W211 akun jännite
W211 akun jännite
Kesällä vaihtui kontissa oleva Pää akku motonetin Sznajder 100 Ah / 760 A akkuun. Nyt ihmettelin ,kun jännite putoaa Talvella 12.00v-11.9v täydestä . No ajattelin ,että pikkuakku olis huono sekin vaihdettu ja sama jatkuu. Laturi kuitenkin lataa salavalikosta katsottuna 13.8-14.00. Mikä hitto tossa oikein on ??.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: W211 akun jännite
Yks huonoimpia akkuja mitä myynnissä on. Onnelsi ne menee rikki takuuaikana.
Re: W211 akun jännite
Siis väität että akku on rikki.Sprinter99 kirjoitti: ↑Ma 11.01.2021 16:47 Yks huonoimpia akkuja mitä myynnissä on. Onnelsi ne menee rikki takuuaikana.
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 akun jännite
Ei välttämättä ollenkaan, kyllä pari kertaa talvessa saa akun ladata näissä 211.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W211 akun jännite
Outoa vaan, kun ajat tällä ja samuttat ja salavalikosta katsot on 13.00v akku ja pikkuhiljaa putoaa sinne 12.5v ja yön aikana vajoaa siitä 12.00. Mistään nettiä selaamalla tietoa en löydä mikä voisi olla vikana tuskin akusta johtuu.
Re: W211 akun jännite
Vai pitäisikö minun akkulaturilla ladata auto täyteen ja katsoa sitten mitä auto tekee.
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 akun jännite
Se ekana tulisi mieleen.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W211 akun jännite
Pitää kokeilla veikkaan että vika ei häviä.
Re: W211 akun jännite
Kyllä. Aivan p*skoja olivat ainakin vielä joku vuosi sitten.Sprinter99 kirjoitti: ↑Ma 11.01.2021 16:47 Yks huonoimpia akkuja mitä myynnissä on. Onnelsi ne menee rikki takuuaikana.
Asiaan; eikö auto jaksa lähteä käyntiin, vai mikä on ongelma ?
wiimax.fi
Re: W211 akun jännite
Jaksaa lähteä kyllä, mutta välillä ilmoittelee, että akun varaus liian pieni ja pudottaa pelistä esim puhaltimen heti kun laturi alkaa lataa vika poistuu.
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 akun jännite
sen 3 sekuntia pärjää ilman mukavuusvälineitäkin, ja se lataaminen vie tuon "vian" pois vähäksi aikaa.
Kylmä keli ja lyhyet ajot , niin ainakin minulla.
Kylmä keli ja lyhyet ajot , niin ainakin minulla.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W211 akun jännite
Miten sitten selittää sen ,että kun lopetat ajon sen jälkeen mittari näyttää 12.5v aamulla onkin 12.00v-11.9v.
Re: W211 akun jännite
Joku syö sitä virtaa. Ehkä joku väylä jää päälle
-
- Mersumies
- Viestit: 669
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W211 akun jännite
No sillä sen selittää että se akku on romuna tai auto vei paljon virtaa sammuksissa. Akun jännite toki nousee korkealle kun sitä ladataan auto käynnissä, mutta ei pidä jännitettä jos on huonona. Siihen tuo kovasti viittaa.
Voi myös mitata viekö siellä joku useamman amppeerin virtaa sammuksissa, mutta eiköhän se zaisser vaan ole paskana.
Voi myös mitata viekö siellä joku useamman amppeerin virtaa sammuksissa, mutta eiköhän se zaisser vaan ole paskana.
2007 R 320cdi
Re: W211 akun jännite
Joko autossa joku kuluttaa sen verran levossa virtaa, että akku tyhjenee... tai sitten vaan huono akku. Lisäksi vielä mahdollinen lyhyen ajon vaikutus että ei ole latautunut täyteen...
Kaivuriin joskus hätäpäissä hain tommoset Snaiderit. Toinen oli rikki valmiiksi ja meni takuusen ennen ekaa käyttökertaa... sitten ne kestikin niin että toinen tais olla loppu 3 vuodessa. Ja toinen on käytös edelleen liki 10 vuotta vanhana!
