W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
W211 2005 e220 farmari Airmatic jousitus säädöllä
Airmatic ei enää nostanut takapäätä automaattisesti niinkuin ennemmin pari viikkoa sitten, takana on ollut pientä vuotoa monta vuotta. Sain toimimaan pari viikkoa sillä että otin kuskin puolen kojelaudan sivussa olevan 15a sulakkeen pois ja takaisin jolloin ilmakompressori lähtee käyntiin mutta jouduin sen tekemään useamman kerran ennenkuin se pysyi päällä niin kauan että perä nousi.
Nyt ongelmana on että vaikka sulakkeen ottaa pois ja laittaa takaisin ilmakompressori käy vain noin 10-15sekunttia kerrallaan ja perä pysyy maassa.
Jos auton käynnistää niin ilmakompura lähtee päälle mutta käy vain tuon 10-15 sekunttia
etupää on ylhäällä
Tähän mennessä tehtyä.
Takana olevat vuodot tukittu, ne oli ne letkut jotka menee niihin alumiini "säiliöihin"
Ilmakompressoriin vaihdettu männän rengas ja suodatin.
Luulisin että tason säätö sensori on kunnossa?? kun ihan alhaalla tulee varoitus että perä on liian alhaalla ja jos tunkilla nostaa perän ihan ylös niin sitten kompura ei lähde päälle ollenkaan.
En päässy starilla kokeilemaan kun se jäi kotiin ja auton huoltoa harrasteettiin 200km päässä jossa se on nyt jumissa perä maassa
Onko kenelläkään ollu samaa ongelmaa ja olisko ratkaisua mielessä?
Mitä tuolla starilla saa kokeiltua airmaticin kanssa? En saa sitä autoon kiinni kun vasta muutaman päivän päästä ja olis hyvä jos tietäis mitää osaa ostaa mukaan kun meen pelastamaan sen...
Kiitos !!!
Airmatic ei enää nostanut takapäätä automaattisesti niinkuin ennemmin pari viikkoa sitten, takana on ollut pientä vuotoa monta vuotta. Sain toimimaan pari viikkoa sillä että otin kuskin puolen kojelaudan sivussa olevan 15a sulakkeen pois ja takaisin jolloin ilmakompressori lähtee käyntiin mutta jouduin sen tekemään useamman kerran ennenkuin se pysyi päällä niin kauan että perä nousi.
Nyt ongelmana on että vaikka sulakkeen ottaa pois ja laittaa takaisin ilmakompressori käy vain noin 10-15sekunttia kerrallaan ja perä pysyy maassa.
Jos auton käynnistää niin ilmakompura lähtee päälle mutta käy vain tuon 10-15 sekunttia
etupää on ylhäällä
Tähän mennessä tehtyä.
Takana olevat vuodot tukittu, ne oli ne letkut jotka menee niihin alumiini "säiliöihin"
Ilmakompressoriin vaihdettu männän rengas ja suodatin.
Luulisin että tason säätö sensori on kunnossa?? kun ihan alhaalla tulee varoitus että perä on liian alhaalla ja jos tunkilla nostaa perän ihan ylös niin sitten kompura ei lähde päälle ollenkaan.
En päässy starilla kokeilemaan kun se jäi kotiin ja auton huoltoa harrasteettiin 200km päässä jossa se on nyt jumissa perä maassa
Onko kenelläkään ollu samaa ongelmaa ja olisko ratkaisua mielessä?
Mitä tuolla starilla saa kokeiltua airmaticin kanssa? En saa sitä autoon kiinni kun vasta muutaman päivän päästä ja olis hyvä jos tietäis mitää osaa ostaa mukaan kun meen pelastamaan sen...
Kiitos !!!
Re: W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
Airmatic viat kannattaa tutkia ja korjata viivyttelemättä,jotta tällaisilta vältytään.Veikkaan,että kompressori on finaalissa.Vaikka ei olisikaan,niin uuden paremman saa satkulla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
Katsoppas se airmaticin rele, konehuoneessa sulakerasia kuskin puolella, ihan vas takanurkka kulkusuunnassa. Oikealla jos katsot autoa edestä. Kärjet kipunoinut eikä yhdistä kunnolla.
