722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tämän säädön kun saisi tehtyä, niin reipastuisi auto kummasti ns. viivalta lähdettäessä.
https://www.eurochargedatx.info" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.eurochargedatx.info" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
MetalT kirjoitti:Itselläni on ollut 2,5 kk ajan vm. 2017 S205, jolla ajettu nyt ainoastaan 20tkm. Edellinen omistaja oli ajellut autolla n. 6 tkm/vuosi. 2-3 vaihto nykäisee täälläkin. Nykäisyn tuntuma riippuu monestakin asiasta eli kaasusta, lämpötilasta jne ja välillä sitä ei edes huomaa, kun kaikki tähdet ovat kohdillaan. Alkuun en osannut/ymmärränyt pitää nykäisyä epänormaalina kunnes eksyin lukemaan tätä palstaa. Nykäisy on kaikkein selvin reippaassa kiihdytyksessä ja varsinkin, jos kone/laatikko ei ole vielä lämmennyt. Jokunen päivä takaperin kiihdytin motarille Sport+ päällä talla tiskissä ja 2-3 vaihto oli suhteellisen brutaali. Täytynee varata aika pajalle ja pyytää vilkaisemaan. Täytynee myös ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen, mikäli kyseessä on korjausta vaativa vika. Nykäisy on siis tuntunut koko ajan. Öljyjä ei luonnollisesti ole vaihdettu, koska autolla on ajettu niin vähän, eikä ikääkään ole kuin runsaat 3 vuotta. Mahtaisikohan tästä selviä opettamalla laatikko uudestaan vai onko syytä odottaa isompaa ruljanssia? Joka tapauksessa näin vähän ajetun auton laatikossa ei saisi olla minkäänlaista iällä tai ajokilometreistä perusteltavissa olevaa vikaa oli takuuta jäljellä tai ei.
Kannattaa kokeilla opettamista. Jos ei tokene niin öljyt vaihtoon niin näkee onko siellä metallihilua jo liikkeellä.
Nämä 7g-tronic-laatikot on vähän oikullisia, jotku enemmän jotku vähemmän. Kylmänä vaihteiden vaihdot saa minusta vähän tuntua, mutta lämpimänä pitäisi olla töksähtämättä.
Itsellä on ollut kolme 7g-tronic-laatikkoa. Ensimmäinen oli S212:ssa 220cdi kaverina, 2-3 vaihto töksi aina ja sille tehtiin vaikka ja mitä. Paska maku jäi. Öljyt vaihdettu eka kerran liian myöhään.
Toinen oli S211 3.0cdi:n kaverina. Siihen oli vaihdettu turbiini Siekkisellä ja uusittu myöhemmin vielä kyb-venttiili. Tämä laatikko toimi asiallisesti 2-3 joskus vähän oikkuili, mutta pääsääntöisesti pelasi hyvin eikä vaihtotapahtumiin kiinnittänyt huomiota.
Kolmas on Glk 250cdi 2014 kaverina. Paras nuista kolmesta. Laatikkoöljyt vaihdettu kerran 125tkm kohdalla. Ei huomautettavaa lämpimänä. Vaihtotapahtumiin ei kiinnitä huomiota ja se mielestäni on jo riittävän hyvää toimintaa laatikolta.
Sport + -moodilla se vaihtotapahtuma on voitu ohjelmoida vähän raaemmaksi jo tehtaalla, jotta tuntuu sporttisemmalta.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Eilen loota toimi ihan hyvin, kun oli lämmintä ja paljon ajoa. C-modella ei huomannut oikeastaan mitään, kun oli kerran ajanut laatikon lämpimäksi. Tänään viileällä oli joitakin heikompia vaihtoja, mutta pääpiirteissään ok, koska loota oli käytännössä lämmin koko ajan. Kun pelaisi koko ajan kuin eilen, ei olisi mitään sanomista. Se vain on perin juurin outoa, että vain tuo yksi vaihto töksähtää, eikä sitä tapahdu kaikissa samalla laatikolla varustetuissa autoissa.