Kaivuriin joskus hätäpäissä hain tommoset Snaiderit. Toinen oli rikki valmiiksi ja meni takuusen ennen ekaa käyttökertaa... sitten ne kestikin niin että toinen tais olla loppu 3 vuodessa. Ja toinen on käytös edelleen liki 10 vuotta vanhana!
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 akun jännite
No mitäsä tossa nyt tekee ei viiitisi taas uutta akkua mennä ostamaan. Kun kesällä ostin ja toiki maksoi yli 100€.
Re: W211 akun jännite
Ajoa tulee melkein joka PV töihin 10km ja takaisin 10 km.
Re: W211 akun jännite
Autossa pitäisi olla AGM akku jollainen sinne kuuluu, niin jäisi nuo herjat mittaristossa vähemmälle. Nyt siinä on vääräntyyppinen akku. Oikeanlainen maksaa noin kaksinkertaisesti sen mitä tuo maksoi.
Eihän sinun tarvitse välttämättä tehdä yhtään mitään kun auto kuitenkin käynnistyy, lakkaat vaan mittailemasta jännitettä ja latailet joskus erillisellä laturilla akkua. Lataaminen auttaa jossain määrin ja noin lyhyessä ajossa joutuisit lataamaan AGM akkuakin jonkin kerran talvessa. Ei lämmityslaite kuitenkaan kauaa ole pois pelistä kun lähtee ajamaan.
Eihän sinun tarvitse välttämättä tehdä yhtään mitään kun auto kuitenkin käynnistyy, lakkaat vaan mittailemasta jännitettä ja latailet joskus erillisellä laturilla akkua. Lataaminen auttaa jossain määrin ja noin lyhyessä ajossa joutuisit lataamaan AGM akkuakin jonkin kerran talvessa. Ei lämmityslaite kuitenkaan kauaa ole pois pelistä kun lähtee ajamaan.
wiimax.fi
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 akun jännite
Sama matka kuin minulla, kilometrilleen.
Akku on kylmässä, edes starttauksen virtaa ei saa takaisin.
Jos lataan pääsen taas pari kk.
T:Uudet exidet, (AGM:t)
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: W211 akun jännite
En, mutta kannattaa käydä testauttamas akku Motonetis, ennenkun kyykkää lopullisesti.joni84 kirjoitti: ↑Ma 11.01.2021 16:58Siis väität että akku on rikki.Sprinter99 kirjoitti: ↑Ma 11.01.2021 16:47 Yks huonoimpia akkuja mitä myynnissä on. Onnelsi ne menee rikki takuuaikana.
Motonetin omalla keskustelufoorumilla tuosta akusta oli parjaus topic, mutta kännykällä en päässyt foorumille.
Re: W211 akun jännite
Sanoisin kans että sinne vaan moponettiin keskustelemaan... toki kannattaa itte esti selvitellä paljoko auto kuluttaa virtaa levossa, ettei turhaa mene rähisemään.
Tuolla latausjännitteellä ei se AGM akkukaan oikein auta... ei lataudu täyteen... jännite sopii paremmin tavan lyijyakulle.Laturi kuitenkin lataa salavalikosta katsottuna 13.8-14.00
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 akun jännite
Alkuperäinen on kuitenkin AGM = VRLA
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W211 akun jännite
Mutta eikös se ole ihan normi lataus jännite.Maastis kirjoitti: ↑Ma 11.01.2021 19:57 Sanoisin kans että sinne vaan moponettiin keskustelemaan... toki kannattaa itte esti selvitellä paljoko auto kuluttaa virtaa levossa, ettei turhaa mene rähisemään.
Tuolla latausjännitteellä ei se AGM akkukaan oikein auta... ei lataudu täyteen... jännite sopii paremmin tavan lyijyakulle.Laturi kuitenkin lataa salavalikosta katsottuna 13.8-14.00
Re: W211 akun jännite
Alkuperäinen varmaan saattaa kyllä olla AGM... mutta latausjännite ei riitä AGM akulle, hätinä tavan lyijyakulle... ja tästä syystä kunnossakin olevaa akkua joutuu sitten latailla irtolaturilla...Tai tämä on mun mielipiteeni.
