JanneW124 kirjoitti:124sen alustan osat on nyt hiekkapuhallettu ja maalattu. Käsittelyssä oli takakelkka, alatukivarret edestä ja takaa, molemmat kallistuksenvakaajat, etuolka-akselit ja etujarrukilvet.
Alustan puslat, laakerit ja tukivarret on tilattu, mutta ei vielä saapunut. Tilasin profiteile.de sivustolta, toivottavasti tulevat perille...
Pohjasta yrittänyt kaivaa kaikki ruosteenalut kiinni. Niitä on löytynyt takakelkan etukiinnikkeistä(massan alla oli pintaruostetta vaikka päältä näytti hyvältä) takajarruputkien kiinnikkeiden alta, etujousenkupin saumasta ja muutama pieni pläntti siellä täällä. Ei kuitenkaan reikiä ole löytynyt, pintaruostetta vain.
Takanavat sain purettua ja ne upotin sitruunahappoon ruosteenpoistoon. Jotain pienempiä osia ja pultteja on myös tullut hapotettua sitruuna - tai fosforihapolla.
Alkuperäisiä lisävarusteita olen myös hommannut joitain mm. ulkolämpömittarin, kyynärnojan sekä nahkaisen ohjauspyörän ja vaihdekepinnupin.
Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Tuli hätäpäissään ostettua uusi NOS osa eli W107 vasen takapuskurin kromi. Päätin sitten uusia kaikki kromit kerralla, retro osilla mutta ei siis rst vaan uudelleen kromattuja. Tuli otettua yli satanen takkiin kun myin sen ylimääräisen mutta sen siitä saa äkkinäisyydestä .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Noinhan se tahtoo mennä... hutiostoksia ei voi aina välttää vaikka miten koittaa.
Tuli tälläinen mieleen, mistä aina joskus ollutkin juttua;
Eli mistä olette hankkineet (esim. siipimersun) rintapeltiin uutta äänieristysmattoa?
Se orggishan on jotain 3-4 mm paksua ja piste-kuvioitua... Fyllin ei tarvitse olla alkuperäistä hevosenjouhta tms.
Tuli tälläinen mieleen, mistä aina joskus ollutkin juttua;
Eli mistä olette hankkineet (esim. siipimersun) rintapeltiin uutta äänieristysmattoa?
Se orggishan on jotain 3-4 mm paksua ja piste-kuvioitua... Fyllin ei tarvitse olla alkuperäistä hevosenjouhta tms.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
"Upitanpa" tätä aiempaa rupatteluketjua...
Sellainen oikea kysymyskin olisi että millä olette ottaneet (W111) startin bendixiä pitävän sokan irti?
Se on siis sellaisen kaiketi bakeliittisen stopparirenkaan ja ankkurin akselin välissä.
Koitin kaivella ohuella meisselin kärjellä alkua että saisi sitten siitä pyöräyttämällä nousemaan urasta, ei onnannut.
Mietin että voisi hyvin kapeakärkisillä lukkorengaspihdeillä koittaa levittää isoimmilleen, josko sitten nousisi akselin urasta?
Sellainen oikea kysymyskin olisi että millä olette ottaneet (W111) startin bendixiä pitävän sokan irti?
Se on siis sellaisen kaiketi bakeliittisen stopparirenkaan ja ankkurin akselin välissä.
Koitin kaivella ohuella meisselin kärjellä alkua että saisi sitten siitä pyöräyttämällä nousemaan urasta, ei onnannut.
Mietin että voisi hyvin kapeakärkisillä lukkorengaspihdeillä koittaa levittää isoimmilleen, josko sitten nousisi akselin urasta?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Sain sellaisen ratkaisevan tipsin että sokan päällä olevan stoppari-renkaan voi lyödä putkenpätkällä pois sokan päältä, jolloin sen irti kaivelu onnistuu helpommin. Pelkäsin että se hajoaa enkä siten lähtenyt tuota ennen koittamaan.
