Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Laitetaanpa Star-topikin viereen tällainen vaihtoehto ei-Star raudasta keskustelua varten:
Lähitulevaisuudessa on suunnitelmissa päivittää usean merkin yhteiskäytössä oleva OBD2-testeri ja yksi vaihtoehto olisi J2534 passthru-APIa tukeva laite. Standardi on tuettu jo yli 20 autovalmistajan huoltosoftien kanssa, mukaanlukien MB:n Xentry johon alalla toimivat (maasta riippuen jopa yksityiset) voivat ostaa testiaikaa ihan virallisesta lähteestä: https://xentry-shop.mercedes-benz.com/d ... 6519137422" onclick="window.open(this.href);return false;
(Testerihän on tietysti vähän vanhan kansan hommia kun pikatestin voi uusissa autoissa ajaa jo etänäkin pelkällä PC:llä tai kännykällä: https://xentry-shop.mercedes-benz.com/d ... 6715876494" onclick="window.open(this.href);return false;)
Kiinnostavimmat eli DoIP-laitteet on vasta tulossa, poikkeuksena Drew Cardiaq Plus 3 joka väittää tukevansa standardin versioita 02.02, 04.04 ja 05.00 joista viimeisessä on mukana DOIP - toisten lähteiden mukaan v05.00 on vielä testattavana eikä vielä tuettu autovalmistajien virallisissa versioissa.
Tietysti joku halvempi väliaikaisratkaisukin menettelisi testauksen ja softien toiminnallisuuden parantumista odotellessa.
Näinpä kiinnostaa foorumilaisten kokemukset J2534-boksien ja Xentryn passthru-version kanssa, eli onko joku joskus onnistunut tai epäonnistunut näiden kanssa?
Listalle ekaksi oma epäonnistunut kokeilu kahden erilaisen (Toyota) mini-VCI kloonin kanssa, eipä ollut kyllä yllätys mutta tappiotkin jäi siedettäviksi.
Lähitulevaisuudessa on suunnitelmissa päivittää usean merkin yhteiskäytössä oleva OBD2-testeri ja yksi vaihtoehto olisi J2534 passthru-APIa tukeva laite. Standardi on tuettu jo yli 20 autovalmistajan huoltosoftien kanssa, mukaanlukien MB:n Xentry johon alalla toimivat (maasta riippuen jopa yksityiset) voivat ostaa testiaikaa ihan virallisesta lähteestä: https://xentry-shop.mercedes-benz.com/d ... 6519137422" onclick="window.open(this.href);return false;
(Testerihän on tietysti vähän vanhan kansan hommia kun pikatestin voi uusissa autoissa ajaa jo etänäkin pelkällä PC:llä tai kännykällä: https://xentry-shop.mercedes-benz.com/d ... 6715876494" onclick="window.open(this.href);return false;)
Kiinnostavimmat eli DoIP-laitteet on vasta tulossa, poikkeuksena Drew Cardiaq Plus 3 joka väittää tukevansa standardin versioita 02.02, 04.04 ja 05.00 joista viimeisessä on mukana DOIP - toisten lähteiden mukaan v05.00 on vielä testattavana eikä vielä tuettu autovalmistajien virallisissa versioissa.
Tietysti joku halvempi väliaikaisratkaisukin menettelisi testauksen ja softien toiminnallisuuden parantumista odotellessa.
Näinpä kiinnostaa foorumilaisten kokemukset J2534-boksien ja Xentryn passthru-version kanssa, eli onko joku joskus onnistunut tai epäonnistunut näiden kanssa?
Listalle ekaksi oma epäonnistunut kokeilu kahden erilaisen (Toyota) mini-VCI kloonin kanssa, eipä ollut kyllä yllätys mutta tappiotkin jäi siedettäviksi.
Re: Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Ei kellään olis myynnissä vanhaa Ladaa ja ainakin 10 kuution polttoainetankkia?
