W111 käyntiongelmia
Re: W111 käyntiongelmia
Poisto letkut saranojen paikoisra ulos takakontin kulmista nii ei tuu vettä konttiin . Perä vuotaa varmaan kumista tai kardaanin stewasta helpot vaihtaa,
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: W111 käyntiongelmia
Sain oikean takaluukun tiivisteen auton mukana joten se oli helppo vaihtaa.
Tänään otin irti tuon ketjunkiristimen. Oli kasattu tiivisteellä ja O-renkaalla vaikka tiivistettä ei tulisi käyttää jos on O-rengastiiviste. Öljypohjan tiiviste taitaa vuotaa myös vähän. Onneksi kone ei vuoda peräpäästä.
Tilasin tarvittavat osat tänään Niemölleriltä.
Ostin perään paljetiivisteen halkaistua mallia. Mistähän löytäisi vielä ne erikoispihdit millä ne klemmarit saisi taivutettua paikalleen?
Tänään otin irti tuon ketjunkiristimen. Oli kasattu tiivisteellä ja O-renkaalla vaikka tiivistettä ei tulisi käyttää jos on O-rengastiiviste. Öljypohjan tiiviste taitaa vuotaa myös vähän. Onneksi kone ei vuoda peräpäästä.
Tilasin tarvittavat osat tänään Niemölleriltä.
Ostin perään paljetiivisteen halkaistua mallia. Mistähän löytäisi vielä ne erikoispihdit millä ne klemmarit saisi taivutettua paikalleen?
W111
Re: W111 käyntiongelmia
No sitten se olikin melko helppoa vaihtaa...
Ja öljyvuodotkin näemmä hoituvat yksi kerrallaan taklaten
Ei ole ko. pihdeistä tietoa mutta voin katsella jos ei muilla ole parempaa tietoa.
Ja öljyvuodotkin näemmä hoituvat yksi kerrallaan taklaten
Ei ole ko. pihdeistä tietoa mutta voin katsella jos ei muilla ole parempaa tietoa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 käyntiongelmia
Saa sen kumim ilman pihtejäkin vaihdettua esim kärki pihdellä painaa väkäsiä kasaan.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: W111 käyntiongelmia
Ainakin MB klubilla on seinällä muistaakseni ne pihdit mut niistä puuttu jotain osia
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: W111 käyntiongelmia
Saitko Niemölleriltä osat mitä piti ja onko perä alkanut pitämään öljyt sisällä..?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 käyntiongelmia
Osat on tulleet. Olin 4-viikkoa reissussa joten ei ole ehtinyt ruuvaamaan.
Nokkaketjunkiristimen laitoin. Siellä oli kaikki tiivisteet väärin. Nyt tuo öljyvuoto näyttäisi olevan tukittu.
Vähän ihmettelin tuota kumipaljetta ja uskoisin, että nokkapihdeillä saa nuo väkäset väännettyä. Täytyy tällä viikolla yrittää vaihtaa tuo palje.
Nyt kun venttiilikoppa oli jo valmiiksi auki niin ajattelin säätää venttiilit. No siihen sitten tarvitaankin erikoistyökalu.
Olisiko tietoa mistä voisi ostaa? USA:sta löytyy, mutta euroopasta en löytänyt. Työkalun osanumero on 111 589 00 01 00.
Välykset ovat liian pienet joten säätö pitäisi tehdä.
Nokkaketjunkiristimen laitoin. Siellä oli kaikki tiivisteet väärin. Nyt tuo öljyvuoto näyttäisi olevan tukittu.
Vähän ihmettelin tuota kumipaljetta ja uskoisin, että nokkapihdeillä saa nuo väkäset väännettyä. Täytyy tällä viikolla yrittää vaihtaa tuo palje.
Nyt kun venttiilikoppa oli jo valmiiksi auki niin ajattelin säätää venttiilit. No siihen sitten tarvitaankin erikoistyökalu.
Olisiko tietoa mistä voisi ostaa? USA:sta löytyy, mutta euroopasta en löytänyt. Työkalun osanumero on 111 589 00 01 00.
