Keskuslukituksen kauko-ohjaus??? MB-124.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Joo sain toimimaan. Tulipahan sitten vilkuteltua naapureiden iloksi :lol:

Meinasi minullakin ensin mennä piuhat sekaisin, mutta löytyi ne lopulta siitä kuskin puolen nipusta. Se mustavihreä taisi olla minulla nipussa päälimmäisenä (no, nehän voi olla siinä nipussa oikeastaan ihan miten sattuu). Mustavalkoista ei meinannut millään löytyä - otsalampun valossa oli vielä melkoista hakemista, jotta näki värit oikein :) Meinasin jo sekoittaa sellaiseen mustaharmaaseen (vaaleanharmaa), mutta sitten niitä mustaharmaita löytyikin kaksi kappaletta, ja aloin sitten uudestaan kaivamaan. Lopulta värit meni kyllä aikas lailla yksiin sen Waecon piuhan kanssa. Eli eikun kaivelemaan vaan..

Osaakos joku selittää, millä periaatteella noissa ne vilkut toimii. Sähkökuvia kellään? Nimittäin kun katkaisin mustavihreän ja mustavalkoisen, niin vain kuskin puolen vilkku lakkasi toimimasta (kokeilin siis vilkkuviiksellä ennen kaukon piuhojen liittämistä, osuiko arvaukset oikeaan). Apukuskin puolella vilkku toimi aivan hienosti, vaikka mustavalkoinen oli poikki. Ja sinne apukuskin takavilkulle meni jokin keltavihreä piuha. Epäilin jo, että minulla oli väärä piuha poikki, mutta niin vain alkoi molemmat puolet vilkuttelemaan, kun kytkin kaukon piuhat kiinni.

Niin, ne oli ne Makopan ohjeet, joissa sanottiin, että 1989 vanhemmissa pitää se vastus katkaista. Ohje pätee siis myös uudempiin - ainakin joihinkin. Ihmettelen vain, miksei kukaan ole vaivautunut kirjoittamaan vastausta foorumille saman ongelman kimpussa painiville.. :roll: Vai onko todella niin, että kaikissa esim. -91 asti sitä ei ole tarvinnut katkaista? Vastatkoon joku, joka on myös asentanut -91:een... :o
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Missä keskuslukitus luuraa (w202)

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Onko kenelläkään muuten käsitystä mistä kannattaisi lähteä etsimään keskuslukitusta -94 c-mallin sedanista jossa on kaatuvat takapenkit?

En huomannut erinomaista tarjousta tällä palstalla ja hommasin kauko-ohjauksen e-bayn kautta, tuli kolmen viikon odottelun jälkeen eilen ja aika lelulta vaikuttaa. Ohjeissa luki että yksikkö on tavaratilan verhoilun alla kuskin puolella. Purin tavaratilan verhoilun, takapenkit ja hattuhyllyn eikä löytynyt.

Pelkääjän puolen verhoilun kimppuun seuraavaksi, mutta jos joku vaikka tietäisi?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Re: Missä keskuslukitus luuraa (w202)

Viesti Kirjoittaja Jani »

mikotus kirjoitti:Onko kenelläkään muuten käsitystä mistä kannattaisi lähteä etsimään keskuslukitusta -94 c-mallin sedanista jossa on kaatuvat takapenkit?

Pelkääjän puolen verhoilun kimppuun seuraavaksi, mutta jos joku vaikka tietäisi?
Siellähän se on, takakontin oikeanpuoleisen verhoilun takana.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Kiitos makopalle paketista :)

Coupekin sai sitten kauko-ohjauksen...kivuttomasti sujui asennus velipojan kanssa...johtuikohan siitä että otettiin ne asennusoluet asennuksen aikana vastoin ohjeita ;)

Historiaa:

