Perä ei nouse ylös. Kompura ei käy. Mittasin kompuran poverliittimestä kun auto kävi 0V vaikka perä oli alhaalla. Konsolissa on "vehicle rising" häly. Se häviää kun perän tunkkaa ylös. Onko kompuran sulake 68 takaluukun sulakepoksissa? Mikä/ Missä on kompuran ohjausrele? Auto on 250 E farkku vm 2010. Auto oli ma-to lämpimässä hallissa sulamassa mutta vika ei muuttunut miksikään.
Kiitti vastauksista etukäteen!
Ilmajousituksen ohjaus
Re: Ilmajousituksen ohjaus
Sellainen lisäys että se F68 on Airmatic ohjainlaitteen sulake ja se taka-SAMissa. Kompuran sulake on tietenkin siellä missä dealer sen sanoo olevan.
Onhan tämä S212? Joku voi 2010 käyttöönotettua S211:stä kutsua 2010 malliseksi.
Onhan tämä S212? Joku voi 2010 käyttöönotettua S211:stä kutsua 2010 malliseksi.
Re: Ilmajousituksen ohjaus
Aikonaan kaveri nappasi sen akun vieressä olevan mustan sulakeboksin pöydälle, avasi sen lievää väkivaltaa käyttäen ja johdatti purkin ulkopuolelle normi vaihdettavan sulakkeen. Purkissa oli kyseisen autoon yksi sulake varalle, en muista mihin tarkoitukseen, mutta sekin "optio" oli käytetty. Kyseinen purkki maksoi jotain 250 e sillon n.8 v sitten joten kaverin korjaustoimenpide oli varsin hyvä. Sulakkeeteivät ole siellä purkissa vaihdettavissa vaan tarkoitus on vaihtaa tuo koko purkki.
Sulakkeita ei muistaakseen sen koomin tarvinnut vaihtaa, muutettiin ilmanotto takakontin puolelle ja vararenkaan alla siihen valmiit muovitulpat. Ilmanoton putken päähän rakensin limsapullosta ja silikageelipussista semmoisen n. litran kokoisen ilmankuivaimen. Autolla ajoin tuon jälkeen 250 tkm ja eipä tarvinnut juurikaan ilmapussien kanssa enää tapella. Kompuran oma ilmankuivain on lähinnä vitsi ja ilma otetaan alunperin takalokasuojan yläpuolelta ja väitän että siellä on aina kosteaa.
Nykyiseen autoon rakensin saman tien samanlaisen systeemin kuin aiempaankin w212.een. Siinäkin mielessä parempi että ilmanotto on auton sisäpuolella, oikein tarkalla korvalla saattaa kuulla miten useasti järjestelmä tankkaa pusseja ja siitä päösee kärylle koska alkaisi olla tarvetta uusia pussit. Oma tuntuma on että 300 tkm mennään ja sit saattaa alkaa tulla ilmapussien vaihto eteen.
Sulakkeita ei muistaakseen sen koomin tarvinnut vaihtaa, muutettiin ilmanotto takakontin puolelle ja vararenkaan alla siihen valmiit muovitulpat. Ilmanoton putken päähän rakensin limsapullosta ja silikageelipussista semmoisen n. litran kokoisen ilmankuivaimen. Autolla ajoin tuon jälkeen 250 tkm ja eipä tarvinnut juurikaan ilmapussien kanssa enää tapella. Kompuran oma ilmankuivain on lähinnä vitsi ja ilma otetaan alunperin takalokasuojan yläpuolelta ja väitän että siellä on aina kosteaa.
Nykyiseen autoon rakensin saman tien samanlaisen systeemin kuin aiempaankin w212.een. Siinäkin mielessä parempi että ilmanotto on auton sisäpuolella, oikein tarkalla korvalla saattaa kuulla miten useasti järjestelmä tankkaa pusseja ja siitä päösee kärylle koska alkaisi olla tarvetta uusia pussit. Oma tuntuma on että 300 tkm mennään ja sit saattaa alkaa tulla ilmapussien vaihto eteen.
Viimeksi muokannut Basso-73, Su 14.02.2021 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: Ilmajousituksen ohjaus
Ohjausrele oli takaboksissa vasemman puolen sisäverhouksessa olevassa taskussa. Tämä siis s212 vm 2011. Ei tarvii purkaa mitään edestä vain se sivuluukku auki. Tuli järjestelmä erittäin tutuksi.
Kaverilla oli muuten samanlainen auto kuin minulla, sillä meni kompuraan kosteutta ja sen takia poltti sulaketta. Ehti hommata uuden kompuran, mutta avasi vanhan ja mäntä jäässä. Ei ihme että poltti sulaketta. Kompura siis ehjä ja jäi hyllyyn varalle.
Kaverilla oli muuten samanlainen auto kuin minulla, sillä meni kompuraan kosteutta ja sen takia poltti sulaketta. Ehti hommata uuden kompuran, mutta avasi vanhan ja mäntä jäässä. Ei ihme että poltti sulaketta. Kompura siis ehjä ja jäi hyllyyn varalle.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: Ilmajousituksen ohjaus
Ja tuossa "ilmankuivain". Rakennettu sodastriimerin pullosta ja sisälle litran pussillinen kuivausryynejä. Motonetistä joku jäähdyttäjän letkun pätkä ja ei mene imuputki lyttyyn ja eipä ole ollut koomin ongelmia kosteuden kanssa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: Ilmajousituksen ohjaus
Aika paljon helpompi vaihtaa ryynit tuosta tötteröstä verrattuna kompuran purkuun.
Re: Ilmajousituksen ohjaus
Joo, muistaakseni Halpahalli tai joku myy tuon pussin kanssa tuon ja jotain 15 e. Nuo kun kastuu niin muistelen että sai nakata mikroon tai uuniin ja jälleen pussi käytössä. Siis ei ole edes kertakäyttö kamaa.
Mulla oli joskus tuo saunassa (ennen löylyn ottoa) ja tämä patentti on palvellut jo kahdessa autossa, toimii todellakin ja siihen loppuu ongelmat kosteuden kanssa.
Edit. Näemmä Tokmanni myy kans Silicagel pusseja. 10 e kilo.
Mulla oli joskus tuo saunassa (ennen löylyn ottoa) ja tämä patentti on palvellut jo kahdessa autossa, toimii todellakin ja siihen loppuu ongelmat kosteuden kanssa.
Edit. Näemmä Tokmanni myy kans Silicagel pusseja. 10 e kilo.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011