Valitse valikosta kohta jossa näkyy lämpötila yms. Virta 1 asentoon ei siis vielä päävirtaa päälle ja paina trippimittarin nappia suht nopeasti 3 kertaa.tehodia kirjoitti: ↑Ke 13.01.2021 22:03Tarkoitin auton valikon numeroita.joni84 kirjoitti: ↑Ke 13.01.2021 16:50Suoraan akkulaturilla.tehodia kirjoitti: ↑Ke 13.01.2021 14:37Millä numeroilla noi jännite ja virta näkyvät?amatoori kirjoitti: ↑Ma 11.01.2021 21:09 Muista että se jännite nousee tuonne vasta kun akussa on riittävä varaus. Eli nyt kun tyhjän akun kanssa kattelet niitä lukemia ni toki jännite on alempi. Sieltä valikosta pitäis näkyy se latausvirtakin. Voit alkaa kattelee sitä jännitettä kun se virta alkaa olemaan pieni.
W211 akun jännite
Re: W211 akun jännite
Re: W211 akun jännite
Varmaan Sznajder AGM on huono esimerkki AGM-akuista. Olihan se halvempi kuin muiden merkkien AGM-akut ja jopa halvempi kuin jotkut merkkituotteiden tavalliset akut. Mutta esimerkki siitä, että aina se AGM ei ole parempi kuin tavallinen akku. Lähtökohtaisestihan ne auton akkukaapelit eivät tiedä mistä lähteestä ne jännite ja virta tulevat.
Voisiko syitä olla siis se, että virrankulutus on suurempi kun laturikin on jo 200 A. Toinen syy AGM:lle voisi olla se, että akku on käytännössä matkustajatilassa? Niinhän se tosin oli jo 210:ssäkin.
Voisiko syitä olla siis se, että virrankulutus on suurempi kun laturikin on jo 200 A. Toinen syy AGM:lle voisi olla se, että akku on käytännössä matkustajatilassa? Niinhän se tosin oli jo 210:ssäkin.
Re: W211 akun jännite
Mitä latausjännitteeseen tulee, niin aiemmin sen nostohan tarkoitti lisääntyneitä polttimoiden kärähtämisiä. Mutta ilmeisesti nykyautoissa jo "suodatellaan" sitä jännitettä polttimoille sopivaksi, eikä latausjännite vaikuta asiaan enää suoraan?
Muistelen, että ainakin CTEK-laturissa AGM-akkua pitäisi aina ladata ns. talviasennolla, mikä nostaa sitä lataamisen jännitettä muutaman voltin kymmenyksen. Tavallisissa akuissa sitä käytetään vain pakkasella ladatessa.
Muistelen, että ainakin CTEK-laturissa AGM-akkua pitäisi aina ladata ns. talviasennolla, mikä nostaa sitä lataamisen jännitettä muutaman voltin kymmenyksen. Tavallisissa akuissa sitä käytetään vain pakkasella ladatessa.
Re: W211 akun jännite
Sinun auto taitaakin olla omaani uudempi. Minun autossa mittaristo-/päävalikko ei toimi noin.joni84 kirjoitti: ↑To 14.01.2021 00:34Valitse valikosta kohta jossa näkyy lämpötila yms. Virta 1 asentoon ei siis vielä päävirtaa päälle ja paina trippimittarin nappia suht nopeasti 3 kertaa.tehodia kirjoitti: ↑Ke 13.01.2021 22:03Tarkoitin auton valikon numeroita.joni84 kirjoitti: ↑Ke 13.01.2021 16:50Suoraan akkulaturilla.tehodia kirjoitti: ↑Ke 13.01.2021 14:37Millä numeroilla noi jännite ja virta näkyvät?amatoori kirjoitti: ↑Ma 11.01.2021 21:09 Muista että se jännite nousee tuonne vasta kun akussa on riittävä varaus. Eli nyt kun tyhjän akun kanssa kattelet niitä lukemia ni toki jännite on alempi. Sieltä valikosta pitäis näkyy se latausvirtakin. Voit alkaa kattelee sitä jännitettä kun se virta alkaa olemaan pieni.
