no puoliksitosissani ihmettelin että mitä helevataa... kun luin sen vastauksena tuohon lähivalokyselyyndealer kirjoitti:Kysyitkö ihan tosissasi ? No ei, ei tietenkään lähivaloiksi.
W211, lisävalojen kytkennöistä.
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Llähivaloihinhan folke83 ledejä kyseli, tiedä sitten mitä kaipaili. Itse kun en noihin jälkiasennusvaloihin ole perehtynyt niin kuvittelin että dealerin valoilla saisi lähivaloihinkin jotain apua.MiHe kirjoitti:no puoliksitosissani ihmettelin että mitä helevataa... kun luin sen vastauksena tuohon lähivalokyselyyndealer kirjoitti:Kysyitkö ihan tosissasi ? No ei, ei tietenkään lähivaloiksi.
Pohjoisessa ehkä riittää kun näkee porot pitkillä mutta täällä etelämpänä saa aika vähän ajella pitkillä. Komeilla kaukovaloilla kun ensin sokaistuu niin on aika pulassa lyhyille vaihtaessa ja vastaantulevien häikäistessä (erilaisine valovirityksineen ja farkkujen takakontti täynnä, valoissa manuaalinen säätö yläasennossa...).
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Niin no, folke83:n tähän
Lähivalot saa 211:ssa kuntoon kun vaihtaa projektorit umpioihin.
yritin vastailla.Led lisävalopaneelia ei viissiin oikein onnistu asentamaan keulaan kun on sen muotoinen. Mutta millaisia lisävaloja suosittelisitte sinne? Pitääkö olla can johtosarjaa vai ei?
Lähivalot saa 211:ssa kuntoon kun vaihtaa projektorit umpioihin.
wiimax.fi
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
No niin,
Räppäsin aamupäivällä omaan w211:n w-lightin s....nan ruman Typhoon 600:n, kun vaimo ajelee taas pitkää matkaa töihin ja tarvitsee kipeästi valoa. Omat valot kun on suoraan lainaten: "IHAN P....T!"
Tämän ketjun ohjeitten mukaan:
-Lisävaloteline kilven taakse, neljällä täkkipultilla + kahdella kilven ruuvilla. Aika tukeva.
-Valaisin kiinni telineeseen, johto vetäen vänkärin puolelta siististi raitisilmasuodattimen koteloon läpivientien kautta
-Valmis motonetin johtosarja - en vain saanut Deutsch-liitintä, joten virittelin valoon ja sarjaan vesitiiviin liitännän, sarjan lisävalokytkin jäi raitisilmakoteloon myös)
-Rosvoliitin (vihaan näitä - pitää jossain vaiheessa tehdä parempi ryöstö kolvin kanssa), heräte vänkärin pitkältä (mitaten KELTAINEN johto mustalla? raidalla, ruskea on maa), herätemaa SBC-maapisteen alle
-Akun negatiivinen irti
-Jatkuva virta vänkärin jalkatilasta prefuseboksille tulevalta paksulta johdolta (akulta tulevalta), johto läpi isosta läpiviennistä raitisilmasuodattimen alta A-pilarin vierestä - helppo.
-Vähän kolvia johtosarjan liitäntään, maapiuha ilmaboksin korimutterin alle läpiviennin yläpuolelle
-Akun negatiivinen kiinni
-Kansi kiinni, ajan asetukset, suuntaus ja ajoon.
Valo: 149 €
Johtosarja: 14,90€
Uros ja naarasliitin, 2-nap, vesitiiviit: 5€
Rengasliitin, jatkoliitin: alle 1€
Lisävaloteline: 9,90€
Aikaa: n. 2h
Katsotaan mitä vaimo illalla töistä tultuaan sanoo. Ei mitään hajua miltä näyttää tuon valokuvio - ihan sama, parempi se on kuin alkuperäinen.
Räppäsin aamupäivällä omaan w211:n w-lightin s....nan ruman Typhoon 600:n, kun vaimo ajelee taas pitkää matkaa töihin ja tarvitsee kipeästi valoa. Omat valot kun on suoraan lainaten: "IHAN P....T!"
Tämän ketjun ohjeitten mukaan:
-Lisävaloteline kilven taakse, neljällä täkkipultilla + kahdella kilven ruuvilla. Aika tukeva.
