Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kävisikö tämä kompressori maalaushommissa? Tehokkain mitä löysin mikä toimii valovirralla.
https://www.bauhaus.fi/kompressori-herk ... 10-90.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olisi lähes sama teho mutta halvempi ja kevyempi koska pienemmällä säiliöllä, vois olla kokonaisuutena parempi diili? Lisäksi tulisi vielä kilkkeitä matkaan
https://www.bauhaus.fi/kompressorisetti ... 10-50.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bauhaus.fi/kompressori-herk ... 10-90.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olisi lähes sama teho mutta halvempi ja kevyempi koska pienemmällä säiliöllä, vois olla kokonaisuutena parempi diili? Lisäksi tulisi vielä kilkkeitä matkaan
https://www.bauhaus.fi/kompressorisetti ... 10-50.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Biltemassa suunnilleen tuota alempaa vastaava satasen halvempi
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
On ollu vastaavan näköönen kun tuo alempi noin 10 vuotta. Keskisiltä joskus jäi mukaan. Ihan hyvin pelannu, joskin eka meni takuuseen kun kiinanpoika oli unohtanu kiristää kompuralohkon moottoriin... no uudesta otin ruuvit auki heti ennen käyttöö ja laitoin loctite kanssa kiinni...
Maalaamisee riittää pienempikin, mutta muiden remonttihommiin käytettävien paineilmalaitteiden käyttöön sais olla suurempikin. Esim paineilmavinku, epäkesko, pulttipyssy kyllä kuluttaa enempi ilmaa kun tälläänen tuottaa. Joutuu aina välillä vähä odotella... no toki riippuu tietysti paljon käytettävästä koneesta. Raksahommiin tuon aikoinaan ostin ja on sen ksnssa nyt muutenkin pärjänny.
Maalaamiseen melkein kompuran kokoa tärkeämpi on kunnollinen vedenpoisto. Aika paljo vaan tiivistyy kosteutta.
TJ
Maalaamisee riittää pienempikin, mutta muiden remonttihommiin käytettävien paineilmalaitteiden käyttöön sais olla suurempikin. Esim paineilmavinku, epäkesko, pulttipyssy kyllä kuluttaa enempi ilmaa kun tälläänen tuottaa. Joutuu aina välillä vähä odotella... no toki riippuu tietysti paljon käytettävästä koneesta. Raksahommiin tuon aikoinaan ostin ja on sen ksnssa nyt muutenkin pärjänny.
Maalaamiseen melkein kompuran kokoa tärkeämpi on kunnollinen vedenpoisto. Aika paljo vaan tiivistyy kosteutta.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Löyty vielä Bilteman kompuraakin halvempikin jonka tilasin.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... tID=436173" onclick="window.open(this.href);return false;
Täytyy vielä etsiä vedenerotin. Onko suosituksia sen suhteen?
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... tID=436173" onclick="window.open(this.href);return false;
Täytyy vielä etsiä vedenerotin. Onko suosituksia sen suhteen?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kuskin penkin takakiinnikkeet on nyt molemmat kiinni mutta penkki tuntuu hieman vinolta, viettää oven puolelle. Saattaa johtua siitä että ko penkki on oikeastaan apparin penkki johon laitettu kuskin penkin kelkka ettei se ole ihan suorassa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Blocketissa on Uumajassa myynnissä suht vähäruosteinen S123-koppa -85 jossa etuikkunat sähköhisseillä. Pyysin lisää kuvia.
https://www.blocket.se/annons/vasterbot ... d/91960210" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.blocket.se/annons/vasterbot ... d/91960210" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Otin tänään S123n liikennekäyttöön kun tuli kuljetustarvetta. Alla on nyt alkuun nastarenkaat mutta saan loppuviikosta 15” Penta-vanteilla olevat kesärenkaat jotka löytyivät mersuforumin kautta.
