Autona w204 c220 cdi vm. 2013. Ajettu 230t km.
Tyhmä kyselee:
N. 3kk sitten ajotietokone valitteli kylmällä koneella jäähdytinnesteen lisäämisestä, ilmoitus katosi n. kilometrin ajon jälkeen. Jäähdytinnestettä lisättiin vähän, pinta oli aika vähän madaltunut, korjaamolla eivät kuulemma löytäneet mistään vuotoa.
Nyt sitten tänä aamuna kylmällä valitteli jälleen tuota jäähdytinnestettä. Voiko olla kannentiiviste hajoamassa, kun ilmeisen vähän sitä nestettä kuitenkin katoaa?
Samanlaista ongelmaa OM646:n kanssa joskus ihmettelin enkä löytänyt vuotoa. Lopulta kun vaihdoin termostaatin, löytyi vuotokin. Vuosi siitä termostaatin lämpötila-anturin tiivisteestä. Tihkui vaan vähän niin oli hankala huomata ja huomasin vasta kun kaivelin termostaatin irti. Oireet oli ihan samat.
Täällä samanlaista ongelmaa, mutta moottorina se surunlisenkuuluisa M271, eli tuo allekirjoituksen S204 200 Kompressor. Eli tänään tekin ensimmäisen kerran hälyytyksen jäähdytinnesteestä, ajoin töhin autolla ja lämmöt eivät nousseet kuin 70 asteeseen. Töistä lähtiessäni laitoin lisää jäähdytinnestettä eikä herjannut enää Jäähdyttimen nesteestä. Nyt kuitenkin herää kysymys että onko tuo termostaatti kunnossa Aina näin talvisin moottorin lämpötila jää noin 78 asteeseen. Pitääkö nyt sitten laittaa uusi termostaatti tilaukseen
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Korjaamolla tosiaan kävi termostaatin vaihdossa perjantaina tuo auto.
Samalla mainitsin siitä jäähdytinnesteen katoamisesta, eivät olleet kuulemma löytäneet taaskaan vuotoa.
Tarkemmin kun kuulustelin, niin eivätpä ne olleet sitä vuotoa edes tutkineet kunnolla, kuulemma silmämääräisesti katsoneet termarin vaihdon yhteydessä ettei näy mitään valumajälkiä, sekä auton pohjaa tiirailleet. Elikkä hyvinkin mahdollinen tuo putkiyhde siellä polttoainesuodattimen takana, täytyypä joko tutkia itse tai viedä auto jatkossa muualle huollettavaksi
Pontus kirjoitti: ↑Su 17.01.2021 20:43
Täällä samanlaista ongelmaa, mutta moottorina se surunlisenkuuluisa M271, eli tuo allekirjoituksen S204 200 Kompressor. Eli tänään tekin ensimmäisen kerran hälyytyksen jäähdytinnesteestä, ajoin töhin autolla ja lämmöt eivät nousseet kuin 70 asteeseen. Töistä lähtiessäni laitoin lisää jäähdytinnestettä eikä herjannut enää Jäähdyttimen nesteestä. Nyt kuitenkin herää kysymys että onko tuo termostaatti kunnossa Aina näin talvisin moottorin lämpötila jää noin 78 asteeseen. Pitääkö nyt sitten laittaa uusi termostaatti tilaukseen
Täällä on edelleen tilanne se että auto ei lämpene kunnolla, jäähdytinnestetettä ei ole enää kadonnut, mutta tänään kävin hakemassa Veholta uuden termostaatin ja termostaatin tiivisteet. Ja nämä osat vaihdetaan tässä muutaman viikon sisällä.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Juuri oli yhdellä toisella palstalla juttua tästä että monella koneet vuotaneet kovilla pakkasilla klemmarin juuresta joka loppunut kiristämällä.
Toinen oma vitokin vaati ensimmäisen kerran nestettä lisää.
Pontus kirjoitti: ↑Su 17.01.2021 20:43
Täällä samanlaista ongelmaa, mutta moottorina se surunlisenkuuluisa M271, eli tuo allekirjoituksen S204 200 Kompressor. Eli tänään tekin ensimmäisen kerran hälyytyksen jäähdytinnesteestä, ajoin töhin autolla ja lämmöt eivät nousseet kuin 70 asteeseen. Töistä lähtiessäni laitoin lisää jäähdytinnestettä eikä herjannut enää Jäähdyttimen nesteestä. Nyt kuitenkin herää kysymys että onko tuo termostaatti kunnossa Aina näin talvisin moottorin lämpötila jää noin 78 asteeseen. Pitääkö nyt sitten laittaa uusi termostaatti tilaukseen
Täällä on edelleen tilanne se että auto ei lämpene kunnolla, jäähdytinnestetettä ei ole enää kadonnut, mutta tänään kävin hakemassa Veholta uuden termostaatin ja termostaatin tiivisteet. Ja nämä osat vaihdetaan tässä muutaman viikon sisällä.
No niin tänään vaihdettiin termostaatti, ja ainakin nyt lämpenee moottori paremmin kuin mitä ennen. Eli ainakin tässä tapauksessa termarin vaihto auttoin asiaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
dealer kirjoitti: ↑Pe 15.01.2021 18:51
MJPfin tuossa edellä kertoi yleisimmän vikapaikan. Menee kaikista OM651 ennemmin tai myöhemmin. Vesipumppu toki toinen mahdollisuus.
Sain tänään korjaamolla oman autoni osalta (MB GLK (2009)) kuulla, että vastaavaan jäähdytin nesteen katoamiseen olisi syynä "putkiyhde" ja varattiin aika huoltoon ja varaosan hankinnankin korjaamo hoitaa. Millaisesta varaosasta on kyse? Onko siitä jossakin kuvausta?
Polttoainesuodattimen-jalka om651. Googlesta löytyy kuva ja hinta. Ei ole kovin kallis, kun tuo pitää tosiaan kaikkiin noihin vaihtaa jossain vaiheessa.
Kannattaa katsoa myös onko vesipumppu alumiinia vai muovia. Jos muovia niin kannattaa tilata jo varastoon alumiininen. Alkaa sekin vuotaa jossain vaiheessa.