w205 pakoputken painetunnistin/tehottomuus apuja ,RATKAISTU

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 931
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

w205 pakoputken painetunnistin/tehottomuus apuja ,RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja -230k- »

liitteenä kuva starista jossa näkyy punaisena painetunnistimen arvo. myös dpf täyttöaste oli erittäin korkea.(lämmöt nousee 85-90 ja autolla ajetaan matka-ajoa joten polttojen pitäisi sen puolesta onnistua)
autossa oireina satunnainen tehottomuus. välillä on kaikki tehot ja välillä -80hp , ei vikavaloja/selviä koodeja.

onko mahdollista että anturi olisi rikki , vai onko aina niinpäin että dpf tukossa ja anturitieto vain havaitsee sen. erikoisen tästä tekee tosiaan tuo vian satunnaisuus,ekalla polkasulla 0-100 kiihdytys 12s ja 5min päästä 30s
osaako joku kertoa missä tuo anturi on/varaosanumeroa?

w205 2016 180d om626 WDD2052361F358509

polttoainesuodattimen vaihdan huomenna koska se olisi tulossa seuraavassa huollossa muutenkin,stari ei kyllä näyttänyt tallentuneita vikoja polttoainepaineesta yms.
TÄSSÄ KORISSA DIESEL SUODATIN ON TAKAPENKIN ALLA? konetilasta en löytänyt kuten "oikeista" mersuista :D

edit: kulutus on + 0,5 -1.0 l normaalia isompi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut -230k-, Ke 18.12.2019 06:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w205 pakoputken painetunnistin/tehottomuus apuja

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

-230k- kirjoitti:liitteenä kuva starista jossa näkyy punaisena painetunnistimen arvo. myös dpf täyttöaste oli erittäin korkea.(lämmöt nousee 85-90 ja autolla ajetaan matka-ajoa joten polttojen pitäisi sen puolesta onnistua)
autossa oireina satunnainen tehottomuus. välillä on kaikki tehot ja välillä -80hp , ei vikavaloja/selviä koodeja.

onko mahdollista että anturi olisi rikki , vai onko aina niinpäin että dpf tukossa ja anturitieto vain havaitsee sen. erikoisen tästä tekee tosiaan tuo vian satunnaisuus,ekalla polkasulla 0-100 kiihdytys 12s ja 5min päästä 30s
osaako joku kertoa missä tuo anturi on/varaosanumeroa?

w205 2016 180d om626 WDD2052361F358509

polttoainesuodattimen vaihdan huomenna koska se olisi tulossa seuraavassa huollossa muutenkin,stari ei kyllä näyttänyt tallentuneita vikoja polttoainepaineesta yms.
TÄSSÄ KORISSA DIESEL SUODATIN ON TAKAPENKIN ALLA? konetilasta en löytänyt kuten "oikeista" mersuista :D

edit: kulutus on + 0,5 -1.0 l normaalia isompi.
Yleisemmin niin päin että anturit, niiten johdot rikk
i(mihin tuo tasan 2000 taisikin testerin ohjeen mukaan viitata)
ja siksi näyttä että hitupönikkä olisi tukossa/rikki

jos välillä toimii niin katsoitko siloin samat arvot
Mökkillä
'
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 931
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: w205 pakoputken painetunnistin/tehottomuus apuja

Viesti Kirjoittaja -230k- »

ei ole omaa staria,ei mitattu ajon aikana siis vielä muutoksia. (harkinnassa hommata tollanen icarsoft mb,sillä näkis jo realiaikaset arvot ja pakottaisi dpf pakkopoltotkin)

hyvä tietää että on anturivikoja ollut. ostan diesel suodattimen lisäksi tuollaisen paineanturin ja kokeilen sillä ensin jos tulisi kuntoon. vai paine-ero anturi?
siksi kyselen varaosanumeroa. en tiedä löytyykö kl varaosista /epc tolla b60 koodilla oikeaa.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w205 pakoputken painetunnistin/tehottomuus apuja

