W211 ruoste suojaus
W211 ruoste suojaus
Osaisiko joku neuvoa halpaa ruostesuojaus paikkaa lahdesta/lähiympäristöstä Mitä itse etsinyt niin kaikki pyytää 600-1000€.
Re: W211 ruoste suojaus
Eipä noita ammattilaisten tekemiä ruosteensuojauksia halvemmalla löydy, ainakaan Suomesta.
Miksi etsit halpaa etkä laadukasta ruosteensuojausta? Jos haluat halvalla tehdä niin osta Motonetista pari kappaletta paukkupulloa vaikka kotelosuoja-ainetta ja suihkuta sitä suoraan paskaiseen pohjaan. Koko operaatio maksaa n. parikymppiä ja autoa myytäessä voi sanoa hyvällä omallatunnolla että pohja on suojattu.
Miksi etsit halpaa etkä laadukasta ruosteensuojausta? Jos haluat halvalla tehdä niin osta Motonetista pari kappaletta paukkupulloa vaikka kotelosuoja-ainetta ja suihkuta sitä suoraan paskaiseen pohjaan. Koko operaatio maksaa n. parikymppiä ja autoa myytäessä voi sanoa hyvällä omallatunnolla että pohja on suojattu.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W211 ruoste suojaus
Onha se iso lovi lompakkoon joku 500-1000€ .
Re: W211 ruoste suojaus
Onhan se tottakai, mutta jos aiot pitää autoa pitkään ja hyvänä niin tuota voisi katsoa enemmänkin sijoituksena eikä vain rahan menona. Hyvää et saa halvalla.joni84 kirjoitti:Onha se iso lovi lompakkoon joku 500-1000€ .
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W211 ruoste suojaus
Jos nyt laitat suojaukseen 500-600 ja pidät autoa esim. 2-3 vuotta (tai "lopunikää") sijoitus voi olla hyvinkin kannattava.
Itsetehtynä "turaa-se-itse" aineilla (ilman sopivaa työtilaa) on aika toivotonta päästä hyvään lopputulokseen.
Itsetehtynä "turaa-se-itse" aineilla (ilman sopivaa työtilaa) on aika toivotonta päästä hyvään lopputulokseen.
Re: W211 ruoste suojaus
Täällä joidenkin ulkomaalaisten autofirma sanoi ,että suojaus olisi 300€. Pohja pestäisiin ja irtoruosteet Poistettaisiin ja sitten pohja suojattaisiin uskaltaisiko viedä.
Re: W211 ruoste suojaus
Tuossa arvelit että viallisen kytkimen korjaaminen "tonnin remontti kolmen tonnin autoon" on liian kallis, niin en kyllä ymmärrä ollenkaan miksi ruostesuojaus on edes harkinnassa.
Lähtökohtaisesti sellainen korimalli kyseessä joissa ei ole vielä lahovikaa ollut ja mahtaako kuitenkaan olla suunnitelmissa pitää kymmentä vuotta.
(joo, niin ne "hyllyt" etujousien takana saa varmasti itse puhdistettua ja ruostesuojattua muutamalla kympillä paremmin kuin niiden osalta tulee tehtyä jos vie auton jollekin "ulkomaalaisten autofírmalle")
Lähtökohtaisesti sellainen korimalli kyseessä joissa ei ole vielä lahovikaa ollut ja mahtaako kuitenkaan olla suunnitelmissa pitää kymmentä vuotta.
(joo, niin ne "hyllyt" etujousien takana saa varmasti itse puhdistettua ja ruostesuojattua muutamalla kympillä paremmin kuin niiden osalta tulee tehtyä jos vie auton jollekin "ulkomaalaisten autofírmalle")
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 ruoste suojaus
Ne kurahyllyt vaan alkaa olla monesta puhkiruostuneet ja niiden kunnolla korjaaminen on varmaankin erittäin työläs operaatio. No eipä ne ajoa haittaa ja kestäähän ne aikansa jotenkin hitsattunakin. Ei näihin oikein kannata isoja ruostesuojauksia teettää, kotelorakenteet ei mätäne sisältäpäin(ellei joku suojakumi puutu ja kotelo täyty kuralla) ja tärkein ruosteenesto on pitää alusta puhtaana muovilokarien ja pohjamuovien alta. Helmamuovien väli kannattaa myös huuhdella vedellä joskus. Niin ja ne etupään kurahyllyt kannattaa pitää puhtaana ja niihin kannattaa joku ruostesuoja laittaa, pohjalle dinitrol ML ja päälle joku paksumpi tökötti, ei kuitenkaan mitään mustaa bitumiumassaa millä saa paikat lopunkin ruostutettua.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 ruoste suojaus
Mulla molemmin puolin kurahyllyt pinta ruosteessa siksi haluaisin auton suojata. Onko tämä kuinka paha ruostumaan muuten ja onko tässä pissapoika lämmitettävä??.
