Onko tietoa olisiko mahdollista saada tuota ASR-nappulan toimintaa esim.testerissä ohjelmoitua siten,että nappulasta kytkettäessä luistonesto pois,niin se tosiaan kytkeytyisi kokonaan pois?
Auto on vanhempi 639 4x4 malli vm.2007. Eli toiveissa olisi saada toiminta siten että se tosiaan kytkisi kaikki avustimet pois,kun namiskaa painaa. Todella ärsyttävää tuo moottoritehojen "kyykkääminen" siloin kun voimaa tarvisi lisätä. Tuosta nappulastahan se ei kytkeydy,vaikka miten pitäisi namiskaa pidempään pohjassa (kuten joissain muissa merkeissä).
Eli onko tuo edes mahdollista? Mekkiliikkeessä tai jollain harrrastajalla,jolla on kunnon ohjelmat ja taitoa koodailla Vitoja?
Ei nyt ole tarjota varsinaista ratkaisua ongelmaan. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että olipa aikoinaan järkytys siirtyä t5 transportter 4motion:sta sprintteriin! Kylläpä on hätänen ajonvakautus, en tykänny yhtään. Työajokkeina on toiminut w906 takapotkuna ja nappinelivetona, täällä vähälumisessa Kainuussa. Mikä sen asr/off nappulan idea edes on? Sitten kun pitoja löytyy, niin ei, menee itsekseen jäpi-esto päälle ja meno loppuu siihen. Ja perä jos heittää hitusen sivulle niin johan nappaa jarrut kiinni. Joo, nelikossa on alennusvaihde ja lähtee joutavat pois ja menee vaikka minne, mutta ei vaan jaksa sen kanssa jatkuvasti pelata normaalii talvikeleissä (siis ihan ihmisten käyttämillä ajoradoilla).
Sprintterit kyllä sai roll testiin, vaan alkoivat ärsyttävästi piippaamaan ja ei viitsinyt muidenkin käytössä olevasta työ-ajokista hiljentämään mittaristoa.
Itsekään en pidä yhtään noiden vitojen toiminnasta liukkaalla. Turhan herkkä jarruttamaan ja korjaamaan verrattuna c malliin vaikka olisi nappulasta painettu pois.
Ei tarvitse kun kuunnella säätietoja vitolla ajaessa ja jos siinä luvataan lunta viikon päähän niin johan se alkaa jarruttamaan varmuudenvuoksi.
Onhan tietty varmaan sinänsä hyvä että reagoi herkästi normaalitilanteessa, mutta pitäisi saada antaa enemmän ruopia ja mennä vähän kylki edellä kun napista painaa. Muutama kerta tänäkin talvena tahtonut olla noiden kanssa ongelmissa kun joutuu ylämäkeen kiihdyttämään jossa on sohjoa ja mutka niin jarrutuksen takia aina mietitään mennäänkö kerralla ylös vai haetaanko uudestaan vauhtia.
Hektori kirjoitti: ↑To 04.02.2021 15:19
Onko tietoa olisiko mahdollista saada tuota ASR-nappulan toimintaa esim.testerissä ohjelmoitua siten,että nappulasta kytkettäessä luistonesto pois,niin se tosiaan kytkeytyisi kokonaan pois?
Auto on vanhempi 639 4x4 malli vm.2007. Eli toiveissa olisi saada toiminta siten että se tosiaan kytkisi kaikki avustimet pois,kun namiskaa painaa. Todella ärsyttävää tuo moottoritehojen "kyykkääminen" siloin kun voimaa tarvisi lisätä. Tuosta nappulastahan se ei kytkeydy,vaikka miten pitäisi namiskaa pidempään pohjassa (kuten joissain muissa merkeissä).
Eli onko tuo edes mahdollista? Mekkiliikkeessä tai jollain harrrastajalla,jolla on kunnon ohjelmat ja taitoa koodailla Vitoja?
Kaikki pois systeemi on helppo, se on ainakin tuolla mesi fi
ollut selostettuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)