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

-230k- kirjoitti:ei ole omaa staria,ei mitattu ajon aikana siis vielä muutoksia. (harkinnassa hommata tollanen icarsoft mb,sillä näkis jo realiaikaset arvot ja pakottaisi dpf pakkopoltotkin)

hyvä tietää että on anturivikoja ollut. ostan diesel suodattimen lisäksi tuollaisen paineanturin ja kokeilen sillä ensin jos tulisi kuntoon. vai paine-ero anturi?
siksi kyselen varaosanumeroa. en tiedä löytyykö kl varaosista /epc tolla b60 koodilla oikeaa.
Enemän niitä on kuin oikeita pöntövikoja
B60 niin epc ei löydä mittään se kun ei ole osanumero(mikä on hiukan...)
paineanturi tuo B60, kanntta tarkistaa myös sen johdot,
Mökkillä
'
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 931
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: w205 pakoputken painetunnistin/tehottomuus apuja,RATKAIS

Viesti Kirjoittaja -230k- »

FinlandMerceds kirjoitti:
Yleisemmin niin päin että anturit, niiten johdot rikk
i(mihin tuo tasan 2000 taisikin testerin ohjeen mukaan viitata)
ja siksi näyttä että hitupönikkä olisi tukossa/rikki

jos välillä toimii niin katsoitko siloin samat arvot

ISO KIITOS jälleen avusta. :clap: :clap: :clap: :thumbup:
Paineanturi ostettu Raision Vehosta, A6079052300 HINTAAN 234,00e sieltä sen sai seuraavana päivänä, muualta saksantilauskamaa.
ilmeisesti päivitetty malli sillä sähköliitin oli erivärinen.
Hauska sattuma että auto rupesi toimimaan 90% normaalisti ilman vikatiloja jo siitä kun oli parkissa merkkiliikkeen pihalla hetken, oisko pelästynyt että joutuu sinne huoltoon :lol:

Sunnuntaina tilasin myös iCarsoft MB V2.0 vikakoodinlukian ettei jokakerta tarttis kiusata stari miehiä, https://www.elekma.com/icarsoft-mb-v20- ... odinlukija" onclick="window.open(this.href);return false;
Se tulikin jo tiistaina postiin ja pääsi heti käyttöön. pakopaineanturi näytti sitkeästi lukemaa 2000hpa ,vikatilaa jossa tehot täysin katoaa ei enään tullut,paine-ero anturi oli tyhjäkäynnillä 20-30hpa ja dpf tuhka? määräksi ilmoitti 62g (max normaali 30g).

Anturin vaihto oli helppoa, ruuvimeiselillä/kärkipihdeillä lukitusokka pois,letkukiristin löysälle ja vanha anturi pois,oli nokinen ja hapettunut.
Puhalsin paineilmalla putken jota pitkin mittauspaine tulee varmuudenvuoksi puhtaaksi,virtasi hyvin. uusi anturi tilalle. oisko mennyt 5min yhteensä. johtosarja näytti ehjältä.

Auto käyntiin,exhaust backpressure sensor lukema uuteen testeriin taas ja nyt näytti n. 1200hpa ,jes :thumbup:

DPF polttokaan ei ollut kokonaan mennyt lukkoon, lähti itsestään päälle ja vajaaseen polttoainetankilliseen olin juuri lisännyt pullollisen dpf cleaneria.
Seurasin testerillä pakolämpöjä ja vaihdelaatikon sport+ asennossa sain pidettyä 1-2 pykälää normaalia pienemmän vaihteen ilman että automaatti vaihtaa isompaa kokoajan, tämä tuotti n. 650C lämpötilan dpf lämpöantureihin.

