Itsellä on *ri jolla pitäisi saada jonkun valikon kautta ruksattua asetuksen pois päältä ,mutta en löytänyt mistä sitä voisi muokata.
Parisen tuntia etin mutta en ymmärtänyt mistä sitä vois vaihtaa. Jos * tietäjiä olis avittamassa hädässä olevaa


Just katsoin jos irroittas penkistä turvavyölukon ,kun se näytti olevan pultilla kiinni istuin osassa.Jos vaan nahkaistuimen päällysiä saa sen verran raotettua ( gynekologin pätevyys ei olisi pahitteeksi ).joskami kirjoitti:Yhteen ml laitettiin muistaakseni 470ohm vastukset niin ei herjaa tunnistimista.
Star kertoo paljon sen vastuksen pitää olla.
edit autosta oli menossa leima vanhaksi ja piti keksiä joku pikaratkaisu.
En muistaakseni löytänyt silloin starista sopivaa versiokoodausta.
Miksi penkit pois ?hukkanen_ kirjoitti:Tarkoitus oli ottaa takapenkit pois,mutta siellähän on turvavöitten tunnistin johdot kiinni.Ja jos johdot ottaa irti niin mittaritauluun syttyy varoitusvalo.
Itsellä on *ri jolla pitäisi saada jonkun valikon kautta ruksattua asetuksen pois päältä ,mutta en löytänyt mistä sitä voisi muokata.
Parisen tuntia etin mutta en ymmärtänyt mistä sitä vois vaihtaa. Jos * tietäjiä olis avittamassa hädässä olevaatai sitten jos keski-suomi -Tampereen akselilla olis ammattimies avittamassa niin apua otan vastaan
Kysyin paikalliselta katsastusmieheltä. Sanoi että ostuinosa pois ja selkänoja pannalla kiinni.CDI203 kirjoitti:Miksi penkit pois ?hukkanen_ kirjoitti:Tarkoitus oli ottaa takapenkit pois,mutta siellähän on turvavöitten tunnistin johdot kiinni.Ja jos johdot ottaa irti niin mittaritauluun syttyy varoitusvalo.
Itsellä on *ri jolla pitäisi saada jonkun valikon kautta ruksattua asetuksen pois päältä ,mutta en löytänyt mistä sitä voisi muokata.
Parisen tuntia etin mutta en ymmärtänyt mistä sitä vois vaihtaa. Jos * tietäjiä olis avittamassa hädässä olevaatai sitten jos keski-suomi -Tampereen akselilla olis ammattimies avittamassa niin apua otan vastaan
jos paku muutosta meinaa tehdä niin siihenhän riittää kun kaataa ne penkit ja kiinitää jollain
Penkit kun kääntelee nurin ja latiasta sattuu tulemaan tasainenhukkanen_ kirjoitti:Kysyin paikalliselta katsastusmieheltä. Sanoi että ostuinosa pois ja selkänoja pannalla kiinni.CDI203 kirjoitti:Miksi penkit pois ?hukkanen_ kirjoitti:Tarkoitus oli ottaa takapenkit pois,mutta siellähän on turvavöitten tunnistin johdot kiinni.Ja jos johdot ottaa irti niin mittaritauluun syttyy varoitusvalo.
Itsellä on *ri jolla pitäisi saada jonkun valikon kautta ruksattua asetuksen pois päältä ,mutta en löytänyt mistä sitä voisi muokata.
Parisen tuntia etin mutta en ymmärtänyt mistä sitä vois vaihtaa. Jos * tietäjiä olis avittamassa hädässä olevaatai sitten jos keski-suomi -Tampereen akselilla olis ammattimies avittamassa niin apua otan vastaan
jos paku muutosta meinaa tehdä niin siihenhän riittää kun kaataa ne penkit ja kiinitää jollain
Mut tossahan ei taida kovin kätevästi istuin osa lähteä pois.. Sillä koko penkit pois..