Re: W211 ruoste suojaus
Helmamuovit kun ottaa pois niin parissa olen nähnyt aivan toivotonta pitsiä, taitaa tosin enimmäkseen olla prefacelitin ongelma?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W211 ruoste suojaus
Siis miten uudempi voi ruostua pahemmin helmoista.
Re: W211 ruoste suojaus
En minä sanonut että se ruostuu pahemmin kuin esimerkiksi väyrynen, mutta ei (oletettavasti) W211 ole mikään täysin ruoste- ja huolivapaa auto. Uusia ruosteettomia Mersuja saa Vehosta.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W211 ruoste suojaus
Juu niin saa mutta tarkoitinkin sitä faceliftiä mistä puhuit. Tarkoititko Väyrysen vai w211 faceliftiä.
Re: W211 ruoste suojaus
Niin kukaan ei vastannut onko tässä lämpiävä pesunesteen säiliö.?
Re: W211 ruoste suojaus
Ei ainakaan tavallisesti mene se kierukka joka lämmittää sitä pesunestettä.
Re: W211 ruoste suojaus
Jotain Mersulla tehty tehtaalla oikein näiden 211 mallien kanssa kun nämä tosiaan huomattavasti ruosteettomampia kuin vaikkapa saman vuoden c mersu, jossa kaikki reunat ruosteessa. Sekin hyvä 211 mallissa kun etulokasuojat ja konepelti alumiinia, ei ruostu. Mulla -06 konepelti aivan täys pieniä valkoisia pisteitä kiveniskuista, mutta ei onneks ruostu alumiini.
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
Re: W211 ruoste suojaus
Itseäni taas ketuttaa ne etukura palkit miksi sellaiset edes piti rakentaa tähän autoon.
Re: W211 ruoste suojaus
No ne on kyllä järjettömästi tehty, sitä ei ole edes suojattu sillä liimamassalla. Tuonne kun menee vettä niin sillä ei ole muuta poispääsyä kuin imeytyä sinne peltien väliin. Pari vuotta sitten hiekkapuhalsin yhdestä autosta toisen puolen, suurinpiirtein ja maalasin epoksilla ja ruiskutin suoja-aineet, täytyis kattoa miltä se näyttää. Pieni reikähän sinne jo tuli vaikka aluksi näytti että ei puhki ole.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 ruoste suojaus
Omasta 211:sta puhdistelin ne "hyllyt" ja ruostesuojasin.
Tuli kyllä tänäänkin taas mieleen, miten vähäiset on ruostemurheet 211-korimallissa, kun näin erään 212:n jossa takaa apurunko ruostunut niin että tukivarren mukaan irronnut kappale ja luonnollisesti sitten rengas "hieman" heiluu
Tuli kyllä tänäänkin taas mieleen, miten vähäiset on ruostemurheet 211-korimallissa, kun näin erään 212:n jossa takaa apurunko ruostunut niin että tukivarren mukaan irronnut kappale ja luonnollisesti sitten rengas "hieman" heiluu
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 ruoste suojaus
Outoa miten uudempikorinen voi enempi ruostua.
Re: W211 ruoste suojaus
joni84 kirjoitti:Outoa miten uudempikorinen voi enempi ruostua.
Tottakai se voi ruostua. Annan esimerkin. W211 mittarissa 300tkm. ja suurin osa ajettuna Lapissa suolaamattomilla teillä. W212 ajettu saman verran etelän suolaloskamönjässä.