Seurasin testeristä kuinka dpf täyttömäärä laski pienimillään 14.5g asti 40km polttoajon aikana maantiellä, kunnes pakolämmöt lähtivät laskuun lähemmäs 200c ja dpf polton tilaksi tuli testeriin not active.
Kotiin palatessa totesin että kulutus on laskenut normaaliin, saa 4 alkavaa lukemaa maantiellä ja tehot on palanneet täysin (kyseessä ohjelmoitu auto joten voitaneen käyttää sanaa teho ,toisinkuin vakio 116hp tehopuutoksen kanssa) :silent:

Eropaine näytti tippuneen 13hpa ja dpf täyttögrammat oli kotipihaan ajaessa nousseet hieman, 19g ,ilmeisesti tuo on laskennallinen hatusta heitetty arvio eikä mittaustulos mutta ajattelin kumminkin laittaa toisen pullon dpf cleaneria seuraavaankin tankkiin.

mahtava fiilis, auton toiminta taas 100% ja on sellanen testeri jolla voi ainakin kohtalaisesti seurata auton toimintaa kotiolosuhteissakin.
ainut negatiivinen asia carsoftissa on ensituntumalta oikeiden ohjearvojen puute, eli pitää hieman ymmärtää ja tulkita eri mittausarvojen loogisuutta ja muutoksia tietääkseen toimiiko joku anturi vai ei.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut -230k-, Ke 18.12.2019 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w205 pakoputken painetunnistin/tehottomuus apuja,RATKAIS

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

-230k- kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Yleisemmin niin päin että anturit, niiten johdot rikk
i(mihin tuo tasan 2000 taisikin testerin ohjeen mukaan viitata)
ja siksi näyttä että hitupönikkä olisi tukossa/rikki

jos välillä toimii niin katsoitko siloin samat arvot

ISO KIITOS jälleen avusta. :clap: :clap: :clap: :thumbup:
Paineanturi ostettu Raision Vehosta, A6079052300 HINTAAN 234,00e sieltä sen sai seuraavana päivänä, muualta saksantilauskamaa.
ilmeisesti päivitetty malli sillä sähköliitin oli erivärinen.
Hauska sattuma että auto rupesi toimimaan 90% normaalisti ilman vikatiloja jo siitä kun oli parkissa merkkiliikkeen pihalla hetken, oisko pelästynyt että joutuu sinne huoltoon :lol:

Sunnuntaina tilasin myös iCarsoft MB V2.0 vikakoodinlukian ettei jokakerta tarttis kiusata stari miehiä, https://www.elekma.com/icarsoft-mb-v20- ... odinlukija" onclick="window.open(this.href);return false;
Se tulikin jo tiistaina postiin ja pääsi heti käyttöön. pakopaineanturi näytti sitkeästi lukemaa 2000hpa ,vikatilaa jossa tehot täysin katoaa ei enään tullut,paine-ero anturi oli tyhjäkäynnillä 20-30hpa ja dpf tuhka? määräksi ilmoitti 62g (max normaali 30g).

Anturin vaihto oli helppoa, ruuvimeiselillä/kärkipihdeillä lukitusokka pois,letkukiristin löysälle ja vanha anturi pois,oli nokinen ja hapettunut.
Puhalsin paineilmalla putken jota pitkin mittauspaine tulee varmuudenvuoksi puhtaaksi,virtasi hyvin. uusi anturi tilalle. oisko mennyt 5min yhteensä. johtosarja näytti ehjältä.

Auto käyntiin,exhaust backpressure sensor lukema uuteen testeriin taas ja nyt näytti n. 1200hpa ,jes :thumbup:

DPF pakkopolttokaan ei ollut kokonaan mennyt lukkoon, lähti itsestään päälle ja vajaaseen polttoainetankilliseen olin juuri lisännyt pullollisen dpf cleaneria.
Seurasin testerillä pakolämpöjä ja vaihdelaatikon sport+ asennossa sain pidettyä 1-2 pykälää normaalia pienemmän vaihteen ilman että automaatti vaihtaa isompaa kokoajan, tämä tuotti n. 650C lämpötilan dpf lämpöantureihin.