-Valaisin kiinni telineeseen, johto vetäen vänkärin puolelta siististi raitisilmasuodattimen koteloon läpivientien kautta
-Valmis motonetin johtosarja - en vain saanut Deutsch-liitintä, joten virittelin valoon ja sarjaan vesitiiviin liitännän, sarjan lisävalokytkin jäi raitisilmakoteloon myös)
-Rosvoliitin (vihaan näitä - pitää jossain vaiheessa tehdä parempi ryöstö kolvin kanssa), heräte vänkärin pitkältä (mitaten KELTAINEN johto mustalla? raidalla, ruskea on maa), herätemaa SBC-maapisteen alle
-Akun negatiivinen irti
-Jatkuva virta vänkärin jalkatilasta prefuseboksille tulevalta paksulta johdolta (akulta tulevalta), johto läpi isosta läpiviennistä raitisilmasuodattimen alta A-pilarin vierestä - helppo.
-Vähän kolvia johtosarjan liitäntään, maapiuha ilmaboksin korimutterin alle läpiviennin yläpuolelle
-Akun negatiivinen kiinni
-Kansi kiinni, ajan asetukset, suuntaus ja ajoon.
Valo: 149 €
Johtosarja: 14,90€
Uros ja naarasliitin, 2-nap, vesitiiviit: 5€
Rengasliitin, jatkoliitin: alle 1€
Lisävaloteline: 9,90€
Aikaa: n. 2h
Katsotaan mitä vaimo illalla töistä tultuaan sanoo. Ei mitään hajua miltä näyttää tuon valokuvio - ihan sama, parempi se on kuin alkuperäinen.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Talvi ja pimeä aika tulee! Valoa saatava keula täyteen! No ei nyt ihan. Hyllyssä olisi Seekerin paneeli ja sen meinasin laittaa tuon S211 keulille, miten olette toteuttaneet kiinnityksen, kun on tuo V-keula rekisterikilpikin väännetty mutkalle. jos siihen kilven alle laittaa telineen, sekin pitäisi taittaa mutkalle, tuleeko minkä näköinen sitten?
Vaiko konepellin ja puskurin välistä lattaraudat mihinkä paneeli kiinni? Olisi mukava tietää miten muut olette kiinnitykset V-keulassa toteuttaneet?
Katkaisija sisälle melkeinpä taitaisi olla siistein ratkaisu laittaa langattomalla kaukosäätimellä, niitähän saa kiinasta parilla eurolla?
Vaiko konepellin ja puskurin välistä lattaraudat mihinkä paneeli kiinni? Olisi mukava tietää miten muut olette kiinnitykset V-keulassa toteuttaneet?
Katkaisija sisälle melkeinpä taitaisi olla siistein ratkaisu laittaa langattomalla kaukosäätimellä, niitähän saa kiinasta parilla eurolla?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Kaareva ledbar asettuu hyvin v-keulan muotoon väännetyllä kilpitelineellä.
wiimax.fi
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Seeker 20x asettui hienosti vaikka onkin kaareva keula.
Ongelmana vain tuo pitkien heräte, tuohon faceliftin liittimiin tulee kaikkiin piuhoihin jännite, paitsi maajohtoon.
Ongelmana vain tuo pitkien heräte, tuohon faceliftin liittimiin tulee kaikkiin piuhoihin jännite, paitsi maajohtoon.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Korjaus edelliseen. Niihin johtoihin tulee näköjään kokoajan 11.3v jännite ja kun valot kääntää päälle, jännite nousee yli 12v. Tämä hieman hämäsi, mutta sieltä ne oikeat paikat löytyi.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Itse rupesin miettimään jos laittaisi maskin ritilikön taakse uudet w-light ripplen. Kun keksis miten laittaa kiinni. Joku muu sais sit kytkeä, ettei tuu ryssittyä.. ☺
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Tulevaan talveen Genesis 800:lla.dealer kirjoitti:Minulla on Xmission 200p led-paneeli oman prefacelift 211 keulassa ja taannoin asensin erään faceliftin keulaan Genesis 600 paneelin.
