EVO X kirjoitti: ↑La 23.01.2021 18:10
Kyllä ne pultit ihan kiinni oli noissa amerikkalaisissakin. Huolehtii vaan että on tarpeeksi vanha Amerikkalainen
Joo on siellä paljon myös hyvääkin saatu aikaan!
Hieman offtopic mutta tässä kun on aikaa katsella kuvia ja muistella mitä on tullu värkättyä niin näissä vehkeissä ne pultit pyörii kans auki itsekseen vaikka joka kisaa ennen kävi läpi
Pari kevät ja kesäkautta meni w108 osalta ohi kun tuli kokeiltua tuota tractor pulling touhua tällä laitteella. Paljon tein tuohonkin koneeseen muutoksia että siitä tuli ajettava ja hauskaahan se oli
vw 1.9 moottori joka suurennettu 2 litraseksi, nokka-akseli muutettu, kierroksia moottorissa 6000-7000 väliin, 10mm elementit pumpussa, hx40/hx50 kokoluokan turbo ja yli 5bar ahtopainetta. Syöttöruuvi oli 240 kuution verran auki ja aika kevyellä savulla meni niin voimaakin varmasti oli tarjolla
EVO X kirjoitti: ↑La 23.01.2021 18:10
Kyllä ne pultit ihan kiinni oli noissa amerikkalaisissakin. Huolehtii vaan että on tarpeeksi vanha Amerikkalainen
Lähinnä nyt oli kyse niistä rosteri turbo pakosarjoista, elää aika tavalla. No itse käytän niissä teräksistä laippaa ja putket vaan ruosteria.
MJPfin kirjoitti: ↑La 23.01.2021 20:46
On sitten aika mukavasti lientä tuonne pikkuiseen mukiin tuo 240mm, missähän mahtaa olla 120-130hv per kippo luulisin.
Kyllä siellä arviolta varmasti on tehoa siihen 400-500 hv väliin tarjolla.
Hauska olis nähdä miten mersun 4 pyttynen cdi menestyis tuossa touhussa. Säännöt vain kieltävät moniventtiili kannen. Painon kanssa olis varmasti myös tarkkaa kun koko kone saa painaa 600kg kaikkine täytöksineen ja kuski ajovarusteissa mukaan lukien. Puntarin kanssa tuotakin sai rakentaa että pysyi sääntöjen puitteissa ja jäi mahdollisimman paljon siirrettävää painoa. 1.9tdi:n kanssakaan ei varaa hirveästi jäänyt.
Siinä vielä video missä mies ja kone tositoimissa 2019 kesällä
S202 kirjoitti: ↑Su 24.01.2021 16:44
No jo on vehkeitä Tuossa ei taida vaihteistoa olla?
Joo ei ole vaihteistoa. Perällä ja napavälityksillä on tehty sopiva pyörintänopeus renkaalle. Pakki löytyy joka on hollantilaisten tekemä yksinkertainen suunnanvaihto laatikko kardaanin välissä.
On kyllä hieno! Sisustan kasautumista ja ensimmäisiä raportteja kasatun auton ajamisesta odotellessa.
Varmaan olen joskus kirjoittanutkin että niin moni aina rakentaa race-sitä ja race-tätä alumiinipuslaa ja riisuttua sisustaa ja kaikki mahdollisimman epämukavaa, niin tämmöset autot joissa oikeesti panostetaan sisustan viimeistelyyn ja äänieristykseen ovat tervetulleita.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Toi on niin totta. Race on ihan paikallaan jos oikeasti ajettais kilpaa mutta kun ne tehdään kadulle. Kiva kun tippuu paikat hampaista ja joutuu käyttämään kypäräpuhelimia jos haluaa keskustella matkustajien kanssa.
Niin paljon vaan voimaa et mukavuus varusteiden paino ei haittaa.
MouTine kirjoitti: ↑Ke 27.01.2021 07:40
On kyllä hieno! Sisustan kasautumista ja ensimmäisiä raportteja kasatun auton ajamisesta odotellessa.
