
https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html
Olen tämän kyseisen yksilön omistaja nykyään. Tietenkään en tiennyt tätä ostaessani tämän "yksilön". Satuin myöhemmin saamaan tietoa, että kyseessä on juurikin tämä samainen iltapäivälehteenkin päätynyt auto.dealer kirjoitti: ↑Ke 18.11.2020 19:30Tuo yksilö kiikarissa ?:
https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html
Viidellä tonnilla vahinko ei tule olemaan suurempi kuin ostohinta jos paalaa auton koneen hajottua. Voihan se toimiakin ja voihan siitä joku maksaa paljon enemmänkin jos ei tiedä mitä varoa.antran1 kirjoitti: ↑To 03.12.2020 16:50Olen tämän kyseisen yksilön omistaja nykyään. Tietenkään en tiennyt tätä ostaessani tämän "yksilön". Satuin myöhemmin saamaan tietoa, että kyseessä on juurikin tämä samainen iltapäivälehteenkin päätynyt auto.dealer kirjoitti: ↑Ke 18.11.2020 19:30Tuo yksilö kiikarissa ?:
https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html
Mutta, en tiedä mitä kaikkea on moottorille tehty ennen ostohetkeä, vai onko peräti vaihdettu kokonaan jostain toisesta romusta? Tilanne on kuitenkin se ettei nestettä katoa mihinkään, eikä ylävesiletkuun kerry painetta tms. Eikä öljynkulutus ole mielestäni yhtään normaalia erikoisempaa. Ja nyt kun sattuu toimimaan niin mukavaa kyytiä on ollut. Ei kai se auta kun ajella mutkaista tietä näkymättömiin niin kauan kun kohtuudella pääsee. Eihän noista vanhoista autonromuista taida koskaan tietää varmuudella kaikkea?
Kallista. No elämä on.
Ja jos se on korjattu niin mikäpä estäisi toimimasta taas ties kuinka pitkäänE200kompressor kirjoitti: ↑To 03.12.2020 17:24Viidellä tonnilla vahinko ei tule olemaan suurempi kuin ostohinta jos paalaa auton koneen hajottua. Voihan se toimiakin ja voihan siitä joku maksaa paljon enemmänkin jos ei tiedä mitä varoa.antran1 kirjoitti: ↑To 03.12.2020 16:50Olen tämän kyseisen yksilön omistaja nykyään. Tietenkään en tiennyt tätä ostaessani tämän "yksilön". Satuin myöhemmin saamaan tietoa, että kyseessä on juurikin tämä samainen iltapäivälehteenkin päätynyt auto.dealer kirjoitti: ↑Ke 18.11.2020 19:30Tuo yksilö kiikarissa ?:
https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html
Mutta, en tiedä mitä kaikkea on moottorille tehty ennen ostohetkeä, vai onko peräti vaihdettu kokonaan jostain toisesta romusta? Tilanne on kuitenkin se ettei nestettä katoa mihinkään, eikä ylävesiletkuun kerry painetta tms. Eikä öljynkulutus ole mielestäni yhtään normaalia erikoisempaa. Ja nyt kun sattuu toimimaan niin mukavaa kyytiä on ollut. Ei kai se auta kun ajella mutkaista tietä näkymättömiin niin kauan kun kohtuudella pääsee. Eihän noista vanhoista autonromuista taida koskaan tietää varmuudella kaikkea?
Kallista. No elämä on.
E200kompressor kirjoitti: ↑To 03.12.2020 17:24Viidellä tonnilla vahinko ei tule olemaan suurempi kuin ostohinta jos paalaa auton koneen hajottua. Voihan se toimiakin ja voihan siitä joku maksaa paljon enemmänkin jos ei tiedä mitä varoa.antran1 kirjoitti: ↑To 03.12.2020 16:50Olen tämän kyseisen yksilön omistaja nykyään. Tietenkään en tiennyt tätä ostaessani tämän "yksilön". Satuin myöhemmin saamaan tietoa, että kyseessä on juurikin tämä samainen iltapäivälehteenkin päätynyt auto.dealer kirjoitti: ↑Ke 18.11.2020 19:30Tuo yksilö kiikarissa ?:
https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html
Mutta, en tiedä mitä kaikkea on moottorille tehty ennen ostohetkeä, vai onko peräti vaihdettu kokonaan jostain toisesta romusta? Tilanne on kuitenkin se ettei nestettä katoa mihinkään, eikä ylävesiletkuun kerry painetta tms. Eikä öljynkulutus ole mielestäni yhtään normaalia erikoisempaa. Ja nyt kun sattuu toimimaan niin mukavaa kyytiä on ollut. Ei kai se auta kun ajella mutkaista tietä näkymättömiin niin kauan kun kohtuudella pääsee. Eihän noista vanhoista autonromuista taida koskaan tietää varmuudella kaikkea?
Kallista. No elämä on.