Putken sijaan käytin pienemmän koon tulppahylsää, sillä sokan sai näkyviin ja kaivoin sen ylös kahdella lattameisselillä.
Kokoamisessa saisi bendixiä paikalle laittaessa olla myös sopiva lyöntiputki, jotteivat ne messinkiholkit jää akseliin... Noin kävi ainakin itselle
Sitten ensin stoppari-rengas ja sokka takaisin uraan. Stopparin houkuttelin sokan päälle takaisin käyttämällä apinapihtejä (mahtaa olla virallinen nimi tuo ) puristamaan rengasta kohti ankkurin akselin päätä ja taas lattameisseliä survomaan sitä sokkaa uraansa. Tämä oli paljon purkamista helpompi homma.
Kohta menen lyömään ko. startin paikoilleen, niin näkee miten pelittää...
Putken sijaan käytin pienemmän koon tulppahylsää, sillä sokan sai näkyviin ja kaivoin sen ylös kahdella lattameisselillä.
Kokoamisessa saisi bendixiä paikalle laittaessa olla myös sopiva lyöntiputki, jotteivat ne messinkiholkit jää akseliin... Noin kävi ainakin itselle
Sitten ensin stoppari-rengas ja sokka takaisin uraan. Stopparin houkuttelin sokan päälle takaisin käyttämällä apinapihtejä (mahtaa olla virallinen nimi tuo ) puristamaan rengasta kohti ankkurin akselin päätä ja taas lattameisseliä survomaan sitä sokkaa uraansa. Tämä oli paljon purkamista helpompi homma.
Kohta menen lyömään ko. startin paikoilleen, niin näkee miten pelittää...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Kylläpä pyörittää kunnostetulla startilla vinhasti
Eroa on vuosi sitten ostamaani "tosi hyvään" starttiin varsin paljon... Ja lopulta se ei enää lyönyt edes päälle
Vanha bendix oli tässä kunnostamassani kyllä todella nylpätty, ei ihme että "kurautteli" aika usein, siksi sen 2019 pois otin.
Oli tosiaan Motonetin varastosaldo noille ennen kuin tilasin 2kpl (olikohan 1 Porissa ja 1 Hyvinkäällä), ei kovin paha remppakulu kun 25 eur tuo uusi bendix lähipostiin toimitettuna
Eroa on vuosi sitten ostamaani "tosi hyvään" starttiin varsin paljon... Ja lopulta se ei enää lyönyt edes päälle
Vanha bendix oli tässä kunnostamassani kyllä todella nylpätty, ei ihme että "kurautteli" aika usein, siksi sen 2019 pois otin.
Oli tosiaan Motonetin varastosaldo noille ennen kuin tilasin 2kpl (olikohan 1 Porissa ja 1 Hyvinkäällä), ei kovin paha remppakulu kun 25 eur tuo uusi bendix lähipostiin toimitettuna
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Ihmettelin tuossa kun ei pyyhkijänmoottori inahtanutkaan W111:ssä - katsoin sitten sulakerasiaa:
Oli näemmä sulakkeet 2 ja 6 palaneet, ja ne ovat tuota lyhyttä Boschin sulakemallia.
Biltemassa jo poikkesin, eikä todellakaan tuollaisia ole hyllyssä... normaalin mittaisia Boschin "keraamisia" (lue: muovisia) sulakkeita kyllä montaa kokoa.
Mistä olette noita hankkineet? Ei mikään Bebek tms. varmaan tälläisiä myy?
Ulkomaillakin tuntui olevan aika vähäinen tarjonta, hinnat per kpl ovat aika pökerryttäviä - 6.00...8.50 eur / kpl!
Katselin että joku Volvo-mies oli ratkaisut ongelman askartelemalla lyhyeen runkoon sydämen pitkästä, jolloin se tekee mutkan ylöspäin.... Jos amppeerit täsmää, niin onko ainoa ero sitten toiminnan nopeudessa? (Onko lyhyt todella "lyhyt" eli nopea myös?)