Varmaan olen joskus kirjoittanutkin että niin moni aina rakentaa race-sitä ja race-tätä alumiinipuslaa ja riisuttua sisustaa ja kaikki mahdollisimman epämukavaa, niin tämmöset autot joissa oikeesti panostetaan sisustan viimeistelyyn ja äänieristykseen ovat tervetulleita.
MJPfin kirjoitti: ↑Ke 27.01.2021 10:44
Toi on niin totta. Race on ihan paikallaan jos oikeasti ajettais kilpaa mutta kun ne tehdään kadulle. Kiva kun tippuu paikat hampaista ja joutuu käyttämään kypäräpuhelimia jos haluaa keskustella matkustajien kanssa.
Niin paljon vaan voimaa et mukavuus varusteiden paino ei haittaa.
Hyvin lähellä oli että tämäkin auto olis pilattu race rakentamisella, mutta onneksi tulin järkiini ja mukavuus vei voiton!
Äkkiä se aika taas kuluu! Hieman kerkes työt kasaantua sairastaessa ja haitannut harrastusta mutta nyt saatu vanhusta edistymään! Paljon oon saanut tehtyä taas niitä "viimeisiä hommia" pois alustan puolelta ja ei tarvi rakennella sinne enään mitään
Etuakselin jarrukilpi asiaa mietin aina silloin tällöin ja viimein päädyin ostamaan w211 kilvet kun oli sopivan kokoiset. Ajattelin että liitän ne alkuperäisiin ja ruuvaan kiinni, mutta kun osat saapui niin huomasin että w211 kilvet olivatkin alumiinia. No sai ne silti sopimaan kun vähän leikkas ja liimas
Nyt on pohjan puolelta kaikki hyvin pitkälle valmiina ja asennettuna niin saa siirtyä yläpuolelle tekemään valmista
Ai ne on aluchminium. Näyttää alusta älyttömän hyvälle, kiva kun kaikki on oem siististi tehty eikä amis tyyliin vaan roiskastu alle, kun eihän sinne kukaan kato.
MJPfin kirjoitti: ↑To 25.02.2021 11:25
Ai ne on aluchminium. Näyttää alusta älyttömän hyvälle, kiva kun kaikki on oem siististi tehty eikä amis tyyliin vaan roiskastu alle, kun eihän sinne kukaan kato.
Se on tuossa se kaikkein mieluisin vaihe projektia menossa, niputtaa uutta ja puhdasta / uusittua autoa kasaan.
Oma erimerkkinen projekti on edelleen vaiheessa osien haalinta.
MJPfin kirjoitti: ↑La 06.03.2021 10:01
Se on tuossa se kaikkein mieluisin vaihe projektia menossa, niputtaa uutta ja puhdasta / uusittua autoa kasaan.
Oma erimerkkinen projekti on edelleen vaiheessa osien haalinta.
Vanteetkin muuten tuli hommattua tähän tuossa viimevuoden puolella. Sellaiset 3 osaiset 17" barocit. Pitkään asiaa mietin ja sosiaalista mediaa seurasin ja kyselin sekä tuumin mistä saisin parhaat, näitä kun tekee useammatkin toimijat. Ostin sitten Saksalaiselta ttpolish pajalta ja ajattelin että nyt on viimesen päälle vanteetkin. No ne sitten tuli puolitoista kuukautta tilauskesta (luvattiin 2 viikossa) Innoissaan aloin niitä sovittamaan ja eihän niitä saanut noiden mun isojen etujarrujen kanssa passaamaan mitenkään. No hommasin sitten w126 300mm jarrut eteen ja alkoi sopimaan. Sitten sovitin vanteita paremmin niin huomasin että heitti aika paljon kun pyöritti. Keskiö oli koneistettu väljäksi huulien sovitukseen eli kasauksen jälkeen lipat oli eri kohdilla ja heitti aika paljon. Lisäksi oli hitsattu venttiilin reijät umpeen orkkis aihioista huonosti ja koneistuksen jalkeen yhden pultin alla oli reikiä mitä hitsaamalla ei ollu osattu täyttää. No lopulta lupasivat lähettää ne takaisin ja hyvittää rahat. Vanteen toimitin sinne ja nyt odotellaan sitten rahoja mitkä on luvattu jo moneen kertaan mutta ei vain näy. Yli kuukausi sitten vanteet luovutettu vastaanottajalle.
