AdBlue
Re: AdBlue
Etummainen taitaa olla A0009053603?
Re: AdBlue
Alla 2017 w213 220d T. Ajettu n.190 tkm. Joulun välipäivinä Espoosta pohjoiseen lomareissulle lähtiessä syttyi moottorivikavalo. AdBue-valikko kertoi ettei määrää voida mitata. Täytin säiliön ja Rovaniemellä AdBlue-määrän mittaus onnistui ja vikavalo hävisi. Syttyi kuitenkin pian uudelleen eikä aineen määrän mittaus toimi. Ainakaan vielä ei auto ole alkanut rajoittamaan kilometrejä. Vika päällä ajettu n. 2000 km. Tällä hetkellä auto Veholla diagnoosissa, ilmoittivat AdBlue-pumpun olevan rikki. Pumppua ei ole erillisellä varaosanumerolla saatavissa, vaan tulee uuden n. 1900€ maksavan säiliön mukana. Tehdas ei tule vastaan. Diagnooseineen ja vaihtotöineen hintalappu n. 2600€. Tämähän ei varsinaisesti houkuttele.
Onko kokemusta pelkän pumpun vaihdosta? Näitä nyt näyttää ebayssa ja Baltian maiden purkaamoillla olevan tarjolla. Mikäli varaosanumero säiliössä, josta pumppu irroitettu on sama kuin oman auton AdBlue säiliössä, niin eikös tämä tällä ratkeasi? Uusia pumppuja en löytänyt, mutta käytettyä olisi tarjolla posteineen n. 200€ hintaan, mikäli nyt on maltillinen riskinotto tuohon uuden säiliön kustannuksiin nähden. Tarviiko uuden pumpun asennuksen jälkeen kuittauksen starilla, vai kuittaako järjestelmä itse itsensä?
Onko kokemusta pelkän pumpun vaihdosta? Näitä nyt näyttää ebayssa ja Baltian maiden purkaamoillla olevan tarjolla. Mikäli varaosanumero säiliössä, josta pumppu irroitettu on sama kuin oman auton AdBlue säiliössä, niin eikös tämä tällä ratkeasi? Uusia pumppuja en löytänyt, mutta käytettyä olisi tarjolla posteineen n. 200€ hintaan, mikäli nyt on maltillinen riskinotto tuohon uuden säiliön kustannuksiin nähden. Tarviiko uuden pumpun asennuksen jälkeen kuittauksen starilla, vai kuittaako järjestelmä itse itsensä?
Re: AdBlue
Väliaika tietoa, paineputken vastus rikki, noin 300€ vastuksen hinta. 700€ hintalappu töineen/tutkimuksineen. Osa meni tilaukseen laitetaan nyt kuntoon. Ei mene takuuseen, olen auton toinen omistaja, eikä ole merkkiliikkeessä tehty kaikkia huoltoja. Huollot on kyllä tehty ajallaan.HannuIk kirjoitti: ↑Ke 06.01.2021 11:52 M-B GLE 350 vm15 ajettu 87000km, tuli ad-blue herja näyttöön, enää 600km ja sen jälkeen ei käynnistys enään mahdollista.Laitoin nestettä 10l lisää. Vielä ei ole starilla päästy lukemaan koodeja, mutta menossa. Viime talvena herjas, ad-blue paineputki lämmitys elementti viallinen, saivat kuitattua vian pois ja auto on toiminut sen 20000km, ei vikavaloa. Nyt kysymys kuulluu että, saako jäärjestelmän koodattua pois kun vika on päällä. Menee nyt kuitenkin tutkimuksiin että mikä riivaa.
Olivat moottorin vikavalon saaneet pois, sano että syttyy varmaan jossain vaiheessa. Olisvatko kuitenki ottaneet järjestelmän pois käytöstä.