S+:lla toki varmasti terävämmät vaihdot, mutta esimerkkinä käyttämäni vaihto oli sellainen potku, ettei pitäisi ihan niin ”terävä” olla, eikä edes lähelle, vaikka kovasti polkeekin. Oli kunnon hevosen potku selkään. Kyydissä olleet skiditkin säikähtivät sitä. Tokihan normaalisti ei tule sellaisia kiihdytyksiä tehtyä, mutta pistihän se miettimään, onko jokin vialla. Muissa vaihdoissa ei mitään ongelmaa, millään moodilla, missään lämpötilassa tai millään kiihdytyksellä.
Myyjäliike selvittää asiaa ja vastailevat alkuviikosta. Paikalliselta Mersu-korjaamolta sanottiin, että katsotaan koodit ja tsekataan, onko softapäivityksiä tekemättä. Jostain luin, että 2019 olisi joku ollut. Veholla tuo on huollettu edellisen omistajan toimesta säntillisesti. En sitten tiedä, ajetaanko kaikki päivitykset automaattisesti vai ainoastaan, jos omistaja ilmoittaa, että häikkää on.
S+:lla toki varmasti terävämmät vaihdot, mutta esimerkkinä käyttämäni vaihto oli sellainen potku, ettei pitäisi ihan niin ”terävä” olla, eikä edes lähelle, vaikka kovasti polkeekin. Oli kunnon hevosen potku selkään. Kyydissä olleet skiditkin säikähtivät sitä. Tokihan normaalisti ei tule sellaisia kiihdytyksiä tehtyä, mutta pistihän se miettimään, onko jokin vialla. Muissa vaihdoissa ei mitään ongelmaa, millään moodilla, missään lämpötilassa tai millään kiihdytyksellä.
Myyjäliike selvittää asiaa ja vastailevat alkuviikosta. Paikalliselta Mersu-korjaamolta sanottiin, että katsotaan koodit ja tsekataan, onko softapäivityksiä tekemättä. Jostain luin, että 2019 olisi joku ollut. Veholla tuo on huollettu edellisen omistajan toimesta säntillisesti. En sitten tiedä, ajetaanko kaikki päivitykset automaattisesti vai ainoastaan, jos omistaja ilmoittaa, että häikkää on.
C200 (S205) 2017
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Onko tullut vastaan potilaita vielä joissa 722.9 olisi glykolit laatikossa? Ajattelin, että laitanko (11/2005 320cdi jossa 722.9) erillisen öljynjäähdyttimen nyt samaan rytinään, kun menossa isompi cooleri keulalle.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Noniin, auto kävi pajalla ja sieltähän löytyikin Mersun tiedote ja korjaussofta, jonka pitäisi lopettaa nykäisevät vaihdot. Ajoivat softan sisään ja adaptoivat lootan. Nyt katsellaan, miten alkaa jekkasta ja kunhan saa laatikon taas kylmäksi. Puoli lämpimänä tuntui ainakin äkkipäätä selvästi paremmalle.
C200 (S205) 2017
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
MetalT kirjoitti:Noniin, auto kävi pajalla ja sieltähän löytyikin Mersun tiedote ja korjaussofta, jonka pitäisi lopettaa nykäisevät vaihdot. Ajoivat softan sisään ja adaptoivat lootan. Nyt katsellaan, miten alkaa jekkasta ja kunhan saa laatikon taas kylmäksi. Puoli lämpimänä tuntui ainakin äkkipäätä selvästi paremmalle.
Tämä tiedote ja korjaussofta koskenee vain uudempia autoja? Ei varmaankaan vm 2007 7g kuulu kampanjan piikkiin. Tuo sama 2-3 vaihto töksähtelee täälläkin.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ei ole tiedossa, mitä vuosimalleja koskee. Ylipäänsä koko päivityksestä ei puhuta oikein missään. Yhden ulkomaisen palstan löysin taannoin, jossa asiasta mainittiin. Voisin kysäistä huollosta asiaa, jos muistan soitella sinne. Auton myynyt liike kattoi kustannukset, joten en saanut itse kuittia asiasta. Pitää käydä pyytämässä lipare itsellekin talteen.