Tässä nyt ajattelin kirjoittaa omat kokemukset näistä jos joku suunnittelee tilaavansa samanlaisia omaan projektiin. Kaikki ei taas ollut niin hienoa ja hyvää miltä kuvissa näyttää ja annetaan ymmärtää. Ei siinä mitään mutta kun hintaa noilla oli niin paljon että mun mielestä siihen rahaan ei asiakkaan enään itse tarvi alkaa niitä rakentamaan uusiksi
Noo fiilikset kuitenkin korkealla kun auto valmistuu ja voin ihan hyvin ajaa noilla nykyisilläkin vanteilla ja ompahan kunnon jarrutkin!
Ai että, suomen hienoin pystäri liikkuu omin avuin taas.
Toi vanne homma on kyllä todella kurjaa, luulisi että rahalla saa valmista mutta ei näköjään.
Missä on se entisaikojen ammattiylpeys? Sitä harvoin enään näkee, että tehdään hyvin jotta voidaan olla ylpeitä työstä. Tein niin hyvin että kestää isältä pojalle. Se oli se mihin pyrittiin, nyt vain tuijotetaan kvarttaalin tulosta ja kaikki on paskaa.
Onneksi sentään jotkut vielä tekee, olen yhdet PT pakosarjat livenä nähnyt ja hypistellyt oli kyllä hienoa työtä.
Tuloo hieno liikkuva mainos tuosta pystäristä.
Ja harmi että vanteiden kanssa kävi noin.. mutta tosiaan kuten EPK manitsi, niin jos maksu on Paypal/visa tapahtuma niin ei muutakun rekkulaa perään. Itse ainakin pyrin maksamaan jommalla kummalla tavalla aina, mutta toki on tapauksia missä on joutunut tilisiirronkin tehdä. Jälkimmäinen on kyllä pirullinen siitä että siinä ei ole mitään ostoturvaa takana.
Kovasti se TTPolish Instassa mainostaa, joten luulisi olevan firma josta saa ainakin rahat pois. Nuo tuskin ihan ilmaisetkaan olivat.
Olipa harmillinen tuo vannejuttu, mutta muutenhan tuo on jo hyvällä mallilla.
Itsellä on Maxilite merkkiset 15 tuuman Barock replicat eikä oo pahaa sanomista. Nämähän on tietysti yhdestä palasta niin ihan eri juttu.
Maxilite on joku Sweitsissä toimiva yritys, tekee classic autoihin replicavanteita. (tai teettää?)
Mutta ulkonäkö ja toimivuus hyvät.
Pistin tuonne ostetaan osastolle 108:n äänitorvesta ostoilmoituksen ja yks pyöränpultit on saanut vähän siipeensä, josko sinulle ois ylimääräisiä jäänyt.
Vilkase ilmoitusta.
Eikun kevättä kohti, itelläkin vielä ovet ja luukut maalaamossa, kun alko silmä sairastaa muutamissa jälkikäteen tehdyissä "korjauksissa".
MJPfin kirjoitti: ↑Ma 08.03.2021 07:50
Ai että, suomen hienoin pystäri liikkuu omin avuin taas.
Toi vanne homma on kyllä todella kurjaa, luulisi että rahalla saa valmista mutta ei näköjään.
Missä on se entisaikojen ammattiylpeys? Sitä harvoin enään näkee, että tehdään hyvin jotta voidaan olla ylpeitä työstä. Tein niin hyvin että kestää isältä pojalle. Se oli se mihin pyrittiin, nyt vain tuijotetaan kvarttaalin tulosta ja kaikki on paskaa.
Onneksi sentään jotkut vielä tekee, olen yhdet PT pakosarjat livenä nähnyt ja hypistellyt oli kyllä hienoa työtä.
Tuloo hieno liikkuva mainos tuosta pystäristä.