Re: AdBlue
Tämä 135 Euron (ALV 0%) osa?
https://mercteil.com/product/spare-part ... 1664702124
https://mercteil.com/product/spare-part ... 1664702124
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue
Sekoitetaas vielä voortikin tähän soppaan. Eli ajoin tänään pitkästä aikaa meidän maaliskuussa -18 käyttöönotetulla transitilla ja näkyi olevan mittarissa nyt 403tkm. Tähän ei ole tarvinnut uusia yhtään nox anturia, eikä myöskään kusiruiskussa ole ollut vikoja. En kyllä usko, että voortilla olisivat keksineet jotain ihmeellistä, mitä mersulla ei osata, eli vaikuttaneekohan tuo ajosykli (moottoritietä) häiriöttömään toimintaan? Muuta harmia on kyllä riitänyt, mutta ei niistä täällä sen enempää.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue
Omaan autooni vaihdettiin vuosi sitten takuuseen molemmat noxit. Nyt lähes päivälleen moottorivalo syttyi, diaknoosi taaempi
nox sökö. Onneksi meni taas takuuseen. Korjaamo vastaava kertoi noxeille olevan myrkkyä lyhyt ajo, jolloi moottori ja pakoputkisto
ei kerkeä lämpenemään kunnolla. Sitten satunnainen pitkän matkan ja rikkoo ne. Juuri tuollasessa ajossa oma autoni on.
Pahemman puoleinen suunnittelu virhe tai asiakkaalle olisi pitänyt kertoa ettei sovellu kyseiseen käyttöön.
Eli ilmeisesti auton vaihto kohta esissä tai kusijärjestelmän pois salvaaninen. Tuskin Mb näitä loputtomiin takuuseenkaan vaihtaa.
Auto on c220d -16 huoltovihko ajantasalla ja mittarissa 256tkm
nox sökö. Onneksi meni taas takuuseen. Korjaamo vastaava kertoi noxeille olevan myrkkyä lyhyt ajo, jolloi moottori ja pakoputkisto
ei kerkeä lämpenemään kunnolla. Sitten satunnainen pitkän matkan ja rikkoo ne. Juuri tuollasessa ajossa oma autoni on.
Pahemman puoleinen suunnittelu virhe tai asiakkaalle olisi pitänyt kertoa ettei sovellu kyseiseen käyttöön.
Eli ilmeisesti auton vaihto kohta esissä tai kusijärjestelmän pois salvaaninen. Tuskin Mb näitä loputtomiin takuuseenkaan vaihtaa.
Auto on c220d -16 huoltovihko ajantasalla ja mittarissa 256tkm
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: AdBlue
Pätkä ajo on myrkkyä kaikelle autossaPillari kirjoitti: ↑La 09.01.2021 17:51 Omaan autooni vaihdettiin vuosi sitten takuuseen molemmat noxit. Nyt lähes päivälleen moottorivalo syttyi, diaknoosi taaempi
nox sökö. Onneksi meni taas takuuseen. Korjaamo vastaava kertoi noxeille olevan myrkkyä lyhyt ajo, jolloi moottori ja pakoputkisto
ei kerkeä lämpenemään kunnolla. Sitten satunnainen pitkän matkan ja rikkoo ne. Juuri tuollasessa ajossa oma autoni on.
Pahemman puoleinen suunnittelu virhe tai asiakkaalle olisi pitänyt kertoa ettei sovellu kyseiseen käyttöön.
Eli ilmeisesti auton vaihto kohta esissä tai kusijärjestelmän pois salvaaninen. Tuskin Mb näitä loputtomiin takuuseenkaan vaihtaa.
Auto on c220d -16 huoltovihko ajantasalla ja mittarissa 256tkm
(kuten on ollut iät ajata)
E: eikä siitä ole ostohetkellä koskaan mitään isompaa meteliä pidetty
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: AdBlue
Itse itselleni vastaten:VilleIm kirjoitti: ↑Pe 08.01.2021 13:57 Alla 2017 w213 220d T. Ajettu n.190 tkm. Joulun välipäivinä Espoosta pohjoiseen lomareissulle lähtiessä syttyi moottorivikavalo. AdBue-valikko kertoi ettei määrää voida mitata. Täytin säiliön ja Rovaniemellä AdBlue-määrän mittaus onnistui ja vikavalo hävisi. Syttyi kuitenkin pian uudelleen eikä aineen määrän mittaus toimi. Ainakaan vielä ei auto ole alkanut rajoittamaan kilometrejä. Vika päällä ajettu n. 2000 km. Tällä hetkellä auto Veholla diagnoosissa, ilmoittivat AdBlue-pumpun olevan rikki. Pumppua ei ole erillisellä varaosanumerolla saatavissa, vaan tulee uuden n. 1900€ maksavan säiliön mukana. Tehdas ei tule vastaan. Diagnooseineen ja vaihtotöineen hintalappu n. 2600€. Tämähän ei varsinaisesti houkuttele.
