W111 -62 "Frankenstein"
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
W111 -62 "Frankenstein"
Taannoin tuli joku mielenhäiriö, että pitää saada Fintail seuraavaksi projektiksi. Kaikkein vähiten asiaan ei varmasti vaikuttanu youtubesta löytyvä Hard Tail Sally.
Tyylisuunta on kuitenkin eri, ei rottaa eikä museokampetta. Vaan jotain omien perversioiden mukaista, massasta erottuvaa laitetta on tarkoitus tehdä.
Aihioksi valikoitui paras tiedossa ollut yksilö, eli äärimmäisen edullinen ja läheltä omaa sijaintia.
Aihio on niin lohduttoman mätä, että sen puolesta ei kannata kenenkään mieltään pahoittaa vaikka tuosta nyt pilataan itselle mieleistä laitosta.
Runkohan tuosta oli tietenkin poikki, kuten perän roikkumisesta oli pääteltävissä. Joten ihan helpoimmasta päästä ei valittu tie ole.
Eikä urakkaa varsinaisesti ole helpotettu omilla valinnoilla, mm taka-akseliston vaihto ei tule olemaan ihan naamanliike kun pohjassa ei juuri ole ehjää kohtaa. Saati luotettavia mittapisteitä.
Mutta syteen tai saveen, omaa visiota seurataan vaikka se välillä tulee olemaan tuskaista päänsä takomista seinään.
Ensimmäinen kuva on vuosia vanha, ja antaa totuutta paremman kuvan autosta.
Lisäilen kuvia kun jotain tapahtuu, mutta hengitystään ei ehkä kannata pidättää projektin valmistumista odotellessa.
Tyylisuunta on kuitenkin eri, ei rottaa eikä museokampetta. Vaan jotain omien perversioiden mukaista, massasta erottuvaa laitetta on tarkoitus tehdä.
Aihioksi valikoitui paras tiedossa ollut yksilö, eli äärimmäisen edullinen ja läheltä omaa sijaintia.
Aihio on niin lohduttoman mätä, että sen puolesta ei kannata kenenkään mieltään pahoittaa vaikka tuosta nyt pilataan itselle mieleistä laitosta.
Runkohan tuosta oli tietenkin poikki, kuten perän roikkumisesta oli pääteltävissä. Joten ihan helpoimmasta päästä ei valittu tie ole.
Eikä urakkaa varsinaisesti ole helpotettu omilla valinnoilla, mm taka-akseliston vaihto ei tule olemaan ihan naamanliike kun pohjassa ei juuri ole ehjää kohtaa. Saati luotettavia mittapisteitä.
Mutta syteen tai saveen, omaa visiota seurataan vaikka se välillä tulee olemaan tuskaista päänsä takomista seinään.
Ensimmäinen kuva on vuosia vanha, ja antaa totuutta paremman kuvan autosta.
Lisäilen kuvia kun jotain tapahtuu, mutta hengitystään ei ehkä kannata pidättää projektin valmistumista odotellessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Rammstein69, Ti 09.03.2021 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Lisää kuvia lähtökohdasta..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Onkohan tämä peräti 220S kun on kromilista siiven päällä? Sisäkuva ovista kertoisi lisää mallista.
On kyllä haastava projekti. Varmaan kannattaa hommata pari koria lisää että saat peltejä ja pystyt mittailemaan
On kyllä haastava projekti. Varmaan kannattaa hommata pari koria lisää että saat peltejä ja pystyt mittailemaan
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
220Sb tuo on juu. Sisältä ei taida olla kuvia ennen purkamista, ja paha olo niistä lähinnä tulisikin. Oli sen verran rujossa kunnossa.
Tolkuton työmaa, ei tuosta kukaan täyspäinen autoa yrittäisi hieroa.
Tuo on totta, että toisesta korista saisi mittoja. Mutta se ei oikein ole tällä erää mahdollista, ei ole tiloja säilöä enempää romuja.
Eikä etenkään tuolla tallin läheisyydessä.
Laitan lisää kuvia tuosta, kun saan arkistot kahlattua ja kuvat sovitettua sallittuihin rajoihin.
Tolkuton työmaa, ei tuosta kukaan täyspäinen autoa yrittäisi hieroa.
Tuo on totta, että toisesta korista saisi mittoja. Mutta se ei oikein ole tällä erää mahdollista, ei ole tiloja säilöä enempää romuja.
Eikä etenkään tuolla tallin läheisyydessä.