Kilpitelineellä onnistuu mainiosti, perus asennussarjalla. Genesis on ja vielä jos saa 800 mallin sopimaan niin kyllä näkee.
wiimax.fi
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Mitenkäs tuo Genesis 600 kilven alle laitettuna 211 faceliftissa, häikäiseekö?
S211 320CDI 4matic -08
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Mitä tarkoitat häikäisyllä ? Genesis tuottaa kaikkein vähiten hajavaloa eli tiehen auton eteen ei tule häiritsevää valopalloa sillä, jos jollain.
wiimax.fi
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Juurikin tuota valopalloa, mikä on ainakin joissakin paneeleissa tullut vastaan. Laitoin tilaukseen tuon kuussatasen, niin pääsee kokeilemaan. Omat bi-xenonit on ihan hyvät, mutta huonommilla pätkillä ei lisäteho ole pahitteeksi.
S211 320CDI 4matic -08
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Onko kuvia miltä näyttää toi genesis 600 keulassa?dealer kirjoitti:Tulevaan talveen Genesis 800:lla.dealer kirjoitti:Minulla on Xmission 200p led-paneeli oman prefacelift 211 keulassa ja taannoin asensin erään faceliftin keulaan Genesis 600 paneelin.
Kilpitelineellä onnistuu mainiosti, perus asennussarjalla. Genesis on ja vielä jos saa 800 mallin sopimaan niin kyllä näkee.
Eihän tonne maskin taakse mitään mahdu..
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Ei, kun se ei ole omassa autossa niin ei ole otettavissakaan kuvaa.
Prefaceliftin keulassa 800 näyttää siltä kuin olettaa saattaakin, olisi edes musta auto...
Prefaceliftin keulassa 800 näyttää siltä kuin olettaa saattaakin, olisi edes musta auto...
wiimax.fi
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Onko tuon genesis 800 kanssa mitään ylätukia, vai kestääkö värisemättä pelkän kilpitelineen kanssa? Ainakaan kuvasta ei erota.
S211 320CDI 4matic -08
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Siinä on kaksi tukea valon alapuolelta maskin alapuolelle puskuriin. Ei tärise ajossa.
wiimax.fi
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Nyt on Genesis 600 faceliftin nokassa, nätisti istui mutta parkkitutkat huutaa vaikka olevinaan sain kohdan säädettyä niin ettei huutanut. Hallista lähtiessä oli taas molemmat keskitutkat punaisena. Piti jo miettiä lipsahtiko joku telineen täkkipultti johtosarjaan, mutta näyttää paneeli jäävän keilaan.
S211 320CDI 4matic -08
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Tuli laitettua w-light wave nokalle, kun tuo genesis olisi ollut suotta liian tehokas mun tarpeisiin. Vähän sirompi ja siistimpi keulalla omaan silmään.. Osasin jopa itse asentaa..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Lisävalojen asennusta ois suunnitteilla W211 faceliftiin mutta edelleen mulle jäi epäseleväksi mistä sen herätteen saa otettua? Alakuperästen pitkien valojen umpion taakse tullee liitin misä on 5 johtoa joista neljään tullee koo ajan virta kun autosa on virrat päällä ja tähän yhteen johtoon ei tule virtaa missään vaiheesa ilimeisesti maa?
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Otan kannen alta suoraa lampunkannalle menevästä johdosta.Snakerock kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 17:20 Lisävalojen asennusta ois suunnitteilla W211 faceliftiin mutta edelleen mulle jäi epäseleväksi mistä sen herätteen saa otettua? Alakuperästen pitkien valojen umpion taakse tullee liitin misä on 5 johtoa joista neljään tullee koo ajan virta kun autosa on virrat päällä ja tähän yhteen johtoon ei tule virtaa missään vaiheesa ilimeisesti maa?
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Sitten vuotaa ja tiivistyy vettä umpioon sisälle ja ihmetellään kun umpio on huurussa tai ballasti hapettunut piloille?airaksela kirjoitti: ↑La 26.12.2020 10:57Otan kannen alta suoraa lampunkannalle menevästä johdosta.Snakerock kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 17:20 Lisävalojen asennusta ois suunnitteilla W211 faceliftiin mutta edelleen mulle jäi epäseleväksi mistä sen herätteen saa otettua? Alakuperästen pitkien valojen umpion taakse tullee liitin misä on 5 johtoa joista neljään tullee koo ajan virta kun autosa on virrat päällä ja tähän yhteen johtoon ei tule virtaa missään vaiheesa ilimeisesti maa?