Kumman veikkaat olevan alustaltaan enemmän ruosteessa, jos autoja on pidetty ja huolettu yhtälaisesti?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 ruoste suojaus
+takalunkkatoni20 kirjoitti:Jotain Mersulla tehty tehtaalla oikein näiden 211 mallien kanssa kun nämä tosiaan huomattavasti ruosteettomampia kuin vaikkapa saman vuoden c mersu, jossa kaikki reunat ruosteessa. Sekin hyvä 211 mallissa kun etulokasuojat ja konepelti alumiinia, ei ruostu. Mulla -06 konepelti aivan täys pieniä valkoisia pisteitä kiveniskuista, mutta ei onneks ruostu alumiini.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 ruoste suojaus
Takalunkka? Takaluukkuako tarkoitat? Mun -06 farkussa takaluukku ruostui yhdestä reunasta ja sattui olemaan nurkassa ruosteeton niin maalasin ja vaihdoin sen. Se on näissä 211 ja uudemmat, että pitää valita, joko pellit tai sähköt, kun vertaa vanhoja ja tämän päivän mersuja. Veli valitsee mieluummin pellit ja ajelee vanhemmalla. Itse taas ajan mieluummin uudemmalla ja päällepäin siistillä. Pellit näissä hyvät mutta tilalle tulee sähköjuttuja. Tietysti jokainen auto yksilö ja omat ongelmat.Metusalem kirjoitti:+takalunkkatoni20 kirjoitti:Jotain Mersulla tehty tehtaalla oikein näiden 211 mallien kanssa kun nämä tosiaan huomattavasti ruosteettomampia kuin vaikkapa saman vuoden c mersu, jossa kaikki reunat ruosteessa. Sekin hyvä 211 mallissa kun etulokasuojat ja konepelti alumiinia, ei ruostu. Mulla -06 konepelti aivan täys pieniä valkoisia pisteitä kiveniskuista, mutta ei onneks ruostu alumiini.
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
Re: W211 ruoste suojaus
Otsikossa lukee W211 ja sedanissa on takaluukku alumiinia.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 ruoste suojaus
Ai, tätä en tiennytkään. Mikähän takia sitä ei ole farkkuun tehty alumiinista Farmarissa just käy joku pyörre auton takana ajaessa kun farkuissa aina takapää ihan kurassa niin ruostuukin helpommin. Outo ratkaisu Mersulta.Metusalem kirjoitti:sedanissa on takaluukku alumiinia.
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
Re: W211 ruoste suojaus
Olen ihmetellyt samaa asiaa.toni20 kirjoitti:Ai, tätä en tiennytkään. Mikähän takia sitä ei ole farkkuun tehty alumiinista Farmarissa just käy joku pyörre auton takana ajaessa kun farkuissa aina takapää ihan kurassa niin ruostuukin helpommin. Outo ratkaisu Mersulta.Metusalem kirjoitti:sedanissa on takaluukku alumiinia.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 ruoste suojaus
Tuossa minun kertomassani ei ole sellaisesta kyse, 212 takakelkka vaan on herkkä ruostumaan. Kyseinen korimalli on nyt saavuttanut saman tilanteen missä 124-koriset alkaa olla taka-apurungon osalta; saattaa ruostua poikki.Metusalem kirjoitti:joni84 kirjoitti:Outoa miten uudempikorinen voi enempi ruostua.
Tottakai se voi ruostua. Annan esimerkin. W211 mittarissa 300tkm. ja suurin osa ajettuna Lapissa suolaamattomilla teillä. W212 ajettu saman verran etelän suolaloskamönjässä.
Kumman veikkaat olevan alustaltaan enemmän ruosteessa, jos autoja on pidetty ja huolettu yhtälaisesti?
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 ruoste suojaus
Farkun takaluukun pitää olla aika jäykkä kappale.
Pitkähkö, painava kappale jossa tehokkaat jouset kiinnitetty saranan lähelle. Paiskotaan jne.
Vääntö on kova mikä luukkuun kohdistuu.
Toki sen varmaan voi tehdä alumiinista, mutta haastavaa ja todennäköisesti pitäisi olla teräsvahvisteinen kuitenkin.
Pitkähkö, painava kappale jossa tehokkaat jouset kiinnitetty saranan lähelle. Paiskotaan jne.
Vääntö on kova mikä luukkuun kohdistuu.
Toki sen varmaan voi tehdä alumiinista, mutta haastavaa ja todennäköisesti pitäisi olla teräsvahvisteinen kuitenkin.
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W211 ruoste suojaus
211 on nyt jo siinä iässä, että on jo lähtenyt ruostumaan, jos on ruostuakseen, eikä saa enää pysähtymään järkevillä kustannuksilla. No tietysti aina on jotain poikkeuksellisen vähän ja vain kesällä ajettuja yksilöitä, mutta normikäytössä olleet on keränneet suolaa ja paskaa jo sen verran, että ajoo ja sitten paaliin, kun ei saa enää leimattua.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99