Nettiauton ilmoon on merkattu et "poistettu myynnistä", mut eihä se ota jos ei annakaa, jos pistät foorumilaiselle kyselyn
Tuo ois kuiteski valmiiks museostatuksella, eli pikku detalien suhteen ei ois enää ongelmia, jahka vaa tekis "pienet" peltityöt Miusta ei oo hinnan kiroissa, ku kyseessä on kuitenkin ehta TwinCam
SLC - iso ero on akselivälissä joka on SLCssä (282) paljon pitempi kuin SL (246) ), pitempi kuin C123 (271) ja C124 (271,5).
C123 vaatii hieman madaltamista jottei näytä korkealta, joillakin väreillä korkeus vaikutelma on isompi. Sen vuoksi vaaleat värit mielestäni sopii C123lle jos vakiojousitus. Näistä syistä tuo tummanruskea 230 C museoauto näyttää korkealta eikä sitä voi madaltaa. Voi olla että nuo pinnatyyppiset vanteet vielä vaikuttaa asiaan. Joka tapauksessa jokin siinä riitelee ettei se ole sopusuhtainen.
Viimeksi muokannut Sharedoc, La 03.10.2020 06:41. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
On kauniin kuparivärinen. Tätä on S202 ja Maastiksen kanssa jo aiemmin ihmetelty miksi on niin erikoisesti lähtenyt ruostumaan? Onko pohjamaalauksessa aikanaan ensimmäisellä entisöintikierroksella tullut joku virhe? Jos on, niin vaatiiko tämä jatkuvaa vierihoitoa?
Jackiella on näköjään myös avatar jossa on tilaa coupelle?
Viimeksi muokannut Sharedoc, La 03.10.2020 08:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maastis kirjoitti:
Mitenköhän toi on oikeen onnistuttu pitää kilvissä kun kanta-auto on vissiin ehkä ollu 240D 3.0 pystäri. Nyt auto kuitenkin 3,5 litranen bensa... siis rekkaritietojen pohjalta. Siinähän ei sitten sitä kanta-autoa enää ole lähimainkaan 50%...
107 perustuu 114/115 tekniikkaan. Ehkä prosentteja on vanhoilla säännöillä saatu tarpeeksi keräilyerien kautta. Jos ne on sinetöity voi olla vaikeaa ylläpitää autoa kun juuri mitään ei voi vaihtaa.
Ihan vaan spekulointia: Pystyiskö tähän hommaamaan takaisin 3.0 diesel-koneen ja vapauttamaan prosentteja? Lasketaanko takaisinpäin mennessä vanhoilla vai uusilla prosenttisäännöillä? Täytyykö dieselkone olla juuri sama koneyksilö (matching Numbers) vai riittääkö samantyyppinen? Vanhat W115 3.0 koneet on kiven alla, 123 sarjalainen OM617 kyllä saa halvalla.
Täytyy tästä kohta lähteä katsomaan kuparin väristä SLCtä luonnossa. Ilma on pilvinen joten pääseekö väri oikeuksiinsa? Lähden sillä Volvolla joka tietää mitä omistaja oikeasti tarvitsee
Kauppa tehty ja auto ajettu remontointi- ja säilytyspaikalle. Ihan hyvin meni matka. Huomenna aamusta tarkoitus käydä tekemässä museovakuutus ja sitten rekisteröidä auto omiin nimiin.
Suvun naisväkeäkin täytyi käydä heti ajeluttamassa ja kovasti tykkäsivät kyydistä ja värimaailmasta.
Fiilistelykuvia syksyn väreissä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
21.9.72 luovutushuolto Mönchengladback, Saksa
Huollot 8 kpl
28.4.77 Bruggen, Saksa
Huollot 5 kpl
4.8.1984 Mönchengladbach, Saksa
Huollot 6 kpl
11.11.99 Nettetal, Saksa 195183 km
Siirtynyt jossain vaiheessa Ruotsiin (selvittelen)
25.1.02 Rekisteröity Suomeen
6.6.03 Rantasalmella, vaihteistoremontti 1000 eur.
23.5.2008 Jyväskylässä Museotarkastus 233383 km
16.6.2009 Museokatsastus, museorekisteriin
26.4.2018 Alajärvi
1.8.19 vuosikatsastus 238331 km
19.11.2019 asti Kemissä jona aikana yritetty varastaa tallista, maalivaurioita, lommoja konepelti, tavaratilan kansi
20.11.2019 Raaheen: startti, etupyörän laakerit, remmit, öljyt, tulpat, 4-pistesuuntaus, vara-avain teetetty
4.10.2020 - Ouluun 240000 km
Jos auton liikkeistä on tietoa tai muistikuvia, otan kiitollisuudella vastaan (yv)
Selvitettävää
- Miten saan Ruotsin trafin omistajatiedot?