M=Minä
V=Vaimo

päivä 1.
M: Olis saatavana tuollainen kauko-ohjaus tuohon keskuslukitukseen suht edullisesti..ei tartteis avaimen kanssa puljata...
V: *Naureskelee* Onks se nyt kauhea vaiva sen avaimen kanssa touhuta? ihme brassailua..*tuhahtaa*
M: No olis mullakin taas jotain pientä harrastusta...
V: No kuinkahan kauan tuon asentaminen sitten kestää... hiljaisuus
päivä 2.
M: Hienoja pelejä nuo superturbot...kyllä tekis mieli tuollaista tehokasta peliä...*näyttää vaimolle kuvia*
V: No jos sää nyt sitten vaan brassailet sen kauko-ohjauksen kanssa ja jätät nuo turbojutut muille...*alushousut ja rintaliivit päällä*
päivä 3.
Vaimo tilaa kauko-ohjauksen :)
Viimeksi muokannut Petri M., Pe 03.12.2004 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Petri M. kirjoitti:...kivuttomasti sujui asennus velipojan kanssa...
Sujuu vähän turhan hyvin nää asennushommat nykyään, tarviskohan perustaa oma korjaamo? Taito-TV osa 3, näin juotat puoli tusinaa johtoa yhteen... :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
saki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 08.11.2004 01:38

Viesti Kirjoittaja saki »

Joops eli nytten kerkesin viikonloppuna taas vilkuilemaan tota ohjainta ja hetihän homma alkoi toimimaan kun otti boksin irti ja laittoi pikku tauon jälkeen takaisin..

eli jos katkaisee vastuksen tulee vaikutus esiin ilmeisesti vasta kun boksilta on ollut virrat pois!

vilkkujen johdoista löysin sitten tosiaan edelleen vain yhden.. vasemman puolen vilkku johto oli kuskin puolen paksummassa nipussa eli se musta/valkoinenpiuha.. musta/vihreää ei niissä nipuissa ollut olen lähes 100% varma..

ideoita mikä muu väri se voisi olla? vai onko johto jossain muualla?

vilkuttaa nyt sentään toisella puolella!

auto oli 300TE -88
kimi78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 20.09.2004 14:26
Paikkakunta: HATTULA

Keskuslukituksen kauko-ohjaus

Viesti Kirjoittaja kimi78 »

No Tuli asennettua kauko-ohjain autoon tänään. Asennus meni kaikin puolin hienosti (noin kaksi tuntia) eikä ongelmia ilmennyt, kunhan katkaisi sen vastuksen pois pelistä niin lukitus pulssi piteni ja pummppu kerkesi vetämään ovet lukkoon. Eikä se lattia matto mikään vaikea ollut irroittaa vaikka farmari olikin kyseessä (W 124 250TD vuosimalli 1987). Kiitokset kuuluu hyville ja selkeille ohjeille. Kiitoksia vielä Sepolle vaivan näöstä!! T:Kimmo :D
saki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 08.11.2004 01:38

Viesti Kirjoittaja saki »

löysitkö vilkun johdot ohjeiden mukaan ilman ongelmia?
kimi78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 20.09.2004 14:26
Paikkakunta: HATTULA

Viesti Kirjoittaja kimi78 »

Vilkun johdot löytyi kyllä molemmat ja oikean varisenäkin kaiken lisäksi (musta/valk ja musta/vihreä) kuljettajan puolen paksummasta nipusta.
saki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 08.11.2004 01:38

Viesti Kirjoittaja saki »

no voi piru.. oon kyl kaks kertaa käynyt sen mielestäni johto johdolta läpi.. täytyy viellä kerran vilkuilla..
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Kääntele jokaista tummaa piuhaa kädessäsi ympäri. Se vihreä raita saattaa olla juuri siellä alapuolella, eikä sitä välttämättä näe kunnolla. Onhan tarpeeksi valoa käytössä? Itse olen todennut otsalampun aika näppäräksi remppahommissa; ei tarvitse enää öljyinen AA-kokoinen Maglite suussa tehdä hommia :o
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
vannika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 10.11.2004 23:47
Paikkakunta: Leppävirta

Kaukolukitus

Viesti Kirjoittaja vannika »

Minä kanssa etin niitä vilkkujen johtoja aikani ja en löytänyt kuin toisen niistä sieltä kuskinpuolen paksummasta nipusta, sitten kokeeksi avasin myös vastaavan paksun johtonipun apumiehen puolelta ja sieltähän se toinen johto löytyi ja värit täsmäsivät.Ilmeisesti näissä jotain eroja on johdotuksissa, toivottavasti tästä on jotain apua :shock: .Autohan oli 300TDT -88
MB 300tdt -88 "270tkm"
saki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 08.11.2004 01:38

