kun vastus kasvaa liikaa toimilaitteessa ettei mikään pala...tai tuhoudu.
kuitenkin kaikkein järkevin olisi viedä se star testeriin ja siellä tutkia syy moiseen...välttämättä syy ei ole puolissa vaan muu katkaisee kipinän....toki ylivastuskin voisi tehdä tuota eli ecu älyää ja suojelee itseään kun vastus kasvaa liikaa toimilaitteessa ettei mikään pala...tai tuhoudu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CLK 200 moottorina A271 1,8
Niin, kuten Atlas kertoilikin, sytytyskatkosten takia jätetään sylinteri pois käytöstä, ettei bensaa mene katalysaattoriin.
Aina seuraavalla käynnistyksellä yritetään uudelleen.
Veikataan syyksi imuvuotoa, joka on yksi ko. moottorin tyyppivioista.
alipaineletkut ja niin edelleen, tästä löytyy juttua etsimällä.
Lue myös m271 jakopäästä, jos ei ole jo tuttu juttu. Ne kannattaa ottaa sitten tosissaan ne varoitukset ketjun katkeamisista...
Aina seuraavalla käynnistyksellä yritetään uudelleen.
Veikataan syyksi imuvuotoa, joka on yksi ko. moottorin tyyppivioista.
alipaineletkut ja niin edelleen, tästä löytyy juttua etsimällä.
Lue myös m271 jakopäästä, jos ei ole jo tuttu juttu. Ne kannattaa ottaa sitten tosissaan ne varoitukset ketjun katkeamisista...
Re: CLK 200 moottorina A271 1,8
Hei. Kiitos asiallista vastauksista. Pitää viedä auto testiin jos se antaisi asiaan tarkempaa valaistusta.
Ari R
Ari R