Täsmennän siis vielä, että oletin, että puhutaan siitä ilmastointilaitteen valikosta. Mutta onko nuo näkyvissä vain tuolla päävalikossa, eli ei näy enää ollenkaan ilmastointilaitteen valikossa kuten oli 210:ssä?
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 akun jännite
Keskellä nopeusmittaria kun tekee noin => " Virta 1 asentoon ei siis vielä päävirtaa päälle ja paina trippimittarin nappia suht nopeasti 3 kertaa. "
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W211 akun jännite
juuri noin tuo jännite. mittaamatta auton latausta ei kannata AGM ostaa. se voi olla aina väsynyt ja vajaa, koska mikään 14 ei riitä. Jos taas auto/mp on sellainen kuuma lataaja, että on 14,7 niin silloin AGM on paras valinta.
Eli tietämättä paljonko lataus on ei voi sanoa onko AGM paras valinta. Akkumyyjän mielestä tietysti se on paras koska kallein.
Peruslyijy/happo akku on siitä hyvä, että aika sama millä sitä lataa, 13-15, tulee täyteen, vaihtelee vain kauanko kestää tulla täyteen. AGM:Ssä ilmeisesti kun ei ole nestettä niin se ei oikein kierrä ja vaatii kovan latausjännitteen.
AGM etu on siinä, että ei ruostuta autoa.
uudemmissa malleissa vaan se latauksen mittauskin on aika vaikea, kun on kaikenlaista mild hybrid viritystä, että jos auto pitää akkua suht täytenä olevana niin se laskee latausta. ja esim moottorijarrutuksessa se voi nousta. Eli paras hommata joku mittari ja seurailla sitä ajon aikana. esim tupakansytkään.
Eli tietämättä paljonko lataus on ei voi sanoa onko AGM paras valinta. Akkumyyjän mielestä tietysti se on paras koska kallein.
Peruslyijy/happo akku on siitä hyvä, että aika sama millä sitä lataa, 13-15, tulee täyteen, vaihtelee vain kauanko kestää tulla täyteen. AGM:Ssä ilmeisesti kun ei ole nestettä niin se ei oikein kierrä ja vaatii kovan latausjännitteen.
AGM etu on siinä, että ei ruostuta autoa.
uudemmissa malleissa vaan se latauksen mittauskin on aika vaikea, kun on kaikenlaista mild hybrid viritystä, että jos auto pitää akkua suht täytenä olevana niin se laskee latausta. ja esim moottorijarrutuksessa se voi nousta. Eli paras hommata joku mittari ja seurailla sitä ajon aikana. esim tupakansytkään.
W212 E350cdi
Re: W211 akun jännite
Pelkkä latausjännite on vaan yksi tekijä, AGM eroaa muutenkin.
Se mm. ottaa virtaa vastaan pakkasella paljon paremmin.
Juuri esim. "älykkäissä" latausratkaisuissa nojataan tähän, kun akkua ei ladata koko ajan kunnolla.
Se mm. ottaa virtaa vastaan pakkasella paljon paremmin.
