Itsellä sama homma menossa, tosin kompressor-malliin. Tämän työn osalta ei eroa taida olla.
Mulla on kansi jo irti kylläkin.
Samoilla linjoilla, kannesta otan siivun, niin vähän kuin saa että on 100% suora.
Minulla ei ollut mitään kieroutumaa, mutta saapahan täysin tasaisen pinnan. Pienen pientä syöpymää takaosassa missä vuotokin oli.
Pari juttua mitä tulee mieleen;
- Kannenpultteja ei ole pakko uusia, ellei venyneet 105mm asti mitattuna kannan alta. Uudet 102mm. Minulla noin 103mm, en vaihda.
- Nokkien rattaiden kiinnityspultit sensijaan pitäisi ymmärtääkseni aina uusia, ammattimiehet korjannee jos meni väärin. En ole varma vaihdanko itse..
Näissäkin astekiristys eli venytetään, ja momentti on kova pikku pulteille. Ehkä vähennän vähän asteista, käytetyillä, ja laitan liimalla. Elämässä
pitää olla jännitystä!
- Huomaa ohjurin yläpultti imunokan puolella kannessa, pitää vetää 6mm pultilla ja sopivalla holkilla irti.
- Ketjunkiritstin osiksi, ja takaisinpäin runko ensin, sitten sisukset ja "korkki". Räikkä ei palaudu muuten...
- Jako ei ole tyypilliseen tapaan 0ast YKK, vaan 20 (vanhalla ketjulla ok 30 ast asti) ast jälkeen YKK, jolloin nokkien pukkeihin menee tapit joilla saa lukittua.
- Jos on säätyvä imunokan ajoitus, nokka lukittuna hammasrattaan väljäliike (säätövara) MYÖTÄPÄIVÄÄN kaikki, sitten ketju paikalleen, löysät kiristimen puolella.
- johtosarja imusarjan ympäriltä muuten helppo purkaa, mutta ilmastoinnin kompuran päällä hankala liitin. Rauhassa, ei kannata hankkia sähkövikoja..
(Tai ei kai hankalaa ole muuta kuin ahdas paikka, jos ei pura muuta ympäriltä)
- Merkkaa tai kuvaa alipaine yms. letkut ja paikat. Ei niitä montaa ole, mutta kuitenkin.