Oli näemmä sulakkeet 2 ja 6 palaneet, ja ne ovat tuota lyhyttä Boschin sulakemallia.
Biltemassa jo poikkesin, eikä todellakaan tuollaisia ole hyllyssä... normaalin mittaisia Boschin "keraamisia" (lue: muovisia) sulakkeita kyllä montaa kokoa.
Mistä olette noita hankkineet? Ei mikään Bebek tms. varmaan tälläisiä myy?
Ulkomaillakin tuntui olevan aika vähäinen tarjonta, hinnat per kpl ovat aika pökerryttäviä - 6.00...8.50 eur / kpl!
Katselin että joku Volvo-mies oli ratkaisut ongelman askartelemalla lyhyeen runkoon sydämen pitkästä, jolloin se tekee mutkan ylöspäin.... Jos amppeerit täsmää, niin onko ainoa ero sitten toiminnan nopeudessa? (Onko lyhyt todella "lyhyt" eli nopea myös?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
https://www.youtube.com/watch?v=I_8Vcpi-pzE" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaa tämä olikin uutta tietoa minulle,pitääkö tuo tieto paikkaansa mitä Kent tuossa videolla kertoo?
Jaa tämä olikin uutta tietoa minulle,pitääkö tuo tieto paikkaansa mitä Kent tuossa videolla kertoo?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
No niin.Nyt olisi kiikarissa töitä vaativa w108 automaatilla ja ruiskukuutosella.Mitä mahdollisia vikapaikkoja kannattaa katsella kun menen tutustumaan aihioon?
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/11504483" onclick="window.open(this.href);return false; Tämäkö?Ernst Schmerzkopf kirjoitti:No niin.Nyt olisi kiikarissa töitä vaativa w108 automaatilla ja ruiskukuutosella.Mitä mahdollisia vikapaikkoja kannattaa katsella kun menen tutustumaan aihioon?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Kyllä, juuri tuo.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Oli kyllä aika synkkä tapaus.Ei enää mätähommis vaativia Mersuja minun pihalle.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Oli sitten sitä hitsaushommaa luvassa vähän enempikin...?
Päälle päinhän tuo näytti vielä aika lupaavalta...
Päälle päinhän tuo näytti vielä aika lupaavalta...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Massaa oli pohjassa todella paksulti.JOkainen joskus korjattu peltiosa kupli saumoistaan.Luukkujen reunat olivat turvoksissa.Keskeltä kattoa kittipaikka halki.Sitten kaiken kruununa se hyvin voimakas homeen ja vanhentuneen bensan tuoksu.
Kai sen joku osti kun ilmoitus hävisi.
Kai sen joku osti kun ilmoitus hävisi.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Nuo W108:t ovat vaan aika haluttuja tätä nykyä - moni hakee tuollaista projektia talveksi...
Eli ostoilmoituksia näkyy kyllä paljonkin, ns. hyviä "aihoita" vähempi (joko on aivan raato tai sitten jo ~100% kunto joka ei taas projektiksi ole "kiinnostava" )
Eli ostoilmoituksia näkyy kyllä paljonkin, ns. hyviä "aihoita" vähempi (joko on aivan raato tai sitten jo ~100% kunto joka ei taas projektiksi ole "kiinnostava" )
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Luotan, että se oikea kyllä löytyy vielä.Olen tässä pienen ikäni aikana korjaillut mätiä autoja riittävästi, niin työn kuin harrastuksen puolesta.Tälle talvelle saa harrastepuolella riittää 17m Fordin hitsaus/maalaus ja sama käsittely 350sl mersulle.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Mennee nyt sinne päivän pakinoitten puolelle:
Yleensä ainakaan itselläni ei ole ihan liiaksi noita vanhoja korjaamo-oppaita ja manuskoita?
Multa tosin löytyy esim. 220SE / 220SEb ruiskulaitteistolle VEHOn korjaamo-opas (myös) sähköisenä versiona, suomenkielinen, noin 50 sivua. Laita yv jos tarvetta?