C200 (S205) 2017
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tuo nykyinen "kakkosauto" kävi B huollossa, jossa vaihdettiin myös vaihteistoöljyt. Eli auto on W212 200cdi vm.2012 ja tuossa on käsittääkseni 7g-tronic plus -laatikko, koska on start/stop systeemi? Kilometrejä on takana jo 370tkm ja vaihteistoöljyt on aiemmin vaihdettu 120tkm ja 275 tkm kohdilla. Nyt olivat huollossa vaihteistoöljyjä vaihtaessaan huomanneet, että laatikon öljypohjassa oli aavistus hilppua/metallihilettä. Olivat ottaneet kuvan tuosta kännykällä, mutta en itse ainakaan tuosta paljoa sitä nähnyt. Onko jo lopun merkit? Vaihteisto toimii kuitenkin ok, lämpöisenä oikeinkin hyvin, ainoastaan kylmänä tekee varsinkin sen 2-3 vaihdon vähän "loikkaamalla". Ehdottivat tähän vaihteiston adaptaatiota, jos vaivaa, eli nyt sitä ei öljyjen vaihdon yhteydessä tehty.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Jos ihna pientä hitua niin eipä siitä murhetta kantta ottaa,ixu kirjoitti:Tuo nykyinen "kakkosauto" kävi B huollossa, jossa vaihdettiin myös vaihteistoöljyt. Eli auto on W212 200cdi vm.2012 ja tuossa on käsittääkseni 7g-tronic plus -laatikko, koska on start/stop systeemi? Kilometrejä on takana jo 370tkm ja vaihteistoöljyt on aiemmin vaihdettu 120tkm ja 275 tkm kohdilla. Nyt olivat huollossa vaihteistoöljyjä vaihtaessaan huomanneet, että laatikon öljypohjassa oli aavistus hilppua/metallihilettä. Olivat ottaneet kuvan tuosta kännykällä, mutta en itse ainakaan tuosta paljoa sitä nähnyt. Onko jo lopun merkit? Vaihteisto toimii kuitenkin ok, lämpöisenä oikeinkin hyvin, ainoastaan kylmänä tekee varsinkin sen 2-3 vaihdon vähän "loikkaamalla". Ehdottivat tähän vaihteiston adaptaatiota, jos vaivaa, eli nyt sitä ei öljyjen vaihdon yhteydessä tehty.
olikos minkä väristä?
adatiota(eikä sen nollusta) ei kuulu tehdä öljyn vaihossa
. .
Mökkillä
'
'
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Helou kaikille!
Olen tässä omistanut puolivuotta W212 E350 4Maticin ja pohdiskelin nyt vaihteiston sielunelämää.. Vin numerolla katsottuna autossa 427 = AMG SPEEDSHIFT MCT 7-Speed Sport Transmission. Eli erona tavan 7G tronicciin, ettei momentinmuunninta? Joka paikasta vilkaistuna vaihteistoa on siis esimerkiksi E63 mallissa, näyttääkö tuo väärin vai onko ollut saatavilla myös "vakiomalleihin". Onko kellään hajua?
Ps. Itse itselleni vastaten Vin Decodereissa eroa, eiköhän tuo tavan 7G Troniccia meinaa
Auton vin: WDD2120931A370826
Olen tässä omistanut puolivuotta W212 E350 4Maticin ja pohdiskelin nyt vaihteiston sielunelämää.. Vin numerolla katsottuna autossa 427 = AMG SPEEDSHIFT MCT 7-Speed Sport Transmission. Eli erona tavan 7G tronicciin, ettei momentinmuunninta? Joka paikasta vilkaistuna vaihteistoa on siis esimerkiksi E63 mallissa, näyttääkö tuo väärin vai onko ollut saatavilla myös "vakiomalleihin". Onko kellään hajua?