Juuri esim. "älykkäissä" latausratkaisuissa nojataan tähän, kun akkua ei ladata koko ajan kunnolla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 akun jännite
Edeliseen liityen on semoisiakin rajoja että jos voltit ei ole noussut ajassa x tarpeeksi tiputellan mukaavus juttuja pois tai näytettän punaista patterin kuvaa tai jos akku ei voltejaan luovuta riitävän vikkelästi tai ne käy hiukan liian alhalla heti käynistyksen jälkeen,
Mutta miksi jotkut toimii ilman oireita sillä vanhanmallin akkulla
mahdolisia syitiä on lukuisia softaaeroista, valmistus toleranseihin, sekä autossa että siinä akussa,
säästyykö rahaa paljon jos ensin ostaa vanhanmallin akun ja sitten ei toimi sillä joutuukin ostamaan agm akun
hasuuja ovat akut ja laturit jokunen viikko sitten tuli huomattua että yhdessä laittessa ollut uuden karhea bosch s5
oli melko tyhjä vaikka oli jatkuvasti ylläpito lautauksessa 4kk beneto laturilla(vilkuteli vaan jotain häiriötä),
voltteja näytii olevan ~3v
siitä ei lähtenyt millään beneton, cetekin toiminolla lattaman vanhalla älytömällä laturilla hetki niin sitten cetk aloitti latuksen/benetto ei
ja näyti volteiksi päivän latuksen jälkeen 12,9v ja sen jälkeen kun kokeil että mitäs se beneto siitä nyt tykää niin nätisti aloitti ylläpito latuksen,
sitten varston latilla virta lähteen virkaa tehneesen tyhjentyneesen akkuun sen laatamisen toinen benetto ilmoitti 2 päivän latuksen jälkeen olevan 50%latutunut kokeeksi cetek kiinni päiväksi ja täysi
jotain eroa on selvästi latureisakin ctek toimii jotenkin beneto pask.. paras on täysinälyvapaa vanha laturi
Mutta miksi jotkut toimii ilman oireita sillä vanhanmallin akkulla
mahdolisia syitiä on lukuisia softaaeroista, valmistus toleranseihin, sekä autossa että siinä akussa,
säästyykö rahaa paljon jos ensin ostaa vanhanmallin akun ja sitten ei toimi sillä joutuukin ostamaan agm akun
hasuuja ovat akut ja laturit jokunen viikko sitten tuli huomattua että yhdessä laittessa ollut uuden karhea bosch s5
oli melko tyhjä vaikka oli jatkuvasti ylläpito lautauksessa 4kk beneto laturilla(vilkuteli vaan jotain häiriötä),
voltteja näytii olevan ~3v
siitä ei lähtenyt millään beneton, cetekin toiminolla lattaman vanhalla älytömällä laturilla hetki niin sitten cetk aloitti latuksen/benetto ei
ja näyti volteiksi päivän latuksen jälkeen 12,9v ja sen jälkeen kun kokeil että mitäs se beneto siitä nyt tykää niin nätisti aloitti ylläpito latuksen,
sitten varston latilla virta lähteen virkaa tehneesen tyhjentyneesen akkuun sen laatamisen toinen benetto ilmoitti 2 päivän latuksen jälkeen olevan 50%latutunut kokeeksi cetek kiinni päiväksi ja täysi
jotain eroa on selvästi latureisakin ctek toimii jotenkin beneto pask.. paras on täysinälyvapaa vanha laturi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 akun jännite
Älyvapaalla ei passaa ladata kovin kauaa (ylläpitolataus), ne ylilataa. Vaikeaa ellei mahdotonta arvioida sitä oikeaa latausaikaa.
Kyllä tollanen CTEK:n kaltainen IUoU latausprofiilin laturi on se suositeltavin, tietenkin ne täysin tyhjentyneet asia erikseen. (siihen on kikat)
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W211 akun jännite
Varsinaisten akkumyyjien mielestä halvin akku tuntuu olevan paras, koska se on helpompi myydä asiakkaalle. Tai sitten ei vaan tiedetä / osata / viitsitä selvittää mikä on oikea akku, vaan "tuo on nyt meillä tarjouksessa" tms. Sitten on helppo väittää vian olevan autossa, kun ilmoituksia alhaisesta jännitteestä alkaa tulla lyijyakun varauksen vastaanottokyvyn ollessa riittämätön.Nurmituomas kirjoitti: ↑To 14.01.2021 10:09 juuri noin tuo jännite. mittaamatta auton latausta ei kannata AGM ostaa. se voi olla aina väsynyt ja vajaa, koska mikään 14 ei riitä. Jos taas auto/mp on sellainen kuuma lataaja, että on 14,7 niin silloin AGM on paras valinta.
Eli tietämättä paljonko lataus on ei voi sanoa onko AGM paras valinta. Akkumyyjän mielestä tietysti se on paras koska kallein.