Välykset ovat liian pienet joten säätö pitäisi tehdä.
W111
Re: W111 käyntiongelmia
Sen työ kalun voi tehdä hyvästä 14 mm kiintolenkistä kun kuummentaa puna hehkuun ja kääntää 90 astetta heti kiinto avain pään loputtua helpppo säätää paksulla meisselillä kääntäen lenkki päästä avaita Mulla on myös aito mut on sen verran väljä että en saa sillä säädettyä.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: W111 käyntiongelmia
Moi,Flana64 kirjoitti: ↑Su 07.02.2021 13:03 Nyt kun venttiilikoppa oli jo valmiiksi auki niin ajattelin säätää venttiilit. No siihen sitten tarvitaankin erikoistyökalu.
Olisiko tietoa mistä voisi ostaa? USA:sta löytyy, mutta euroopasta en löytänyt. Työkalun osanumero on 111 589 00 01 00.
Välykset ovat liian pienet joten säätö pitäisi tehdä.
Yksi keino on irroittaa keinuvipu/painin ja asettaa säätöruuviin ihan tavallinen silmukka-avain. Tämän jälkeen vipu takaisin paikoilleen ja säätö. Säädön jälkeen taas vipu irti avaimen poistoa varten. Kuulostaa isommalta hommalta kuin onkaan. Silmukka-avain ei lipsahda.
Matti
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: W111 käyntiongelmia
Hyvähän ne venttiilit on säätää... tarkasta samalla venttiilikumien kunto(?)
Omasta säädettiin ekan kerran 2-3 vuotta takaperin ja sitten vielä tasan vuosi sitten venttiilinkumien vaihdon yhteydessä (kts. mun ketjusta tarkemmin). Kaverilta oli tuo työkalu hommassa käytössä, en muista oliko se aito OEM vaiko ei. Näppärästi sillä sujui.
Et kysynyt, joten varmaan oikeat välykset olikin tiedossa(?): 0.08mm imupuoli ja 0.15mm pakopuoli.
Omasta säädettiin ekan kerran 2-3 vuotta takaperin ja sitten vielä tasan vuosi sitten venttiilinkumien vaihdon yhteydessä (kts. mun ketjusta tarkemmin). Kaverilta oli tuo työkalu hommassa käytössä, en muista oliko se aito OEM vaiko ei. Näppärästi sillä sujui.
Et kysynyt, joten varmaan oikeat välykset olikin tiedossa(?): 0.08mm imupuoli ja 0.15mm pakopuoli.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 käyntiongelmia
Kiitoksia taas vinkeistä. Ajattelin myös tuota kiintoavaimen lämmittämistä ja vääntämistä 90-asteen kulmaan. Täytyy vaan hakea hyvälaatuinen.
Tuo lenkkiavaimen laittaminen on muuten hyvä ajatus, mutta pakopuolen venttiilit missä säätö on kaasareiden puolella on kyllä lenkkiavaimella aika ahdas paikka.
Tuo lenkkiavaimen laittaminen on muuten hyvä ajatus, mutta pakopuolen venttiilit missä säätö on kaasareiden puolella on kyllä lenkkiavaimella aika ahdas paikka.
W111
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: W111 käyntiongelmia
Moi,Flana64 kirjoitti: ↑Ma 08.02.2021 19:47 Kiitoksia taas vinkeistä. Ajattelin myös tuota kiintoavaimen lämmittämistä ja vääntämistä 90-asteen kulmaan. Täytyy vaan hakea hyvälaatuinen.
Tuo lenkkiavaimen laittaminen on muuten hyvä ajatus, mutta pakopuolen venttiilit missä säätö on kaasareiden puolella on kyllä lenkkiavaimella aika ahdas paikka.