Mutta, siksi olikin ilahduttavaa huomata että britti gentlemanni Mark Firth oli laittanut tälläisiä jakoon:
"As many of us around the world are facing travel, work and other restrictions, where possible let's try to use the enforced isolation and get our cars into tip top condition. In this connection, please find attached a link to the Mercedes Benz of North America 985 page dealer manual for all models w108 w109 w110 w111 w112 and w113.
Looking forward to better days."
MB Service Manual '59-'67, 985 sivua, 111 Mt(!)
https://drive.google.com/file/d/1SJVOFr ... jWAbmUnNdI
W110 Models, 89 sivua, 16 Mt
https://drive.google.com/file/d/1eVbRqa ... XTFCakVMsE
W108 / W109 Service Manual, 1016 sivua, 100 Mt(!)
https://drive.google.com/file/d/17Fb36h ... zfJiYQAM88
W116 S-class: M116 / M117 engine, 543 sivua, 62 Mt.
https://drive.google.com/file/d/1awFIT2 ... GelR-OGuwQ
Ainakin itselle nuo yo. latautuivat Google Driveltä (pilvestä) vikkelästi, vaikka olenkin vain (max speed) 4G/LTE-liittymän varassa (Elisa keräsi meiltä 1300 eur maksaneen talokaapelin veks... )
Laatukin manuaaleissa ihan hyvin luettavaa, hyvin skannattu. Ainakin itse löysin heti detaljia mitä en ollut ennen itse nähnyt!
Yleensä ainakaan itselläni ei ole ihan liiaksi noita vanhoja korjaamo-oppaita ja manuskoita?
Multa tosin löytyy esim. 220SE / 220SEb ruiskulaitteistolle VEHOn korjaamo-opas (myös) sähköisenä versiona, suomenkielinen, noin 50 sivua. Laita yv jos tarvetta?
Mutta, siksi olikin ilahduttavaa huomata että britti gentlemanni Mark Firth oli laittanut tälläisiä jakoon:
"As many of us around the world are facing travel, work and other restrictions, where possible let's try to use the enforced isolation and get our cars into tip top condition. In this connection, please find attached a link to the Mercedes Benz of North America 985 page dealer manual for all models w108 w109 w110 w111 w112 and w113.
Looking forward to better days."
MB Service Manual '59-'67, 985 sivua, 111 Mt(!)
https://drive.google.com/file/d/1SJVOFr ... jWAbmUnNdI
W110 Models, 89 sivua, 16 Mt
https://drive.google.com/file/d/1eVbRqa ... XTFCakVMsE
W108 / W109 Service Manual, 1016 sivua, 100 Mt(!)
https://drive.google.com/file/d/17Fb36h ... zfJiYQAM88
W116 S-class: M116 / M117 engine, 543 sivua, 62 Mt.
https://drive.google.com/file/d/1awFIT2 ... GelR-OGuwQ
Ainakin itselle nuo yo. latautuivat Google Driveltä (pilvestä) vikkelästi, vaikka olenkin vain (max speed) 4G/LTE-liittymän varassa (Elisa keräsi meiltä 1300 eur maksaneen talokaapelin veks... )
Laatukin manuaaleissa ihan hyvin luettavaa, hyvin skannattu. Ainakin itse löysin heti detaljia mitä en ollut ennen itse nähnyt!
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Onhan noita paikkoja myös mistä saa rahalla (PayPal) ladattua noita englanninkielisiä manuskoja, esim. täältä:
https://mbmanuals.com/100-series/mb-111-w111/
Taidankin ostaa tuolta 220SEb käyttöohjekirjan, koska itselläni on vain W110 190D ohjekirjan kopio aiheesta .
Myös yhdellä Sveitsilläisen mersuklubin sivuilla oli hyvinkin paljon kirjallisuutta sähköisenä. Pitää lisätä sekin tänne kun löydän linkin...?