- Miten saan näin vanhalla valmistenumerolla varustelutiedot? Kievin VIN dekooderi sanoo että tarkistenumero puuttuu.
- Onko väri Byzanzgold ja sisustus Bambus? (päättelin vertaamalla valokuviin netissä)
(edit 25.10.2020: väri on Byzanzgold (422) vahvistettu tyyppikilvestä, sisustuksen värikoodia ei löydy tyyppikilvestä ja on edelleen tunnistamatta, lähimpänä on Bambus (267))
Suht. pian laitettavaa:
- Kuskin penkin nahkaverhoilu murtunut. Riittääkö näköisistuinpäällinen, mistä? Vai kokonaan uusi verhoilu, mistä?
- jakoketjun, laahareiden vaihdosta ei löydy merkintää, olisiko jo aika?
- tyhjäkäynti kylmänä liian suuri
- apparin jalkatilaan pukkaa vain kuumaa ilmaa lämppäristä
- apparin turvavyön takaisinkelaus laiska
- talvirenkaat että pystyy siirtämään säilytys- ja remppapaikan välillä, kesärenkaissa paistoleima vko 19 vuosi 2004 eli aivan liian vanhat
Viimeksi muokannut Sharedoc, Su 25.10.2020 08:06. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Onneksi olkoon C107 ostoksesta.
Nuo etuistuinten uudet verhoukset löytyy varmaan halvimmalla Sjs-carstyling Saksassa, mutta ovat keinonahkaa(saattaa olla hyväkin ratkaisu, ainakin helppohoitoisemmat). Laadusta ja sopivuudesta en tiedä.
Tuo korkea tyhjäkäynti saattaa johtua lisäilmaluistista jos sieltä on se vahapatruuna vuotanut ja on liikaa auki tai sitten voi vaan jumittaa(toimii samalla periaatteella kuin moottorin termostaatti) se on helppo irroittaa siitä imusarjasta, vain pari letkua irti ja oliko pari mutteria/ruuvia.
Itse olen sellaista testannut ihan kattilassa lämmittämällä ja lämpömittarilla seurannut luistin sulkeutumista lämpötilaan suhteen.
Sjscarstylingillla ei ollut Bambus-väristä suojaa. Lähetin Kuopioon klpartner.fi firmalle kyselyn kuvan kanssa mitä ne suosittaisi. Lisäksi kysyin verkostoni kautta Pakistanissa Lahoren seudulta käsityönä korjausta.
Joskus aiemmin oudoksuin SLC:n muotoilua, mutta nykyään se on mielestäni hyvinkin tyylikäs ja arvokkaan näköinen varsinkin tuollaisella hienolla väriyhdistelmällä.
Ilolla jään seuraamaan lisätarinointia!
k 2.0t SW -98
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
Huomasin että hansikaslokeron sisäverhoilu puuttuu kokonaan. Se on varmaan tuhoutunut kun autoa oli yritetty varastaa Kemissä. Täytyy alkaa metsästämään sitä.
Täytyisi ostaa (tai saada jostakin lainaan) kuituoptisen tähystyslaitteen johon saa kameran. Täytyisi kuvata nokkaketjun laahaimet ja kysyä asiantuntijoilta arviota niiden kunnosta onko välitön vaara että niistä irtoaa kappaleita. Myös hanskalokeron alapuolisen rakenteet täytyisi tähystää onko sinne pudonnut mitään auton historiaa valottavia esineitä tai kuitteja.
Turvavöiden ripustuksesta puuttuu jotakin osia koska niitä joutuu kurottelemaan takapenkiltä asti seinältä. Otan valokuvan ja laitan tänne myöhemmin tänään.