Vois nimittäin varapeliks harkita. Kyllä ymmärrän tämän nykytekniikan hienouden, helppouden ja kaikki, siis ihan kaikki, on menossa pilveen. Jos ei jo ole. Yksi tänne suuntautuva aurinkomyrsky tai setä Vladimirin pikku uuden vuoden jysy niin täällä ajellaan kohta Ladoilla ja hevosilla. (Vanha kansa).
Vois nimittäin varapeliks harkita. Kyllä ymmärrän tämän nykytekniikan hienouden, helppouden ja kaikki, siis ihan kaikki, on menossa pilveen. Jos ei jo ole. Yksi tänne suuntautuva aurinkomyrsky tai setä Vladimirin pikku uuden vuoden jysy niin täällä ajellaan kohta Ladoilla ja hevosilla. (Vanha kansa).
Re: Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Hei
Jysin aloitukses oli niin paljon standardeja ja versionumeroita jotta ne meni vähän ohi... mutta vastaavan asian kanssa painin vuositakaperin. Staria teki mieli, mutta niitä kun liikkuu markkinoilla kans niin monen laatuista ja ei tarviisi nyt kuitenkaan uutta harrastusta lisää niin en sitten oikeen arvannu. No toki sitten sijoittamalla enemmän euroja saa varmaan parempaa laatuakin. Tai niin ainakin toivoisi. Törmäsin sitten kans myös tuohon Tojoloota purkin käyttöön / sen yleis standardin mukaisen purkin käyttöön ja löytyi sitten niitä Xentry softiakin markkinoilta jotka sovitettu tuollaisen kanssa toimimaan. No ajatus loppui sitten siihen päätelmäön että tuo se vasta harrastus olisikin... Päädyin sitten lopulta VXDIAG purkkiin jonka kanssa ajetaan merkkikohtaista softaa. Houkutusta lisäsi, että pitäis toimia yhteen noin 15 merkkikohtaisen softan kanssa. Ei muutakun ostoskoriin ja odottamaan. Sieltä se saapuikin komeassa paketissa / muovisalkussa. Hyvänä piirteenä myös että erikseen hankittu läppärikin mahtuu samaan salkkuun vähä salkun fyllejä muokkaamalla. No kuinka sitten toimii? Mielestäni erinomaisesti. Itsellä vain vähän * käyttökokemusta joten en tiedä mihin kaikkeen sillä pitäis pystyä, mutta tällä oon nyt saanut tehtyä ainakin kaiken tarpeellisen omiin vehkeisiin. Mainosteksteissä taisi olla mainittu jotta ei toimi yhteen jonkun tietyn protokollan kanssa eli vanhempien (ehkä 90 luvun lopun/ 2000 alun) autojen kanssa. Mutta ainakin näihin X164 ja W251 toimii hyvin. -09 Sprintterin kanssa tuli sellainen huomio, että moottorin ohjaimeen ei päässyt käsiksi. Kaikkiin muihin ohjainlaitteisiin kyllä pääsi. Onko tuollaises pakus sitten jokin vanhempi protokolla? Purkki on suht pieni kokoinen, toimii kaapelilla ja langattomasti. Varsin laadukkaan tuntuisesti tehty. Watsapissa numero tallessa josta on ainakin tähän asti saanu kaiken tarvittavan supportin. Löytyy myös joku support nettisivusto johon käyttäjät laittelevat vinkkejä... Toistaiseksi olen ainakin varsin tyytyväinen.
