Mitä kohtaa tarkoitat? Siis missä kohtaa on vahvikepalkki?S202 kirjoitti: ↑To 07.01.2021 21:20 Hmm, farkussahan on siinä helmasta taaksepäin lähtevän palkin sisällä vahvikepalkki joka näkyykin tuossa yhdessä kuvassa. Taitaa olla 1,5mm levyä, taitettu ylä ja alareunasta pari milliä ja pätkillä hitsattu palkin sisään. Eli samalla tyylillä vois helman sisään hitsata sellaisen. Millisestä vähintään. Hyvä tulis silläkin konstin mitä ehdotettu eli yläreunasta siihen helmapellin ja lattiapellin väliin pystyyn pelti, mutta alareuna on vähän vaikeampi tehdä siististi.
W123 240dieselturbo ruosteenkorjausta
Re: w123 300tdt
Re: w123 300tdt
Sielä taka-akselin yli menevän palkin sisällä on pystyssä 1,5mm vahvuinen levy, sedan korissa sitä ei ole.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w123 300tdt
Re: w123 300tdt
Tein valmiiks vahvistuspellin tuonne 2mm pellistä niinkuin se oli alunperin myös.
Originaalisti on vain pistehitsattu sisäpuolelta. Tein samanlailla ja pisteillä laitoin myös ulkopuolen yläreunan, tuli tukeva
Tästä jatkan sitten 0,9mm pellillä joka menee vahhvistuspellin päälle ja pistehitsaan kiinni vahvistuspeltiin sen kiinni Vaimoni käväsi tallilla tänään "kylässä" ja toi mukanaan munkkeja joten kahviteltiin siellä ja juteltiin, oli tosi mukavaa ja siitä sain enrgiaa jatkaa
Originaalisti on vain pistehitsattu sisäpuolelta. Tein samanlailla ja pisteillä laitoin myös ulkopuolen yläreunan, tuli tukeva
Tästä jatkan sitten 0,9mm pellillä joka menee vahhvistuspellin päälle ja pistehitsaan kiinni vahvistuspeltiin sen kiinni Vaimoni käväsi tallilla tänään "kylässä" ja toi mukanaan munkkeja joten kahviteltiin siellä ja juteltiin, oli tosi mukavaa ja siitä sain enrgiaa jatkaa
Re: w123 300tdt
On sulla Pasi hirmuinen työmaa! Voin rehellisesti sanoa että jos oma farkku olisi likikään noin työläs niin tekemättä jäisi. Mutta sullahan tuo käyttää niin hieno siitä aikanaan tulee
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: w123 300tdt
Kiitos. Joo just eilen sanoin Jonnalle(vaimolle) että jos oisin tiennyt että tässä noin paljon ruostetta on niin en ois varmaan ostanut autoa. Siinä samassa totesin että ehkä oli hyvä etten tiennyt ruosteen määrää koska muuten en ois ehkä ikinä päässyt käsiks tällaiseen koska se on ollu aina mun poikaunelma auto. Valmiiksi laitetut ovat liian kalliita, vaikka tämän laitto ei sen halvemmaksi tule mutta eipä tarvii ottaa lainaa
Re: w123 300tdt
Ja jos itsellesi teet niin tiedätpähän mitäs se sisältää:)
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: w123 300tdt
on sulla kyllä urakka kans tässä autossa, mutta palkitseehan se sitten kunhan saa valmiiksi ja unelma saavutettu mukava kahtella ja lueskella miten on muut tehneet sillä välin ennen kun pääsee kohta itsekkin peltihommien pariin..
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: w123 300tdt
Joo kyllä se sitten helpottaa kun saa valmiiks Välillä kyllä on niin raskasta että meinaa luovuttaa. Täytyy vaan pitää paussia kun sellainen olo tulee
Re: w123 300tdt
Nostan hattua kun viitsit tehdä näin suuren työn. Itsellä olisi jäänyt tekemättä näin suuri projekti.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w123 300tdt
Vähän lisää peltiä sinne 1,2mm pellistä. Tulee lattian alle tueksi.
