CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Olisi lastutettu 646.811 evo( Delbhi) joka menee vikatilaan alhaisesta railpaineesta ...sähköpuolta uusittu.
Olisi sarja suuttimia jotka näyttivät kylmänä 7ml ohivuotoa mutta en sitten mitannut kuumana ja vaihdoin moottoriin toiset suuttimet joita ei ollut testattu...mikään ei muuttunut.
Missä olisi edullisin vaihtoehto suuttimien huoltoon ? euroopasta saa jotain kunnostettuja vaihtosuuttimia alkaen 115e +rahti/ kpl ,onko niistä kokemuksia? saako suomessa omat kunnostettua samaan hintaan?.
Olisi sarja suuttimia jotka näyttivät kylmänä 7ml ohivuotoa mutta en sitten mitannut kuumana ja vaihdoin moottoriin toiset suuttimet joita ei ollut testattu...mikään ei muuttunut.
Missä olisi edullisin vaihtoehto suuttimien huoltoon ? euroopasta saa jotain kunnostettuja vaihtosuuttimia alkaen 115e +rahti/ kpl ,onko niistä kokemuksia? saako suomessa omat kunnostettua samaan hintaan?.
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Onko määränsäädin ja paineensäädin tarkistettu???
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Säätimet ja railpaine anturi on uusittu ja vaihdettu toinen kp pumppu aj.230tkm tutkittu Boschin kts 570 testerillä joka ei taida olla starin veroinen.
Rail paineita taisi antaa: tyhjäkäynillä 232 bar
2000rpm 530 bar
kaasun painallus pohjaan n.1400 bar
kevyt kaasun painaminen 5 vaih. 1800rpm 1320 bar menee vikatilaan 22E7 rail-paineensäätö ZME:navulla ,paine liian pieni... testeri ei kerro tavoite paineita enkä niitä tiedä,enkä löytänyt netistä tietoja mikä on Delbhin max järjestelmä paine ?..veikaan 1500 tai 1600bar uudemissa ilmeisesti vasta 2000bar.
Matala puolen paineita ei testeri näytä .
Rail paineita taisi antaa: tyhjäkäynillä 232 bar
2000rpm 530 bar
kaasun painallus pohjaan n.1400 bar
kevyt kaasun painaminen 5 vaih. 1800rpm 1320 bar menee vikatilaan 22E7 rail-paineensäätö ZME:navulla ,paine liian pieni... testeri ei kerro tavoite paineita enkä niitä tiedä,enkä löytänyt netistä tietoja mikä on Delbhin max järjestelmä paine ?..veikaan 1500 tai 1600bar uudemissa ilmeisesti vasta 2000bar.
Matala puolen paineita ei testeri näytä .
Viimeksi muokannut haappis, La 06.02.2021 08:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
1600bar on max paineet ko myllyssä vakiona
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Jos työkalut pysyy käsissä saa suuttimet ihan itse korjattua....
Edit: Delphi. Empäs sanokkaan mittään.
Edit: Delphi. Empäs sanokkaan mittään.
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Suuttimien ohivuodot mitattu kuumana tasaista 6ml näytti ja ei tapahtunut mitään ihmeellistä vaikka nosti kierroksia...eli ei taida olla suutin vikaa.
Seuraavaksi pitäisi saada mitattua jotenkin matalapainepuoli ja selvitettyä mikä on tarkoitus diesel suodattimen jälkeen polttoaine letkuissa oleva T yhdistys paluulinijaan+tulee myös suuttimien paluu siihen ?.
Seuraavaksi pitäisi saada mitattua jotenkin matalapainepuoli ja selvitettyä mikä on tarkoitus diesel suodattimen jälkeen polttoaine letkuissa oleva T yhdistys paluulinijaan+tulee myös suuttimien paluu siihen ?.
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Samaa kuvaa tutkin ja letkua 40 menee diesel paineella paluupuolen T haaraan ,en oikein ymmärrä miksi ?tuskin on mikään paineensäädin .