Laitan lisää kuvia tuosta, kun saan arkistot kahlattua ja kuvat sovitettua sallittuihin rajoihin.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Kuvasaastetta..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Ja lisää.. Ahtaassa tallissa on "kiva" touhuta..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Kuvien järjestys on näemmä aivan sekaisin, mutta niin on tekijäkin..
Akselistoa pääsin hieman sovittamaan, ja samalla tuli selväksi että runkoaisat tehdäänkin vielä kerran uusiksi. Kavennetaan siis runsaasti, jotta saadaan takafillareille elintilaa.
Sovituksessa on w123:n akselisto, joka on ainakin mukavan kapea. Saattaa olla, että päädyn käyttämään 126:n akselistoa joka on hieman leveämpi.
Uusia peltiosiakin tuli hankittua.
Akselistoa pääsin hieman sovittamaan, ja samalla tuli selväksi että runkoaisat tehdäänkin vielä kerran uusiksi. Kavennetaan siis runsaasti, jotta saadaan takafillareille elintilaa.
Sovituksessa on w123:n akselisto, joka on ainakin mukavan kapea. Saattaa olla, että päädyn käyttämään 126:n akselistoa joka on hieman leveämpi.
Uusia peltiosiakin tuli hankittua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Hommat on kirjaimellisesti putkessa!
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Jos tarvii niin multa löytyy tuo W126 takapalkki. Se mistä laitoon kuvan toiseen säikeeseen... ei ole pahasti ruosteessa ja lähtee etuusasti.
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
On aavistuksen pehmeähkö tuo aihio. Ei niin paha miltä päälle näyttää, vaan paljon pahempi.
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Erittäin hyvin valittu aihio, selkee suunnitelma ja oikea asenne Tähän sopinee lainaus muistaakseni Mobilistista: "Antaa niiden luulla, etten tee sille mitään."Rammstein69 kirjoitti:Aihioksi valikoitui paras tiedossa ollut yksilö, eli äärimmäisen edullinen ja läheltä omaa sijaintia.
Lisäilen kuvia kun jotain tapahtuu, mutta hengitystään ei ehkä kannata pidättää projektin valmistumista odotellessa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
MJPfin kirjoitti:On aavistuksen pehmeähkö tuo aihio. Ei niin paha miltä päälle näyttää, vaan paljon pahempi.
Joo, ei kulunu liiaksi laikkoja lattiapeltien poistossa. 4km siirrossa kyllä jännitti, kun tuota ohjastin traktorin perässä.
Soraa ja kuraa lensi hyttiin, ja mielessä kävi et kauanko pysyn kyydissä.
Oli kyllä aika eksoottinen kokemus "neitsytajoksi" ko autolla, vielä kun rattiputki oli kannakkeistaan irti.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Kyllä tuon vierellä on monenlaista kommenttia kuulunut, useampi on epäilly että otan tuosta vain pisteosia parempaan koriin.. Ilmeet on ollu näkemisen arvoisia, kun olen ilmottanut et tää on se mun paras kori.jackie kirjoitti:Erittäin hyvin valittu aihio, selkee suunnitelma ja oikea asenne Tähän sopinee lainaus muistaakseni Mobilistista: "Antaa niiden luulla, etten tee sille mitään."Rammstein69 kirjoitti:Aihioksi valikoitui paras tiedossa ollut yksilö, eli äärimmäisen edullinen ja läheltä omaa sijaintia.
Lisäilen kuvia kun jotain tapahtuu, mutta hengitystään ei ehkä kannata pidättää projektin valmistumista odotellessa.
Ostin tietoisesti huonon korin, sen kanssa ei pääse pahasti pettymään ja osaa asennoitua hommaan. Sitä ei moni toki ymmärrä.
Mutta jos esim muutaman tonnin aihio olisi osoittautunut mädäksi pommiksi, niin siinä olis ollu projektin mielekkyys ihan eri tavalla koetuksella.
Ja vielä tosiaan sekin, että tuon aihion nähdessään ei ole vielä kukaan ollut pahoillaan ettei sitä entisöidä museokuntoon.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Nyt on jämäkkää toimintaa tee tilaa mickey thompsoneille taakse
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Tänks!joop79 kirjoitti:Nyt on jämäkkää toimintaa tee tilaa mickey thompsoneille taakse
Kyllä sinne aika hyvin tilaa tulee, sovitusgummeiksi sain lahjotuksena 295/xx-15 rinkulat.
Jouset siellä tulee olemaan rajoittava tekijä sisälle päin, ulospäin tilaa sitten onkin noin 19cm navasta kaaren tasalle.(123:n akselistolla)
Saatan kuitenkin käyttää 126:n akselistoa, mutta kyllä sinne silti vanteeseen lippaa mahtuu.