Nuo säätöruuvit saattavat olla niin tiukassa, että hyvälaatuinenkin kiintoavain alkaa "haukottelemaan". Jos alkuperäistyökalu ei ole vaihtoehto, vääntelisin erikosavaimen lenkkiavaimesta. Montaa astettahan ruuvia ei tarvitse kääntää säädettäessä. Voisin kuvitella, että kaasarit ovat vähemmän tiellä kuin ruiskusuuttimet putkineen mutta kokemusta kaasaripelistä minulla ei ole.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: W111 käyntiongelmia
Pahus kun tahtoo nämä yksityiskohdat (jo vuoden takaa) päästä unohtumaan, mutta olisikohan ollut että saatiin omasta säädettyä ihan tuolla "normaalilla" mersun venttiilinsäätötyökalulla (joita siis käytössä 2 kpl esim. W110-dieselkoneen vent. säädössä). Sehän on periaatteessa vain 14-mm kiintoavain jossa 2 noin 90-asteen taitosta. Joutaa lainaan, sijainti: Lempäälä.
Kyllä tuolla Saksan eBayn "kleinanzeigen" -puolella näytti olevan myös jos jonkilaista venttiilinavainta tarjolla:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-hazet-329/k0
Olen ollut tyytyväinen tuohon "paikallis-Toriin", siellä esiintyy vähemmän ns. riistohinnoittelua mitä eBay.de on nykyään täynnä näissä vanhojen mersujen osissa.
Kyllä tuolla Saksan eBayn "kleinanzeigen" -puolella näytti olevan myös jos jonkilaista venttiilinavainta tarjolla:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-hazet-329/k0
Olen ollut tyytyväinen tuohon "paikallis-Toriin", siellä esiintyy vähemmän ns. riistohinnoittelua mitä eBay.de on nykyään täynnä näissä vanhojen mersujen osissa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 käyntiongelmia
Kiitoksia!
Koitan vääntää tuon avaimen. Katsotaan onnnistuuko sillä. Jos ei niin voin tulla Lempäälästä lainaamaan tuota avainta ja koittaa jos se sattuisi sopimaan.
Käytetyt ebaysta vähän arveluttavat. Säätöruuvit kun ovat tiukassa niin työkalu ei saa olla kulunut.
Koitan vääntää tuon avaimen. Katsotaan onnnistuuko sillä. Jos ei niin voin tulla Lempäälästä lainaamaan tuota avainta ja koittaa jos se sattuisi sopimaan.
Käytetyt ebaysta vähän arveluttavat. Säätöruuvit kun ovat tiukassa niin työkalu ei saa olla kulunut.
W111
Re: W111 käyntiongelmia
Väänsin avaimen. Ei tullut kovin hyvä, mutta säätö onnistuu kunhan saa ensin tuon säätömutterin hieman pyörähtämään.
Ongelmana se, että säätövara loppu! Täytyy hommata ohuemmat palat keinuvivun ja venttiilin väliin. Vakio on 4,5 mm, mutta saatavilla pitäisi olla 3,5 mm ja 2,5 mm paloja. Osa säätömuttereista nulvattu jo kulmista huonoksi tarvii varmaan vaihtaa nekin.
Ongelmana se, että säätövara loppu! Täytyy hommata ohuemmat palat keinuvivun ja venttiilin väliin. Vakio on 4,5 mm, mutta saatavilla pitäisi olla 3,5 mm ja 2,5 mm paloja. Osa säätömuttereista nulvattu jo kulmista huonoksi tarvii varmaan vaihtaa nekin.
W111
Re: W111 käyntiongelmia
No niin DHL toi paketin tänään Niemölleriltä. 3,5 mm palat venttiilin ja keinuvivun väliin. Ei ollut halpaa 30 € kpl.
Jos vaikka huomenna saisi venttiilit säätöihin. Ne säätömutterit oli lähes kaikki väännetty ihan pohjaan. Kun keinuvipu oli pois niin hylsyavaimella pääsi hyvin vääntämään. Nyt kaikkia vähän löysätty toivottavasti säätö onnistuu nyt helpommin.
Samalla tuli perään stefa kun sekin näyttää vuotavan. Saas nähdä joko näillä saisi auton kesäksi liikkeelle.