Kuskin puolen takajarru jäi taas laahaamaan joten joudun vaihtamaan palat ja putsaamaan liukupinnat.
Puuilosta tilaamani kompura tuli ja sitä hakiessa noutopisteen sälli kehui mersuni komeaksi
Kuskin puolen takajarru jäi taas laahaamaan joten joudun vaihtamaan palat ja putsaamaan liukupinnat.
Puuilosta tilaamani kompura tuli ja sitä hakiessa noutopisteen sälli kehui mersuni komeaksi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Käytin jarrusatulaa irti ja toinen mäntä on ihan jumiksessa. Ei lähtenyt liikkeelle edes jarrua polkemalla auton ollessa käynnissä. Varmaan tiiviste palanut kiinni koska satula on käynyt kuumana. Sitä ihmettelen kun suojakumikin oli hävinnyt kokonaan männän päältä, olisiko sulanut ja tippunut pois? Vaihdoin toisen jarrupalan uuteen ja jumipuolelle hieman paksumman kuin aiempi sillä puolella ollut. Tällä nyt pystyy ajamaan mutta joudun hommaamaan varmaan uuden satulan koska olen vaihtanut männän ja tiivisteen tähän jo kerran eikä siitä ole monta vuotta aikaa. Turbodiesel farkkuun ei käy sedanin takasatula joten täytyy etsiä saksan ebaystä.
Jouduin entraamaan kuskin istuinta vielä laskemalla oikeaa takareunaa noin 8mm koska penkki tuntui viettävän vasemmalle. Selkä on aika herkkä asennolle ja tulee helposti kipeäksi jos joutuu jännittämään ajaessa.
Laiton myös irtonneen sisälokasuojan kuskinpuolen etupyöräaukkoon. Otin eturoiskeläpät pois molemmin puolin kun ne tuntuu repivän sisälokasuojat irti kun ei muista varoa niitä peruuttaessa.
Vahasin auton joten nyt se on valmis syksyn ja talven haasteisiin.
Jouduin entraamaan kuskin istuinta vielä laskemalla oikeaa takareunaa noin 8mm koska penkki tuntui viettävän vasemmalle. Selkä on aika herkkä asennolle ja tulee helposti kipeäksi jos joutuu jännittämään ajaessa.
Laiton myös irtonneen sisälokasuojan kuskinpuolen etupyöräaukkoon. Otin eturoiskeläpät pois molemmin puolin kun ne tuntuu repivän sisälokasuojat irti kun ei muista varoa niitä peruuttaessa.
Vahasin auton joten nyt se on valmis syksyn ja talven haasteisiin.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 15.09.2020 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Enpä taidakkaan ostaa ebay.de kaitta farkun 42mm takajarrusatulaa, ovat niin kalliita 250-300 eur + rahti. Sedanin 38 millinen on paljon halvempi 75 eur + rahti muttei se käy. Laitan tuonne oldtimer-ostopalstalle ostoilmoituksen jos sitä kautta löytyisi kohtuuhintaan parempi satula.
Jos ei löydy niin varmaan sitten purkaa satula kokonaan ja hoonata sylinteri ja kasata uudella tiivisteellä ja männällä. Männän irroitus on varmasti työläs. Täytyy kokeilla laittaa rasvanippa ja painaa rasvaprässillä.
Jos ei löydy niin varmaan sitten purkaa satula kokonaan ja hoonata sylinteri ja kasata uudella tiivisteellä ja männällä. Männän irroitus on varmasti työläs. Täytyy kokeilla laittaa rasvanippa ja painaa rasvaprässillä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Sainkin jo tuonne oldtimer-ostopalstalle vinkin virolaisesta toimittajasta jolta löytyy kohtuuhintaista tehdaskunnostettua 42 mm satulaa. Taidan tilata molemminpuolin satulat sieltä.
