Torstain ja perjantain välisenä yönä syyskun lopussa matkasin täältä Länsirannalta kohti Hki-Vanda lentokenttää ja Luftiksen perjantain ensimmäistä aamulentoa kohti Frankfurttia.

Taksilla albaani kiidätti lentoasemalta rautatieasemalle.

Frankfurtista junalla pari tuntia Erfurttiin.

Rahat tiskiin ja auto haltuun.

Alkumatka kiemurteli aika kaunista, mutta melko hidasta maaseutureittiä. ABC imi mutkissa tiehen helvetin hienosti.

Hampurin ruuhkissa oli mielenkiintoista tutustua auton ominaisuuksiin. Ja myös huomata miten paljon huomiota auto keräsi. Eräs vanhempi saksalainen herrasmies kehui autoa ja toivotti hyvää matkaa. Ruosteisesta Transportterista nuori mimmi heitti lentosuukkoa hymyn kera.

Tankkauksen yhteydessä ehti vähän kuvatakkin. Tuommonen puikula se nyt on. 2007 Performance paketilla oleva M156 moottorinen euro-malli.

Matka jatkui yötä vasten. Väsymyksestä ei vielä tietoakaan.

Puttgardenin lauttajonossa oli taas aikaa kuvailla. Lautalla söin hyvän lämpimän snitselin. Väsymys alkoi painaa.

Helsingör Helsingborg lautalla. Kuvaamisen jälkeen sujahdin autoon torkkumaan. Unen saanti ei enää tässä vaiheessa ollut ongelma.

Aamulla seiskan jälkeen kuin ihmeen kaupalla olin selvinnyt hengissä Kapellskärin satamaan. Viimeiset 300km piti ajaa taktiikalla, jossa ajoin 20-30min ja pysähdyin nukkumaan 10-12minuutiksi.

Lautalla ei montaa henkilöautoa ollut. Menin heti syömään lämpimän aterian ja samantien hyttiin nukkumaan.

Lauantai iltana olin jo Suomessa. Naantalista oli lyhyt siirtymä kotiin ja 10-uutiset katsoin jo kotisohvalta. Univajeesata kertoi jotain se että vaikka olin nukkunut koko tuon 11h lauttamatkan, niin uni tuli ihan kylkeä kääntämällä.
Sairasta menoa. En suosittele kenellekkään. Jatkossa kyllä otan yhden ylimääräisen yöpymisen.