Ymmärsin väärin, IS:n jutussa omistaja kertoi myyneensä auton 5000€ hintaan keväällä ja luulin sinun ostaneen sen.antran1 kirjoitti: ↑To 03.12.2020 19:54E200kompressor kirjoitti: ↑To 03.12.2020 17:24Viidellä tonnilla vahinko ei tule olemaan suurempi kuin ostohinta jos paalaa auton koneen hajottua. Voihan se toimiakin ja voihan siitä joku maksaa paljon enemmänkin jos ei tiedä mitä varoa.antran1 kirjoitti: ↑To 03.12.2020 16:50Olen tämän kyseisen yksilön omistaja nykyään. Tietenkään en tiennyt tätä ostaessani tämän "yksilön". Satuin myöhemmin saamaan tietoa, että kyseessä on juurikin tämä samainen iltapäivälehteenkin päätynyt auto.dealer kirjoitti: ↑Ke 18.11.2020 19:30Tuo yksilö kiikarissa ?:
https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html
Mutta, en tiedä mitä kaikkea on moottorille tehty ennen ostohetkeä, vai onko peräti vaihdettu kokonaan jostain toisesta romusta? Tilanne on kuitenkin se ettei nestettä katoa mihinkään, eikä ylävesiletkuun kerry painetta tms. Eikä öljynkulutus ole mielestäni yhtään normaalia erikoisempaa. Ja nyt kun sattuu toimimaan niin mukavaa kyytiä on ollut. Ei kai se auta kun ajella mutkaista tietä näkymättömiin niin kauan kun kohtuudella pääsee. Eihän noista vanhoista autonromuista taida koskaan tietää varmuudella kaikkea?
Kallista. No elämä on.
Niinpä. Pikkuisen enemmän kuin tuon mainitsemasi 5 teur jouduin kuitenkin tuosta maksamaan. Kun nyt sattui ostaessa toimimaan kaikin puolin, niin ei noita tuolla nettiautossa kukaan ilmaiseksi jakele. Mutta niinku kirjoitin; eihän noista vanhoista romuista koskaan tiedä. Toistaiseksi käy ja kukkuu hyvin. Ja sen tiedän kuitenkin, että jos laittaa yli 50 teur autoon, niin laskee se senkin hinta kympin per vuosi. Että mikä nyt sitten on "järkevä" auto-ostos. Liekö sellaista onkaan.![]()
Auto oli ollut omistajallaan noin puoli vuotta ja hän oli ajanut sillä 1 673 kilometriä, joista korjaamoajoja lähes 200.
Kuluttaja myi autonsa viime keväänä 5 000 eurolla.
Juu ei, ostin auton ihan liikkeestä, vasta katsastettuna ja ihan kohtuukuntoisena. Eli kyllä se oli kuntoon laitettu, tai ainakin toistaiseksi on tuntunut toimivan. Tuollaisessa autossa moottorin hinta näyttelee kyllä n. puolta auton arvosta.E200kompressor kirjoitti: ↑To 03.12.2020 22:08Ymmärsin väärin, IS:n jutussa omistaja kertoi myyneensä auton 5000€ hintaan keväällä ja luulin sinun ostaneen sen.antran1 kirjoitti: ↑To 03.12.2020 19:54E200kompressor kirjoitti: ↑To 03.12.2020 17:24Viidellä tonnilla vahinko ei tule olemaan suurempi kuin ostohinta jos paalaa auton koneen hajottua. Voihan se toimiakin ja voihan siitä joku maksaa paljon enemmänkin jos ei tiedä mitä varoa.antran1 kirjoitti: ↑To 03.12.2020 16:50Olen tämän kyseisen yksilön omistaja nykyään. Tietenkään en tiennyt tätä ostaessani tämän "yksilön". Satuin myöhemmin saamaan tietoa, että kyseessä on juurikin tämä samainen iltapäivälehteenkin päätynyt auto.dealer kirjoitti: ↑Ke 18.11.2020 19:30Tuo yksilö kiikarissa ?:
https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html
Mutta, en tiedä mitä kaikkea on moottorille tehty ennen ostohetkeä, vai onko peräti vaihdettu kokonaan jostain toisesta romusta? Tilanne on kuitenkin se ettei nestettä katoa mihinkään, eikä ylävesiletkuun kerry painetta tms. Eikä öljynkulutus ole mielestäni yhtään normaalia erikoisempaa. Ja nyt kun sattuu toimimaan niin mukavaa kyytiä on ollut. Ei kai se auta kun ajella mutkaista tietä näkymättömiin niin kauan kun kohtuudella pääsee. Eihän noista vanhoista autonromuista taida koskaan tietää varmuudella kaikkea?
Kallista. No elämä on.
Niinpä. Pikkuisen enemmän kuin tuon mainitsemasi 5 teur jouduin kuitenkin tuosta maksamaan. Kun nyt sattui ostaessa toimimaan kaikin puolin, niin ei noita tuolla nettiautossa kukaan ilmaiseksi jakele. Mutta niinku kirjoitin; eihän noista vanhoista romuista koskaan tiedä. Toistaiseksi käy ja kukkuu hyvin. Ja sen tiedän kuitenkin, että jos laittaa yli 50 teur autoon, niin laskee se senkin hinta kympin per vuosi. Että mikä nyt sitten on "järkevä" auto-ostos. Liekö sellaista onkaan.![]()
Auto oli ollut omistajallaan noin puoli vuotta ja hän oli ajanut sillä 1 673 kilometriä, joista korjaamoajoja lähes 200.
Kuluttaja myi autonsa viime keväänä 5 000 eurolla.
Liittyikö näiden 420cdi moottoreiden suht yleiset ongelmat pakosarjojen osalta kusahtaneisiin pakosarjantiivisteisiin vai "muovautuuko" itse pakosarjan laipat... joka voikin sitten olla astetta isompi remontti?
Voin vahvistaa tuon ilmiön usa bensa V-8:n valurautasarjoista.tuikku kirjoitti: ↑Ma 10.02.2025 02:01 .
Valurauta (pakosarjalla) -han on sellainen ominaisuus, ettäkun se lämpiää voimakkaasti, niin se jäähtyessään kutistuu.
Jos on oikein huolella rääkätty autoa, niin irroitettua pakosarjaa ei enää saakkaan takaksin kiinni mootttoriin.
Tämä on siis valuraudan ominaisuus - ei varsinaisesti mersun .