W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Joo niin ois ollu, vaan ku ei käyny pienessä mielessäkään että ne piuhat koiris, vika tuli niin hiipimällä mutta nyt jälkikäteen se kyllä tuntuu ihan päivänselvältä.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Mölli pelaa hienosti joten se sai joululahjaksi rosteriset helmaputket, vieläkö sais ne asennettua paikalleen. Orastava w164 420 cdi kuume on jostaki ilmaantunu, jatkan tyhjällä lompakolla ottan hieromista..
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Talavi alkaa kääntymään kevvääksi vaikka ilma ei siltä näytäkkään
mölli pelannu piuhojen korjauksen jälkeen loistavasti. Rukalla tuli pyörähettyä ja keskikulutus 8l/100km ei paha ollenkaan. Nyt mölliä piti helliä ja vein kestovahaukseen, tämähän on vähän niinkö vaimo välissä ku saa jotain kivaa niin ollaan hetki tyytyväisenä..

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Moi.
hyvää korvantaus aihetta..
itsel oli ostais toisen turbon paineanturi,yks suihkuvika ja egr häiriö.ne on laitettu ja on toistaiseks pelannu ihan hyvin.ihan mielenkiinnosta,paljonko sul on ajettu ml ja onko ketjua viel vaihdettu?
Jos ajatellaan et,niinku olen kuullu,tarvii ketju vaihtaa näihin jo 120tkm,ni ihmettelen perusteita..mul on 340000 menny,tietojeni mukaan ei ketjua ole vaihdettu,kone käy kuin sähkömoottori,ei vapise eikä tee muutakaan mitä sen ei sais tehdä.pakkasilla on tullu käytyä hydäs koskettaan virta avainta ja hopusti keulille kuunteleen kuuluuko mitään ylimääräistä,no ei kuulu.
No entä sitten vaik vaihtais ketjun,,ihmetyttää miksi se veho purkaa puolimoottoria,vain nähdäkseen et laaharit on ok..kyllä ne näille kilometreille on ok..ei ole vaikea tehdä sellaista telinettä koneen omiin pultteihin kiinnitettäväksi,muutamia leveäselkäisiä laakereita sinne tänne et saadaan ketjun pituus sinne hävitettyä,lukitukset nokalle,uus ketju vanhaan ja uittaa sisään..siin ei kyllä tarvii venttiilikopan tiivistettä isompiin ylim.kustannuksiin varautua.vehon arviollahan ostaa jo hyvinkin toimivan käyttö auton itselleen..
tällasta,omani reilun 3000km keskikulutus oli 10,5ltr/100km josta n.400km oli matka ajoa ja loput ihan kaupunki pyöritystä.toivotaan hyvia kilometrejä meille:))onhan se kiva ku reilun parin tonnin möhkö tuntuu jalan alla parilta sadalta;)siit' jollain tasolla nauttii,mut ihan vain itsekseen..mersumiehellä ku ei tunnetusti ole kavereita;))
hyvää korvantaus aihetta..
itsel oli ostais toisen turbon paineanturi,yks suihkuvika ja egr häiriö.ne on laitettu ja on toistaiseks pelannu ihan hyvin.ihan mielenkiinnosta,paljonko sul on ajettu ml ja onko ketjua viel vaihdettu?
Jos ajatellaan et,niinku olen kuullu,tarvii ketju vaihtaa näihin jo 120tkm,ni ihmettelen perusteita..mul on 340000 menny,tietojeni mukaan ei ketjua ole vaihdettu,kone käy kuin sähkömoottori,ei vapise eikä tee muutakaan mitä sen ei sais tehdä.pakkasilla on tullu käytyä hydäs koskettaan virta avainta ja hopusti keulille kuunteleen kuuluuko mitään ylimääräistä,no ei kuulu.
No entä sitten vaik vaihtais ketjun,,ihmetyttää miksi se veho purkaa puolimoottoria,vain nähdäkseen et laaharit on ok..kyllä ne näille kilometreille on ok..ei ole vaikea tehdä sellaista telinettä koneen omiin pultteihin kiinnitettäväksi,muutamia leveäselkäisiä laakereita sinne tänne et saadaan ketjun pituus sinne hävitettyä,lukitukset nokalle,uus ketju vanhaan ja uittaa sisään..siin ei kyllä tarvii venttiilikopan tiivistettä isompiin ylim.kustannuksiin varautua.vehon arviollahan ostaa jo hyvinkin toimivan käyttö auton itselleen..
tällasta,omani reilun 3000km keskikulutus oli 10,5ltr/100km josta n.400km oli matka ajoa ja loput ihan kaupunki pyöritystä.toivotaan hyvia kilometrejä meille:))onhan se kiva ku reilun parin tonnin möhkö tuntuu jalan alla parilta sadalta;)siit' jollain tasolla nauttii,mut ihan vain itsekseen..mersumiehellä ku ei tunnetusti ole kavereita;))
W163 400 cdi
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Mölli on nyt rullannu n.275000 km (tarkistettu) ja ketjun vaihatin melkein heti ku auto tuli kotipihaan. Ketju säklätti sekunnin pari käynnistyksen jälkeen. Tosiaan ketjun vaihossa pitää kannet purkaa että pääsee laahaimiin käsiksi, ite en siihen alkanu vaan ketju vedettiin vanhalla paikoilleen ja se tärkein eli facelift laahain vaihettiin kun se on ainoa jonka voi vaihtaa ilman kansien purkua. Tämä laahain lisättiin jälkeenpäin estämään ketjun hyppäämisen.
Mölli se vaan käyä puksuttaa, ei mitään ongelmia ole ollu. Tosin kilpivalot ei toimi, pohjat sökönä ja veholta uus n.300 egeä. Pitää tässä kesällä kattoa saisko korjattua vai joutuuko ostaan uudet.
Ei muutako kovvaa ajoa ja huolettomia kilometrejä meille kohtalotovereille
Mölli se vaan käyä puksuttaa, ei mitään ongelmia ole ollu. Tosin kilpivalot ei toimi, pohjat sökönä ja veholta uus n.300 egeä. Pitää tässä kesällä kattoa saisko korjattua vai joutuuko ostaan uudet.
Ei muutako kovvaa ajoa ja huolettomia kilometrejä meille kohtalotovereille

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
CDI ongelmaa pukkaa, nyt mölli aloitti mököttään ja lämpimänä käynnistys tuottaa pään vaivaa. Kylmänä lähetään kyllä ku palmun alta mutta sopivan lämpösenä ei kirveelläkään. Stari anto parille suuttimelle isommat korjausarvot, ohivuoto testissä sitten selvisikin että pari suutinta lähti sakasanmaalta kulkemaan kohti Suomea. Lämpimänä railpaine jäi jonnekki 130-140 paariin, vaihetaan suuttimet jahka gyntteri ne saa polkastua Suomeen ja ihmetellään sitten uusiksi.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Ihailtavaa sinnikkyyttä vaikka vikoja tulee. Ehkei seuraava viesti olekaan chattiauton ilmoituksen linkki jos suuttimet olikin vika ja tulee taas kuntoon.Tsemppiä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Ohivuotomittaus juorusi sen verran että yksi suutin kusi aivan läpi, pari sekunttia ja kuppi täys, toinen ei niin paha mutta vaihtoon meni kuitenkin. Nyt uuvet suuttimet paikoillaan ja mölli on taas tyytyväinen
käyntiinki lähtee huomattavasti nopeammin ku ikinään ennen. Mölli ei ole menossa nettiautoon, vaimoki joskus kiukuttelee eikä sitäkään ole tarvinu vaihtaa 


Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Pitkästä aikaa hieman kysyttävää suuttimista, seuraavana korjausarvot jotka ei itelle sano kovin paljon niin ajatellin kysässä täältä mielipidettä. Oireena kettumainen naputus lämpösenä tyhjäkäynnillä, omasta mielestä se tulee suuttimessa. Mitä arvon raati on mieltä? Välissä tuli joku tilapäinen mielenhäiriö ja kävin kokeilemassa hyndai tarrakannua, ei tarvinu montaa metriä ajaa kun päätin pitää möllistä kynsin hampain kii
Syl1 -2,1
Syl2 -3,0
Syl3 +1,7
Syl4 +1,5
Syl5 +0,5
Syl6 +1,4
Syl7 +1,4
Syl8 -1,4

Syl1 -2,1
Syl2 -3,0
Syl3 +1,7
Syl4 +1,5
Syl5 +0,5
Syl6 +1,4
Syl7 +1,4
Syl8 -1,4
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Jos noista pitäis arvella naksutelun syytä niin 2Mainari kirjoitti:Pitkästä aikaa hieman kysyttävää suuttimista, seuraavana korjausarvot jotka ei itelle sano kovin paljon niin ajatellin kysässä täältä mielipidettä. Oireena kettumainen naputus lämpösenä tyhjäkäynnillä, omasta mielestä se tulee suuttimessa. Mitä arvon raati on mieltä? Välissä tuli joku tilapäinen mielenhäiriö ja kävin kokeilemassa hyndai tarrakannua, ei tarvinu montaa metriä ajaa kun päätin pitää möllistä kynsin hampain kii![]()
Syl1 -2,1
Syl2 -3,0
Syl3 +1,7
Syl4 +1,5
Syl5 +0,5
Syl6 +1,4
Syl7 +1,4
Syl8 -1,4
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Näin aattelin itekki, varasin ajan suutinten vaihtoon. Vaihautan 1:n ja 2:n suuttimet samalla kun nyt on pari uutta suutinta kotosalla. Kiitoksia epäilyjen vahvistuksesta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.03.2017 09:05
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Moi!Onko kellään ollut ml 400cdi w163 sellaista vikaa, kun kylmänä käynnistää niin autosta katoaa päävirrat useita kertoja sammuttaen auton? Menee kaikilla korjaamoilla sormi suuhun jopa veholla. Lämpimänä auto pelaa moitteetta.
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Eipä tämmösestä viasta ole kyllä kokemusta, oma mölli kehrää taas nätisti mutta osaspa vain suuttimesta lähtä prrkeleen ruma ääni.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.03.2017 09:05
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
kampiakselin asentoanturi oli rikki
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Hyvä että tuli kuntoon.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.03.2017 09:05
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
eipäs tullutkaan kuntoon asentoanturilla vaan virrat katoaa vieläkin akun kaapelin kun ottaa irti hetkeksi niin taas pelaa ihme auto kun kukaan ei sitä saa kuntoon kolmannen kerran oulun veholla
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Ei tietenkään vaikuta kampiakselin asentotunnistin millään lailla tuollaiseen vikaan jossa kaikki virrat katoaa
Miten ne virrat siis katoaa, sama kun kääntäisi avaimesta nollille vai jääkö sinne jotain virtaa?
Virtalukko tai moduuli joka virtapiirejä käsittelee (sam, releet, tai mitä tuosta vehkeestä nyt löytyykään).

Miten ne virrat siis katoaa, sama kun kääntäisi avaimesta nollille vai jääkö sinne jotain virtaa?
Virtalukko tai moduuli joka virtapiirejä käsittelee (sam, releet, tai mitä tuosta vehkeestä nyt löytyykään).
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Kukaan ei saa kuntoonJari Alakangas kirjoitti:eipäs tullutkaan kuntoon asentoanturilla vaan virrat katoaa vieläkin akun kaapelin kun ottaa irti hetkeksi niin taas pelaa ihme auto kun kukaan ei sitä saa kuntoon kolmannen kerran oulun veholla

en muista tuomoista tuossa kuusenalla...