Joo se kyllä vaikuttaa olevan nykyaikaa monesti että myydään vain ja jopa kalliilla eikä välitetä yhtään sen jälkeen kun rahat on saatu, luvatusta aikataulusta, tuotteen laadusta tai asiakkaan kohtaamista ongelmista tuotteen kanssa vaikka ne ongelmat olisi valmistajan itse aikaansaamia. Ihmisiähän tässä ollaan ja kaikille sattuu virheitä mutta sen kuinka asia hoidetaan maaliin voi tehdä niin monella tavalla.
epk kirjoitti: ↑Ma 08.03.2021 08:21
jos maksu meni visa/paypal akselilla niin sinne vaan reklaa niin alkaa tapahtua.
EVO X kirjoitti: ↑Ma 08.03.2021 11:13
Hienoa että se liikkuu taas
Ja harmi että vanteiden kanssa kävi noin.. mutta tosiaan kuten EPK manitsi, niin jos maksu on Paypal/visa tapahtuma niin ei muutakun rekkulaa perään. Itse ainakin pyrin maksamaan jommalla kummalla tavalla aina, mutta toki on tapauksia missä on joutunut tilisiirronkin tehdä. Jälkimmäinen on kyllä pirullinen siitä että siinä ei ole mitään ostoturvaa takana.
Kovasti se TTPolish Instassa mainostaa, joten luulisi olevan firma josta saa ainakin rahat pois. Nuo tuskin ihan ilmaisetkaan olivat.
Maksu tapahtui näiden kanssa perinteisellä laskulla, eli ei voinut turvautua paypal/visa tukeen
Rahat sain takaisin viimein kun kirjoitin kommentin myyjän instagram postaukseen etten oikein ole tyytyväinen asiakaspalvelun tasoon ja vanteiden laadun kanssa oli ongelmia. Ei mennyt kauan kun tuli kuva maksukuitista joka 3 päivää aiemmin oli todella vaikea lähettää vedoten siihen että käyttää vain instagramia kun sieltä viimeksi vastattiin lähettämääni yksityisviestiin. S postilla kuitenkin pystyi laskun mulle muutamassa minuutissa lähettämään kun kauppoja oltiin tekemässä
En kovin herkästi halua muiden yrittäjien toimintaa moittia julkisesti mutta nyt koin että tästä täytyy kertoa muillekkin ettei käy samaa. Vanteiden hinta oli liki kolme tonnia ja mun mielestä siihen rahaan pitäis olla jo sellaiset ettei tarvitse itse niitä alkaa rakentamaan ja fiksaamaan kuntoon
jkk579 kirjoitti: ↑Su 21.03.2021 07:32
Olipa harmillinen tuo vannejuttu, mutta muutenhan tuo on jo hyvällä mallilla.
Itsellä on Maxilite merkkiset 15 tuuman Barock replicat eikä oo pahaa sanomista. Nämähän on tietysti yhdestä palasta niin ihan eri juttu.
Maxilite on joku Sweitsissä toimiva yritys, tekee classic autoihin replicavanteita. (tai teettää?)
Mutta ulkonäkö ja toimivuus hyvät.
Pistin tuonne ostetaan osastolle 108:n äänitorvesta ostoilmoituksen ja yks pyöränpultit on saanut vähän siipeensä, josko sinulle ois ylimääräisiä jäänyt.
Vilkase ilmoitusta.
Eikun kevättä kohti, itelläkin vielä ovet ja luukut maalaamossa, kun alko silmä sairastaa muutamissa jälkikäteen tehdyissä "korjauksissa".
Tähän autoon melkein täytyy vanteissa olla hieman nykyaikaakin kun ei muutenkaan ole museo laite
Katsoin ostoilmoituksen, ei valitettavasti ollut samanlaiset äänitorvet tässä
Alkaa tämä oma tosiaan olemaan jo hyvällä mallilla! Maalipinnan lopullinen fiksaus menossa. Kohta saa alkaa laittamaan lisää osia koriin kiinni ja näyttää aina vain paremmalta