Joo siihen liittimeen tulee johtoihin kyllä koko ajan jännite, mutta se on 10-11v. Kun Pitkät on päällä yhteen johtoon tulee yli 12v ja siitä sitten heräte releelle.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Nappasin pitkille tulevan virtajohon poikki ja laitoin siihen kolomihaarasen liittimen mistä otin herätteen relleelle. Kiitokset vielä ohojeista
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Eipä ole kyllä huurtumis ongelmaa ollut. Eikä ballastikaan hapettunut kun halogeeni valot.Beagle_ kirjoitti: ↑La 26.12.2020 20:22Sitten vuotaa ja tiivistyy vettä umpioon sisälle ja ihmetellään kun umpio on huurussa tai ballasti hapettunut piloille?airaksela kirjoitti: ↑La 26.12.2020 10:57Otan kannen alta suoraa lampunkannalle menevästä johdosta.Snakerock kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 17:20 Lisävalojen asennusta ois suunnitteilla W211 faceliftiin mutta edelleen mulle jäi epäseleväksi mistä sen herätteen saa otettua? Alakuperästen pitkien valojen umpion taakse tullee liitin misä on 5 johtoa joista neljään tullee koo ajan virta kun autosa on virrat päällä ja tähän yhteen johtoon ei tule virtaa missään vaiheesa ilimeisesti maa?
Joo siihen liittimeen tulee johtoihin kyllä koko ajan jännite, mutta se on 10-11v. Kun Pitkät on päällä yhteen johtoon tulee yli 12v ja siitä sitten heräte releelle.
Jos reiän poraa siihen kanteen niin tiivistää sen esim. tiivisteliimalla, ei siitä kosteusongelmaa tule.
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Jatketaas vähän vanhaa tarinaa vanhalla kysymyksellä. Itsellä alkoi jo 6:n vuoden jälkeen vaivaamaan pimeys w211 FL:n (H7/H7) kanssa. Ehdotettu genesis 600 vaikuttaa oikein pätevältä ja hyvät asennusvinkitkin kerrottiin, kiitoksia! Nyt vaan sitten laillisuuden puoleen. Netistä kaivamalla löytyy ainakin neljää eri tietoa W211 valojen referenssien suhteen. Referenssilukemia oli löydetty 37,5 ja 25. Itse en mitään lukemia löytäny.
1. Referenssi on 37,5 + 25 / puoli tarkoittaa yhteensä yli 100 jo vakiovaloilla. Ei saa laittaa mitään lisävaloja.
2. Referenssi on 37,5 / puoli koska se on isompi lukema. Yhteensä 75 vakiona, ei mahu genesis 600 enää joukkoon.
3. Referenssi on 25 / puoli koska 37,5 lukema on siellä xenoneita varten. Yhteensä 50 vakiona, saa laittaa vaikka mitä lisävaloa.
4. Merkitsemätön halogenilamppu on referenssiltään 20. Yhteensä 40 vakiona, saa todellakin laittaa mitä vaan lisää.
Kyseessä kun on halogenit kaikissa umpioissa ja laki puhuu kaukovaloista niin kuvittelisin että kyseessä olisi vain sisemmät umpiot joita lasketaan. Jos merkitsemätön on 20 niin voisi kuvitella että löydetty (missä se on?) teksti tarkoittaisi vaihtoehtoa 3. Vai? Kertokaa viisaammat! Ja vielä miksi?
1. Referenssi on 37,5 + 25 / puoli tarkoittaa yhteensä yli 100 jo vakiovaloilla. Ei saa laittaa mitään lisävaloja.
2. Referenssi on 37,5 / puoli koska se on isompi lukema. Yhteensä 75 vakiona, ei mahu genesis 600 enää joukkoon.
3. Referenssi on 25 / puoli koska 37,5 lukema on siellä xenoneita varten. Yhteensä 50 vakiona, saa laittaa vaikka mitä lisävaloa.