Osa on uusittu ylivuotosarjan mukana,meinasin jos voi mahdollisesti laskea paineita paluupuolelle ja takaisin tankkin jolloin ei saa täyttä painetta korkeapainepumpulle .
Voi kyllä liittyä ilman pois saantiin esim .suodattimen vaihdossa,mutta laskeeko myös polttoainetta tankkiin?.
Edit. letku 40 painettu kiinni ei vaikuttanut paineisiin ainakaan paikallaan.
Osa on uusittu ylivuotosarjan mukana,meinasin jos voi mahdollisesti laskea paineita paluupuolelle ja takaisin tankkin jolloin ei saa täyttä painetta korkeapainepumpulle .
Voi kyllä liittyä ilman pois saantiin esim .suodattimen vaihdossa,mutta laskeeko myös polttoainetta tankkiin?.
Edit. letku 40 painettu kiinni ei vaikuttanut paineisiin ainakaan paikallaan.
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Se t-haara on varmaankin jokin jousikuormitteinen takaisku... jotta tankin polttoainepumppu saa kierrätettyä polttoainetta kokoajan mutta toisaalta että tuossa painepuolella pysyy riittävä paine koko ajan...

Tuohan näyttäisi olevan purettavissa kahteen osaa toi t-haara.
Ei kellään olisi käsillä irtona jotta kattoisi mitä siellä on.
Pääsisitkö johonkin Staarin ääreen että joku voisi ajaa polttoainepuolen testit läpi. Ja samalla ajaa ilmaus proseduuri staarilla.
PS. eihän sitä joku olisi asentanut väärinpäin? Vaikka tuossa näyttää olevan eri kokoiset lähdöt.

Tuohan näyttäisi olevan purettavissa kahteen osaa toi t-haara.
Ei kellään olisi käsillä irtona jotta kattoisi mitä siellä on.
Pääsisitkö johonkin Staarin ääreen että joku voisi ajaa polttoainepuolen testit läpi. Ja samalla ajaa ilmaus proseduuri staarilla.
PS. eihän sitä joku olisi asentanut väärinpäin? Vaikka tuossa näyttää olevan eri kokoiset lähdöt.
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Tuppaa olemaan hauraita T haarat ,ainakin noi alkuperäiset ....saan ensi vkl käsiin vanhan niin näkee toiminnan.
T haara on autossa toisinpäin kuin kaaviokuvassa, koska 30 on 8mm ja 40 on 10 letkua ja vaihdoin sen uuteen letkukoon mukaan.
Kun delphi on kyseessä sanooko 6ml ohivuoto mitään suttimen kunnosta vai voiko olla silti viallisia ja vuotaa paineita sylintereihin?.
Railpaine on matala 232 bar jo tyhjäkäynillä kun testeri sanoo 220-350bar alueeksi ,voisi olla parempi.
Onko kp tuotto itsesään niin heikko ?,on satavana ratasta jolla kp kiertää enemmän ... arvion että pyörisi 12%tehokkammin.
Auto lähtee hyvin käytiin,vain kylmänä menee turhan isolla vaihtelella +nypyttää ,,mutta se ilmeisesti voisi olla kyb venttilistä johtuvaa.
T haara on autossa toisinpäin kuin kaaviokuvassa, koska 30 on 8mm ja 40 on 10 letkua ja vaihdoin sen uuteen letkukoon mukaan.
Kun delphi on kyseessä sanooko 6ml ohivuoto mitään suttimen kunnosta vai voiko olla silti viallisia ja vuotaa paineita sylintereihin?.
Railpaine on matala 232 bar jo tyhjäkäynillä kun testeri sanoo 220-350bar alueeksi ,voisi olla parempi.
Onko kp tuotto itsesään niin heikko ?,on satavana ratasta jolla kp kiertää enemmän ... arvion että pyörisi 12%tehokkammin.
Auto lähtee hyvin käytiin,vain kylmänä menee turhan isolla vaihtelella +nypyttää ,,mutta se ilmeisesti voisi olla kyb venttilistä johtuvaa.
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
https://forums.mbclub.co.uk/threads/om6 ... ce.197754/
Tuolla foorumilla joku kirjoitti noin...