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
Kompurassa on kaksi suodatinta. Mainitsit vain yhden vaihtaneesi?
Eli siellä on letkussa pölynsuodatin, ja kompuran sisällä veden poisto. Jälkimmäisen tukkoon meno monesti ongelmien syy/seuraus. Rikkoo lopulta myös venttiilit kun vettä ei ole saatu pois.
Sitten voi polttaa releen kärjet kiinni, joilloin ei pysähdy kuin lopulliseen kompuran savuamiseen.
Eli siellä on letkussa pölynsuodatin, ja kompuran sisällä veden poisto. Jälkimmäisen tukkoon meno monesti ongelmien syy/seuraus. Rikkoo lopulta myös venttiilit kun vettä ei ole saatu pois.
Sitten voi polttaa releen kärjet kiinni, joilloin ei pysähdy kuin lopulliseen kompuran savuamiseen.
Re: W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
Kyllä se kompura oli. Starin kompura testissä paineet ei noussu kun n. 2.5 kiloon. Uusi tilalla ja kaikki toimii.
Ehkä vanha sylinteri oli jo niin naarmuilla että olis ottanut pidemmän aikaa ennenkuin uusi männän rengas olis asettunut ja toimisi tiiviisti??
Kyllä se toinenkin "suodatin" avattiin männän renkaan vaihdossa vanhassa kompurassa mutta se ei ollut kauhean likainen.
Ehkä vanha sylinteri oli jo niin naarmuilla että olis ottanut pidemmän aikaa ennenkuin uusi männän rengas olis asettunut ja toimisi tiiviisti??
Kyllä se toinenkin "suodatin" avattiin männän renkaan vaihdossa vanhassa kompurassa mutta se ei ollut kauhean likainen.
E220cdi 2005 W211
E350cdi 2010 W212
E350cdi 2010 W212
Re: W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
Tämä keskustelu "toisesta suodattimesta" meni vähän arveluttavaksi. Käyttämistäsi lainausmerkeistä päätellen ymmärsit että kyse on kosteudenpoistajasta ja oleellisempaa on että rakeet on kuivia, puhtaitahan ne on kosteutta kerättyäänkin kunhan imputki imusuodattimelta on ollut kunnossa.ittetein kirjoitti:
Kyllä se toinenkin "suodatin" avattiin männän renkaan vaihdossa vanhassa kompurassa mutta se ei ollut kauhean likainen.
Re: W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
Mistä saa satkulla uuden?Ari kirjoitti:Airmatic viat kannattaa tutkia ja korjata viivyttelemättä,jotta tällaisilta vältytään.Veikkaan,että kompressori on finaalissa.Vaikka ei olisikaan,niin uuden paremman saa satkulla.
Re: W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
Vaikkapa ebaystä. Kiinalainen murkula.Jaate kirjoitti:Mistä saa satkulla uuden?Ari kirjoitti:Airmatic viat kannattaa tutkia ja korjata viivyttelemättä,jotta tällaisilta vältytään.Veikkaan,että kompressori on finaalissa.Vaikka ei olisikaan,niin uuden paremman saa satkulla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
Ja laatu hyvä? Vaiko nii, että hyvällä tuurilla on hyvä?MiHe kirjoitti:Vaikkapa ebaystä. Kiinalainen murkula.Jaate kirjoitti:Mistä saa satkulla uuden?Ari kirjoitti:Airmatic viat kannattaa tutkia ja korjata viivyttelemättä,jotta tällaisilta vältytään.Veikkaan,että kompressori on finaalissa.Vaikka ei olisikaan,niin uuden paremman saa satkulla.
Re: W211 airmatic ongelma ilmakompura käy vain lyhyen ajan
Kiinalaiset venttiiliyksiköt ovat pääsääntöisesti viallisia,kompressorit näyttäisi olevan turvallisempi ostos.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)