Onko kokemusta pelkän pumpun vaihdosta? Näitä nyt näyttää ebayssa ja Baltian maiden purkaamoillla olevan tarjolla. Mikäli varaosanumero säiliössä, josta pumppu irroitettu on sama kuin oman auton AdBlue säiliössä, niin eikös tämä tällä ratkeasi? Uusia pumppuja en löytänyt, mutta käytettyä olisi tarjolla posteineen n. 200€ hintaan, mikäli nyt on maltillinen riskinotto tuohon uuden säiliön kustannuksiin nähden. Tarviiko uuden pumpun asennuksen jälkeen kuittauksen starilla, vai kuittaako järjestelmä itse itsensä?
Hankin tämän kuvan pohjalta pumpun A0004700400. Ei kuitenkaan sopinut ko. tankkiin. Ilmeisesti w213 Adblue-tankkien A2134706001(vanhempi osanumero) A2134709301(uudempi osanumero) pumput muodostuvat linkin räjäytyskuvan yksiköistä 30, 33, 35 ja 38.
Mikäli on tarjota toimivaa pumpullista Adblue-tankkia A2134706001 tai A2134709301 niin ilmoita.
Ja tuo pumppu A0004700400 olisi tarjolla, pitäisi sopia om651 koneilla oleviin w205 ja x253 autoihin.
Re: AdBlue
Laita autonvalmistenumero niin joku katsoo sulle oikean varaosanumeron pumpulle
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: AdBlue
Se linkkaamasi kuvan osa 20 on koodille U77 kun sinulla on U79. Aiemmassa kuvassa olikin jo listattu tuolle koodille korjausosat.
Re: AdBlue
Vielä kertaalleen: varsinainen pumppu on siis osa 33 koodilla A0994700800?
Onko tämän vaihdosta kokemusta meneekö plug-and-play vai vaatiiko kolvaamista?
Re: AdBlue
Minun W 213 vaihdettiin merkkiliikkeessä adblue pumppu vuonna 2016 syksyllä tehtaan käskystä takuuseen. Olin 5000 km ajettuani kokeeksi tankannut adblue nestettä 5 litraa tullinpuomin Shellin hanasta. Tämän jälkeen reilut 2000 ajettuani auto antoi adblue hälytyksen ja ajoaikaa 800 km. Merkkiliike oli ollut yhteydessä tehtaaseen asiasta ja tehtaan mielestä autoni kulutti liian vähän adblue nestettä. Eli autoon vaihdettiin turhaan se pumppu, kun olin siis tankannut kokeeksi lisää nestettä tankkiin. No tästä tapahtumasta 4000 km ajettuani syttyi taas adblue valo ja ajoaikaa taas 800 km. Tällä kertaa tankista oli vuotanut nesteet johtosarjoihin ja tankki vaihdettiin uuteen. Eli olen ollut käsityksessä, että tankin ja pumpun saisi erikseen, mutta huonolla menestyksellä vaihto kyllä onnistui merkkiliikkeessä.
Re: AdBlue
Näyttää ebayssa olevan tarjolla sekä A0994700800 että A099470080085 koodilla olevaa osaa.
Onko tietoa onko kyseessä sama osa ja tuo -85 jokin valmistesarjaan liittyvä pääte?
Kiinnostaa kun tuollainen A099470080085 olisi varsin edullisesti tarjolla alkuperäisessä pussissa.
Re: AdBlue
Mitä vixxxa!
https://www.glcforums.com/threads/nox-sensor-fail.7348/
Käytin auton huollossa ja maksoin kusiongelmista 1750 Euroa. Kummatkin Noxit ja annostelusuutin vaihtoon. Taaempi Nox meni takuuseen,koska olin maksanut osasta 1\3 saastepäivityksen jälkeen viime talvena.
https://www.glcforums.com/threads/nox-sensor-fail.7348/
Käytin auton huollossa ja maksoin kusiongelmista 1750 Euroa. Kummatkin Noxit ja annostelusuutin vaihtoon. Taaempi Nox meni takuuseen,koska olin maksanut osasta 1\3 saastepäivityksen jälkeen viime talvena.