Saattaa näissäkin olla paikkakunta kohtaisia eroja :/
CDI203 kirjoitti:Niin tiedäsitten...
Onko pykälät/laki jotenkin erilainen eripuolilla suomea
Mutta eteläisessä suomessa linjan pori joensuu etelä puolella
Useita erimalleja mersuja ja muitakin kuljetumia
eri konttoreilla(eriketjujen myös) katsatettu pakuiksi
Ilman mitään penkkien irrotelua yhdessä paikassa oli aluksi jotain
Jupinaa että penkit pitäisi ottaa irti mutta se loppui heti kun
Pyysi näyttämään mihin se perustuu ja leima tuli silläkin kerralla
Ilman osien irrotelua
Niin mitä tulee niihin aikohin missä suutin aukeili painella...G280E kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Niin tiedäsitten...
Onko pykälät/laki jotenkin erilainen eripuolilla suomea
Mutta eteläisessä suomessa linjan pori joensuu etelä puolella
Useita erimalleja mersuja ja muitakin kuljetumia
eri konttoreilla(eriketjujen myös) katsatettu pakuiksi
Ilman mitään penkkien irrotelua yhdessä paikassa oli aluksi jotain
Jupinaa että penkit pitäisi ottaa irti mutta se loppui heti kun
Pyysi näyttämään mihin se perustuu ja leima tuli silläkin kerralla
Ilman osien irrotelua
juu kyl mä allekirjoitan tän täydellisesti.mulla ku on ollu iänpäivät mania paketoida ajokkejani.aikoinaan ostin pätkä patrollin perä posiolta,lienekkö niin pitkä edestakainen matka,että pakettiautoksi muutoksen pykälät oli tällä välin muuttuneet..no olihan ne tehny sen jo aikaa sit,mutten tullu tarkastaneeksi asiaa vasta ku ajokki oli kirjattu nimiini.kävi ilmi et niihin aikoihin oli pakuttamiseen tullu se 3:n kuution sääntö,ynnä tavaratilan pituus ja muut härdellit.niihin aikoihin muuten katsastus toiminta alkoi myös yksityistyä.kävin ajokkini kanssa kolme konttoria läpi,joista yhdellä oli vissiin pilailuvälinekaupast ostettu mitta,hää mittaili siin aikansa ja sano et ku teet parikyt senttii korkeen korotuksen ajokin takaosan päälle ni raapaistaan sulle siit paku.tiesinhän itse ettei siitä pakua oikeesti saa millään..yön tein töitä toivoen ettei inssille jääny hampaankoloon mitään mikä oliis saanu hänet tarkistamaan uusia säädöksiä,tahi ymmärtämään lukemaansa oikein.sain aamulla auton pakuksi ja laitoin heti myyntiin..sain ajokin nopeesti myydyksikin.se vain et kahden kuun päästä oli laitteen vuosi katsastus,minkä jälkeen alko sit puhelin kutiaan taskus.jne.tästä sen enempää.ku et uusi omistaja kävi yrittään ajokkii leimalle,mistä seuraamuksena oli jättäny kilvet konttorille ja heittäytyny byrokratiamme rattaisiin...eli joskus näin käy.toisella konttorilla syötetään mehujädee,toisella viedään kilvet autosta..