Seurasin testeristä kuinka dpf täyttömäärä laski pienimillään 14.5g asti 40km polttoajon aikana maantiellä, kunnes pakolämmöt lähtivät laskuun lähemmäs 200c ja dpf polton tilaksi tuli testeriin not active.
Kotiin palatessa totesin että kulutus on laskenut normaaliin, saa 4 alkavaa lukemaa maantiellä ja tehot on palanneet täysin (kyseessä ohjelmoitu auto joten voitaneen käyttää sanaa teho ,toisinkuin vakio 116hp tehopuutoksen kanssa) :silent:

Eropaine näytti tippuneen 13hpa ja dpf täyttögrammat oli kotipihaan ajaessa nousseet hieman, 19g ,ilmeisesti tuo on laskennallinen hatusta heitetty arvio eikä mittaustulos mutta ajattelin kumminkin laittaa toisen pullon dpf cleaneria seuraavaankin tankkiin.

mahtava fiilis, auton toiminta taas 100% ja on sellanen testeri jolla voi ainakin kohtalaisesti seurata auton toimintaa kotiolosuhteissakin.
ainut negatiivinen asia carsoftissa on ensituntumalta oikeiden ohjearvojen puute, eli pitää hieman ymmärtää ja tulkita eri mittausarvojen loogisuutta ja muutoksia tietääkseen toimiiko joku anturi vai ei.
Hyvä että tuli kuntoon :)
Mökkillä
'
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6516
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w205 pakoputken painetunnistin/tehottomuus apuja,RATKAIS

Viesti Kirjoittaja MiHe »

-230k- kirjoitti:negatiivinen asia carsoftissa on ensituntumalta oikeiden ohjearvojen puute, eli pitää hieman ymmärtää ja tulkita eri mittausarvojen loogisuutta ja muutoksia tietääkseen toimiiko joku anturi vai ei.
Vähän sama se starilla on, varsinkin jos vaan mittausarvoja kattelee (eikä ohjattua tarkastusta) niin aina ei ole vaihteluväliä tietenkään kerrottu kun auton/moottorin sen hetkistä tilaa ei ole speksattu. Kun tuo starin mittauarvojen mittaus- ja tallennussysteemin koodaamiseen olisi joku käyttänyt enenmmän aikaa kuin minuutin niin sillä saisi datat nätisti talteen ja voi käydä ajamassa muutaman 'baseline' tilanteen joihin olisi sitten helppo verrata mittatietoa kun ongelmia alkaa esiintyä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Krekkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 12.04.2020 17:20
Paikkakunta: Pori

Re: w205 pakoputken painetunnistin/tehottomuus apuja ,RATKAI

Viesti Kirjoittaja Krekkis »

Tämän luettuani päätin itsekin tutkia paineanturin tilaa omasta W205:sta. Putki joka lähtee oli niin tukossa että edes paineilma ei siitä mennyt läpi.

Ei muutakun toholla kuumat irtonaiseen putkeen ja rassilla läpi (oli koko putken verran kakkia niin tässä meni tunti), putkesta alkoi taas ilma kulkemaan läpi ja kauheassa kiimassa takaisin paikoilleen.

Pienen testilenkin vedettyä oli jotenkin vetoja enemmän, kuten yllä kirjoitettiinkin jo. Ajoin auton parkkiin ja konepellin alta tuli savua, pienen halvauksen jälkeen paikansin vian juuri putsatun putken ja anturin väliseen kumiletkuun.

Letku oli sulanut ja mennyt puhki, nyt tilalle täytyy hakea jotain kuuman kestävää letkua.

Oliko letku jo niin haperoa ja meni nyt vaan virtauksen johdosta puhki, vai pistääkö DPF hanttiin niin paljon että kumi sulaa vaikka mitä tekis? :oops:
Vastaa Viestiin