Re: AdBlue
205 mallissa on tapauksia minunkin tiedossa että kohta valmistajan päästöhuijauspäivityksen jälkeen menee nox anturi rikki. Toisessa asiakkaalle tonnin lasku. Oli muuten kaveri harmissaan. Auto vanha eli n 5 vuotias. Toinen tapaus 2017 autossa meni tehtaan piikkiin.
Kalliita osia. Ainakin Vehon myymänä. Jos itse joutuu maksamaan kannattaa kysyä hinta BALD shopista. Ja onhan meillä MB LAB.
Tyypillistä Vehon toimintaa. Mikään tuollainen vastaantulo ei tietenkään tule kyseeseen ainkaan jos auto on tuontiauto.
Näin on ollut aina.
Kalliita osia. Ainakin Vehon myymänä. Jos itse joutuu maksamaan kannattaa kysyä hinta BALD shopista. Ja onhan meillä MB LAB.
Tyypillistä Vehon toimintaa. Mikään tuollainen vastaantulo ei tietenkään tule kyseeseen ainkaan jos auto on tuontiauto.
Näin on ollut aina.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: AdBlue
Tuossa postaamassani linkissä on Mercedes antanut pakopuolelle lisätakuun päivityksen johdosta.
Re: AdBlue
En löydä Veholta mitään lappua. Tein tuossa just reklamaation asiasta. Olematta juristi näen asian maalaisjärjellä niin, että vastuullinen toimija maksaa laittoman ajoneuvon korjauksesta johtuvat kustannukset. Ok. mistä maalliiko voi tietää mikä saastelaitteet on särkenyt, mutta tässä tullaan siihen onko vastapuoli vastuullinen toimija vai "nahkatakki firma"?
Re: AdBlue
Voiko olla, että Noxien ja Ad-blue säiliöiden, annosteluventtileiden ja itse scr pöntön hinta on oikeasti tähtitietellinen vai pyritäänkö niiden kalliilla hinnalla kompensoimaan niiden takuuvaihdosta johtuneita kuluja?
Voiko yksi vxxxn pakoputki maksaa Mersulle 10000€? No ei voi, mutta asikkaalla nämä hajoavat ennen aikojaan johtuen siitä, ettei "rauta" kestä sellaista softaa joka saa autosta laillisen.
Voiko yksi vxxxn pakoputki maksaa Mersulle 10000€? No ei voi, mutta asikkaalla nämä hajoavat ennen aikojaan johtuen siitä, ettei "rauta" kestä sellaista softaa joka saa autosta laillisen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: AdBlue
Jos asian noin ajatelle niin varudu henkisesti että "nahkatakki" firmasta kyseJussiboy kirjoitti: ↑To 21.01.2021 10:32 En löydä Veholta mitään lappua. Tein tuossa just reklamaation asiasta. Olematta juristi näen asian maalaisjärjellä niin, että vastuullinen toimija maksaa laittoman ajoneuvon korjauksesta johtuvat kustannukset. Ok. mistä maalliiko voi tietää mikä saastelaitteet on särkenyt, mutta tässä tullaan siihen onko vastapuoli vastuullinen toimija vai "nahkatakki firma"?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: AdBlue
Jatkoa tähän keissiin:VilleIm kirjoitti: ↑Ti 19.01.2021 11:50Näyttää ebayssa olevan tarjolla sekä A0994700800 että A099470080085 koodilla olevaa osaa.
Onko tietoa onko kyseessä sama osa ja tuo -85 jokin valmistesarjaan liittyvä pääte?
Kiinnostaa kun tuollainen A099470080085 olisi varsin edullisesti tarjolla alkuperäisessä pussissa.
Jumittavien postitoimitusten vuoksi päätin hakea pumpun A099470080085 Veholta. Tiskille sattui yllättävän ratkaisuhakuinen kaveri, joka kaivoi diagnoosin esille ja totesi vian kohdistuvan paineanturiin A0999057900 (vaihdettava osa) tai "laatuanturiin"? joka on kiinteästi tankissa. Koska paineanturin hinta oli 120€ ja uusi tankki 1900€, otin riskin ja otin paineanturin, jonka vaihdoin itse paikalleen n. 15 min.
Edelleen palaa vikavalo mittaristossa, eikä järjestelmä kykene mittaamaan AdBluen määrää. Nyt auto kuitenkin pyytää tarkastamaan AdBlue järjestelmän toiminnan ja pyytänyt myös lisäämään ainetta. Tätä ei ole tapahtunut ennen anturin vaihtoa. Tankki täytetty n. 3 tkm sitten, joten tavaraa on. Auto ei myöskään ole rajoittanut ajokilometrejä, joten aine ilmeisesti liikkuu.
Vaatiiko anturi kalibroinnin Starilla jotta lähtisi toimimaan?
Re: AdBlue
Terve! Adblueen liittyvää asiaa täälläkin. S205:n 24 litran adblue säiliö täytetty huollossa noin vuosi sitten jolloin meni ainetta sisään 8 litraa. Tämän jälkeen ajettu 22tkm eikä kertaakaan ole vielä pyytänyt lisäämään nestettä. Onkohan tuo normaalia? Kuinka kauan muilla yleensä kestää, että tuota pitää lisäillä?
Noissa purkeissahan on se vanhenemispäivä (bilteman oma tuote) tai pakkauspäivä josta neste säilyy 18kk (nesteen adblue jota saa motonetistä). Jos tuota nestettä ei sitten ennen vanhenemispäivää aja pois niin pitääkö auton säiliö tyhjentää vanhentuneesta nesteestä ennenkuin laittaa tuoretta sisään?
Noissa purkeissahan on se vanhenemispäivä (bilteman oma tuote) tai pakkauspäivä josta neste säilyy 18kk (nesteen adblue jota saa motonetistä). Jos tuota nestettä ei sitten ennen vanhenemispäivää aja pois niin pitääkö auton säiliö tyhjentää vanhentuneesta nesteestä ennenkuin laittaa tuoretta sisään?
Re: AdBlue
25tkm huoltovälin riittänee kuluttavallakin ajolla? 20 tkm oli edellinen täyttöväli, ei hälytellyt mtään, nyt ajettu 15tkm edellisestä täytöstä, ei hälyttele.Sipuli kirjoitti: ↑Su 11.07.2021 20:19 Terve! Adblueen liittyvää asiaa täälläkin. S205:n 24 litran adblue säiliö täytetty huollossa noin vuosi sitten jolloin meni ainetta sisään 8 litraa. Tämän jälkeen ajettu 22tkm eikä kertaakaan ole vielä pyytänyt lisäämään nestettä. Onkohan tuo normaalia? Kuinka kauan muilla yleensä kestää, että tuota pitää lisäillä?
Noissa purkeissahan on se vanhenemispäivä (bilteman oma tuote) tai pakkauspäivä josta neste säilyy 18kk (nesteen adblue jota saa motonetistä). Jos tuota nestettä ei sitten ennen vanhenemispäivää aja pois niin pitääkö auton säiliö tyhjentää vanhentuneesta nesteestä ennenkuin laittaa tuoretta sisään?
Servicevalikosta löytynee myös adbluen taso?
Ja kuten ylläolevista teksteistä huomaa, toimintahäiriöt ja pinnanalenemiset liian alas ei kyllä jää epäselväksi.
Re: AdBlue
Tästä alkupään mallista (-14) löysin tuolta service valikosta vaan "AdBlue level: not full", sen tarkemmin tasoa ei kerrottu.Tureq kirjoitti: ↑Ma 12.07.2021 18:5225tkm huoltovälin riittänee kuluttavallakin ajolla? 20 tkm oli edellinen täyttöväli, ei hälytellyt mtään, nyt ajettu 15tkm edellisestä täytöstä, ei hälyttele.
Servicevalikosta löytynee myös adbluen taso?
Ja kuten ylläolevista teksteistä huomaa, toimintahäiriöt ja pinnanalenemiset liian alas ei kyllä jää epäselväksi.
Ihan vastikään vaihdettiin nox-anturi, joten toimintahäiriöt on jokseenkin tuttuja. Silloinkaan vaan ei tullut muuta ilmoitusta mittaristoon kuin moottorin vikavalo. Oikeastaan sen vuoksi tulikin mieleen, että jos järjestelmässä on vielä kovinkin vanhoja nesteitä niin pitäisikö ne vaihdella tuoreempiin ihan toimintavarmuuden kannalta.