Tilasin virolaiselta. Tulevat matkahuollon kautta. Jouduin maksamaan myös pantin. Mitenhän vanhojen palautus tapahtuu? No, se selviää varmaan aikanaan.
Tilasin virolaiselta. Tulevat matkahuollon kautta. Jouduin maksamaan myös pantin. Mitenhän vanhojen palautus tapahtuu? No, se selviää varmaan aikanaan.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Episodi: Myrskytuhojen korjaus
Syysmyrsky ”Aila” puhalteli kovasti 16-17.9 välisenä yönä jopa 100 km/h puuskissa. Kesämökki on suht lähellä merenrantaa joten puhurit tekivät tuhoa ja kaatoivat monihaaraisen pihlajan yhden haaran maata vasten.
No sähkömoottorisaha käteen, rungon sahaus pätkiin ja latvukset kompostoitumaan. Perheen naisväki oli jo ehtinyt kerätä pihlajamarjasadon hillotettavaksi joten heitäkään ei tarvinnut odotella. Sitten S123 mersu paikalle, takaluukku auki ja pihlajan rungon pätkät kyytiin ruumaan.
Sitten siirtymä puiden säilytykseen käytetyn ladon luo. Lato olikin jo tyhjentynyt sopivasti kesäaikana kun tulee saunottua joka ilta. Sitten pihlajan rungon pätkät ladon nurkkaan kuivumaan. Vuoden päästä pääsee sitten näitäkin halkomaan ja käyttämään saunapuina.
Mersu siis hyötykäytössä.
Syysmyrsky ”Aila” puhalteli kovasti 16-17.9 välisenä yönä jopa 100 km/h puuskissa. Kesämökki on suht lähellä merenrantaa joten puhurit tekivät tuhoa ja kaatoivat monihaaraisen pihlajan yhden haaran maata vasten.
No sähkömoottorisaha käteen, rungon sahaus pätkiin ja latvukset kompostoitumaan. Perheen naisväki oli jo ehtinyt kerätä pihlajamarjasadon hillotettavaksi joten heitäkään ei tarvinnut odotella. Sitten S123 mersu paikalle, takaluukku auki ja pihlajan rungon pätkät kyytiin ruumaan.
Sitten siirtymä puiden säilytykseen käytetyn ladon luo. Lato olikin jo tyhjentynyt sopivasti kesäaikana kun tulee saunottua joka ilta. Sitten pihlajan rungon pätkät ladon nurkkaan kuivumaan. Vuoden päästä pääsee sitten näitäkin halkomaan ja käyttämään saunapuina.
Mersu siis hyötykäytössä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
15” Penta-vanteet kesäpintaisilla kuhmolaisilla nyt alle. Parempi kesärenkaille vaihto myöhään kuin ei milloinkaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Alle laittamat kesärenkaat tuntuu ajossa hiljaisista ja vaikuttaa olevan tasapainossa mutta yhdessä vanteessa on käytetty epätavallisen paljon tasapainoja joten epäilyttää vähän onko siinä renkaan runko ihan kunnossa?
Minulla on yksi joutilas 940 Volvon rengassarja, josta saisi paremmat 195*65*15 Michelin-kumekset tilalle.
Minulla on yksi joutilas 940 Volvon rengassarja, josta saisi paremmat 195*65*15 Michelin-kumekset tilalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Sumuvalon umpioon tiivistynyt vettä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Nettiautossa näkyi olevan myynnissä projektikuntoinen museorekisteröity 123-sarjan coupé.
Ilmoituksen perusteella auto on joskus aikoinaan puhallettu tai hiottu pellille ja entisöity jolloin myös museorekisteröity. Sen jälkeen auto on päässyt pahasti ruostumaan ilmeisesti ulkosäilytyksen vuoksi mutta asiaan on voinut myötävaikuttaa että ehkäpä auton pohjamaalaus ei ole aikoinaan onnistunut nappiin koska ruostetta löytyy sellaisistakin paikoista jotka normaalisti eivät ruostu. Tässä autossa näkee hyvin riskit jota liittyvät ”auto grillille ja pellille” - tyyppiseen entisöintiin. Jos entisöidyn auton pohjamaalausta ja ruosteenestokäsittelyä ei tehdä tehtaan tasoa vastaavasti voi entisöity auto ruostua hämmästyttävän nopeasti.
