Burana kirjoitti:Näkyvää savua tulee siis vain pieni pöläys kun tyhjäkäynnillä ryntäyttää, kiihdytyksessä voi nähdä vähän jos lämmin ilma. Savutusarvo tosin korkeahko, muuten syynäsivät ja pitäisi olla kunnossa. Liekkö nokea tulee DPFstä läpi jos rakenne murtunut, ja se näkyy mustana
Onkos putkessa jälkiä että olisi osunut johonkin
oikeen muuten se ei murru niin että sieltä tulisi läpi,
joskus se murenee päästään
Kyllähän se siltä helposti näyttää, että kun on DPF ja se on kunnossa, niin yhtään nokea ei pääse läpi, mutta ei se ole totta. Yksikään partikkelifiltteri ei ole 100%. Jos moottori on kunnossa, ei polta öljyä, eikä ruiskutusta ole lisätty, ei katsastuksen mittaus näytä savuakaan. Mutta jos vähän ohjelmoidaan, alkaa sekin näyttää. Ei se testi todellisesta kuormitustilanteesta mitään kerro.
Kyllä ehjästäkin DPF:stä saa savua läpi tulemaan, jos moottori savuttaa kunnolla.
En minä ole nähnyt sisältä kirkkaana kiiltäviä pakoputken päitä. Ei ollut omassani silloinkaan, kun katsastuksen savutesti näytti 0.00. Ei se tyhjäkäynnillä polkeminen todellisuutta täyskaasuvedossa näytä.
Olisi kiva tietää vaihtavatko uuden DPF:n. Nimittäin syyskuun 2019 ja kesäkuun 2020 välillä uutta alkuperäistä DPF pönttöä ei ollut saatavissa Mersulta W211 OM642 koneella olevaan autoon. Hinta kyllä löytyy n. 1100-1500 eur pöntöstä paikasta riippuen. Kysytty Suomesta, Ruotsista ja UK:sta. Tarvikepönttöjä toki löytyy n.. 450-900 euron hintaan. Buranalla toki W212 eli eri kampe.
Joo myyjä tilasi minulle saksasta kontaktiensa kautta uuden DPF:n. Epäilen tarvikkeeksi mutta kelpuutan vallan mainiosti. Ymmärsin hartikaiselta että maahantuojan kautta saatavissa Saksasta mersun tehtaalta tehdaskunnostettuja, jos siellä olisi kuntoon laitettu.
Nyt vain siis odotella DPF:n saapumista!
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Vaihdoin sen ja sitten ilman sisään tulo turbolle ja turbokin uusi huomasin että huohotin letku on aika väljällä kiinni siitäkohtaa missä yhdistyy ilmanottoon siihen mikä on turbossa ja putsareissa
Mersussa ollut nyt kolmisen viikkoa uusia DPF paikallaan, ei vikatiloja; ei puske enää mustaa ollenkaan eikä myöskään vesihöyryäkään niin paljon kuin aiemmin. Kaikki siis kunnossa!
Vanha DPF sisältä todella huonossa kunnossa - halkeillut ja puuttuu keraamisia palasia, ei ihmekkään kun ei pelittänyt..
Joulunodotusta!
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Burana kirjoitti: ↑Ke 14.10.2020 13:46
Näkyvää savua tulee siis vain pieni pöläys kun tyhjäkäynnillä ryntäyttää, kiihdytyksessä voi nähdä vähän jos lämmin ilma. Savutusarvo tosin korkeahko, muuten syynäsivät ja pitäisi olla kunnossa. Liekkö nokea tulee DPFstä läpi jos rakenne murtunut, ja se näkyy mustana
Mikäs sen oli murtanut, ajettu putki kiinni, ajettu pitkään jonku muun vian ollessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Ei mitään hajua. Voiskohan olla, jos termostaatti pitkään ollut rikki = lämpöjä ei tarpeeksi = ei polttoa = tukkeutunut ja ajeltu pitkään lyhyttä matkaa.. Auto tuli minulle tosissaan heinäkuussa ja heti alkoi oireilemaan ko. vaiva. Muita vikoja ei ole ilmennyt
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Todennäkösesti. Veikkaan että pisti siitä syystä vaihtoon. Tänään vaihdatin vielä kolmossylinterin suuttimen pohjaprikan kun oli aavistuksen vuotanut.
Itseasiassa ei sen kummemmin varmisteltu, merkkiliikkeessä sanoivat että epätodennäköistä kun tehty vasta takaisinkutsukampanja, jossa mahdollinen ohjelmointi olisi hävinnyt Myyjältä varmistelin sillon ostohetkellä, ja kysyi edelliseltä omistajalta jolla auto ollut vuosia ettei ole ohjelmoitu.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
vaihtoon menevistä autoista varmaan 1/3 vähintään on laitettu eteenpäin ongelman takia. tietysti ongelma voi olla varsin pienikin, esim joku katsoo että jarrulevyt näyttää olevan lopussa ja vaihtoon sen takia.