Ps. Itse itselleni vastaten Vin Decodereissa eroa, eiköhän tuo tavan 7G Troniccia meinaa

Auton vin: WDD2120931A370826
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Edellisessä W212 220cdissä AMG sportpaketilla näkyi myös tuo vaihteisto joillain sivustoillla.
Mielestäni se oli kyllä ihan normaali laatikko, tosin keskikonsolin napissa oli myös M asento jota ei ilmeisesti kaikissa ole.
Mielestäni se oli kyllä ihan normaali laatikko, tosin keskikonsolin napissa oli myös M asento jota ei ilmeisesti kaikissa ole.
230 C 1978
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Se on ihan koodattavissa, kuten Agility ja Sport+:kin.
Viimeksi muokannut MouTine, Ma 04.01.2021 10:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Joo sitä siis meinasinkin että taitaa olla hölynpölyä tuo koodi.
230 C 1978
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Paljonkohan tuo laatikko kestää voimaa? Kyseessä -08vm W204 320CDI. Äskettäin ohjelmoitu mutta olis tarkotus jatko jalostaa vielä.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Kesken tasavauhtisen 80km/h ajon heitti ruudulle Transmission malfunction stop ja vaihde meni vapaalle. Siinä ihmetellessä rullailin tien sivuun ja tein saman minkä kaiken tietotekniikan kanssa. Sammutin ja käynnistin laitteen uudelleen. Ja kappas, matka jatkui! En huomaa mitään poikkeavaa vaihdoissa tai mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu mutta toisaalta en ole mitenkään herkistynyt näille.
Google ei oikein anna osumia tuolla vika-ilmoituksella. Koodeja en päässyt vielä luetuttamaan. Kellään mitään kokemuksia?
Google ei oikein anna osumia tuolla vika-ilmoituksella. Koodeja en päässyt vielä luetuttamaan. Kellään mitään kokemuksia?
C350e 2016
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mahdollisesti johdinlevyn nopeusanturi viallinen. Starin nokkaan niin vikakoodit kertoo mitä on tapahtunut.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitään kokemusta on,RitariS kirjoitti: ↑Ma 15.02.2021 00:25 Kesken tasavauhtisen 80km/h ajon heitti ruudulle Transmission malfunction stop ja vaihde meni vapaalle. Siinä ihmetellessä rullailin tien sivuun ja tein saman minkä kaiken tietotekniikan kanssa. Sammutin ja käynnistin laitteen uudelleen. Ja kappas, matka jatkui! En huomaa mitään poikkeavaa vaihdoissa tai mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu mutta toisaalta en ole mitenkään herkistynyt näille.
Google ei oikein anna osumia tuolla vika-ilmoituksella. Koodeja en päässyt vielä luetuttamaan. Kellään mitään kokemuksia?
väärä öljyn määrä/laatu, virheelinen nopeus tieto,
E: myöskään mistään google tms ennustimiesta ei nää mikä auto on kyseessä se vaikutta myös mahdlisiin vika paikkoihin
esim onko kappi rattitolpassa vai lattilla
mutta kuten MJPfin jo mainitsi niin *:rin piuhan päähän jonnekin niin nsaa tarkempaa suunttaa mistä vikaa hakea
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Kiitos vinkeistä. Kyseessä 100k ajettu C350e. Starilla ei päässyt luetuttamaan mutta korjaamon lukija antoi seuraavan hetkellisen koodin:
Y3/8n4 vaihteiston täysintergroitu ohjaus (VGS)
-P272A00 A80 (älykäs servomoottori direct select)
Monimerkkikorjaamo, ei osannut suoraan sanoa mistä kyse.
Y3/8n4 vaihteiston täysintergroitu ohjaus (VGS)
-P272A00 A80 (älykäs servomoottori direct select)
Monimerkkikorjaamo, ei osannut suoraan sanoa mistä kyse.