Tiedä sitten saako täällä byroslaaviassa koskaan laittaa mitään mielekästä tekniikkaa, jolla noita tassuja sit pyörittäis.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:09
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Entä jos istuttaisi tuon w111 kopan johonkin modernimpaan runkoon. Esim w203 taitaa olla aika saman kokoinen.. Voiko tämä olla Suomessa mahdollista?
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Mikä se on ollut isoin moottori tehtaalta rullatessa tässä korissa?Rammstein69 kirjoitti:Tänks!joop79 kirjoitti:Nyt on jämäkkää toimintaa tee tilaa mickey thompsoneille taakse
Kyllä sinne aika hyvin tilaa tulee, sovitusgummeiksi sain lahjotuksena 295/xx-15 rinkulat.
Jouset siellä tulee olemaan rajoittava tekijä sisälle päin, ulospäin tilaa sitten onkin noin 19cm navasta kaaren tasalle.(123:n akselistolla)
Saatan kuitenkin käyttää 126:n akselistoa, mutta kyllä sinne silti vanteeseen lippaa mahtuu.
Tiedä sitten saako täällä byroslaaviassa koskaan laittaa mitään mielekästä tekniikkaa, jolla noita tassuja sit pyörittäis.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Ei eurooppalaisissa hlöautoissa runkoja ole ollut sitten sotien jälkeen Voimalinjan ja akselistot saa kyllä tietyissä puitteissa vaihtaa vaikka -20 mallin autosta.MasterArab kirjoitti:Entä jos istuttaisi tuon w111 kopan johonkin modernimpaan runkoon. Esim w203 taitaa olla aika saman kokoinen.. Voiko tämä olla Suomessa mahdollista?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
220 tai 230 on ollu isoin pata, 300SE sitten jo W112.joop79 kirjoitti:Mikä se on ollut isoin moottori tehtaalta rullatessa tässä korissa?Rammstein69 kirjoitti:Tänks!joop79 kirjoitti:Nyt on jämäkkää toimintaa tee tilaa mickey thompsoneille taakse
Kyllä sinne aika hyvin tilaa tulee, sovitusgummeiksi sain lahjotuksena 295/xx-15 rinkulat.
Jouset siellä tulee olemaan rajoittava tekijä sisälle päin, ulospäin tilaa sitten onkin noin 19cm navasta kaaren tasalle.(123:n akselistolla)
Saatan kuitenkin käyttää 126:n akselistoa, mutta kyllä sinne silti vanteeseen lippaa mahtuu.
Tiedä sitten saako täällä byroslaaviassa koskaan laittaa mitään mielekästä tekniikkaa, jolla noita tassuja sit pyörittäis.
Coupessa ja Cabriossa on ollu 3,5 V8 suurin pata, ja sellainen tähänkin on kaavailuissa. Tai oikeastaan vähän pidemmällä, kun ostin jo tekniikan odottelemaan.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Mutta tuota, kertokaas tietäjät mistä tuohon sais helmat järkihintaan? Sakemannit pyytelee 360-380€ per pala, ei oikein maistuis..
Ei välttämättä tarvi olla just tähän tarkoitetut, kunhan muoto olis edes lähelle ja ainevahvuus mielellään millin.
On mulla tallilla kanttikonekin kyllä, mutta tuntuu tulevan usein uniikkeja paloja ennemmin kain kahta samanlaista.
Ei välttämättä tarvi olla just tähän tarkoitetut, kunhan muoto olis edes lähelle ja ainevahvuus mielellään millin.
On mulla tallilla kanttikonekin kyllä, mutta tuntuu tulevan usein uniikkeja paloja ennemmin kain kahta samanlaista.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:09
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
S202 kirjoitti:Ei eurooppalaisissa hlöautoissa runkoja ole ollut sitten sotien jälkeen Voimalinjan ja akselistot saa kyllä tietyissä puitteissa vaihtaa vaikka -20 mallin autosta.MasterArab kirjoitti:Entä jos istuttaisi tuon w111 kopan johonkin modernimpaan runkoon. Esim w203 taitaa olla aika saman kokoinen.. Voiko tämä olla Suomessa mahdollista?