Jos vaikka huomenna saisi venttiilit säätöihin. Ne säätömutterit oli lähes kaikki väännetty ihan pohjaan. Kun keinuvipu oli pois niin hylsyavaimella pääsi hyvin vääntämään. Nyt kaikkia vähän löysätty toivottavasti säätö onnistuu nyt helpommin.
Samalla tuli perään stefa kun sekin näyttää vuotavan. Saas nähdä joko näillä saisi auton kesäksi liikkeelle.
W111
Re: W111 käyntiongelmia
No olipas arvokkaita nappuloita... Jos meinaan kaikkiaan 12 kpl tilasit ...?
Ei niistä normivahvuisista olisi varmaan kukaan hienomekaanikko pystynyt ohentaan sitä 1mm aiheuttamatta muita ropleemia..?
Oliko tuon moottorin ajomääristä arviota? Kuulostaa että siinä olisi jo jonnin verran tuota kulumaa, jos säätövarakin lopussa.
Toki ei ne nyt kovin laajaa säätövaraa annakaan.
Ei niistä normivahvuisista olisi varmaan kukaan hienomekaanikko pystynyt ohentaan sitä 1mm aiheuttamatta muita ropleemia..?
Oliko tuon moottorin ajomääristä arviota? Kuulostaa että siinä olisi jo jonnin verran tuota kulumaa, jos säätövarakin lopussa.
Toki ei ne nyt kovin laajaa säätövaraa annakaan.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 käyntiongelmia
Saksalainen malmi on kallista. No nyt on venttiilit säädetty
Tuli vaihdettua nuo kaikki nappulat ohuempiin. Alkuperäiset olivat kuluneita. Toiset enemmän toiset vähemmän.
Millin ohuemmat eivät itse asiassa tehneet paljoa lisää välystä kun vanhat olivat kuluneet. Onneksi kuitenkin riittävästi.
Kun keinuvivut olivat pois niin avasin noita säätömuttereita 1/3 kierroksen. Lähes kaikki olivat jotenkin jumissa ja tuo avaaminen teki säädöstä kohtuu helpon.
Nyt vielä tarvitsee vaihtaa lämpömittari ja perään kardaanin stefa. Perästä sen kumipalkeen jo korjasin, mutta näköjään vuotaa stefakin.
Laitan tähän muutaman kuvan.
Tuli vaihdettua nuo kaikki nappulat ohuempiin. Alkuperäiset olivat kuluneita. Toiset enemmän toiset vähemmän.
Millin ohuemmat eivät itse asiassa tehneet paljoa lisää välystä kun vanhat olivat kuluneet. Onneksi kuitenkin riittävästi.
Kun keinuvivut olivat pois niin avasin noita säätömuttereita 1/3 kierroksen. Lähes kaikki olivat jotenkin jumissa ja tuo avaaminen teki säädöstä kohtuu helpon.
Nyt vielä tarvitsee vaihtaa lämpömittari ja perään kardaanin stefa. Perästä sen kumipalkeen jo korjasin, mutta näköjään vuotaa stefakin.
Laitan tähän muutaman kuvan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W111
Re: W111 käyntiongelmia
Mä vaihdoin kardaanin stevan perään viime viikolla loppu vuotaminem mikä johtu siitä että mutteri oli löysällä jonkun 90 luvun mekaanikon jäljiltä. Kohta sen jälkeen tuhannen ajannu vajaassa viikossa ja ei vuoda vieläkään näköjään onnistu remppa.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: W111 käyntiongelmia
Tein itse rälläkällä hyvästä laatu hylsystä.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: W111 käyntiongelmia
Ajokausi tuli avattua Pääsiäisenä. Vielä en tohtinut lähteä kotikylää edemmäs, mutta useampana päivä tässä nyt on tullut ajeltua ja vielä ei ole uusia vikoja ilmennyt. Vuodotkin näköjään tuli tilkittyä talven aikana.
