Häksä kirjoitti: ↑To 31.12.2020 11:03G näyttää lähinnä nololta. Omistaja lienee muokannut siitä näköisensä.
Samaa mieltä. Ja sisutus, karsea pomarfinn, ei herätä niin yhtään mitään tunteita. Jos olisi pakko ajaa tuollaisella niin sitten mutta karkoittaa kyllä kaikki ostohalut.
Häksä kirjoitti: ↑To 31.12.2020 11:03Ihmettelen suuresti miten tuollainen sekasikiö-124 on museorekisterissä. Muuten, eikö -89 kaikki olleet jo muovikylkisiä? Nozkin tietämystä en muuten epäile yhtään. EDIT: ilmeisesti tuli vasta loppuvuonna -89.
Joo etenkin SAHKin (ja ehkä muiden kun klubilaisten) kriteereissä tuo mallien ja varianttien kanssa ei ole niin tarkaa. Kyseessä on kumminkin ilmiasutarkastus jossa auton täytyy näyttää tavallisille ihmisille vanhalta ja alkuperäiseltä. Ei saa olla likaa eikä ruostetta tarkastushetkellä ja (lisä)varusteet tulee olla period correct.
Jos haluaisi ylpeydellä rakentaa museoauton niin MB'n suhteen klubilla MR-tarkastus ja/tai siihen päälle Classic Data tarkastus.
Suomessa museoauto ei ole museossa/näyttelyissä esillä pidettävä kapistus vaan myös liikenteessä esiintyvä joka tuo vanhoja autoja esille muille kanssaihmisille. Toki en tarkita sitä että suosisin kötöstyksiä/muunnettuja vaan tuo taisi olla ajan henki kun MR säädöksiä laadittiin, tiedä sen tarkemmin sitten.
Oma SEC kantaa maalattuja kylkimuovia, mikä hyväksyttiin MR tarkastuksessa aikakauden tuningna; siinä oli jo tuningvanteet sekä laillinen madallussarja. Ex 450 SEL 6.9 oli vaihdettu veluuripenkit mutta oviin jäi vinyylit, se oli kyllä virhe tavallaan ... myönnetään. Mutta tavan tallaaja ei sitä tiedä. Ai niin eikä erota 15 tuuman barokkeja orkkiksista.
EDIT hymiö unohtui

sekä hyvää alkavaa uutta ja toivottavasti parempaa vuotta foorumilaisille!