TJ
Jysin aloitukses oli niin paljon standardeja ja versionumeroita jotta ne meni vähän ohi... mutta vastaavan asian kanssa painin vuositakaperin. Staria teki mieli, mutta niitä kun liikkuu markkinoilla kans niin monen laatuista ja ei tarviisi nyt kuitenkaan uutta harrastusta lisää niin en sitten oikeen arvannu. No toki sitten sijoittamalla enemmän euroja saa varmaan parempaa laatuakin. Tai niin ainakin toivoisi. Törmäsin sitten kans myös tuohon Tojoloota purkin käyttöön / sen yleis standardin mukaisen purkin käyttöön ja löytyi sitten niitä Xentry softiakin markkinoilta jotka sovitettu tuollaisen kanssa toimimaan. No ajatus loppui sitten siihen päätelmäön että tuo se vasta harrastus olisikin... Päädyin sitten lopulta VXDIAG purkkiin jonka kanssa ajetaan merkkikohtaista softaa. Houkutusta lisäsi, että pitäis toimia yhteen noin 15 merkkikohtaisen softan kanssa. Ei muutakun ostoskoriin ja odottamaan. Sieltä se saapuikin komeassa paketissa / muovisalkussa. Hyvänä piirteenä myös että erikseen hankittu läppärikin mahtuu samaan salkkuun vähä salkun fyllejä muokkaamalla. No kuinka sitten toimii? Mielestäni erinomaisesti. Itsellä vain vähän * käyttökokemusta joten en tiedä mihin kaikkeen sillä pitäis pystyä, mutta tällä oon nyt saanut tehtyä ainakin kaiken tarpeellisen omiin vehkeisiin. Mainosteksteissä taisi olla mainittu jotta ei toimi yhteen jonkun tietyn protokollan kanssa eli vanhempien (ehkä 90 luvun lopun/ 2000 alun) autojen kanssa. Mutta ainakin näihin X164 ja W251 toimii hyvin. -09 Sprintterin kanssa tuli sellainen huomio, että moottorin ohjaimeen ei päässyt käsiksi. Kaikkiin muihin ohjainlaitteisiin kyllä pääsi. Onko tuollaises pakus sitten jokin vanhempi protokolla? Purkki on suht pieni kokoinen, toimii kaapelilla ja langattomasti. Varsin laadukkaan tuntuisesti tehty. Watsapissa numero tallessa josta on ainakin tähän asti saanu kaiken tarvittavan supportin. Löytyy myös joku support nettisivusto johon käyttäjät laittelevat vinkkejä... Toistaiseksi olen ainakin varsin tyytyväinen.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Jos viittaat tuohon etädiagnoosiin niin onhan se päivä diagnoosiaikaa 12,99€ satunnaiselle vianhakijalle paljon helpompi ja halvempi konsti kun C3/C4 ja DAS/Xentry PC:n hankinta ja ylläpito ajantasalla, eikä mene rahat hukkaan jos pilvi lakkaa toimimasta. Täytyisi vaan sitten vielä ymmärtää mitä se vikaraportti-PDF kertoo.TPLtre kirjoitti:Ei kellään olis myynnissä vanhaa Ladaa ja ainakin 10 kuution polttoainetankkia?.
Ison pamauksen varalta laitan Ladan sijaan toivoni tuohon passikuvan T601:een kun se käy vaikka ruokaöjyllä eikä tarvitse remonteissa testeriä.
Re: Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Kiitos, täytyypä tutkia!Maastis kirjoitti:Päädyin sitten lopulta VXDIAG purkkiin jonka kanssa ajetaan merkkikohtaista softaa. Houkutusta lisäsi, että pitäis toimia yhteen noin 15 merkkikohtaisen softan kanssa. Ei muutakun ostoskoriin ja odottamaan. Sieltä se saapuikin komeassa paketissa / muovisalkussa. Hyvänä piirteenä myös että erikseen hankittu läppärikin mahtuu samaan salkkuun vähä salkun fyllejä muokkaamalla. No kuinka sitten toimii? Mielestäni erinomaisesti. Itsellä vain vähän * käyttökokemusta joten en tiedä mihin kaikkeen sillä pitäis pystyä, mutta tällä oon nyt saanut tehtyä ainakin kaiken tarpeellisen omiin vehkeisiin. Mainosteksteissä taisi olla mainittu jotta ei toimi yhteen jonkun tietyn protokollan kanssa eli vanhempien (ehkä 90 luvun lopun/ 2000 alun) autojen kanssa. Mutta ainakin näihin X164 ja W251 toimii hyvin. -09 Sprintterin kanssa tuli sellainen huomio, että moottorin ohjaimeen ei päässyt käsiksi. Kaikkiin muihin ohjainlaitteisiin kyllä pääsi. Onko tuollaises pakus sitten jokin vanhempi protokolla? Purkki on suht pieni kokoinen, toimii kaapelilla ja langattomasti. Varsin laadukkaan tuntuisesti tehty. Watsapissa numero tallessa josta on ainakin tähän asti saanu kaiken tarvittavan supportin. Löytyy myös joku support nettisivusto johon käyttäjät laittelevat vinkkejä... Toistaiseksi olen ainakin varsin tyytyväinen.