Tämä yksilö on ilmoituksen kuvien aikamerkintöjen perusteella ollut osittain purettuna useamman vuotta ja omistaja on nyt ilmeisesti nostanut kädet pystyyn kun on ymmärtänyt kuinka paljon hitsaustyötä tarvitaan auton parsimisessa ja sen jälkeen maalauksessa, ja siltikin sama rumba jatkuisi tulevaisuudessakin kun pohjamaalaus ei ole tehtaan tasoa.
Ilmoituksen perusteella auto on joskus aikoinaan puhallettu tai hiottu pellille ja entisöity jolloin myös museorekisteröity. Sen jälkeen auto on päässyt pahasti ruostumaan ilmeisesti ulkosäilytyksen vuoksi mutta asiaan on voinut myötävaikuttaa että ehkäpä auton pohjamaalaus ei ole aikoinaan onnistunut nappiin koska ruostetta löytyy sellaisistakin paikoista jotka normaalisti eivät ruostu. Tässä autossa näkee hyvin riskit jota liittyvät ”auto grillille ja pellille” - tyyppiseen entisöintiin. Jos entisöidyn auton pohjamaalausta ja ruosteenestokäsittelyä ei tehdä tehtaan tasoa vastaavasti voi entisöity auto ruostua hämmästyttävän nopeasti.
Tämä yksilö on ilmoituksen kuvien aikamerkintöjen perusteella ollut osittain purettuna useamman vuotta ja omistaja on nyt ilmeisesti nostanut kädet pystyyn kun on ymmärtänyt kuinka paljon hitsaustyötä tarvitaan auton parsimisessa ja sen jälkeen maalauksessa, ja siltikin sama rumba jatkuisi tulevaisuudessakin kun pohjamaalaus ei ole tehtaan tasoa.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ma 21.09.2020 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tämähän ei ole grilliä nähnytkään. Tehty myyntimaalaus ja otettu museo-auto statuksella hyvät rahat.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Jep. Tehtaan maalaus ei ole hyvä, tai on se aikanaan ollut kohtuullinen. Se tehtaan pohjamaali on hemmetin kova eikä ole pellissä kiinni kovin lujasti. Huomaa jos ottaa palan jostain ja taittaa, rapsahtaa iso pala irti paljasten kiiltävää metallipintaa. Tietysti huonoilla maaleilla maalaten saa tehtyä kelvotonta jälkeä, mutta jos puhalletulle pinnalle ruiskuttaa epoksin ja vielä polyuretaanin pintaan, niin ei sitä voi edes verrata siihen tehtaan upotusmaaliin. Mutta monet ruiskuttaa jotain 1k tuotteita, kaikenmaailman happomaaleja, jopa spraynä pohjalle. Sellaisenkin kuullut, että joku oli puhaltanut ja pohjamaalannut korin kunnolla, ja sen jälkeen ohennetulla pakkelilla tasoitellut pohjassa olevat peltisaumat No kestäähän se jos auto on pelkästään lämpimässä tallissa.
Tossa kun joutunut tekemään noita massauksia uusiksi ja vetelemään teräsharjalaikalla ne mäkeen, niin on se epoksi vaan mahtava tuote. Kiinni pellissä kuin tauti. Ja kun toi epoksi+PU kestää vaihtolavassakin vuodesta toiseen niin kestää se harrasteauton pohjassaskin. Jos tuollainen lava maalattais tehtaan tavalla tai jollain happoväreillä ja muilla sotkuilla niin olis varmaan talven jälkeen selvänä.