Viesti Kirjoittaja saki »

jahas hyvä tietää.. itella kans tosiaan toi -88 vuosikerta.. taidan sukeltaa apumiehen puolelle.. tuli toi toinen puoli kuitenkin aika tarkkaan katottua..

eli sieltä puolelta isoin nippu auki?
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Vilkun johdotus

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Itsellä on kanssa -88 ja kyllä vilkun johdot löytyi kuskin puoleisesta nipusta mutta niin kuin aiemmin todettiin
nopeasti vilkaisemalla suurin osa näyttää mustilta
kun pyörittelee sormissa väriraidat lyötynevät.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
oranssisairaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 13.10.2004 22:38
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja oranssisairaus »

Tuota johtopainia helpottaakseni hiukan... ne löytyy Bilteman valokynällä sieltä rattiputken sisällä kulkevasta johtonipusta. Tod. näköisesti musta/vihreä ja musta/valko, näin sen muistaisin.. Virta +12v löytyy kuskin jalkotilasta vasemmalta suht ylhäältä liittimestä, tai oikeastaan melkein siitä lepuutustuen alta ja maa.... :wink: Kuitenkin vain melkein 5 vuotta hälytin/keskuslukko asentajana...... :lol:
Alle 12tkm/kk on reilaamista.
Avatar
makopa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 09.08.2004 19:27
Paikkakunta: hyvinkää

keskuslukon kauko-ohjaus

Viesti Kirjoittaja makopa »

Kyllä vilkun johdot pitäisi löytyä penkin alta kuskin puolelta. Mustia johtoja tosin paljon joten tarkkana. Laitteita taas saatavana toimitus ensiviikolla. Hyvää joulunodotusta t. seppo
makopa
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

[quote="oranssisairaus"]Tuota johtopainia helpottaakseni hiukan... ne löytyy Bilteman valokynällä sieltä rattiputken sisällä kulkevasta johtonipusta. Tod. näköisesti musta/vihreä ja musta/valko, näin sen muistaisin.. Virta +12v löytyy kuskin jalkotilasta vasemmalta suht ylhäältä liittimestä, tai oikeastaan melkein siitä lepuutustuen alta ja maa.... :wink: Kuitenkin vain melkein 5 vuotta hälytin/keskuslukko asentajana...... :lol:[/quote]

Niin, pointtihan vain oli löytää ne piuhat siitä johtonipusta, joka menee takapenkin alla auton takavaloille. Tämä siitä syystä, että tuo Waecon purkki kytketään keskuslukon alipainepumpulle, joka on takapenkin alla apukuskin puolella. Purkin mukana tulee valmis johtosarja, joka kytketään suoraan ohjeiden mukaisesti oikeisiin piuhoihin. Mukana tulee myös reilu 1 m mittaiset vilkun piuhat, jotka siis yltävät juuri ja juuri kuskin puolen johtonipulle, mutta eivät rattiputkelle. Ja kukapa haluaisikaan lähteä takapenkin alta viemään piuhoja rattiputkelle :roll:

Mutta eikö se hälytinkin olisi turvallisempi asentaa sinne takapenkin alle kuin kojelaudan alle. Ei ensimmäisenä tulis murtovarkailla mieleen lähteä etsimään hälytintä sieltä. :lol: Farmarissa olisi etenkin turvassa, kun purkamiseen menee aikaa tunteroinen.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
makopa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 09.08.2004 19:27
Paikkakunta: hyvinkää

keskuslukon kauko-ohjaus

Viesti Kirjoittaja makopa »

Huomenna 15.12 lähtee seuraavat ohjaimet matkahuoltoon, jos on nopia saa tilattua vielä jouluksi, muutama hyllyssä. Hyvää joulua kaikille, jos asennuksessa ongelmia saa soittaa :wink:
Ps. tilaukset yksityisviestillä :lol:
makopa
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Saiskohan Waecon toimiin Vitossa, minkälainen lukkotsydeemi siinä mahtaa olla?
Ja muistutuksena: Waeco toimii edelleenkin myös W126:ssa. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"löytyy Bilteman valokynällä "

