Millainen talviajettavuus? Saako luistoneston kytkettyä pois? Minkä verran tavaratilaa? Riittääkö potku, onko vaarassa jäädä takana tulevan Volvon jalkoihin?

Ja tämä auto oli tavallinen Boxter. Sittemmin olen huomannut, että spartalaisuus vähenee hiukan kun nimen perään lisätään S. Mutta Boxter S on ihan eri hintaluokassa mainittujen kandidaattien kanssa.eerola kirjoitti:...Porsche oli spartalainen eikä yllättäen kovinkaan laadukkaan oloinen...
Akateemisesta mielenkiinnosta utelen: Kerrotko vielä tarkemmin, mitä sarjoja olet tarkistellut? Olisin uskonut että Eibachin Pro Kit asianmukaisilla camber-paloilla olisi saattanut olla aika hyvä. C:stä se teki niin hyvän, että välillä olen ehtinyt tuumia, että olisiko pitänyt sittenkin ostaa "tavallinen" SLK ja viritellä se mieleiseksi.jva kirjoitti:...toisaalta pitää sitten muistaa myös se että AMG-alusta on niitä ainoita joita SLK R170:iin on ongelmitta asennettavissa. Tähän törmäsin itse kun mietin jonkin jälkiasenteisen, urheilullisemman alustan hankintaa.. Paikoilleen sen kyllä saa, mutta säätö kohdilleen onkin sitten jo kokonaan toinen juttu....
Jos on tee-se-itse -taipumuksia, MBSLK:sta löytyy aika mukavasti ohjeita, joilla näitä hommia voi tehdä itsekin. Olettaen että ymmärtää jonkin verran saksaa. Itse tehden saavuttaa usein parhaan aikaansaannoksen, koska oman "lelunsa" suhteen on aina tarkin korva ja koeajolenkit ovat sitä arkista ajoa missä sivuäänet tulevat esiin.jva kirjoitti:...ovien säätö on todella millintarkkaa puuhaa, mutta maksaa vaivan..jos ei kolahteluista tykkää..
katon säätö on toinen homma jolla saa häiritseviä, ylimääräisiä pikkuääniä kummasti pois...
Vielä muutamia ajatuksia listaan lisätäkseni...eerola kirjoitti:Käytettyä R170 SLK230K:ta ostettaessa kannattaa kiinnittää huomiota seuraaviin...
Ilmeisesti ruosteherkkyydessä on tuolle ajalle tyypillistä mersumaisuutta, noissa kun ei yleensä ole kauheasti kilometrejä? Nuo etulokarit tuli ilmi, onko havaintoja muista paikoista mitkä olisi ostettaessa hyvä tietää?eerola kirjoitti: Facelift-mallin R170-autoissa ruoste ilmestyy yleensä ensin takaluukun avauskahvan alle. Pre-facelift-autoissa vakiopaikka on takaluukun lukon ympärillä.
Ei kellään olisi moisesta ilmiöstä kuvia? Lähinnä tuon korjaaminen kiinnostaa.eerola kirjoitti: R170-korimallisen auton keskikonsolin "nahkakuviointi" on maalia, joka kestää valitettavan huonosti kulutusta. Hikinen käsi ja kuuma maalipinta tarkoittavat samaa kuin keskikonsolin pinnan hilseilyä. Korjaaminen on mahdollista, kunhan löytää asiaan paneutuvan maalikauppiaan.
Hyvä puhdistus ja sopivasti sävytettyä vinyylimaalia sopivalla pensselillä sutimalla. Jos haluaa pohjustaa, niin hienolla hiekkapaperilla. Ei akryylipohjamaalia. Älkää kysykö sähköinsinööriltä miksi - hän on oppinut, että joissain asioissa kannattaa luottaa kauppiaaseen ja toisten tekemiin havaintoihin.Jatke-Heebo kirjoitti:...Ei kellään olisi moisesta ilmiöstä kuvia? Lähinnä tuon korjaaminen kiinnostaa...
Joo, samaan lopputulokseen olen tullut, mutta miten mahtaa pidemmällä tähtäimellä olla, jos samat osaset ovat rikkoontumisherkkiä perinteisissä korimalleissa joilla ajetaan enemmän? SLK kun saisi osakseen aika pieniä ajomääriä, ihan ymmärrettävistä syistä, eipä tuolla Lapin reissuja parin koiran kanssa tehdäjva kirjoitti:Ei ne kompuranvaihdot käsittääkseni mitään yleisiä ole ja muutenkin R170, kuten myös seuraajansa, ovat esim Saksassa tehdyissä tilastoissa teknisesti yksi huolettomimpia autoja vuodesta toiseen.
Eli varsin huolettoman auton siitä saa, tietysti yksilöissä on eroja sen puolesta miten kustakin on pidetty huolta/miten huolettomasti on käytetty.
Kun katsot kommentin päivämäärää niin huomaat että siitä on jo aikaa..jukkareu kirjoitti:jokin sisäpiirin juttuko?jva on nykyään Audimiehiä...
Mielenkiinnolla seurannut "jva:n" hienoa autokaluston vaihtuvuutta.
Eiköhän liene lähinnä Mersun konstruktiosta seuraava ominaisuus. Joten epäilisinpä, että saman havaitset myös keppivaihteisissa SLK:issa. Mersun manuaaleihin tottuneena en eden kyseistä Tekniikan Maailman vakiokritisoimaa ominaisuutta enää edes havaitse, joten lienen patologiseen jäävi kommentoimaan tarkemminJatke-Heebo kirjoitti:Harkitsin joskus aikaisemmin W202 230 Kompressoria, siinä oli ainakin alkupään malleilla ongelmana moottorin/vaihteiston heiluminen kiihdytellessä reippaammin, vaivaako sama SLK:ta samalla tekniikalla?
Jos/kun se oli samaa sukua kuin mulla CLK:ssa automaattiloota niin käsivalintamahdollisuus todellakin oli lähinnä vitsi..vieläpä harvinaisen huono sellaineneerola kirjoitti:Meidän SLK:mme oli automaatilla. Automaattia voin suositella, mutta käsivalintamahdollisuus on kaikissa muissa automaattilaatikoissa, paitsi AMG Speedshiftissä lähinnä vitsi. Tämä vain sillä, että manuaalia rakastavan henkilö ei suotta odota liian suuria tavallisen automaatin "käsivalintapuolelta".