4. Merkitsemätön halogenilamppu on referenssiltään 20. Yhteensä 40 vakiona, saa todellakin laittaa mitä vaan lisää.
Kyseessä kun on halogenit kaikissa umpioissa ja laki puhuu kaukovaloista niin kuvittelisin että kyseessä olisi vain sisemmät umpiot joita lasketaan. Jos merkitsemätön on 20 niin voisi kuvitella että löydetty (missä se on?) teksti tarkoittaisi vaihtoehtoa 3. Vai? Kertokaa viisaammat! Ja vielä miksi?
mikael
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
En osaa vastata edellä olevaan referenssikysymykseen, mutta riski siihen että tien päällä tutkittaisiin "yhden ledpaneelin autosta" noita lukuja on niin pieni etten välittäisi (en välitä) asiasta ollenkaan.
wiimax.fi
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Ei, vaan tässä on nimenomaan hehkulamppuvalaisinten referenssilukua säätävä direktiivin tekninen kämmäys. Vaikka ajovalojen kahdentaminen ei olekaan sallittua ja vaikka referenssiluvulla valvotaan KAUKOVALON valovoimaa direktiivin määrittelemistä referenssipisteistä mitattuna, tuollainen lähi- ja kaukovalon yhdistelmässä referenssiluku mitataan molempien yhdistelmänä. Katastrofin viimeistelee se, että referenssipisteet on määritelty siten, että mittaus tehdään tehokkaille kaukovaloilla aivan liian läheltä kutakuinkin lähi- ja kaukovalon yhteisestä valomaksimistamikaelT kirjoitti: ↑Ma 13.12.2021 22:59 Kyseessä kun on halogenit kaikissa umpioissa ja laki puhuu kaukovaloista niin kuvittelisin että kyseessä olisi vain sisemmät umpiot joita lasketaan. Jos merkitsemätön on 20 niin voisi kuvitella että löydetty (missä se on?) teksti tarkoittaisi vaihtoehtoa 3. Vai? Kertokaa viisaammat! Ja vielä miksi?
Sen seurauksena useiden varsin kehnojenkin halogeenivalojen referenssiluvut ovat todelliseen valon määrään nähden holtittoman suuria. Olen itse käynyt H7 + H7 valoisen Volvo S80:n kanssa keskustelua katsurin kanssa ja selittänyt auton läpi leimalta silloin kun referenssiluvun maksimi oli naurettavat 75, joka täyttyi jo vaikkapa Volvon S60, V70 ja S80 vakiohalogeenivaloillakin. Eli Bosch Touring parin 17.5 oli jo liikaa.
Katsuri: "sulla on liikaa valoja"
GLE: "Ei, vaan liian vähän"
Katsuri: "Reffit menee yli, kun auton omat on jo 2 x 37.5 ja siihen nämä Bosch Touringit vielä lisää = 2 x 17.5"
GLE: "aivan, eli lisävaloja on siis liian vähän"
Katsuri: "???"
GLE: "Jos lisään toisen parin Touringeja ja kytken ne vaihtoehtoisina kaukovalot siten että vaihtokytkimen perusteella palaa joko vain auton omat kaukovalot 2 x 37.5 tai 4 x 17.5 Bosch Touringit, niin reffit putoaa hieman vakiosta"
Katsuri: "aivan, se olisi laillinen"
GLE: "Miten arvelisit käyvän valon määrälle, jos otan toisen parin Touringeja pois ja sytytän auton omat valot niiden pariksi?"
Katsuri: "no eihän nuo Volvon omat valot Boschin laatuvaloille pärjää alkuunkaan"
GLE: "Ei niin. Nyt kun tiedät mitä tapahtuu ellei tämä kelpaa niin mitä mieltä olet, riittääkö nämä lisävalot vai pitääkö lisätä toinen pari?"
Katsuri: "Mittausdirektiivissä on tosiaan parantamisen varaa"
GLE: "Aivan, olen kirjoittanut aiheesta jo koko eduskunnan liikennevaliokunnan jokaiselle jäsenelle ja korjaus on tilauksessa"
Virhe on siinä, että tehokaskin kaukovalo mitataan pelkkänä kaukovalona ja kaukovalon kannalta varsin armeliaasta kohdasta valokuviota. Mutta jos huonokin kaukovalo palaa lähivalon rinnalla, sitten mitataan sieltä mistä saadaan pahiten vääristävä tulos.