C350e 2016
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Kannattaa ne starilla lukea, noi monimerkki testerit ei vaan osaa mersun väylää lukea. Launch on toiminut yllättävän ok, millään muulla en ole saanut järjellisiä koodeja staria lukuun ottamatta.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ok, Launchilla nuo kaiveltiin esiin. Täytynee olla yhteyksissä johonkin viralliseen tahoon.
C350e 2016
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Eipä taida olla vaihteiston vika tämä vaikka -"transmission malfunction stop" ilmoitaakin? Virallinen huolto löysi seuraavat koodit:
U301700 Realtime control unit internal clock has a fault
P066600 ei tietoa mitä MB:llä tämä mutta monella muulla merkillä: PCM/ECM/TCM Internal Temperature Sensor Circuit
P1D8C92 ei tietoa
Korjaus oli koodien nollaus, ohjelmistopäivityksen tarkistus(ei ollut) ja "varmaakin jokin anturivika, kuuraa tai jotakin kun on ollut kovat pakkaset. Eikun kovaa ajoa!" Suoritettussa huollossa oli osana laatikon öljyjen vaihto mutta teki uudestaan saman kun oli -28 pakkasta ollut edellisenä yönä. Kun moottori oli lämmin ja ensimäisen kerran vaihtoi bensalta sähkölle ja taas takaisin niin tämä errori tapahtui eli:
-"transmission malfunction stop" ruudulle
-pysäytän auton
-sammutan ja käynnistän uudestaan
Ruudulle ei jää mitään hammasrattaita näkyville eikä mitään muutakaan.
U301700 Realtime control unit internal clock has a fault
P066600 ei tietoa mitä MB:llä tämä mutta monella muulla merkillä: PCM/ECM/TCM Internal Temperature Sensor Circuit
P1D8C92 ei tietoa
Korjaus oli koodien nollaus, ohjelmistopäivityksen tarkistus(ei ollut) ja "varmaakin jokin anturivika, kuuraa tai jotakin kun on ollut kovat pakkaset. Eikun kovaa ajoa!" Suoritettussa huollossa oli osana laatikon öljyjen vaihto mutta teki uudestaan saman kun oli -28 pakkasta ollut edellisenä yönä. Kun moottori oli lämmin ja ensimäisen kerran vaihtoi bensalta sähkölle ja taas takaisin niin tämä errori tapahtui eli:
-"transmission malfunction stop" ruudulle
-pysäytän auton
-sammutan ja käynnistän uudestaan
Ruudulle ei jää mitään hammasrattaita näkyville eikä mitään muutakaan.
C350e 2016
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitä meinaat P066600 vikakoodista? Vähän pirulliseltahan se kuulostaa mutta testerin vikakoodilistassa kuitenkin selkeästi merkattu "Ohjainlaitteen sisäisessä lämpötilantunnistimessa on sähkövika".RitariS kirjoitti: ↑Ma 15.03.2021 09:42 Eipä taida olla vaihteiston vika tämä vaikka -"transmission malfunction stop" ilmoitaakin? Virallinen huolto löysi seuraavat koodit:
U301700 Realtime control unit internal clock has a fault
P066600 ei tietoa mitä MB:llä tämä mutta monella muulla merkillä: PCM/ECM/TCM Internal Temperature Sensor Circuit
P1D8C92 ei tietoa
Nuo kaksi muuta ei tule vaihteistosta enkä jaksa etsiä kun ei ohjainlaitetta ollut mainittu.
Edit: tuo 666 koodi voi tulla muistakin ohjainlaitteista, koko diagnoosiprintti pitäisi näissä nähdä. U301700 löytyy mm. tehoelektroniikasta. P1D8C92: "Jäähdytysnesteen matalalämpökierron vaihtoventtiilissä on toimintahäiriö". Mittausarvot ja venttiilin toiminnan olisi sentään voinut kokeilla.