Jos on airbag niin mielellään "ledikynä" ettei poksahtele.
wiimax.fi
Avatar
makopa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 09.08.2004 19:27
Paikkakunta: hyvinkää

keskuslukitus kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja makopa »

Tuliko perille :?: Seuraavat lähtevät jouluksi :lol: Hyvää joulua kaikille jotka ovat tilanneet sekä kaikille mersu miehille ja naisille :D
Jos ongelmia waecon parissa, aina saa soittaa t .Seppo
makopa
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Re: Keskuslukituksen kauko-ohjaus

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

ME kirjoitti:Itse ostin www.ebay.de -huutokaupasta Mersuun sopivan kauko-ohjaimen. Huutokauppahinta jäi postikuluineen alle 40€ - suoraan tilaamalla n 70€.

Huomattava että laitteessa pitää olla mahdollisuus pulssin pituuden asettamiseen n 4 sekuntiin

Laitteen asensin itse mersun takapenkin alle keskuslukituksen alipainepumpun viereen. Käyttövirran otin pumpun virransyötöstä ja lukituksen ohjauksen kytkin pumpulta lähteviin johtoihin.

Vilkkuihin kytkentä tapahtui sekin takapenkin alla auton kummallakin sivulla kulkevissa johtonipuissa (muovisukassa sisällä eli kuorittava johdot esille) oleviin vilkkujohtoihin. Diodit väliin niin virta kulkee vain laitteelta vilkkujohtoihin. Johtojen värit selvisivät yleisessä korjausoppaassa olevasta kytkentäkaaviosta.

Laitteen mukana tullut kytkentäkaavio oli hieman epäselvä - ohjeita kahdessa eri kohtaa autosta eri tilanteisiin muistaakseni muttei mitään rakettitiedettä kuitenkaan.

Laitteen antenni - n 20cm- jää takapenkin alle piiloon.

Kaiken kaikkiaan asennus oli helppo- n 2 tuntia. Vaikeinta oli saada takapenkin alla oleva verhoilu pois paikaltaan.

Ohessa pari linkkiä:

http://www.funk-fernbedienung.de/bestel ... index1.php

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 97588&rd=1

Ostinpa minäkin tuollaisen w202:seen. Miten lienee saako tuohon kauko-ohjaieen sopivia avainaihioita lukkosepiltä, kun tuo mukana tullut avain on hiukan ohuen oloinen mersuun? olis meinaan originaalin näköinen, kun ei avain roikkuisi ketjussa.
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Keskuslukituksen kauko-ohjaus

Viesti Kirjoittaja mikotus »

hannun1 kirjoitti:
ME kirjoitti: Ostinpa minäkin tuollaisen w202:seen. Miten lienee saako tuohon kauko-ohjaieen sopivia avainaihioita lukkosepiltä, kun tuo mukana tullut avain on hiukan ohuen oloinen mersuun? olis meinaan originaalin näköinen, kun ei avain roikkuisi ketjussa.
Että on hyvän näköinen avain verrattuna meikäläisen tilaamaan galaxy key:hin, joka on täysi rimpula. Mutta avain oli helppo fiksata kauko-ohjaimeen: kumipää pois ja kolme reikää poralla, ruuvit kiinni.

Tuossa ohjeessa näkyy lukevan selvällä saksan kielellä että omasta avaimesta voi itse viilata sopivan tai lukkoseppä voi tehdä sen ja ruuvata kaukosäätimeen. Siis näin tuon linkin mukaan.
Eskill
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 22.11.2004 21:58

kaukolukitus,jatkokertomus

Viesti Kirjoittaja Eskill »