Tuli ihan ok vaikka en olekkaan peltiseppä
Tuo kantti tulee sitten lattian alle tueksi.
Valmista lattialle:
Täytyy vielä a-pilarille laittaa uus kantti sisäreunaan että on mihin hitsata kiinni lattia/helma. Sitten täytyy tunkin kiinnikkeet korjata koska niitä ei enään saa mistään.. Sitten se alkaa olemaan lähellä että voi alkaa hitsaileen paikalleen lattiaa ja helmaa
Tuli ihan ok vaikka en olekkaan peltiseppä
Tuo kantti tulee sitten lattian alle tueksi.
Valmista lattialle:
Täytyy vielä a-pilarille laittaa uus kantti sisäreunaan että on mihin hitsata kiinni lattia/helma. Sitten täytyy tunkin kiinnikkeet korjata koska niitä ei enään saa mistään.. Sitten se alkaa olemaan lähellä että voi alkaa hitsaileen paikalleen lattiaa ja helmaa
Re: W123 300tdt ja W123 240dieselturbo käyttöautoksi
Tuli ostettua vielä toinenkin w123 Tästä teen itelle käyttöauton, auto on 240diesel turbolla varustettu ja rekisteröity myös turbolla. Tarvii hitsausta ja yleistä kunnostusta.
Tässä kuva, ei ole parempaa vielä, lisää tulee
Ruoste on saanut otteen autosta, ja varsinkin takapäästä. Jarru ja dieselputket menee vaihtoon. Jarrustalutat menee remonttiin myös, on ihan jumissa.Auto on viimeksi katsastettu 2003 vuonna.
Vasen lokari takana
Vasen lokari,takareuna
Oikea lokari
Oikea lokari, takareuna
Moottori
Turbo on Roto-Master.
Tässä kuva, ei ole parempaa vielä, lisää tulee
Ruoste on saanut otteen autosta, ja varsinkin takapäästä. Jarru ja dieselputket menee vaihtoon. Jarrustalutat menee remonttiin myös, on ihan jumissa.Auto on viimeksi katsastettu 2003 vuonna.
Vasen lokari takana
Vasen lokari,takareuna
Oikea lokari
Oikea lokari, takareuna
Moottori
Turbo on Roto-Master.
Re: W123 300tdt ja W123 240dieselturbo käyttöautoksi
Sulla on joku juttu näihin lahoihin rönttiin???
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W123 300tdt ja W123 240dieselturbo käyttöautoksi
Onko farmari projekti valmis vai jäänyt kesken?
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300tdt ja W123 240dieselturbo käyttöautoksi
Onko kenelläkään tietoa miten nuo takapuskurin /vetokoukun pultit on kiinni korissa? Tarkoitan niitä sisempiä perässä, ne joilla myös vetokoukku on kiinni. Näyttäisi mun autossa että niissä on mutterit mutta joku edellinen omistaja on sahanut ne poikki ja nyt ne on liian lyhyet. Näyttää että siinä pultissa koriin päin on mokula joten sitä ei voi vaihtaa?
Re: W123 300tdt ja W123 240dieselturbo käyttöautoksi
Aloin kaiveleen ruosteita esiin ja aika laho tää on kyllä.. vähän sellainen olo että pitäiskö tästä laittaa purkuauto tdt:lle.. Mitäs tykkäätte? Harmi kun haluaisin tästä käyttöauton itelle.. kai joku täällä on korjaillut samoja kohtia, ne on siis rengaskoteloihin päin takana ne palkit minkä lähellä jousilautaset on kiinni..
Puskurin pultit sain korjattua ainakin(se oli ennen kuin löysin nuo ruosteet tuolta alta)
Ja puskuri ja koukku passas paikalleen
Puskurin pultit sain korjattua ainakin(se oli ennen kuin löysin nuo ruosteet tuolta alta)
Ja puskuri ja koukku passas paikalleen
Re: W123 300tdt ja W123 240dieselturbo käyttöautoksi
Minä en ainakaan rupeaisi tuota hitsamaan. Löytynee myös muualtakin ruostetta kuin kuvien paikoista esim. taka-akselin kiinnityksen vierestä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot