Viime syksynä on uusittu joka nurkkaan jarrusatulat, vaihdettu nesteet koko jarrupiiriin, etujarrulevyt + palat. Sitä edellisenä vuonna käsijarruhilppeiden lisäksi meni vaihtoon takajarrulevyt + palat.
Toistaiseksi abs-pumpun ja jarrupääsylinterissä ei näy vuotoja ulospäin eikä tunkatessa pyöriä ylös jarruletkuissa (tai pullistumia). Lähipäivinä pääsen katsomaan jarruputkien kuntoa. Jarruneste on myös pysynyt uskollisena maximissa viime syksystä asti aina tähän hetkeen asti.
Voisi kuvitella että abs-pumppu toimii normaalisti koska abs-valo ei pala, nyt vain syystä x on kovemmalla rasituksella ja tästä syystä äänikin kuuluu myös pumpusta?
Ennen katsastusta herkistelin nuo jarrut ja hyvin tuntui männät liikkuvan satuloissaan joten ei välttämättä näissä vika. Kuitenkin katsuri puhui että etujarruissa pitäisi olla isompi jarruvoima ottaen huomioon jarrujen kunnon. Olivat kuitenkin sallituissa arvoissa ja tarpeeksi tasaiset niin niistä ei tullut sanomista.
Mistä sitä lähtisi vikaa etsimään? Jarrupääsylinteri (se missä se säiliö on) vaikuttaisi potentiaaliselta ehdokkaalta. Voisiko olla jotain muitakin paikkoja mitä edellämainitun kuvauksen perusteella voisi katsella? Mitenkäs tuo itse jarrutehostin kannattaa tarkastella?
Alla vielä jarrutehot tuoreesta katsastuksesta sekä edellisestä joka oli keväällä (tämän kertaisen katsastuksen tarkoitus oli muuttaa katsastusajankohta keväästä syksyiseen) mikäli niillä on vaikutusta ongelmanratkaisemiseen.
Vasemmalla tuore katsastus ja oikealla keväinen:
