Joo eli otsikon asiaan vähän pohjustusta. Startteja näyttää olevan myynnissä 12 ja 13 hampaisina. Asennusmitat ja liitännät samat, mutta erona ilmeisesti se, että 12 hampaiset ovat 1.7-1.8 kw ja tarkoitettu ilman Start-Stop automatiikkaa oleviin, 13 hampaiset 2.5 kw ja Start-Stop automatiikalla oleviin. Eli vähän tehokkaampi ja pieni ero välityksessä niin pyöräyttää rivakammin käyntiin ja saattaa kestää paremmin jatkuvaa sammuttelu-käynnistys sykliä.
Varsinainen kysymys kuuluu, että käyvätkö nuo asennettaessa päikseen eli onko vauhtipyörällä oleva hammaskehä kaikissa sama ja startin hammastus samalla jaolla? Jos näin on niin 12 hampainen olisi pienemmällä rataskoolla ja startin akselin keskipiste hieman lähempänä kampiakselin keskilinjaa.
Tehokkaamman startin hinnat ovat laadukkaana versiona kalliimmat ja kun en käytä Start-Stop toimintoa niin olisi tavallaan turha ostos vaikkei suurista summista puhutakaan.