FinlandMerceds kirjoitti:
Yleisemmin niin päin että anturit, niiten johdot rikk
i(mihin tuo tasan 2000 taisikin testerin ohjeen mukaan viitata)
ja siksi näyttä että hitupönikkä olisi tukossa/rikki
jos välillä toimii niin katsoitko siloin samat arvot
ISO KIITOS jälleen avusta.
Paineanturi ostettu Raision Vehosta, A6079052300 HINTAAN 234,00e sieltä sen sai seuraavana päivänä, muualta saksantilauskamaa.
ilmeisesti päivitetty malli sillä sähköliitin oli erivärinen.
Hauska sattuma että auto rupesi toimimaan 90% normaalisti ilman vikatiloja jo siitä kun oli parkissa merkkiliikkeen pihalla hetken, oisko pelästynyt että joutuu sinne huoltoon
Sunnuntaina tilasin myös iCarsoft MB V2.0 vikakoodinlukian ettei jokakerta tarttis kiusata stari miehiä,
https://www.elekma.com/icarsoft-mb-v20- ... odinlukija" onclick="window.open(this.href);return false;
Se tulikin jo tiistaina postiin ja pääsi heti käyttöön. pakopaineanturi näytti sitkeästi lukemaa 2000hpa ,vikatilaa jossa tehot täysin katoaa ei enään tullut,paine-ero anturi oli tyhjäkäynnillä 20-30hpa ja dpf tuhka? määräksi ilmoitti 62g (max normaali 30g).
Anturin vaihto oli helppoa, ruuvimeiselillä/kärkipihdeillä lukitusokka pois,letkukiristin löysälle ja vanha anturi pois,oli nokinen ja hapettunut.
Puhalsin paineilmalla putken jota pitkin mittauspaine tulee varmuudenvuoksi puhtaaksi,virtasi hyvin. uusi anturi tilalle. oisko mennyt 5min yhteensä. johtosarja näytti ehjältä.
Auto käyntiin,exhaust backpressure sensor lukema uuteen testeriin taas ja nyt näytti n. 1200hpa ,jes
DPF polttokaan ei ollut kokonaan mennyt lukkoon, lähti itsestään päälle ja vajaaseen polttoainetankilliseen olin juuri lisännyt pullollisen dpf cleaneria.
Seurasin testerillä pakolämpöjä ja vaihdelaatikon sport+ asennossa sain pidettyä 1-2 pykälää normaalia pienemmän vaihteen ilman että automaatti vaihtaa isompaa kokoajan, tämä tuotti n. 650C lämpötilan dpf lämpöantureihin.
Seurasin testeristä kuinka dpf täyttömäärä laski pienimillään 14.5g asti 40km polttoajon aikana maantiellä, kunnes pakolämmöt lähtivät laskuun lähemmäs 200c ja dpf polton tilaksi tuli testeriin not active.
Kotiin palatessa totesin että kulutus on laskenut normaaliin, saa 4 alkavaa lukemaa maantiellä ja tehot on palanneet täysin (kyseessä ohjelmoitu auto joten voitaneen käyttää sanaa teho ,toisinkuin vakio 116hp tehopuutoksen kanssa)
Eropaine näytti tippuneen 13hpa ja dpf täyttögrammat oli kotipihaan ajaessa nousseet hieman, 19g ,ilmeisesti tuo on laskennallinen hatusta heitetty arvio eikä mittaustulos mutta ajattelin kumminkin laittaa toisen pullon dpf cleaneria seuraavaankin tankkiin.
mahtava fiilis, auton toiminta taas 100% ja on sellanen testeri jolla voi ainakin kohtalaisesti seurata auton toimintaa kotiolosuhteissakin.
ainut negatiivinen asia carsoftissa on ensituntumalta oikeiden ohjearvojen puute, eli pitää hieman ymmärtää ja tulkita eri mittausarvojen loogisuutta ja muutoksia tietääkseen toimiiko joku anturi vai ei.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.