Tossa kun joutunut tekemään noita massauksia uusiksi ja vetelemään teräsharjalaikalla ne mäkeen, niin on se epoksi vaan mahtava tuote. Kiinni pellissä kuin tauti. Ja kun toi epoksi+PU kestää vaihtolavassakin vuodesta toiseen niin kestää se harrasteauton pohjassaskin. Jos tuollainen lava maalattais tehtaan tavalla tai jollain happoväreillä ja muilla sotkuilla niin olis varmaan talven jälkeen selvänä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Hydraulinen tasonsäätö alkoi toimimaan paremmin kun lisäsin ATF-öljyä säiliöön max-viivaan saakka. En vieläkän tiedä toimiiko systeemi täysin oikein mutta nyt perä on paljon jämäkämmän tuntuinen ajaessa.
Säiliön tikku on näyttänyt tähän asti sentin yli minimiä mutta ilmeisesti öljyä täytyy olla enemmän jotta systeemi toimii oikein.
Hydraulinestettä vuotaa jostain sillä auton alle muodostuu läikkä johonkin rintapellin kohdalle kuskin puolella. En ole löytänyt mistä vuoto on koska paikat on ihan kauttaaltaan öljyssä. Ilmeisesti ajoviima levittää hydrauliöljyn vähän joka paikkaan.
Penta-vanteilla olevat Kuhmo-kumekset ovat uraherkät ja siten vähän kinkkiset ajettavat. Voi tietysti olla että auraus ei ole ihan kohdallaan mutta siltikin ero Pirellin nastarenkaisiin on suuri.
Säiliön tikku on näyttänyt tähän asti sentin yli minimiä mutta ilmeisesti öljyä täytyy olla enemmän jotta systeemi toimii oikein.
Hydraulinestettä vuotaa jostain sillä auton alle muodostuu läikkä johonkin rintapellin kohdalle kuskin puolella. En ole löytänyt mistä vuoto on koska paikat on ihan kauttaaltaan öljyssä. Ilmeisesti ajoviima levittää hydrauliöljyn vähän joka paikkaan.
Penta-vanteilla olevat Kuhmo-kumekset ovat uraherkät ja siten vähän kinkkiset ajettavat. Voi tietysti olla että auraus ei ole ihan kohdallaan mutta siltikin ero Pirellin nastarenkaisiin on suuri.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Mersu taas hyötykäytössä tänään. Nyt ruumassa toisen harrasteauton renkaita ja vanteita. Tarkoitus käyttää rengasliikkeessä vaihdattamassa uudet kumit päälle ja tasapainotus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ke 23.09.2020 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Jarrusatulat tulivat virolaiselta. Vaihto-osan palautuksesta ei mitään ohjetta paketissa. Kyselemällä selvisi että palautusaika on vain 30 päivää. Taitaa jäädä palauttamatta koska on toinen autoprojekti työn alla rasvamontulla enkä ala pihalla vaihtamaan satuloita ja ilmaamaan jarruja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kävin paikallisessa maaliliikkeessä tilaamassa lisää pintaväriä kilikalipurkeissa. Tarkoitus on jatkaa kesällä kesken jäänyttä etuovien korjausta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
En ole täysin tyytyväinen noihin 15” pentoihin kun ajettavuus meni huonoksi urissa ja varsinkin sivutuulella. Ilmeisesti tuo rengas 195*65*15 on niin teräväolkainen että nappaa kiinni uriin. Voisivat ehkä toimia talvirenkailla paremmin?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Englannin eBayssä oli dunkelolive 056 värikoodin vihreä S123 takapenkki myynnissä. Ensimmäisen kerran mitä on viiteen vuoteen nähnyt. Tein tarjouksen siitä ja sain sen huudettua.
Samoin oli tarjolla kehnohko S123 kattoverhoilu halvalla jonka myös huusin kun se puuttuu kokonaan.