Tästä samasta syystä muuten jotkut halvat LED valaisimet saavat häkellyttävän pieniä referenssilukuja, kun niiden valokuvio on niin huono, ettei se osu edes referenssimittauspisteeseen. Samasta syystä ammattilaisten raskaan liikenteen ammattilaisille suunnitteleman NBB Alphan valokuviossa näkyy selkeät varjostumat kun sekä halogeeni- että xenonpolttimolle hyväksyttyä Alpha 225 valaisinta ajetaan D1S xenonpolttimoilla. Samaan pönttöön saa tosiaan asentaa kumman tahansa ja halogeenivalolla mitattu ref. 25 putoaa valotehon kolminkertaistuessa xenonpolttimolla arvoon 20. Syy on tuo varjostuma. Urpotehokkaan ilman E-hyväksyntää myytävän kilometriin kurkottavan Outlaw pistevalon katulaillinen versio on tehty avaamalla pistemäinen valokuvio selvästi laajemmaksi ja rakentamalla tietoisesti tuo näkyvä varjostuma, joka on tähdätty tarkalleen referenssiluvun mittapisteisiin että valaisin on saatu hyväksytyksi kohtuullisin referenssiluvuin.
Ongelma on nyt hieman pienempi kun referenssilukujen maksimi palautettiin sataan, mutta ei se täysin poista tätä ongelmaa. Etenkin noissa hyvän valokuvion antavissa Genesiksen tapaisissa valaisimissa on oikeasti valotehoa niin paljon, että referenssiluku nousee varsin suureksi.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Sama veikkaus. Jos auton omat valot ovat selvästi vanhat halogeenit, on kiinnijäämisriski olematon, ellei ajotapa, valojen irtonainen asennus tai muut syyt kiinnitä erityistä huomiota, jonka jälkeen sitten alkaa tarkempi ratsaaminen? Ensimmäiset lisävalot asensin työkseen ajavan äitini autoon 1977 eikä sen jälkeen ole ilman valoja juuri liikuttu. Ikinä en ole vielä ollut ratsiassa, jossa asiallisesti asennetuista ja käytetyistä valoista olisi edes mainittu.
En kehota laittomuuksiin, mutta kun valotehoa mitataan, silloin pitää sakotusrajana olla todellinen valoteho eikä kirjoituspöytäkuskin haavekuva.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W211, lisävalojen kytkennöistä.
Ei ole genesis 600 vastaavassa autossa aihettanut ongelmia katsastuksessa eikä tienpäällä ole pysäytetty.mikaelT kirjoitti: ↑Ma 13.12.2021 22:59 Jatketaas vähän vanhaa tarinaa vanhalla kysymyksellä. Itsellä alkoi jo 6:n vuoden jälkeen vaivaamaan pimeys w211 FL:n (H7/H7) kanssa. Ehdotettu genesis 600 vaikuttaa oikein pätevältä ja hyvät asennusvinkitkin kerrottiin, kiitoksia! Nyt vaan sitten laillisuuden puoleen. Netistä kaivamalla löytyy ainakin neljää eri tietoa W211 valojen referenssien suhteen. Referenssilukemia oli löydetty 37,5 ja 25. Itse en mitään lukemia löytäny.
1. Referenssi on 37,5 + 25 / puoli tarkoittaa yhteensä yli 100 jo vakiovaloilla. Ei saa laittaa mitään lisävaloja.
2. Referenssi on 37,5 / puoli koska se on isompi lukema. Yhteensä 75 vakiona, ei mahu genesis 600 enää joukkoon.
3. Referenssi on 25 / puoli koska 37,5 lukema on siellä xenoneita varten. Yhteensä 50 vakiona, saa laittaa vaikka mitä lisävaloa.
4. Merkitsemätön halogenilamppu on referenssiltään 20. Yhteensä 40 vakiona, saa todellakin laittaa mitä vaan lisää.
Kyseessä kun on halogenit kaikissa umpioissa ja laki puhuu kaukovaloista niin kuvittelisin että kyseessä olisi vain sisemmät umpiot joita lasketaan. Jos merkitsemätön on 20 niin voisi kuvitella että löydetty (missä se on?) teksti tarkoittaisi vaihtoehtoa 3. Vai? Kertokaa viisaammat! Ja vielä miksi?