Bonuksena: osakauppojen yhteystietoja ei myöskään ole koskaan liikaa? Tuolla "Wolf und Schöner" on jos jonkinlaista osaa....
https://www.schoener-wolf.de/index.php? ... bindex=K01
https://mbmanuals.com/100-series/mb-111-w111/
Taidankin ostaa tuolta 220SEb käyttöohjekirjan, koska itselläni on vain W110 190D ohjekirjan kopio aiheesta .
Myös yhdellä Sveitsilläisen mersuklubin sivuilla oli hyvinkin paljon kirjallisuutta sähköisenä. Pitää lisätä sekin tänne kun löydän linkin...?
Bonuksena: osakauppojen yhteystietoja ei myöskään ole koskaan liikaa? Tuolla "Wolf und Schöner" on jos jonkinlaista osaa....
https://www.schoener-wolf.de/index.php? ... bindex=K01
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Laitetaanpa kaverin puolesta kysymys: Onko kaikissa W111 malleissa samanlaiset Jarruosat, puhutaan siis malleista jossa on Jarrulevyt edessä ja takana. Ja onko niissä eroja Sedan, Coupe ja Cabriolet mallien jarruosissa?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Vastaan vain W111 Sedanin osalta (jossa takana rummut...)
- Etujarruina on sekä 2-mäntäistä ATEa että 3-mäntäistä Girlingin satulaa.
- Etulevyt taitavat olla 1:1 kummassakin, ainakaan en ole kahta kokoa tavannut...
Coupe ja cabrio ovat sitten oma lukunsa. Coupessa on takana käsijarru toteutettu omilla "pikkuisilla" kengillään.
Mahdollisesti etupää on kuten sedan mutta en ole varma (isompi koneisissa kuten 280SE 3.5 flahkühler on ehkä isommat kiekot?)
- Etujarruina on sekä 2-mäntäistä ATEa että 3-mäntäistä Girlingin satulaa.
- Etulevyt taitavat olla 1:1 kummassakin, ainakaan en ole kahta kokoa tavannut...
Coupe ja cabrio ovat sitten oma lukunsa. Coupessa on takana käsijarru toteutettu omilla "pikkuisilla" kengillään.
Mahdollisesti etupää on kuten sedan mutta en ole varma (isompi koneisissa kuten 280SE 3.5 flahkühler on ehkä isommat kiekot?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Ok, Kyseessä on siis 1964 220SE Cabriolet, johon pitäisi tehdä jarrut uusiksi..Zac kirjoitti: ↑Ma 18.01.2021 09:20 Vastaan vain W111 Sedanin osalta (jossa takana rummut...)
- Etujarruina on sekä 2-mäntäistä ATEa että 3-mäntäistä Girlingin satulaa.
- Etulevyt taitavat olla 1:1 kummassakin, ainakaan en ole kahta kokoa tavannut...
Coupe ja cabrio ovat sitten oma lukunsa. Coupessa on takana käsijarru toteutettu omilla "pikkuisilla" kengillään.
Mahdollisesti etupää on kuten sedan mutta en ole varma (isompi koneisissa kuten 280SE 3.5 flahkühler on ehkä isommat kiekot?)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Mersun virallisen public archiven mukaan siinä olisi takana rumpujarrut?Pontus kirjoitti: ↑Ma 18.01.2021 10:27Ok, Kyseessä on siis 1964 220SE Cabriolet, johon pitäisi tehdä jarrut uusiksi..Zac kirjoitti: ↑Ma 18.01.2021 09:20 Vastaan vain W111 Sedanin osalta (jossa takana rummut...)
- Etujarruina on sekä 2-mäntäistä ATEa että 3-mäntäistä Girlingin satulaa.
- Etulevyt taitavat olla 1:1 kummassakin, ainakaan en ole kahta kokoa tavannut...
Coupe ja cabrio ovat sitten oma lukunsa. Coupessa on takana käsijarru toteutettu omilla "pikkuisilla" kengillään.