Asentelin Waecon ohjeiden mukaan ja hienosti alkoi pelata,kuten edellisessä viestissä kerroin, mutta vain muutaman kerran. Ovet avautuivat normaalisti, mutta eivät sulkeutuneet, yritti kyllä ja vilkut vilahti. Otin vermeet näkösälle ja aloin painelemaan auki, kiinni, auki, jne. Huomasin että pumppu pyöri auki painettaessa huomattavasti pidenpään kuin suljettaessa. Autoni on W124 300D 6/90, eli ohjeen mukaan vastus pitäisi jättää paikoilleen. Päätin kokeilla kuinka pelaa, jos katkaisen vastuksen. Ei ku lanka poikki ja testaamaan. Hienosti pelaa ja pumppu pyörii selvästi pidempään. Elikä näyttää olevan joissain uudemmissakin tarpeen tuo vastuslangan katkaisu. Lukot pelaa myöskin avaimella ja vilkut vilahtelee niinkuin pitääkin. Muuten ne vilkkujen johdot löytyi kuskin puoleisesta nipusta tosi helposti ja värit oli täsmälleen samat.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Huomasin tänään että akun irroituksen jälkeen ei toiminut keskuslukko avaimesta eikä kaukkarista ennenkuin kävi kerran kääntämässä takaluukun lukosta ovet kiinni ja auki :!: En vaan tiedä varmaksi toimiko samalla lailla aikaisemmin ennen kauko ohjattavaa lukkoa mutta vinkkinä muillekkin jos keskuslukko häviää -> kokeile ensin takakontin lukolla herätellä 8)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juha kirjoitti:Huomasin tänään että akun irroituksen jälkeen ei toiminut keskuslukko avaimesta eikä kaukkarista ennenkuin kävi kerran kääntämässä takaluukun lukosta ovet kiinni ja auki :!: En vaan tiedä varmaksi toimiko samalla lailla aikaisemmin ennen kauko ohjattavaa lukkoa mutta vinkkinä muillekkin jos keskuslukko häviää -> kokeile ensin takakontin lukolla herätellä 8)
voi aiheutua siitä että kontin lukko jätetty vaaka-asentoon, eli pitäisi aina avattaessa/suljettaessa laittaa takaisin siihe keskelle...
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Isäpaapan autossa waeco on alkanu temppuilemaan. Silloin kun waecon asensin, pelasi hyvin. Mutta enää ei kerkiä vetämään kaikkia ovia lukkoon, ja waeco aukasee ovet samantien. Taitaa korjaantua pelkästään vetämällä vastus pois välistä. :?:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mulla ois tuohon arvaus. Siis pelkkä arvaus, faktasta ei tietoakaan ;) Itselläkin tuossa -91:ssä piti poistaa se vastus, vaikka ikänsä puolesta ei olisi tarvinnut. Muistaakseni ovet kyllä aukes, mutta eivät menneet kiinni, vaan sekunnin surinan jälkeen pumppu "käänsi suuntaa" ja ovet aukes. Arvaus on siis se, että vanhemmiten keskuslukon alipainepumppu toimii hitaammin kuin uutena (etenkin näin talvella), joten myös uudemmissa tarvitaan viivästystä tuohon pumpun ohjaukselle.. Kuinkas nopeasti keskuslukko on noissa -91:stä uudemmissa yleensä toiminut? Nykyään ainakin menee vähintään pari sekuntia, ennenkuin on ovet lukossa/auki.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

veppe kirjoitti:Mulla ois tuohon arvaus. Siis pelkkä arvaus, faktasta ei tietoakaan ;) Itselläkin tuossa -91:ssä piti poistaa se vastus, vaikka ikänsä puolesta ei olisi tarvinnut. Muistaakseni ovet kyllä aukes, mutta eivät menneet kiinni, vaan sekunnin surinan jälkeen pumppu "käänsi suuntaa" ja ovet aukes. Arvaus on siis se, että vanhemmiten keskuslukon alipainepumppu toimii hitaammin kuin uutena (etenkin näin talvella), joten myös uudemmissa tarvitaan viivästystä tuohon pumpun ohjaukselle.. Kuinkas nopeasti keskuslukko on noissa -91:stä uudemmissa yleensä toiminut? Nykyään ainakin menee vähintään pari sekuntia, ennenkuin on ovet lukossa/auki.
Katkasin vastuksen jalan omasta kärrystä vaikka on uudempi, juuri tuon veppe:n teorian vuoksi. Kovat pakkaset, vanhemmiten kulunut pumppu jne. Hyvin tuo on pelannut, en näkis mitään haittaa vaikka vähän kauemmin tuota pumppua pyörittää!? onpahan varmatoimisempi...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Eli -> Vedän vastuksen pois välistä ja toivon että toimii.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Vastaa Viestiin