Viimeksi muokannut DBFI, Ma 15.03.2021 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Viralisessa huolaosa ei tietoa mitä mitä vika koodit meinaa eikä selitys textiä niilleeRitariS kirjoitti: ↑Ma 15.03.2021 09:42 Eipä taida olla vaihteiston vika tämä vaikka -"transmission malfunction stop" ilmoitaakin? Virallinen huolto löysi seuraavat koodit:
U301700 Realtime control unit internal clock has a fault
P066600 ei tietoa mitä MB:llä tämä mutta monella muulla merkillä: PCM/ECM/TCM Internal Temperature Sensor Circuit
P1D8C92 ei tietoa
Korjaus oli koodien nollaus, ohjelmistopäivityksen tarkistus(ei ollut) ja "varmaakin jokin anturivika, kuuraa tai jotakin kun on ollut kovat pakkaset. Eikun kovaa ajoa!" Suoritettussa huollossa oli osana laatikon öljyjen vaihto mutta teki uudestaan saman kun oli -28 pakkasta ollut edellisenä yönä. Kun moottori oli lämmin ja ensimäisen kerran vaihtoi bensalta sähkölle ja taas takaisin niin tämä errori tapahtui eli:
-"transmission malfunction stop" ruudulle
-pysäytän auton
-sammutan ja käynnistän uudestaan
Ruudulle ei jää mitään hammasrattaita näkyville eikä mitään muutakaan.
jos niin sitten menee kyllä huonosti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
No sitä minäkin! Huolto vaikuttaa kopealta. Raportissa luki vain "PTCU VOIMANSIIRTO" ja nuo kooditkin sain vain kysymällä. Ei mitään selitteitä eikä muuta.
Harvoin on näin tyhmä olo.
Luultavasti tehoelektroniikasta tuo U-koodi on.
Vähän epäilyttää, että koko hommassa on kyse jostain lämpötilahommasta. Tämä on aina tapahtunut muutaman minuutin ajon jälkeen.
Harvoin on näin tyhmä olo.
Todella pirulliseltahan tuo vaikuttaa. Olisko helvetti jäätynyt kun tuo tulee superkylmillä kelilläDBFI kirjoitti: ↑Ma 15.03.2021 11:27 Mitä meinaat P066600 vikakoodista? Vähän pirulliseltahan se kuulostaa mutta testerin vikakoodilistassa kuitenkin selkeästi merkattu "Ohjainlaitteen sisäisessä lämpötilantunnistimessa on sähkövika".
Nuo kaksi muuta ei tule vaihteistosta enkä jaksa etsiä kun ei ohjainlaitetta ollut mainittu.
Edit: tuo 666 koodi voi tulla muistakin ohjainlaitteista, koko diagnoosiprintti pitäisi näissä nähdä. U301700 löytyy mm. tehoelektroniikasta. P1D8C92: "Jäähdytysnesteen matalalämpökierron vaihtoventtiilissä on toimintahäiriö". Mittausarvot ja venttiilin toiminnan olisi sentään voinut kokeilla.

Vähän epäilyttää, että koko hommassa on kyse jostain lämpötilahommasta. Tämä on aina tapahtunut muutaman minuutin ajon jälkeen.
Viimeksi muokannut RitariS, Ma 15.03.2021 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C350e 2016
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
12/2007 R 320 CDI L 4Matic, ml. n. 275 000 km. A22 Neue Wandlergeneration/G902 Getriebecode ausf.02. Laatikkoöljyt vaihdettu viimeksi n. 65 tkm sitten, 2-3 vuotta sitten.
5/2020 laitettu Tuikun ohjelma moottoriin. Syksyllä 2020, etenkin kuluneena talvena pistin merkille kylmänä liikkeelle lähdettäessä, pihasta ylämäkeen kiihdytettäessä 2-3 -vaihdossa luistoa. Mittaristakin sen huomaa, ehkä n. 100 k/min. Havaittavissa myös lämpimänä. En ole tässä viestiketjussa järin huomannut mainintoja luistosta. Auto on kohta menossa merkkiliikkeeseen B-huoltoon, ja ajattelin vaihdattaa lootaöljyt myös. Mutta pitäisi varmaan tutkia ennen, mistä tuo luisto johtuu. Onko havaintoja?
