250 dieselin hydraulinostaja
250 dieselin hydraulinostaja
Tyhjäkäynnillä pitää kone aikamoista naputusta, kun antaa kierroksia, niin ääni häviää. Oletan, että yksi hydraulinostajista on hajalla. Kannattaako vaihtaa vain se rikkinäinen, vai vaihdetaanko yleensä kaikki samalla kertaa?
Ja kun venttiilikopan irrottaa, miten pystyy tunnistamaan, mikä nostajista on rikki? Ajattelin kuitenkin vaihtaa vain sen rikkinäisen tässä vaiheessa...
Ja kun venttiilikopan irrottaa, miten pystyy tunnistamaan, mikä nostajista on rikki? Ajattelin kuitenkin vaihtaa vain sen rikkinäisen tässä vaiheessa...
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Olisiko vain tukossa
Terve!
Onkohan nostaja hajonnut, ettei vain olisi mennyt tukkoon.. Onko sinulla öljyn vaihto lähellä? Voisit koittaa fortekäsittelyä nyt alkuun.
Onkohan nostaja hajonnut, ettei vain olisi mennyt tukkoon.. Onko sinulla öljyn vaihto lähellä? Voisit koittaa fortekäsittelyä nyt alkuun.
Terveisin
Tero
Tero
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei aukea
Jos jokin knööli menee nostajan öljykanavaan, niin eipä siinä taida uudet öljyt ja polkeminen auttaa. Tuo forte tms. käsittely tarkoittaa öljyn viskositeetin pudottamista oleellisesti ja sen jälkeen koneen tyhjäkäyntiä 15-20min.
Nuo pesuaineet ovat lähes puhdasta kerosiinia...
Nuo pesuaineet ovat lähes puhdasta kerosiinia...
Terveisin
Tero
Tero
Todennäköisesti kepulikonstit eivät auta tuohon vaivaan, kuin korkeintaan tilapäisesti. Ne nostajat (l. painajat) veltostuvat ajan oloon ja ne on yleensä koneen pysähdiksissä ollessa kantamaan jääneiden venttiilien kupit kun naputtelevat ennen kuin täyttyvät uudestaan. Pistä vaan kaikki uusiksi, ne maksaa sata markkaa kappale.Tuplawee kirjoitti:Eli siis pesuaineet sisään, käyttö ohjeen mukaan, senjälkeen öljyt ja suodatin vaihtoon????
Varasin tänään huoltoajan omalle 250 D:lle, jossa asennetaan lohkolämmitin ja vaihdetaan nuo jo orastavasti naputtelevat venakupit. Kokemuksesta tiedän, että talven kylmillä niiden kanssa menee hermot, kun naputus kestää ja kestää... Vaarallista se ei koneelle kuitenkaan ole.
-- Tommi
Nostimien vaihto
Paininkuppien vaihto´:
1. Venttiilikoppa irti
2. Jakoketjun kiristin irti (sijaitsee lohkon vasemmassa etureunassa)
3. Nokkapyörä irti nokka-akselista. Tais olla tähtikantainen pultti. Älä päästä jakoa hyppäämään. Kannattaa sitoa ketju kiinni pyörään.
4. Nokan laakeripukit pois.
5. Nokka veke.
6. Nostimet irti esim. pihdeillä.
7.Uusien nostimien asennus runsaan öljyn kanssa.
8. Nokka paikoilleen ja laakeripukit oikeaan momenttiin.
9. Nokkapyörä paikoilleen jonka jälkeen jakoketjun kiristin kiinni, mielellään uuden tiivisterenkaan kera.
10. Jakomerkkien tarkistus.
11. Muut irralliset tilpehööri paikoilleen.
12. Rukouksia ja starttaus
1. Venttiilikoppa irti
2. Jakoketjun kiristin irti (sijaitsee lohkon vasemmassa etureunassa)
3. Nokkapyörä irti nokka-akselista. Tais olla tähtikantainen pultti. Älä päästä jakoa hyppäämään. Kannattaa sitoa ketju kiinni pyörään.
4. Nokan laakeripukit pois.
5. Nokka veke.
6. Nostimet irti esim. pihdeillä.
7.Uusien nostimien asennus runsaan öljyn kanssa.
8. Nokka paikoilleen ja laakeripukit oikeaan momenttiin.
9. Nokkapyörä paikoilleen jonka jälkeen jakoketjun kiristin kiinni, mielellään uuden tiivisterenkaan kera.
10. Jakomerkkien tarkistus.
11. Muut irralliset tilpehööri paikoilleen.
12. Rukouksia ja starttaus

Ei siinä tosiaan tarvita mitään pumpun lukitsimia. Älä vie siihen pajaan.
Homma menee juuri niin kuin tuossa yllä on kuvattu. Itse kiristin nokkapyörän kahdella nippusiteellä ketjuun kiinni jolloin pysyi varmasti kiinni.
Nokkapyörän saa nokka-akseliin kiinni vain yhteen asentoon, joten ajoitus pysyy kohdallaan.
Kupit nousee hyvin ylös myös imukupilla.
Homman voi teettää pajalla tai tehdä itse. Ei siihen tuntia enempää tuhraudu, joten halpaa on, teetpä niin tai näin.
Homma menee juuri niin kuin tuossa yllä on kuvattu. Itse kiristin nokkapyörän kahdella nippusiteellä ketjuun kiinni jolloin pysyi varmasti kiinni.
Nokkapyörän saa nokka-akseliin kiinni vain yhteen asentoon, joten ajoitus pysyy kohdallaan.
Kupit nousee hyvin ylös myös imukupilla.
Homman voi teettää pajalla tai tehdä itse. Ei siihen tuntia enempää tuhraudu, joten halpaa on, teetpä niin tai näin.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Kyseisellä erikoisavaimella ajoitetaan syöttöpumppu, eikä sillä ole mitään tekemistä jaon hyppäämisen kanssa. Kun nostimet vaihdetaan se ei vaikuta pumpun ajoitukseen.
Kyseinen erikoisavain ei ole mikään kallis ja se löytyy varmasti jos kyseessä on mersuista mitään tietävä paja. Minulla on kyseinen työkalu.
Kyseinen erikoisavain ei ole mikään kallis ja se löytyy varmasti jos kyseessä on mersuista mitään tietävä paja. Minulla on kyseinen työkalu.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Kun pelkkä nostin maksaa KL-varaosilla 17 euroa ja niitä menee viitoseen 10 kappaletta, niin silti pidät 162 euroa töineen kovana? Eihän tuo pelkkä työn osuus voi kuitenkaan olla, silloinhan veloitus olisi yli kolminkertainen normaaliin verrattuna.Tuplawee kirjoitti:Korjaamo B teki homman ja veloitti hommasta 162€!!!
Yritti ensin veloittaa 192 €.
Seuraavaksi, kun auton vien johonkin pajalle, täytyy etsiä korjaamo C=>
-- Tommi