Päästöt oli tarkoitus ottaa, mutta tyhjäkäynnin mikrokytkimestä puuttui se rulla jota kaasulinkku painaa, eli auto kävi niin kovaa tyhjäkäyntiä että päästöjä ei saanut. Nyt kuitenkin rakentelin sen rullan korvaavan systeemin sinne, ja tyhjäkäynti pelaa. Pariin kertaan koitettu päästöjä ottaa ja molemmilla kerroilla HC ja CO ovat liian kovat. Lambda menee läpi. Tarkkoja arvoja en muista kun en vitutuspäissäni ottanut kuitille, mutta HC taisi olla 170 pintaan ja CO oli muistaakseni n. 130. Kuulostaa siis siltä että palamatonta pääsee putkeen, mutta miksi?
Eräälle tuttavalle soitin, ja käski tarkastamaan ruutasta kumi/muovikaukalon (ja muut mahdolliset imuvuodot?) joka ajan saatossa kuulema tyyppivikana hapertuu ja aiheuttaa imuvuotoa. Potikan käski myös mittaamaan, millaisia jännitteitä sieltä pitäisi tulla ja missä olosuhteissa mitataan?
Mistä tuo kumikaukalo löytyy, ilmeisesti määränjakajan alta? Miten lähden purkamaan? Alipaineletkujakin täytyisi ilmeisesti tarkastaa, ja olisi huomattavasti helpompaa jos tietäisi missä kaikkialla niitä on ja mitkä vaikuttavat käyntiin?
Mitä muita syitä voi olla kyseisille päästölukemille? Aloitteleva mersumies tarvitsisi nyt vähän apuja

Myös kaikki muu tietous ja opetus kyseisestä ruiskusta ja tekniikasta on enemmän kuin tervetullutta.