Re: AdBlue
Mitä meinaat moottorin toimintavarmuudella? Eihän sitä adblueta moottoriin käytetä vaan pakoputkiston puolelle. Tietenkin SCR-systeemin vioilla saa moottorin vikavalon syttymään jos sitä tarkoitit.Sipuli kirjoitti: ↑Ma 12.07.2021 21:47
Tästä alkupään mallista (-14) löysin tuolta service valikosta vaan "AdBlue level: not full", sen tarkemmin tasoa ei kerrottu.
Ihan vastikään vaihdettiin nox-anturi, joten toimintahäiriöt on jokseenkin tuttuja. Silloinkaan vaan ei tullut muuta ilmoitusta mittaristoon kuin moottorin vikavalo. Oikeastaan sen vuoksi tulikin mieleen, että jos järjestelmässä on vielä kovinkin vanhoja nesteitä niin pitäisikö ne vaihdella tuoreempiin ihan toimintavarmuuden kannalta.
Se urea ensisijassa "laimenee" pitkään varastoitaessa eli ainetta alkaa kulua enemmän ja sillähän sitten pääset aiemmin vanhasta litkusta eroon. Riittää kun et turhaan tankkaa lisää etkä käytä merkkihuollossa jossa laittavat ureaa lisää vaikka olisit auton huoltoon jättäessä kieltänyt lisäämästä (nimimerkilllä...).
Re: AdBlue
Niin siis tuon AdBlue-järjestelmän "toimintavarmuudesta" oli tässä kyse. Toisinsanoen, voiko tankissa vanhentunut neste aiheuttaa ongelmia ja tuleeko/voiko sitä vaihtaa uuteen, ettei ongelmia tulisi. Vähän heikosti muotoiltu teksti minulta.
Mutta asiaan tulikin vastaus ja kiitos siitä . Ajellaan nyt tuo neste pois ja laitellaan sitten lisää kun auto pyytää.
Mutta asiaan tulikin vastaus ja kiitos siitä . Ajellaan nyt tuo neste pois ja laitellaan sitten lisää kun auto pyytää.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 169
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: AdBlue
Onko kukaan perehtynyt mahdollisiin eroihin eti valmistajien AdBluen välillä? Lähinnä ajatellen esimerkiksi jäätymisen aiheuttamia ongelmia, voisiko eri tuotteiden ainesisältö olla vaikkapa niin poikkeavaa että jäätymisen aiheuttama laajeneminen on huomattavasti suurempaa tai pienempää kuin muilla?
Merkkiliikkeessähän tuo aines on hinnasta päätellen varmaan kristallikannussa, mutta onko itse aineessa mitään eroa markettitavaraan verrattuna?
Merkkiliikkeessähän tuo aines on hinnasta päätellen varmaan kristallikannussa, mutta onko itse aineessa mitään eroa markettitavaraan verrattuna?
Star @ Mikkeli
Tähdellistä jos jonkinmoista
Tähdellistä jos jonkinmoista
Re: AdBlue
Tuota voisi periaatteessa tutkia käyttöurvallisuustiedotteista, käytännössä ei:
Kothta 3 Koostumus ja tiedot aineosista / 3.2 Seokset. Vaaraliset aineosat
Neste: Urea 200-315-5 32,5%
King: Urea 200-315-5 <32,5%
Kemetyl: Urea 200-315-5 25-50%
Teboil: Tuote ei sisällä merkintää vaativia aineita sellaisina pitoisuuksina että ne tulisi ilmoittaa
TIedä sitten onko vika kemisteissä vai resepteissä
Kothta 3 Koostumus ja tiedot aineosista / 3.2 Seokset. Vaaraliset aineosat
Neste: Urea 200-315-5 32,5%
King: Urea 200-315-5 <32,5%
Kemetyl: Urea 200-315-5 25-50%
Teboil: Tuote ei sisällä merkintää vaativia aineita sellaisina pitoisuuksina että ne tulisi ilmoittaa
TIedä sitten onko vika kemisteissä vai resepteissä