
mb 320 Bensiini
mb 320 Bensiini
Kokemuksia mb 320 bensakoneista olis kiva saada tietoa. Onko kone sama 210 ja 211 korisessa ja kestävyys ongelmia jakoketjun kanssa?


MB 210 W
Re: mb 320 Bensiini
Kyllä on sama M112 ja on kestävä. Jakoketjua ei kai useimmiten ole tarvinnut uusia.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: mb 320 Bensiini
Omassa alkoi alkuperäinen ketju rallattaa 357tkm ajettuna, joten vaikka on huippu kestävä kone, niin 2 rivisen ketjun joutuu välillä uusiin, siis ainakin 300tkm . välein on mun suositus ilman mitään älyä tai vastuusta asiasta.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: mb 320 Bensiini
M112(v6) ja M113(v8) tunnetaan yhtenä parhaista moottoreista mitä MB koskaan tehnyt.Ainoa tyyppivika on öljyvuodot,jotka kylläkin korjaa illassa,taskurahalla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: mb 320 Bensiini
Missä nämä vuodot yleensä on? Omassani ei ollut niitä yhtään, eli oli täysin kuiva kone aina ulkoa päin moottori, siis kysyn ihan mielenkiinnosta ja en epäile yhtään väittämääsi tai asiantuntemustasi.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: mb 320 Bensiini
Omaani (W208 CLK320) vaihdoin ketjun kun rallatti tyhjäkäynnillä, mittarilukema 210tkm ja venymä noin 10mm, rattaat nokkien päässä ok.
Samaisessa oli öljyvuotoa venttiilikopista, pikkukopat piti liimata uudelleen ja ne varsinaiset kumitiivisteet vaihtaa. Ventiilikopat vuotaa pakosarjan päälle, joten vuoto tulee kyllä nopeasti ilmi.
Samaisessa oli öljyvuotoa venttiilikopista, pikkukopat piti liimata uudelleen ja ne varsinaiset kumitiivisteet vaihtaa. Ventiilikopat vuotaa pakosarjan päälle, joten vuoto tulee kyllä nopeasti ilmi.
Re: mb 320 Bensiini
Tuossa noita kohtia jo lueteltiinkin.Lisäksi on öljysuodattimen jalka ja öljynlauhdutin,sekä moottorin nokassa neliömäinen pieni kansi.Nämä ovat tosiaan helppo ja halpa korjata,mutta ei kannata tilata kiinasta tiivistesarjaa;menee työn vaiva hukkaan koska vuotavat edelleen.
On tyyppivika sanan varsinaisessa merkityksessä,joten voisi olettaa että jos runsaasti ajettu moottori on kuiva,niin on aiemmin jo korjattu tämä pikkukiusa.
On tyyppivika sanan varsinaisessa merkityksessä,joten voisi olettaa että jos runsaasti ajettu moottori on kuiva,niin on aiemmin jo korjattu tämä pikkukiusa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: mb 320 Bensiini
Aha ok. Mulla oli auto kilsoista 188tkm-378tkm. eli varmaan oli jo Sakuissa ehditty nuo vuodot korjata, ennen kun auto sieltä haettiin tänne.
Auto oli ollut yrityksen myyntijohtan liisari huoltosopimuksella varustettuna Stutgartissa.
Auto oli ollut yrityksen myyntijohtan liisari huoltosopimuksella varustettuna Stutgartissa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: mb 320 Bensiini
Kampiakselin hihnapyörä meni M112 moottorista, 127tkm oli mittarissa, mutta taisi vanhuuttaan olla hapertunut. Muuten on ollut hyvä moottori, kauniit äänet kierroksilla 3000-6000rpm ja ihan sopivasti voimaakin. Aika mielenkiintoista tosin, että rajoitin tulee jo 6000rpm kohdilla, mutta ei se ole haitannut.
Re: mb 320 Bensiini
Tosiaan,tuo hihnapyörä on toinen tyypillinen vika,omassa meni myös alle 200tkm.Taisipa olla MB:lla takaisinkutsukin tuosta aikanaan.Ei ole kallis osa ostaa ja vaihdattaa.Noitahan menee kaikista autoista.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)