Mahdollisesti etupää on kuten sedan mutta en ole varma (isompi koneisissa kuten 280SE 3.5 flahkühler on ehkä isommat kiekot?)
2-piirijarrut siihen tuli 8/'63 ja tehostaja toki siinäkin.
Tuotannossa 9/'61 - 10/'65 ollut, sitten tuli isompia koneita (250SE, 280SE) tilalle.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4628
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Onko m102 moottoreissa jokin vakiojuttu, mikä aiheuttaa alhaisen öljy paineen?
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Mitä meinaat alhaisella öljynpaineella? Omassa tippui paineet tyhjäkäynnillä 2 bar kohdalle, ja nousi heti takaisin 3 bar kun lähti ajamaan.Ernst Schmerzkopf kirjoitti: ↑To 11.02.2021 19:30 Onko m102 moottoreissa jokin vakiojuttu, mikä aiheuttaa alhaisen öljy paineen?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Tyhjäkäynnillä neula nousee tuskin havaittavasti, d päällä makaa tappia vasten.kierroksia nostamalla nousee max 2 bar.
450000 ajettu, säännöllisesti huollettu.5w40 öljyt.
Herätelty juuri monen vuoden seisonnasta.ei rapise eikä muutenkaan pidä ääntä.
450000 ajettu, säännöllisesti huollettu.5w40 öljyt.
Herätelty juuri monen vuoden seisonnasta.ei rapise eikä muutenkaan pidä ääntä.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Ernst Schmerzkopf kirjoitti: ↑To 11.02.2021 20:22 Tyhjäkäynnillä neula nousee tuskin havaittavasti, d päällä makaa tappia vasten.kierroksia nostamalla nousee max 2 bar.
450000 ajettu, säännöllisesti huollettu.5w40 öljyt.
Herätelty juuri monen vuoden seisonnasta.ei rapise eikä muutenkaan pidä ääntä.
Öljynpaine anturissa voi olla vikaa, mutta vaihtaisin kyllä tuohon moottorin 10W-40 moottoriöljyt. Onko kyseessä W123 W124 vai W201?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Täytyy vaihtaa suti ja uudet öljyt.
Tänään nyt lähinnä katsoin, että joka paikassa on jotain sinne kuuluvaa nestettä ja kokeilin toimiiko koko laite noin yleisesti siten kuin sen kuuluu.230e automaatti.
Kai se vielä koitetaan liikenteeseen pelastaa.
Tänään nyt lähinnä katsoin, että joka paikassa on jotain sinne kuuluvaa nestettä ja kokeilin toimiiko koko laite noin yleisesti siten kuin sen kuuluu.230e automaatti.
Kai se vielä koitetaan liikenteeseen pelastaa.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Juu vaihda öljynsuodatin ja öljyt, sitten kannattaa säätää samalla venttiilin välykset! Kun vaihdat suodattimen niin käytä joko mersun alkuperäistä öljynsuodatinta tai jos ostat muun kuin orkkiksen niin sitten mahlen suodatin. Itsellä kävi hengstin suodattimen kanssa että siinä ei ollut paketissa kaikkia suodattimen kotelon tiivisteitä mukana. Hienoa että joku muukin ajaa tuolla W123 230E automaatti yhdistelmällä. missä päin suomea pyörit? Eikös sulla ollut myös W116?Ernst Schmerzkopf kirjoitti: ↑To 11.02.2021 20:48 Täytyy vaihtaa suti ja uudet öljyt.
Tänään nyt lähinnä katsoin, että joka paikassa on jotain sinne kuuluvaa nestettä ja kokeilin toimiiko koko laite noin yleisesti siten kuin sen kuuluu.230e automaatti.
Kai se vielä koitetaan liikenteeseen pelastaa.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Mäntsälässä ollaan.Oli juu w116. Myin tutulle askolaan. On nyt työn alla.Tämä w123 on lähinnä laitettavana, saatan sillä toki ajella.
Itselle etsin vieläkin w108 tai w109 projektia.
Itselle etsin vieläkin w108 tai w109 projektia.