Etupenkit vielä puuttuu dunkelolive 056 värikoodilla, sitten alkaisi sisustus olla koossa.
Samoin oli tarjolla kehnohko S123 kattoverhoilu halvalla jonka myös huusin kun se puuttuu kokonaan.
Etupenkit vielä puuttuu dunkelolive 056 värikoodilla, sitten alkaisi sisustus olla koossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vaihdoin tänään 205x55x16 nastarenkaat alle. Ajettavuus koheni ja taas mukava ajella kun menee suoraan oli tienpinta mikä vaan.
Etupäässä on välystä apparin puolella etupyörän ripustuksessa pitkittäistuessa. Varaosa minulla jo on mutten pääse talliin montulle asentamaan kun SLC änkesi sinne polttoainevuodon vuoksi ja odottaa osia.
Etupäässä on välystä apparin puolella etupyörän ripustuksessa pitkittäistuessa. Varaosa minulla jo on mutten pääse talliin montulle asentamaan kun SLC änkesi sinne polttoainevuodon vuoksi ja odottaa osia.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Myös takapenkki saapui kahdessa kollissa mutten ole vielä purkanut paketeista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
ebay.de löytyi myös etuistuinten taustalevyt ja apparin istuimen sivumuovit 2 kpl dunkel olive värisenä.
Nyt puuttuu enää yksi etuistuinosan ja kaksi etuselkänojan verhoilua sekä kuskinistuimen muovihärpäkkeet dunkel olive värisinä ja musta ehjä kojelauta. Sitten alkaisi olla sisustus kasassa.
Nyt puuttuu enää yksi etuistuinosan ja kaksi etuselkänojan verhoilua sekä kuskinistuimen muovihärpäkkeet dunkel olive värisinä ja musta ehjä kojelauta. Sitten alkaisi olla sisustus kasassa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Eilen yöllä oli kova myrsky ja auto oli ulkona. Tänään aamulla kun lähdin liikkeelle kattokonsolista tuulilasin yläreunasta vuoti vettä varmaan juomalasillisen verran ja tippui keskikonsolin päälle. Vettä tippui vielä parinkymmenen kilometrin matkan jarruttaessa ja kaarteissa. Varmaankin auto oli ollut sopivasti kallellaan ja kattokaiteineen läpiviennistä vuotanut vesi oli kertynyt kattokonsolin muodostamaan altaaseen josta vesi lähti valumaan kun auton kallistus muuttui. Tämä auto se vaan jaksaa tarjota elämyksiä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kävin 160 km lenkin hakemassa kierroksen W123 sedanin ovia. Purettu miljoonasatatuhatta ajetusta autosta. Ovet on varmaan kertaalleen korjatut koska pintapelti ja maalaus on hyvä mutta alta tiivisteurat menneet jo huonoiksi. Tarkoitus kunnostaa ainakin etuovet näistä. Mukaan tarttui myös hyväkuntoinen keulamaski johon sain vielä tähdenkin. Myyjä kertoi että nelisenkymmentä 123 ja 124 -mersua hän on purkanut ja myynyt osina, pääasiassa menee Afrikkaan jonne ostavat pää märkänä voimalinjan ja alustan osaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Jouduin lisäämään tasonsäädön öljyä, kun perä alkoi taas laskemaan kuormalla. Alkanut epäilyttämään, että tasonsäädön hydrauliöljyä tihkuu hiljakseen konehuoneessa olevasta säilöstä itsestään, koska en löydä letkuista/putkista vuotoa. Katselin eBayn tarjontaa öljysäiliöistä ja tein vastatarjouksen purkuosasta ja myyjä hyväksyi sen.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Nyt olisi halpa S123 hylsy myynnissä lähellä. En kuitenkaan voi tuoda raatoa kaunistamaan pihapiiriä, mutta voisin käydä katsomassa ja osia kysellä.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11760212
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11760212
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561