nähneeni minne oikeasti hankalat tapaukset tuppaavat tulemaan ympärimaat,
lähtemmän kunnossa pois,
Oletko käynnyt vaikkapa koskisella seinäjoella, lintosella ylivieskassa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Ihan arvaus..Onkohan maadoitus ongelma?Jari Alakangas kirjoitti:eipäs tullutkaan kuntoon asentoanturilla vaan virrat katoaa vieläkin akun kaapelin kun ottaa irti hetkeksi niin taas pelaa ihme auto kun kukaan ei sitä saa kuntoon kolmannen kerran oulun veholla
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.03.2017 09:05
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
lintonen parkkila ojan autosähkö oulun veho käyty läpi vikaa korjattu osia vaihtamalla lähes vuosi etu sam ecu startti laturi 3 relettä akku kampiakselin asento anturi suutin kaasuanturi boxit käytetty pakkasessa päävirrat vaan katoaa satunnaisesti myös lämpimänä vaarallinen yksilö ohitus tilanteessa miten voi olla mahdollista että vikaa ei edes mesen liike saa sitä korjattua
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Itse vikaan kantaa ottamatta, vikaa ei "edes" mesen liike saa korjattua, koska nähtävästi arpovat seuraavan vaihdettavan osan, referenssinään varmaan kuun asento tai suuruus. Suosittelen viemään jonnekin asiantuntijalle. Yhteys vaikkapa käyttäjään cdi203.Jari Alakangas kirjoitti:lintonen parkkila ojan autosähkö oulun veho käyty läpi vikaa korjattu osia vaihtamalla lähes vuosi etu sam ecu startti laturi 3 relettä akku kampiakselin asento anturi suutin kaasuanturi boxit käytetty pakkasessa päävirrat vaan katoaa satunnaisesti myös lämpimänä vaarallinen yksilö ohitus tilanteessa miten voi olla mahdollista että vikaa ei edes mesen liike saa sitä korjattua
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.03.2017 09:05
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Eilen hain Mesen Veholta, maakaapelit oli uusittu. Nyt aamulla, kun käynnistin auton, niin hetken päästä virrat jälleen poikki eli vika edelleenkin löytämättä???
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Tunti siellä ja toinen täällä eikä kukaan saa kuntoon, onpa outoa. No, ilmeisesti Veholle on annettu aikaa tutkia eikä silti ole saaneet korjattua.
Hyvä olisi varata esim. viikoksi auto korjaamolle ja siihen parille kolmelle päivälle aikaa tutkia ja kokeilla.
Hyvä olisi varata esim. viikoksi auto korjaamolle ja siihen parille kolmelle päivälle aikaa tutkia ja kokeilla.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.03.2017 09:05
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
joo nykyajan korjaamot on vaan öljyn vaihto paikkoja
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Nykyajan asikaat kuvitelle että mikä tahansa vika etsitään ja korjattan samassa ajasa mikä menee öljyn vaihtoonJari Alakangas kirjoitti:joo nykyajan korjaamot on vaan öljyn vaihto paikkoja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.03.2017 09:05
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Aikaa oli kyllä kolme viikkoa varmaan pitäs olla enämpi vikaa kyllä ollaan haettu pari vuotta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.03.2017 09:05
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
no nythän se vika sitten löytyi rele sulake pohja vaihtoon ja auto toimii haapavedellä asuu ammatti taito nuori innokas mersu ammattilainen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.03.2017 09:05
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Nyt se sitten vika selvisi auto syttyi palamaan koje taulun alta ja paloi lunastus kuntoon ja vakuutus ei antanut juuri mitään vaikka autoon oli pumpattu rahaa sievoinen määrä
Re: W163 400 cdi, vikatilaan tyhjäkäynnillä, vika selvisi.
Missäpäin mahtaa olla ahtopaineentunnistin. Star herjasi B28 vikaa. Koneen edestä päin vasemmalla puolella ahtoputkessa olevan anturin vaihdoin mutta toista en löytänyt? Auto on ML 400 vm 2002.