Myös joidenkin mainitsemaa ylöspäin vaihdon "panttaamista" on ilmennyt, mutta hyvin harvoin.
5/2020 laitettu Tuikun ohjelma moottoriin. Syksyllä 2020, etenkin kuluneena talvena pistin merkille kylmänä liikkeelle lähdettäessä, pihasta ylämäkeen kiihdytettäessä 2-3 -vaihdossa luistoa. Mittaristakin sen huomaa, ehkä n. 100 k/min. Havaittavissa myös lämpimänä. En ole tässä viestiketjussa järin huomannut mainintoja luistosta. Auto on kohta menossa merkkiliikkeeseen B-huoltoon, ja ajattelin vaihdattaa lootaöljyt myös. Mutta pitäisi varmaan tutkia ennen, mistä tuo luisto johtuu. Onko havaintoja?
Myös joidenkin mainitsemaa ylöspäin vaihdon "panttaamista" on ilmennyt, mutta hyvin harvoin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Hei
Sellainen kokemus omasta ex R mallista, että muutaman kerran yhdestä tietystä paikasta lähdettäessä kovassa kiihdytyksessä teki tuon tyylistä, että vaihto jäi ikäänkuin kesken ja kytkeytyi kaasun nostolla. Normaaliajossa tälläista ei ollut mutta tuosta yhdestä paikasta lähdettynä, nousu pieneen ylämäkeen, käännös oikealle ja lappu lattiaan. Tapahtui ehkä 3-4 kertaa, eli niin että alkoi jo ymmärtää että kyllä siinä kohtaa olosuhteilla jokin yhteys on. Jos lähti rauhallisesti niin ei mitään ongelmaa. Voiko tulla jokin tilanne että laatikon pumppu ei saisikaan öljyä tms.? Tapahtui ennen ja jälkeen öljynvaihdon.
TJ
Sellainen kokemus omasta ex R mallista, että muutaman kerran yhdestä tietystä paikasta lähdettäessä kovassa kiihdytyksessä teki tuon tyylistä, että vaihto jäi ikäänkuin kesken ja kytkeytyi kaasun nostolla. Normaaliajossa tälläista ei ollut mutta tuosta yhdestä paikasta lähdettynä, nousu pieneen ylämäkeen, käännös oikealle ja lappu lattiaan. Tapahtui ehkä 3-4 kertaa, eli niin että alkoi jo ymmärtää että kyllä siinä kohtaa olosuhteilla jokin yhteys on. Jos lähti rauhallisesti niin ei mitään ongelmaa. Voiko tulla jokin tilanne että laatikon pumppu ei saisikaan öljyä tms.? Tapahtui ennen ja jälkeen öljynvaihdon.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
U301700 Realtime control unit internal clock has a fault
Mulla tuli kanssa tuollaista ja poistui kun kävin päivityttämässä akunhallintayksikön. (siinä päivitty samalla mittariston ja tehoyksikön softat)
Mulla tuli kanssa tuollaista ja poistui kun kävin päivityttämässä akunhallintayksikön. (siinä päivitty samalla mittariston ja tehoyksikön softat)
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Vieläkö näissä 7-vaihteisissa on mahdollista päästä glygolit laatikkoon? Eikö se ollut vanhemmissa ja vain Valeon valmistamissa jäähdyttimissä?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Kaikissa se mahdolista on missä öljymenee jäähdytin nesteen läpi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Joo, nyt kun katselin kuvia niin tässäkin näköjään käydään jäähdyttimen sisällä. Luulin että se muutettiin noiden aiempien ongelmien takia.
Voihan nyt vihnus, ei totakaan voitu laittaa kuntoon, mutta nyt selvis ilmeisesti oman laatikon ongelma. Eikun takasin pajalle. Tekeekö joku Tampereella noita ohitusleikkauksia?