Tämmöstä swappia siis tarkoitin... https://www.youtube.com/watch?v=0irTNWEmtdw" onclick="window.open(this.href);return false;
edit. pahoittelut musiikista
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Tuossahan näyttäisi kuvien mukaan olevan vähän pyöristetty suorakulmahelma. Käy hakemassa vanhoja sähköhelloja, kuivauskaappeja tai vesiboilereita kierrätyskeskuksesta tai jätteenvastaaonottokeskuksesta, pura niistä peltejä tarpeen mukaan ja hitsaa helmat niistä. Ne on hyviä kun ovat valmiiksi maalattuja usein jopa molemmin puolin. Niissä on valmiiksi pyöristettyjä kulmia. Eikä tule kalliiksi.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 29.09.2020 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Eipä taida olla pienintäkään toivoa, että sais tuon tyylistä pohjalevy-swappia Suomessa kilvitettyä..
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Sharedoc kirjoitti:Tuossahan näyttäisi kuvien mukaan olevan vähän pyöristetty suorakulmahelma. Käy hakemassa vanhoja sähköhelloja, kuivauskaappeja tai vesiboilereita kierrätyskeskuksesta, pura niistä peltejä tarpeen mukaan ja hitsaa helmat niistä. Ne on hyviä kun ovat valmiiksi maalattuja usein jopa molemmin puolin. Niissä on valmiiksi pyöristettyjä kulmia. Eikä tule kalliiksi.
Kaveri tuohon jo ehdotti palkkihelmoja etc..
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Onko mitään pellifirmaa lähistöllä joka taittelis paloja mittojen mukaan? Ei tarviisi ostella edes pallejä erikseen kun tulis valmiina... ja eipä niis varmaan työkustannukseksi paljoo ehkä jäisi...
EDIT: joku tällainen kilvissä oleva Jenkeissä tehty swäppi on ollu myynnissä nettiautos. Se oli joku vanha olisko ollu packard ja siinä pohja/tekniikka uudehkosta dodgesta tms...
TJ
Tuollainen swappi oli itselläkin joskus haaveena toiseen harrastemerkkiini, Borgward Arabellaan... parikymmentävuotta sitten... periaattees silloin olis prosenttien puitteis pitänyt onnistuakin. Eli kun Arabella pienellä boxeri koneella niin olis ottanu kanta-autoksi boxeri 4-veto subarun ja siihen Arabellan koppa. Olis ollu kiva käydä kirkolla päivällä museopelillä ja illalla äkkiseltään samannäköisellä mutta 10x tehokkaammalla kulkupelillä No kumpikin on tekemättä... vielä... niin museopeli kun tuuninkikin. Joskin Arabelloja on kertyny nurkkiin jo pitkä rivi.Tämmöstä swappia siis tarkoitin... https://www.youtube.com/watch?v=0irTNWEmtdw
EDIT: joku tällainen kilvissä oleva Jenkeissä tehty swäppi on ollu myynnissä nettiautos. Se oli joku vanha olisko ollu packard ja siinä pohja/tekniikka uudehkosta dodgesta tms...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Vähän on turailtu eteenpäin, ja siitä lisää kuvasaastetta.
Taka-akseliston kiinnitystä varten leivoin poikkipalkin kahdesta 60x40x2-profiilista, joka tullaan koteloimaan "piiloon" kunhan runkoaisat on tuohon ensin liitetty.
Ei löydy tallilta välineitä joilla painaa 60x60x2-putki haluttuun muotoon, niin leikkaa/liimaa-menetelmällä oli edettävä. Ei kovin kaunista, mutta ajanee asiansa.
Etupalkin jouduin tälläämään kiinni, jotta sain mittapisteen jonka mukaan tuon taka-akseliston kiinnityspalkin sitten linjasin. Tuosta kun ei ota pirukaan selvää onko akselistot suorassa, niin tyydyin varmistamaan että akselistot ovat ainakin samaan suuntaan.
Takajouset tulee vielä aiheuttamaan murhetta ja harmaita hiuksia, uuteen runkoon joutuu tekemään patit jousen korviksi kun tukivarsissa jousen kupit on niin ulkona.
Jäykkä taka-akseli lehtijousilla olis ollu aika helpompi, mutta pysytään nyt valitulla polulla.
Etuakselin ja korin väliset kumityynyt olivat aivan sököt, onneksi mbclassics.de tarjosi uutta settiä vielä. Tais olla 130€ rahteineen, en tullut katsoneeksi muualta kun tuo firma on hyväksi havaittu.
Mahtaako sitä tän vuoden puolella päästä tuosta akselin vaihdosta yli ja eteenpäin, helmojen kimppuun. Odotukset on korkealla ainakin.