Autossa on vääränkokoiset renkaat sivuprofiili on 75 ja pitäisi olla 90. Tästä tietysti seuraa se, että etenkin ykkösvaihde on todella lyhyt ja nopeusmittari näyttää väärin. En ihan heti Suomesta löytänyt noit 90 profiililla olevia renkaita. Englannista löytyisi. Onko kenelläkään vinkkiä mistä noita renkaita hakisi? Nyt kun tuli tuo Brexit niin tuonti- ja vienti Englantiin on vieläkin vähän hakusessa. Hyvä jos EU:n sisältä löytyisi.
Autossa on vääränkokoiset renkaat sivuprofiili on 75 ja pitäisi olla 90. Tästä tietysti seuraa se, että etenkin ykkösvaihde on todella lyhyt ja nopeusmittari näyttää väärin. En ihan heti Suomesta löytänyt noit 90 profiililla olevia renkaita. Englannista löytyisi. Onko kenelläkään vinkkiä mistä noita renkaita hakisi? Nyt kun tuli tuo Brexit niin tuonti- ja vienti Englantiin on vieläkin vähän hakusessa. Hyvä jos EU:n sisältä löytyisi.
W111
Re: W111 käyntiongelmia
Oisko tuo 90 sarjalainen siis ristikudosrengas? En muista kuulleeni tuollaisista, ennen yleinen 80-sarjalainen oli kuulemma joskus jopa 82-sarjalainen eli renkaan kyljen korkeus on 82 prosenntia nimellisleveydestä.
Mitäs jos laitat vähän rouheemmat kumit, esim 185 R 13? Siinähän on jo korkeutta ja leveys antaa vähän tukevuutta. Muistaakseni Pave Maijasen W111een tilasin tuollaiset Saksasta.
https://www.ebay.de/itm/203133861961?ha ... Swud1XAmfY
Mitäs jos laitat vähän rouheemmat kumit, esim 185 R 13? Siinähän on jo korkeutta ja leveys antaa vähän tukevuutta. Muistaakseni Pave Maijasen W111een tilasin tuollaiset Saksasta.
https://www.ebay.de/itm/203133861961?ha ... Swud1XAmfY
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W111 käyntiongelmia
Tuo välitysten tiheys (+ 4-vaihteinen aski) etenkin hieman matalaprofiilisilla renkailla on tuttu ongelma tämän korin kanssa.
Ja vaikka 5-lovinenkin on olemassa ei se harvinaisuutensa vuoksi ole oikein vaihtoehto, eikä perävälityksiäkään ole kuin käytännössä yksi (alkupään SEb 4.10:1 ja muuten 4.08:1).
Eli rengastusta pitäisi saada kehältään mahdollisimman isoksi. Orggis on kaiketi tuollainen: 7.25" x R13
Tuon 7.25 tuumaa kun kääntää mm sai muistaakseni 184 -> tästä "oikea" leveys 185 mm.
Mutta se profiili on se hankaluus, eli mistä löytää tarpeaksi korkealla profiillla ja näin pienessä vannekoossa?
Olen samaa mieltä @Karran kanssa että se "oikea" profiili olisi 80. Samaan päätyy mm. tämä threadi:
185/80/13 is the modern size for your 5 x 13 wheel
https://fintail.org/forum/index.php?topic=69.0
Saatavuus on siten se isoin kysymys - ja mihin hintaan... Vielä jos haluaa koristaa renkaat leveällä valkosivulla 50-luvun lopun tyyliin tai kapealla valkosivulla 60-luvun lopun tyyliin niin kuvetta saa jo kaivaa...
Tässä yhdet ehkä hienoimmat renkaat mitä saa jopa ihan Suomesta:
http://retrorenkaat.fi/tuotteet/?SingleProduct=3808 (hinta on kpl ei per sarja...)
JK: Itsellä alla korealaiset 185/70 R13 sarjan renkaat, eli hyvät kyllä ajaa mutta kovilla kierroksilla mennään(!)
Tuli tuollekin kiekalle hintaa likemmäs 400 eur mikä on näistä kottikärrynpyöristä jo aikas paljon...
