Eli kyseessä w204 c220 vm. 2008. Ajettu 320k.
Hävittänyt 8kk jäähdytinnestettä. Ei selvää näkyvää vuotoa mistään. Nesteen lisäysmäärät vaihtelee paljon.
Paisarin korkki vaihdettu, jonka jälkeen alkoi viemään nestettä enemmän. N. 2dl/päivä. Termostaatin jälkeen alkoi nesteet pysymään, mutta herjasi kuitenkin vajausta, vaikka nestettä max rajaan asti.
Paisarin vaihdon jälkeen nyt alkanut tekemään niin, että nestettä on paisarin pohjalla 2-3cm, avaan korkin niin nousee max rajaan asti.
Ilmaa järjestelmässä on, lotisee selvästi. Päästetty lämpimäksi ilman korkkia -> ei kuplinut.
Voiko olla väärä/rikkinäinen korkki vaikka marmoritiskiltä ostin? Kansipahvi? Muita ideoita?
KAIKKI IDEAT OTETAAN VASTAAN.
KAIKKI IDEAT OTETAAN VASTAAN! W204
Re: KAIKKI IDEAT OTETAAN VASTAAN! W204
Kansipahvi vuodot saat selville korjaamoissa olevilla testeillä jossa näkee nesteen seassa olevat pakokaasu jäämät...varma testaus ja tulos tällöin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KAIKKI IDEAT OTETAAN VASTAAN! W204
Käyty on, mutta hörppi. Ei osannut kunnolla sitä tehdä ja paineistuksessa tulokseksi vetäsi 1,3bar kun samanen hermanni sen teki..
Re: KAIKKI IDEAT OTETAAN VASTAAN! W204
Kyllä siltä kuulostaa että kannentiivisteessä on vikaa, tai huonommassa tapauksessa kannessa.
Avaa korkki moottorin ollessa kylmä tai puolilämmin, lisää tarvittaessa nestettä niin että taso on normaalissa, anna korkin olla pois paikaltaan ja käytä moottori lämpimäksi.
Neste ei saa tulla yli korkista. Voit suorittaa lämpimäksikäytön vaikkapa 3000 kierroksella. Nestetason vaihtelu kierrosten mukaan on normaalia.
Moottorin ollessa normaalilämmössä jatka käyttämistä moottoria kierrättäen ja seuraa edelleen nestetasoa. Jos nestettä tulee yli, välillä pinta pulpahtaa alas tai tulee näkyvä kupla, on edessä sylinterinkannen irrotus.
Avaa korkki moottorin ollessa kylmä tai puolilämmin, lisää tarvittaessa nestettä niin että taso on normaalissa, anna korkin olla pois paikaltaan ja käytä moottori lämpimäksi.
Neste ei saa tulla yli korkista. Voit suorittaa lämpimäksikäytön vaikkapa 3000 kierroksella. Nestetason vaihtelu kierrosten mukaan on normaalia.
Moottorin ollessa normaalilämmössä jatka käyttämistä moottoria kierrättäen ja seuraa edelleen nestetasoa. Jos nestettä tulee yli, välillä pinta pulpahtaa alas tai tulee näkyvä kupla, on edessä sylinterinkannen irrotus.
wiimax.fi
Re: KAIKKI IDEAT OTETAAN VASTAAN! W204
Tehty, eikä tullut yli, eikä kuplinut.. alkaa ideat loppua.
Re: KAIKKI IDEAT OTETAAN VASTAAN! W204
Toimiiko paineistettu järjestelmä oikein jos korkit on irti tai vuotaa.
Aikanaan sain ohjeen jossa täytettiin järjestelmä, annettiin käydä lämpimäksi välillä vähän korkeammilla kierroksilla jonka jälkeen moottori sammuksiin, painesäiliöön täyttö max merkkiin asti ja annettiin jäähtyä korkit ehdottomasti kiinni. Jos vajenee niin täyttöä vain painesäiliöön, (myös jatkossa). Painesäiliöstä näkee, järjestelmän toimiessa, nesteen määrän.
Vuotamisen hajun kyllä tunnistaa ja jatkuessaan myös näkee jos moottorin ulkopuolella.
Liika neste poistuu itsestään painesäiliön kautta.
Aikanaan sain ohjeen jossa täytettiin järjestelmä, annettiin käydä lämpimäksi välillä vähän korkeammilla kierroksilla jonka jälkeen moottori sammuksiin, painesäiliöön täyttö max merkkiin asti ja annettiin jäähtyä korkit ehdottomasti kiinni. Jos vajenee niin täyttöä vain painesäiliöön, (myös jatkossa). Painesäiliöstä näkee, järjestelmän toimiessa, nesteen määrän.
Vuotamisen hajun kyllä tunnistaa ja jatkuessaan myös näkee jos moottorin ulkopuolella.
Liika neste poistuu itsestään painesäiliön kautta.
A250e 2020 W177