Siis A250e:n kulutukselle ei paljon mitään voi jos jättää huomiotta kuljettajan ajotavan ja lämppärin asetukset mutta autovalmistaja pystyisi tuohon talvikelin kulutukseen vaikuttamaan esim. sillä lämpöpumppua käyttävällä lämmityslaitteella.
En tiedä tarkemmin miten muut merkit tekevät, ei taida lämmöntalteenottoa olla? Siinä helposti lika/pöly ongelmana talteenottokennoissa. Jos sisäilmasta poistettaisi kosteus ja kierrätettäisi valtaosa ilmasta niin lämmitykseen kuluva energia vähenisi murto-osaan.
Auton esilämmityksestä johdon nokassa on apua mutta se lämpö menee äkkiä hukkaan kun kabiiniin tuodaan ulkoa kylmää ilmaa ja liki saman tien puhalletaan ulos lämmitettynä.
Mitenkäs tuon RH:n sähköpirssin lämmityslaite on toteutettu?