Ja vaikka 5-lovinenkin on olemassa ei se harvinaisuutensa vuoksi ole oikein vaihtoehto, eikä perävälityksiäkään ole kuin käytännössä yksi (alkupään SEb 4.10:1 ja muuten 4.08:1).
Eli rengastusta pitäisi saada kehältään mahdollisimman isoksi. Orggis on kaiketi tuollainen: 7.25" x R13
Tuon 7.25 tuumaa kun kääntää mm sai muistaakseni 184 -> tästä "oikea" leveys 185 mm.
Mutta se profiili on se hankaluus, eli mistä löytää tarpeaksi korkealla profiillla ja näin pienessä vannekoossa?
Olen samaa mieltä @Karran kanssa että se "oikea" profiili olisi 80. Samaan päätyy mm. tämä threadi:
185/80/13 is the modern size for your 5 x 13 wheel
https://fintail.org/forum/index.php?topic=69.0
Saatavuus on siten se isoin kysymys - ja mihin hintaan... Vielä jos haluaa koristaa renkaat leveällä valkosivulla 50-luvun lopun tyyliin tai kapealla valkosivulla 60-luvun lopun tyyliin niin kuvetta saa jo kaivaa...
Tässä yhdet ehkä hienoimmat renkaat mitä saa jopa ihan Suomesta:
http://retrorenkaat.fi/tuotteet/?SingleProduct=3808 (hinta on kpl ei per sarja...)
JK: Itsellä alla korealaiset 185/70 R13 sarjan renkaat, eli hyvät kyllä ajaa mutta kovilla kierroksilla mennään(!)
Tuli tuollekin kiekalle hintaa likemmäs 400 eur mikä on näistä kottikärrynpyöristä jo aikas paljon...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W111 käyntiongelmia
Standard tire size for 1964 Mercedes-Benz 220 Sb automatic:
(in case of different tires in front and rear the dimensional data are valid for driving or rear wheels)
Standard tire size:
7.25 S 13
Tire width (mm):
184
Tire sidewall factor:
90
Rim size (in):
13
Total wheel diameter (mm / in):
661 / 26
Tire air pressure (cold):
Front:
160 kPa / 23 psi / 1.6 atm / 1.6 bar
Rear:
180 kPa / 26 psi / 1.8 atm / 1.8 bar
(in case of different tires in front and rear the dimensional data are valid for driving or rear wheels)
Standard tire size:
7.25 S 13
Tire width (mm):
184
Tire sidewall factor:
90
Rim size (in):
13
Total wheel diameter (mm / in):
661 / 26
Tire air pressure (cold):
Front:
160 kPa / 23 psi / 1.6 atm / 1.6 bar
Rear:
180 kPa / 26 psi / 1.8 atm / 1.8 bar
W111
Re: W111 käyntiongelmia
Nykyrenkaista vaikka 185 R 14 vaikkapa W123 vanteilla ja kapseleilla. Kehä noin 652 mm. Lanssin 15" vanteita liikkuu joskus mutta kapseleita ei juurikaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: W111 käyntiongelmia
Moi,
Ostin Pagodaan Misukat tuolta. Huomattavasti halvempi kuin esim. rengasonline ja olivat tuoretta tavaraa (kaksi kuukautta vanhat).
https://www.oldtimer-reifen.com/
Ostin Pagodaan Misukat tuolta. Huomattavasti halvempi kuin esim. rengasonline ja olivat tuoretta tavaraa (kaksi kuukautta vanhat).
https://www.oldtimer-reifen.com/
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: W111 käyntiongelmia
Kiitos linkistä...
Vaan maksaa ne tuollakin "oikeat" Misukan valkosivut 345 eur... kpl :-/
https://www.oldtimerreifen24.de/Autorei ... swand.html
Vaan maksaa ne tuollakin "oikeat" Misukan valkosivut 345 eur... kpl :-/
https://www.oldtimerreifen24.de/Autorei ... swand.html
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...