en käy kiisteleen enkä väitä tietäväni pykälistä,omakohtainen kokemus on vain opettanu et mitä enemmän asioista tiedät,sen vähemmän niistä tiedät..uskon et sulla on kans käyny jossain vaihees näin,ku eittämättä oot näis tekniikka asioissa aika tietäjä(lukenu jokusen juttusi)hatun nosto!ei tällane muinais muisto joka on eläny parasta aikaansa sillon ku suihkuissa itessään oli avautumispaine sen toiminnan määrittävä tekijä pysyny kehityksen rattaissa,miksikö..mul oli tuos se vajaan kymmenkunta vuoden aikana niin huikean hyviä mersuja ettei niit tarvinnu ropaa ollenkaa..asiat meni persoonattomiks..tylsiä ajokkeja..ei ikinä mitään..siitä suivaantuneena,luin kaikkialta mistä mersusta kuuluis eniten pahaa..mb ml 163 400cdi sellasen ny laitoin ja ihan hekumaallisessa jännässä odotan niitä kaikkii jakopää,nivel,laatikko,sähkö ja vissiin ihan kaikkia mahdollisis vikoja joiden sekaan oliis sit pitkästä aikaa heittäytyy.vois kerranki sit vuosien rypemisen jälkeen sanoo,ku joku kysyy et mikän mul on vikana ku tekee sitä ja tätä..aikasemmist ajokeist ku ei ikinään oikeen mitään ollu,tarvi aina sanoo et ku ei voi tietää ku ei ole kokemusta,ei mitään mielen kiintoo;)
eli näin.laki tarviis olla näin pienes paikas ku suomi, sama läpeensä,kaikki me kuiten tiedetään ettei asia todellisuudes ole näin..koira ei koiraa pure kuulu ihan h...etin vanha sanonta,eli jos ei ihan törkeitä poikkeamia ole,ni kyl nää katsastus inssit antaa toisilleen tilaa,vaikkei lain pykälät aina piirulleen toteutuisikaan.Sit jonain vuosikatsastuksena vastaasi tuleekin uusi vastavalmistunut kiiltävänappinen inssi,jonka on ansaittava kannuksensa,näytettävä työyhteisöllensä nuoresta iästään riippumatta,pätevyytensä yli kaikkien muiden..sillon tulee ympäristölle hengitysvaikeuksia;)
eip mittä,tällast tää on eik ole yhtä oikeaa vastausta,ku on niin monta kokkia soppaa vääntämäs..lopuksi,eräänä ajan jaksona haastateltiin telvisioonissa kaveria joka istu ylimpänä komiteassa jotka sorvailee tieliikennelakeja.kamu tuli kuviin risteys alueella missä oli suoja tie....kypärä päässä,polku pyörällä ja kertoi leveästi hymyillen,pari itikkaa hampaiden välis viel raajoja ojennellen , ettei hänellä ole ajokorrtia koskaan ollutkaan!!!mietitääs tätä...tällasta ja sit saunaan:)))
Sen verra viel edittiä(ku jäi näi lyhkäseks)et tällasten foorumien merkityksellisyys ajoneuvolainsäädäntöjen mielivaltaisuuksiin vaikuttamisessa on todella suuri.Täälä olen vuosien varrella huomannut et asiat mihin halutaan muutosta,niistä purkaudutaan eniten,ku on näin moninainen katras tietäjiä ja ne kun veivaavat tiettyjä ikäviä asioita porukalla,joku saa yhteyden aivorakenteensa reunaan ja löytää sen porsaanreijän,esittää asian eteenpäi ja sit onkin jo ympäri suomen asiaa ajamassa tietäviä kavereita,mistä seuraamuksena tulee sit myönnytyksiä joksikin aikaa meille käyttäjille.mm moninaisia autovero asioita on tääl laitettu uuteen uskoon ku joku on vain ensin hoksannu jotain.sit yhtenä rintamana on asiaan käyty käsiksi joka puolel suomea,siitä on seuraamuksena ollut et valtio on hoksannu toimivansa väärin,eihän ne sitä myönnä,mut muiden tekosyiden puitteissa loiventavat sitten käyttäjäystävällisemmäksi säädäntöjään etteivät vain jotuis takautuvaiseen vastuuseen asioist..itkumuurit on tärkeitä just tällasien takia..monikohan tavan kansalainen ymmärtää oikeesti tällaisten foorumeiden merkityksellisyyttä omaankin elämään..hyvin harvalukuinen on tää kaarti:)
pyydän viel nöyrimmästi anteeksi topiikin alkuperäiseltä kirjoittajalta ku meni näin asian viereen,pyyhkeitä vastaanotetaan:)
Mikisi pitäis olla ?