Löysin auton mukana olevista dokumenteista auton Bruggen ajan omistajan nimen ja osoitteen. Pyörittelen nyt ajatusta lähettää sinne kirje jossa pyydän kopioita autoa koskevista dokumenteista ja valokuvista. Voi olla että henkilö on jo kuollut, joten osoitteeseen täytyy lisätä sulkuihin perilliset.
Soittelin heti aamusta 8:00 käyttämääni vakuutusyhtiöön. Aika kauan sain kuunnella musiikkia ennenkuin ensimmäinen työntekijä tuli aamukahvilta ja otti puheluni. Otin museoauton tieliikennevakuutuksen ja sen lisäksi pyysin asiakaspalvelijaa esitäyttämään museoauton osakaskohakemuksen. Museoauton osakaskoon täytyy ilmoittaa auton vakuutusarvo jonka myös arvioin hieman yläkanttiin. Saan esitäytetyn kaskohakemuksen sähköpostilla myöhemmin ja liitän siihen kuvia ja allekirjoituksen. Asiakaspalvelijalla simahti hommat niin hienosti että pyysin häntä esitäyttämään museoauton osakaskohakemuksen myös toiselle museoautolleni W123 vm 76, jonka olen omistanut jo yli kymmenen vuotta mutten ole koskaan ymmärtänyt pitää sillä kaskoa. Mutta nyt samalla prosessilla sekin hoituu kuntoon sitten.
Menin sitten Trafin nettipalveluun ja rekisteröin myyjältä saamani varmenteen avulla auton omiin nimiini. Se onnistui ihan sukkana nyt kun vakuutus näkyi trafin tietojärjestelmässä. Tilasin myös paperisen rekisteriotteen koska se on hyvä liittää auton historiadokumentteihin.
Sain vahvistuksen Lahoresta että pystyvät tuottamaan aitoa Mercedeksen nahkaa vastaavan istuinverhoilun. Pyytävät nyt päämitoista kuvat mittanauhan asteikko näkyvissä. Viestittivät ettei katupatrolli ollut löytänyt yhtään SLCtä Lahoresta josta mitata. Hinta-arviota en vielä saanut.
Myös klpartner.fi kysyi tarkempia kuvia.
Lähetin molemmille kuvia.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ma 05.10.2020 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osakaskotarjoukset tuli ja kohtuuhintaiset joten otan ne kummallekin museoautolleni. Turvallisuussyistä en ala levittelemään ehtoja koska sidoksissa säilytyspaikkaan, mutta jos joku on kiinnostunut yv.
Tässä kuvat turvavöiden yläpäistä kumminkin puolen. Eli tuntuu että jotakin puuttuu, mutta mitä, ja mistä puuttuvat kilkkeet saisi? Klikkaa kuvaa että näkyy kokonaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Eihän noista turvavöistä näytä puuttuvan kuin korkeintaan se kromikehys siitä reiästä, ei erota kuvasta onko ne paikallan.
Niihin voi laittaa ns. turvavyön ojentimet etuistuimen niskatuen tankoihin helpottammaan sen turvavyön etsimistä, en tiedä onko ne ollut tehdasvaruste, mutta monissa näkee.
kuvissa näyttää nuo etuistuimet paljon vaaleammilta kuin takaistuin ja muu verhoilu.
Jos vaihdat vaan osia penkkeihin niin jää kirjavaksi, Minulla oli juurikin monikirjava ruskea W111 coupe kerran ja oli kyllä ikävän oloinen kun paistoi silmään.
Pakistanista tulee tulli sekä alvi päälle, laadusta en tiedä mutta täältäkin saa laadukkaita koko sarjoja:
Tilasin niskatukien tankoihin pujotettavat, 107-malliin suositellut turvavyönpidikkeet ebay.de kautta. Töppäsin hankinnassa siten että tilasin ensin yleismallin pidikkeet ennenkin huomasin että 107aan on omat pidikkeet. En perunut kauppaa. Asennan yleismallin pidikkeet S123een jossa joutuu myös kurottamaan turvavöitä.
Endoskoopin tilasin, sain vain pari euroa hintaa alas.
Hanskalokeron myyjällä näyttää olevan myös toinen huonokuntoisempi tarjolla, josta tein myös tarjouksen.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 06.10.2020 07:10. Yhteensä muokattu 5 kertaa.