Euroopassa henkilöautoissa raja on kaii EURO 5 josta lähtien Passthru:n pitää toimia moottorin ja vaihdelaatikon osalta mutta muulta osin on valmistajan vastuulla (alunperin koko OBD-liitin oli van pakokaasupäästöjärjestelmää varten). Sen jälkeen on tullut sitten laajennuksia Right to Repair-lakien myötä.
Re: Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Tämä rupesi kiinnostamaan
Pitää tutkia...
Olisko kokonais konffis tiedossa mitä on käytetty & mitä se tarkalleen tukee sekä missä hinnoissa?
Näin esimerkiksi jota voisi tutkia lisää.
Pitää tutkia...
Olisko kokonais konffis tiedossa mitä on käytetty & mitä se tarkalleen tukee sekä missä hinnoissa?
Näin esimerkiksi jota voisi tutkia lisää.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Hei
TJ
Jos tarkoitat tän VXDIAG osalta niin omalla kokemuksellani tähän asti tekee ihan kaiken saman kun *. Poislukien se jokin vanhempi protokolla... Samaa PC softaa kuitenkin käytetään. Siinä on se Xentry ja sitte se joku toisennäköinen mersun juttu. DAS? Ominaisuuksia varmaan vaikka kuinka mutta läyttäjältä puuttuu tietotaitoOlisko kokonais konffis tiedossa mitä on käytetty & mitä se tarkalleen tukee sekä missä hinnoissa?
Näin esimerkiksi jota voisi tutkia lisää.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Hyvin pelaa Xentry/DAS ja Vediamo passthru-kapuloilla. Itse olen käyttänyt noita Vxdiageja. Toimivuus virallisesti Euro 5 ja Euro 6, mutta oikeilla avaimilla toimii vuosimalleista 2005-2006 eteenpäin. Vanhemmat esim. W210 ja W163 käyttävät diagnoosiyhteyteen k-väylää, ja niitä tuo ei osaa.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Moi
Ok, hyvä kun löytyi perehtyneempikin VXdiag käyttäjä. Osaatko sanoa tuosta -09 sprintteristä. Sellaista koitin vilkaista ja ei päässyt moottorin ohjaukseen ollenkaan. Muut ohjainlaittee oli listalla ja niihin kyllä pääsi...
TJ
Ok, hyvä kun löytyi perehtyneempikin VXdiag käyttäjä. Osaatko sanoa tuosta -09 sprintteristä. Sellaista koitin vilkaista ja ei päässyt moottorin ohjaukseen ollenkaan. Muut ohjainlaittee oli listalla ja niihin kyllä pääsi...
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Passthru-testerit ja etädiagnoosi
Oliko tuon pass through lisenssin mahdollista hankkia yksityinen henkilö?
Ainakin rekisteröinti xentry shoppiin vaati yrityksen tiedot & Y-tunnuksen.
Vai onko tälle joku tapa miten tunnukset saa ilman noita tietoja?
Ainakin rekisteröinti xentry shoppiin vaati yrityksen tiedot & Y-tunnuksen.
Vai onko tälle joku tapa miten tunnukset saa ilman noita tietoja?
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)