Kyllä se näin valitettavasti on. Harmi sinänsä, kun esim. minun auton moottorilla ajelis kevyesti vielä sen 700tkm ilman isompia murheita, mutta auto katoaa pikkuhiljaa ympäriltä, niin minkäs teet?tahtoomersun kirjoitti:211 on nyt jo siinä iässä, että on jo lähtenyt ruostumaan, jos on ruostuakseen, eikä saa enää pysähtymään järkevillä kustannuksilla. No tietysti aina on jotain poikkeuksellisen vähän ja vain kesällä ajettuja yksilöitä, mutta normikäytössä olleet on keränneet suolaa ja paskaa jo sen verran, että ajoo ja sitten paaliin, kun ei saa enää leimattua.
W211 ruoste suojaus
Re: W211 ruoste suojaus
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 ruoste suojaus
No oma on tuonti auto ja suhteellisen siisti .Mietin vaan jos auton vie ruoste suojaukseen liekko edes kunnolla suojaa kurahyllyjä.
Re: W211 ruoste suojaus
Itse olen kerran vuodessa pudottanut pohjamuovit pois
Psinepesurilla pessyt ja sen jälkeen ruiskutellut kotelosuoja-aineen pohjaan. Ei varmaan vastaa ammattilaisen tekemää, mutta onpahan tyhjää parempi, samalla ne poterot etupäästä hiekasta tyhjäksi ja paljon mömmöä sinne.
Takaluukku tuossakin se herkin ruostumaan on vaikka onkin facelift. On jo pitänyt peltipaikka sisäpuolelle laittaa, muuten ois pudonnut rekisterikilven valot. Jännä tosiaan ettei sitä ole voitu tehä alumiinista. Onhan se farkku volvoissakin ollut jo vuodesta 1997 alumiinia.
Psinepesurilla pessyt ja sen jälkeen ruiskutellut kotelosuoja-aineen pohjaan. Ei varmaan vastaa ammattilaisen tekemää, mutta onpahan tyhjää parempi, samalla ne poterot etupäästä hiekasta tyhjäksi ja paljon mömmöä sinne.
Takaluukku tuossakin se herkin ruostumaan on vaikka onkin facelift. On jo pitänyt peltipaikka sisäpuolelle laittaa, muuten ois pudonnut rekisterikilven valot. Jännä tosiaan ettei sitä ole voitu tehä alumiinista. Onhan se farkku volvoissakin ollut jo vuodesta 1997 alumiinia.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 ruoste suojaus
Jos ei ole jo ruostunut, niin käyttää KAIKKI pohjamuovit, sisälokarit ja helmamuovit irti ja pesee ja sitten kotelosuojaa reippaasti. Mulla kumpikin tämän hetkisistä W211 on suojattu jossain vaiheessa ja ovat todella hyvässä kunnossa. Yksi melkein jokaisesta mätimään lähtevistä paikoista on nuo montut keulassa (jos ei suojattu ja pidetty huolta) ja sitten tunkinnostokumien ympäristö. Jos on rengasliikkeissä vaihdeltu renkaita, niin ne nostelee aivan vääränlaisilla tunkeilla ja painelevat helmapellin ja pohjapellin liitokset lyttyyn ja siitä lähtee aineet päältä pois ja ruostuminen alkaa ja tätähän ei oikein näe ellei ota helmamuovia irti. Eli nostokumit kans irti ja jos pintaruostetta, niin asianmukainen käsittely ja runsaaseen kotelosuojaan. Kyllä menee muutaman vuoden ja sitten siirtyy jo tuoreempaan. Sitten se kuuluisa paikka siellä takaoven takakulman kohdalla rungossa, jossa helmamuovi hieroo maalit irti hiekan ja paskan avulla.
edit: Ja farkussa jos on huopasisälokarit takana, niin ne mädättää aika hyvin, jos ei suojailtu alta koskaan.
edit: Ja farkussa jos on huopasisälokarit takana, niin ne mädättää aika hyvin, jos ei suojailtu alta koskaan.
Re: W211 ruoste suojaus
Pitää viedä talven jälkeen suojaukseen auto
Re: W211 ruoste suojaus
Ihan asiaa sivuavana huomiona ja entisenä S124-omistajana sekä nykyisenä Blitzen-Benz aka Omega 2.2 Caravan-omistajana kannattaisi ehkä tehdä putsaus ja suojaus just nyt ennen pahinta suolakautta ennen kuin tuhoja tapahtunut liikaa..
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: W211 ruoste suojaus
Niinhän se pitäisi pitää kysellä hintoja