Mulla on GL mersus saman tyylinen tilanne. Joskin tiedän että akku on laadukas ja kunnossa. Autossa on vuoden vanha Vartan AGM, mutta laiskahko startti. Tuolla latausjännitteellä päästään AGM akulla johonku 70% ja normi lyijyakulla vähän ylemmäs... jos käyttöä jatkaa ilman lisälatauksia niin kallis akku on vainaa parissa vuodessa... R mersus orkkis oli AGM ja sen latausjännite oli näytös 14 ja volttimittarilla akulta 14,2. Laitoin siihen 4 vuotta takaperin Vartan normi lyijyakun ja pelas todella hyvin. AGM akulla sais latausjännite olla luokkaa 14,7-14,8V

Mulla on GL mersus saman tyylinen tilanne. Joskin tiedän että akku on laadukas ja kunnossa. Autossa on vuoden vanha Vartan AGM, mutta laiskahko startti. Tuolla latausjännitteellä päästään AGM akulla johonku 70% ja normi lyijyakulla vähän ylemmäs... jos käyttöä jatkaa ilman lisälatauksia niin kallis akku on vainaa parissa vuodessa... R mersus orkkis oli AGM ja sen latausjännite oli näytös 14 ja volttimittarilla akulta 14,2. Laitoin siihen 4 vuotta takaperin Vartan normi lyijyakun ja pelas todella hyvin. AGM akulla sais latausjännite olla luokkaa 14,7-14,8V

**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 akun jännite
Miksi sitten lautaus jännite alkuperäisenä on 13.8-13.9?
Re: W211 akun jännite
Tuon verran 211:t lataa näytöstä katsoen. Omassa taisi olla 13,6-13,8 kun joskus seurasin. Jos pitää autoa "roikassa", niin kannattaa joka tapauksessa laittaa samaan yhteyteen laturi kun ajo on noin lyhyttä, mallista riippumatta.
Vaikka kuinka mikäkin vaati korkeampaa jännitettä, niin se vaan on näin että AGM-akulla kuluttimien poiskytkentäherjat vähenevät olennaisesti jos niitä lyijyakulla tulee koko ajan. En väitä etteikö pitäisi joskus ladata erillisellä laturilla, olkoon akku mikä vaan, mutta niin monen auton kanssa homma on kokeiltu että ei se siitä enää miksikään muutu.
Vaikka kuinka mikäkin vaati korkeampaa jännitettä, niin se vaan on näin että AGM-akulla kuluttimien poiskytkentäherjat vähenevät olennaisesti jos niitä lyijyakulla tulee koko ajan. En väitä etteikö pitäisi joskus ladata erillisellä laturilla, olkoon akku mikä vaan, mutta niin monen auton kanssa homma on kokeiltu että ei se siitä enää miksikään muutu.
wiimax.fi
Re: W211 akun jännite
Muista että se jännite nousee tuonne vasta kun akussa on riittävä varaus. Eli nyt kun tyhjän akun kanssa kattelet niitä lukemia ni toki jännite on alempi. Sieltä valikosta pitäis näkyy se latausvirtakin. Voit alkaa kattelee sitä jännitettä kun se virta alkaa olemaan pieni.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W211 akun jännite
Siis se hetkellisesti käy jossain 12.5 ja annat käydä ehkä minuutin niin nousee sinne 13.8-13.9
Re: W211 akun jännite
Eipä se ainakaan tuossa GL:ssä nouse noista lukemista mihinkään vaikka päästää kuinka pitkään... ja kyllä tietysti akun varaus on parempi mitä pidempään on ajanu, mutta ainakin tuo V8 bensa on vähä kalliskäyttöinen akkulaturi, jos vaan ihan sitä varten pitää extraa ajella 
Joo, en tiedä miksi Mersuis on nämä jännitteet näin. Sitten osassa Mersuja taas ne on sielä lähempänä 15V... pitäis tuon GL osaltakin ehtiä perehtyä miten ja olisko siihen mahdollista vaikuttaa... moottorinohjaus sitä kuitenkin ohjailee...

Joo, en tiedä miksi Mersuis on nämä jännitteet näin. Sitten osassa Mersuja taas ne on sielä lähempänä 15V... pitäis tuon GL osaltakin ehtiä perehtyä miten ja olisko siihen mahdollista vaikuttaa... moottorinohjaus sitä kuitenkin ohjailee...
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 akun jännite
Aika pepusta tässä 211 ku latailla pitää entinen VW eipä tarvinnut latailla.