"I took apart the T piece (as it is formed by two sections clipped together) and I now believe that it is actually a venturi device to help suck fuel from the injector leak off ports. I now think that there is actually nothing wrong and the sound isn't air at all, just the noise of fuel passing through the venturi."
Tuolla aijemmin sanoit että säätimet vaihdettu ja toinen kp pumppu. Onko kp-pumpun määränsäädin tarkistettu ?
Tuolla foorumilla joku kirjoitti noin...
"I took apart the T piece (as it is formed by two sections clipped together) and I now believe that it is actually a venturi device to help suck fuel from the injector leak off ports. I now think that there is actually nothing wrong and the sound isn't air at all, just the noise of fuel passing through the venturi."
Tuolla aijemmin sanoit että säätimet vaihdettu ja toinen kp pumppu. Onko kp-pumpun määränsäädin tarkistettu ?
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Määränsäädin vastus mitattu ja impulssisuhteita esim. tyhjäkäynti 36% kun alue 35-45%.
Railpaineensäädin 16 % kun alue 15-20%
säätövirta 830mA kun alue 800-1000mA
kokeilin käytetyllä määränsäätimellä / antoi samoja arvoja ja tiputin sylinteri kerralla sammuksiin ,ihan kuin 3 olisi vastustanut eritavalla kun pytyn sammutti tai sitten vaan kuvittelin.
Vitsit alkaa olee vähissä,ei viittisi alkaa kokeilemaan arpapelilla osien vaihtoa.
Railpaineensäädin 16 % kun alue 15-20%
säätövirta 830mA kun alue 800-1000mA
kokeilin käytetyllä määränsäätimellä / antoi samoja arvoja ja tiputin sylinteri kerralla sammuksiin ,ihan kuin 3 olisi vastustanut eritavalla kun pytyn sammutti tai sitten vaan kuvittelin.
Vitsit alkaa olee vähissä,ei viittisi alkaa kokeilemaan arpapelilla osien vaihtoa.
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Ei ne vastusarvot eikä impulssisuhteiden alueella pysymiset kerro onko se viallinen...
Tuossa äipän 220cdi tä tuli ropattua syksyllä kun jopa äippä valitteli että on hengetön alavääntö... auto toimi muuten hienosti... käynistyi ongelmitta veti punarajalle asti hienosti ei vikakoodeja ja kaikki muka balassissa... mutta pintakaasulla ja alakierroksila hengetön.
Sitten kun komponentteja testasi staarin testissä niin määränsäädin testin käppyrät heittivät kauheata piikkiä...
https://www.dropbox.com/s/npwx5dld5rrwz ... 8.jpg?dl=0
Uudella säätimellä tuli sitten nättiä käppyrää ja autokin alkoi liikkua ihan eri tavalla...
https://www.dropbox.com/s/tefdswj87o8fe ... 6.jpg?dl=0
Ei ihan sama ongelma kuin sinulla mutta vaati kunnon testeja että selvisi...
Tuossa äipän 220cdi tä tuli ropattua syksyllä kun jopa äippä valitteli että on hengetön alavääntö... auto toimi muuten hienosti... käynistyi ongelmitta veti punarajalle asti hienosti ei vikakoodeja ja kaikki muka balassissa... mutta pintakaasulla ja alakierroksila hengetön.
Sitten kun komponentteja testasi staarin testissä niin määränsäädin testin käppyrät heittivät kauheata piikkiä...
https://www.dropbox.com/s/npwx5dld5rrwz ... 8.jpg?dl=0
Uudella säätimellä tuli sitten nättiä käppyrää ja autokin alkoi liikkua ihan eri tavalla...
https://www.dropbox.com/s/tefdswj87o8fe ... 6.jpg?dl=0
Ei ihan sama ongelma kuin sinulla mutta vaati kunnon testeja että selvisi...
Re: CDI edullisin suttimien huolto/korjaus ?
Pitäisi olla ecun väliin lisäboxi että päsee lukemaan käyrät tolla boschin testerillä,pitää mennä starin luo jos käyttäjä vaan osaa tulkita tulokset.