W202 vilkuttelee öljynpinnan varoitusvaloa - missä vika
W202 vilkuttelee öljynpinnan varoitusvaloa - missä vika
Terve!
Oon uusi tuttavuus tällä foorumilla. Vaikuttaa erittäin asialliselta porukalta tämä teidän kokoonpano, joten päätin ottaa yhteyttä jos vaikka pulmani ratkeaisi.
Hain Saksasta lokakuussa 2004 Auton (MB C220CDI A Kombi 1999 195tkm). Kaikki meni hienosti ja auto on nyt Suomen kilvissä. Vikana on öljynpinnan varoitusvalo; se alkaa palaa n. 15-60 sek startista ja sammuu aikanaan kun kone on lämmin, satunnaisesti. Öljyä tietysti on yläviivaan asti, vaihdettu merkkiliikkeessä Mobil 1 0W-40. Autoon tehtiin ennen ostoa laaja sähkötesteri koe (vianetsintä), eikä löytynyt mitään vikaa. Testin ajoi Mercedes Kunzmann GmbH Aschaffenburgissa. He veikkasivat anturivikaa. Tuntuu silti että koneen käyntiäänessä on jonkinlainen metallinen "kilistys" juuri silloin kun valo palaa. Mikä mahtaa olla vikana; onko syytä huoleen. Auto on muuten tip top ja km-luku vahvistettu mersun leimaamalla huoltokirjalla.
Kiitos etukäteen, t. Tero
Oon uusi tuttavuus tällä foorumilla. Vaikuttaa erittäin asialliselta porukalta tämä teidän kokoonpano, joten päätin ottaa yhteyttä jos vaikka pulmani ratkeaisi.
Hain Saksasta lokakuussa 2004 Auton (MB C220CDI A Kombi 1999 195tkm). Kaikki meni hienosti ja auto on nyt Suomen kilvissä. Vikana on öljynpinnan varoitusvalo; se alkaa palaa n. 15-60 sek startista ja sammuu aikanaan kun kone on lämmin, satunnaisesti. Öljyä tietysti on yläviivaan asti, vaihdettu merkkiliikkeessä Mobil 1 0W-40. Autoon tehtiin ennen ostoa laaja sähkötesteri koe (vianetsintä), eikä löytynyt mitään vikaa. Testin ajoi Mercedes Kunzmann GmbH Aschaffenburgissa. He veikkasivat anturivikaa. Tuntuu silti että koneen käyntiäänessä on jonkinlainen metallinen "kilistys" juuri silloin kun valo palaa. Mikä mahtaa olla vikana; onko syytä huoleen. Auto on muuten tip top ja km-luku vahvistettu mersun leimaamalla huoltokirjalla.
Kiitos etukäteen, t. Tero
Mietinpä vaan tuota kilistystä kun sillä ölyvalolla ei pitäisi olla mitään tekemistä öljynpaineiden kanssa, siis jos öljynpaine laskee ei valo syty.
Onkohan siellä joku tukos jossakin tai öljynkierto häiriö jossakin kanavassa, ja öljy jää joskus palaamatta kokonaisuudessaan öljypohjaan, kilistys
vajaata voitelua
Mutta anturivikahan voipi olla mitä todennäköisin
Onkohan siellä joku tukos jossakin tai öljynkierto häiriö jossakin kanavassa, ja öljy jää joskus palaamatta kokonaisuudessaan öljypohjaan, kilistys