Taka-akseliston kiinnitystä varten leivoin poikkipalkin kahdesta 60x40x2-profiilista, joka tullaan koteloimaan "piiloon" kunhan runkoaisat on tuohon ensin liitetty.
Ei löydy tallilta välineitä joilla painaa 60x60x2-putki haluttuun muotoon, niin leikkaa/liimaa-menetelmällä oli edettävä. Ei kovin kaunista, mutta ajanee asiansa.
Etupalkin jouduin tälläämään kiinni, jotta sain mittapisteen jonka mukaan tuon taka-akseliston kiinnityspalkin sitten linjasin. Tuosta kun ei ota pirukaan selvää onko akselistot suorassa, niin tyydyin varmistamaan että akselistot ovat ainakin samaan suuntaan.
Takajouset tulee vielä aiheuttamaan murhetta ja harmaita hiuksia, uuteen runkoon joutuu tekemään patit jousen korviksi kun tukivarsissa jousen kupit on niin ulkona.
Jäykkä taka-akseli lehtijousilla olis ollu aika helpompi, mutta pysytään nyt valitulla polulla.
Etuakselin ja korin väliset kumityynyt olivat aivan sököt, onneksi mbclassics.de tarjosi uutta settiä vielä. Tais olla 130€ rahteineen, en tullut katsoneeksi muualta kun tuo firma on hyväksi havaittu.
Mahtaako sitä tän vuoden puolella päästä tuosta akselin vaihdosta yli ja eteenpäin, helmojen kimppuun. Odotukset on korkealla ainakin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Kyllä on aikamoista seppimistä että tuosta pitsin määrästä pääset eroon. On varmaan 30% korin painosta jäänyt sinne paikalle mistä hait.
Kyllä hattua pitää nostaa että tuon liimailee nippuun.
Alkaa muistuttamaan tuota sota lentokoneiden entisöintiä. "Hei löysin palan laskutelinettä ja yhden pätkän siipeä, no nythän meillä on identiteetti tälle ja numero, loppu vedetään ns. kelalta" ja tadaa entisöintiin lentokone.
Kyllä hattua pitää nostaa että tuon liimailee nippuun.
Alkaa muistuttamaan tuota sota lentokoneiden entisöintiä. "Hei löysin palan laskutelinettä ja yhden pätkän siipeä, no nythän meillä on identiteetti tälle ja numero, loppu vedetään ns. kelalta" ja tadaa entisöintiin lentokone.
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
En tiedä paljonko hakupaikalle jäi, mutta ensihetket tallilla oli jänniä.. Kopautus vasaralla, ja sai jännätä palautuuko näkyvyys 5 vai 10min päästä.MJPfin kirjoitti:Kyllä on aikamoista seppimistä että tuosta pitsin määrästä pääset eroon. On varmaan 30% korin painosta jäänyt sinne paikalle mistä hait.
Kyllä hattua pitää nostaa että tuon liimailee nippuun.
Alkaa muistuttamaan tuota sota lentokoneiden entisöintiä. "Hei löysin palan laskutelinettä ja yhden pätkän siipeä, no nythän meillä on identiteetti tälle ja numero, loppu vedetään ns. kelalta" ja tadaa entisöintiin lentokone.
Uskomattoman paljon hienoa hiekkaa nuo kotelot on pystyny vielä kantamaan.
Isoja paloja kun poistaa, niin ruosteet vähenee kummasti. Riskinä vaan on se, että kohta ei tiedä mihin kohtaan peltiä aloittaisi laittamaan..
Itseäni ei valmistuminen huoleta yhtään, tuon takapään jälkeen kun pääsee helmoihin niin alkaa näyttää paremmalta. Työtä on silti paljon, todella paljon. Mutta hieman selkeämpää muotoa, ei ihan niin millintarkkaa.
Tuo taka-akseliswappi on se mikä pelotti/pelottaa, se jos menee vituiks niin on kaikki muu työ turhaa..
Mutta tosiaan nyt näytti mittauksissa, että akselit on samassa linjassa.
Melko paljon aikaa menee pään raapimiseen, kun joutuu vähän kuin ilmaan tekemään tuota..
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Häipyikö kuvat foorumin huoltotöiden takia, vai onko mulla nyt selaimessa joku ketuillaan?
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 "Rusty Fintail" -62
Moi
Olen tilaamassa W111 helmoja joilla hinta 100€ kpl.
Vai joko löysit? Materiaali, 1mm pelti
Olen tilaamassa W111 helmoja joilla hinta 100€ kpl.
Vai joko löysit? Materiaali, 1mm pelti
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...