W164 ML:n takaluukku ei toimi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

W164 ML:n takaluukku ei toimi

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Terve, onko porukoilla kellään tietoa/kokemusta mistä voi johtua, että ML:n automaattisesti toimivan takaluukun sulkemismekanismi ei toimi? Oireilee kyllä muutenkin, eli takavaloista, jarruvaloista, vilkuista ja luukun avoinna olemisesta herjailee. Käsin olen joutunut luukun pamauttamaan kiinni, mutta sitten jää autoon kattovalot palamaan sen merkiksi, että luukku olisi auki vaikka se oikeasti on kiinni. Lisäksi on vielä ovien lukotkin temppuilleet, eli on joutunut kahdesti avaamaan, ennenkuin takaovien lukko auennut?

Tuleeko tuon luukun ohjaukset takasami:n kautta? Mitä varaosia tuohon joutuu ostamaan?
W164 ML 420 CDI
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W164 ML:n takaluukku ei toimi

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Itse lukkomekanismi on yleinen vikakohde, mutta kun on noita muitakin ongelmia, niin ei varmaankaan sitten sinulla. Viime kesänä tuli tuota lukkolaitetta askarreltua oman x164 osalta. Yleisin vika on pienen kynnen murtuminen ja sen jälkeen se ei enää mene lukkoon.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Re: W164 ML:n takaluukku ei toimi

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Maastis kirjoitti: Su 17.01.2021 21:42 Itse lukkomekanismi on yleinen vikakohde, mutta kun on noita muitakin ongelmia, niin ei varmaankaan sitten sinulla. Viime kesänä tuli tuota lukkolaitetta askarreltua oman x164 osalta. Yleisin vika on pienen kynnen murtuminen ja sen jälkeen se ei enää mene lukkoon.
Kiitos vastauksesta. Selvittelin eilen asiaa itse, ja epäilin että SAM REAR voisi aiheuttaa tällaisia vikoja. Ja tämä osoittautui oikeaksi arvioiksi; irroittelin takaohjausyksikön. Piirilevy+liittimet olivat hapettuneet ja likaiset. Puhdistus crc-elekrolla ja paineilmalla niin alkoi taas toimimaan normaalisti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W164 ML 420 CDI
Vastaa Viestiin