Mutta anturivikahan voipi olla mitä todennäköisin

- Tosi on, voipi olla että edellinen omistaja on saanu pilattua hyvän auton kun on jättänyt huoltamatta, viim 50tkm ei ollu leimoja... 5 kk vanha Dekran katsastus oli tosin päästäny läpi Ok, ja niissäkin lapuissa oli kilsat linjassa... Sinänsä kirottua jos vika on tosiaan öljyn kierrossa - veikkaan ettei sitä pysty vianetsintä testerillä toteamaan...?Benzo kirjoitti:Mietinpä vaan tuota kilistystä kun sillä ölyvalolla ei pitäisi olla mitään tekemistä öljynpaineiden kanssa, siis jos öljynpaine laskee ei valo syty.
Onkohan siellä joku tukos jossakin tai öljynkierto häiriö jossakin kanavassa, ja öljy jää joskus palaamatta kokonaisuudessaan öljypohjaan, kilistysvajaata voitelua
![]()
Mutta anturivikahan voipi olla mitä todennäköisin
-Tero
Jos siellä moottorissa on esimerkiksi öljynpaineen kanssa ajoittaisia ongelmia, voi kilistyksen aiheuttaa vaikka jakoketju, koska "viimeisen" ketjun kiristyksen saa aikaan öljynpaine, eli jos öljynpaine putoaa, se voi hieman löystyttää venynyttä ketjua, ja ketju laahaa hieman jonnekin, ( tai siis tässä tapauksessahan siellä on niitä kaksi rinnakkain ) mutta jotakuinkin noin asia menee.
Kannattaa viedä tutkittavaksi ennen kuin tekee sen kummempia johtopäätöksiä.
Kannattaa viedä tutkittavaksi ennen kuin tekee sen kummempia johtopäätöksiä.
No niin... voipi olla että ongelma on suurempi kuin ensi arvaamalla olis voinu päätellä.
Pitänee kylmästi kysellä seuraavia huoltoaikoja Raision Veholla.
Tuleeko mieleen jokin pikainen tarkistuskohde, jos tosiaan ketjut kilistää niin silloin moottorin kanssa pitää olla varovainen? Öljyä ei syö (<0,5d/1000km), tehot on tallella (ei vikatilassa), lähtee hienosti laakista käymään jne. Mitä nyt remmit vähän vikisee.
Nimim. ei se ikä vaan ne ajokilometrit

Pitänee kylmästi kysellä seuraavia huoltoaikoja Raision Veholla.
Tuleeko mieleen jokin pikainen tarkistuskohde, jos tosiaan ketjut kilistää niin silloin moottorin kanssa pitää olla varovainen? Öljyä ei syö (<0,5d/1000km), tehot on tallella (ei vikatilassa), lähtee hienosti laakista käymään jne. Mitä nyt remmit vähän vikisee.
Nimim. ei se ikä vaan ne ajokilometrit
Hyvä että on ollu muillakin vastaavaa öljyntasolampun vikaa. Koitin ostaa tip top pitoauton, ja nää moottorin varoitusvalot on semmoisia missä ei kyllä saisi olla minkäänlaista häikkää. Katotaan mihin suuntaan ongelma lähtee kehittymään.
Kuten tuontiautoguru tuttu hyvin sanoi; "aina niissä on jotain nyppimistä ollu, ja tulee olemaan!"
Kuten tuontiautoguru tuttu hyvin sanoi; "aina niissä on jotain nyppimistä ollu, ja tulee olemaan!"
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Onkohan mahdollista että öljyjen viskositeetti olis väärä ,nimittäin itse viime vaihdossa kysyin huoltomieltä että miksi ei laita 0W öljyjä (vaan 5W50) luulin että 0W olis aina paremmat .
Huoltomies sanoi ettei W202 SAA käyttää niin liruja öljyjä...
Tiedä nyt siitäkin olisko ukolla ollut vaan kyseinen öljy loppu .
Huoltomies sanoi ettei W202 SAA käyttää niin liruja öljyjä...
Tiedä nyt siitäkin olisko ukolla ollut vaan kyseinen öljy loppu .
messer kirjoitti:Onkohan mahdollista että öljyjen viskositeetti olis väärä ,nimittäin itse viime vaihdossa kysyin huoltomieltä että miksi ei laita 0W öljyjä (vaan 5W50) luulin että 0W olis aina paremmat .
Huoltomies sanoi ettei W202 SAA käyttää niin liruja öljyjä...
Tiedä nyt siitäkin olisko ukolla ollut vaan kyseinen öljy loppu .
"Ukolla" on ollut vajausta nimenomaan juuri W202 kkoseen parhaiten soveltuvasta öljystä, eli 0W40, itse en muuta ole käyttänyt kun tuo tuli markkinoille, molemmat Mersut saavat öljynvaihdossa sitä