Vaikea sanoa, kun niin harvoin on tullut eteen tilannetta että esim. Varta G14 olisi vaihtokunnossa ja asiakas vielä muistaisi milloin se on vaihdettu. Tai sitten auto on ollut hänellä vasta 6-7 vuotta eikä hän ole vaihdattanut akkua. Takuutahan niillä on pari vuotta. Omassa 211:ssa on edellisen omistajan hankkima G14 ja auto on ollut meillä 3 vuotta. Kestäisikö ehkä 10 vuotta ?....kestääkö se AGM sitten vuoden, kaksi vai pidempään? Mikäli se ei autossa lataudu kunnolla...
wiimax.fi
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 akun jännite
Vaihdoin vuonna 2019 pois alkuperäisen, oli valmistettu 11/2003 ja ollut 211.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 akun jännite
Jep ja ihan ensimäinen kikka on on se älystä vapaa laturi, sen jälkeen voi koitta napojen yhdistämistä, laturin johdot hetkeksi toisin päin onhan näitä millä on elvytelty useampiakinamatoori kirjoitti: ↑To 14.01.2021 17:57Älyvapaalla ei passaa ladata kovin kauaa (ylläpitolataus), ne ylilataa. Vaikeaa ellei mahdotonta arvioida sitä oikeaa latausaikaa.
Kyllä tollanen CTEK:n kaltainen IUoU latausprofiilin laturi on se suositeltavin, tietenkin ne täysin tyhjentyneet asia erikseen. (siihen on kikat)
eipä näytä olevan iloa tuolasista bentoistakan(pari semmoista pask.. erhtynyt ostamaan kun ovat hiukan halvempia kallista säästöä...) ylläpito latuksessa, älyystä vaapaan käytön arviontia auttaa kun semmoin malli missä on mittari se kun näytää nollaa
on yllä pito latus kuten muutkin latukset tehty ja akussa niin paljon sähköä kuin sinnen menee
cetek sentään pitää sen akun latinkisa jos se oli sitä laturia kytkiessä eli semoista voi siihien ylläpitoon käytää
tyhjää akkua silläkään ei kannata edes yritää ladata sitten voi onnistua kikkailemalla jos siinä on virtalähde toiminto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 akun jännite
Onko kokemusta Ctekin Recond-toiminnosta?amatoori kirjoitti: ↑To 14.01.2021 17:57Älyvapaalla ei passaa ladata kovin kauaa (ylläpitolataus), ne ylilataa. Vaikeaa ellei mahdotonta arvioida sitä oikeaa latausaikaa.
Kyllä tollanen CTEK:n kaltainen IUoU latausprofiilin laturi on se suositeltavin, tietenkin ne täysin tyhjentyneet asia erikseen. (siihen on kikat)
Re: W211 akun jännite
On kokemusta. Joissain tapauksessa saa venytettyä huonoksi menneen akun käyttöä etenkin "kesäakkuna". Mutta kyllä se käytännös niin on että jos akku aamulla kyykkää ja se ei ole tyhjentynyt mistään selkeästä syystä (valo päällä tai joku muu kuluttaja autossa), niin ei sitä enää täyteen iskuun saa kun vaihtamalla uuteen... Itellä kun on noita kesäharrastusvehkeitä, niin tulee nosteltua tällaiset akut niihin ja niiden kanssa voi pärjätä vielä useamman kesän.Onko kokemusta Ctekin Recond-toiminnosta?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 akun jännite
Ilmeisesti siitä voisi olla hyötyä, jos se tehdään jonkun kerran jo silloin kun ikääntyvä akku vielä toimii hyvin. Myöhässä tehtynä tuskin voi paljon pelastaa. Ja saattaa olla ne akut toimisivat yhtä hyvin kesäkäytössä ilman tuotakin. Ja muistan, että kerran vaihdoin "käyttökelvottoman" akun, joka ei siis toiminut kunnolla diesel-autossa, bensa-autoon. Se toimi vielä kuusi vuotta siinä bensa-autossa ympärivuotisesti. Mutta ei minulla siis ole omaa kokemusta tuosta Recondista.Maastis kirjoitti: ↑Pe 15.01.2021 09:24On kokemusta. Joissain tapauksessa saa venytettyä huonoksi menneen akun käyttöä etenkin "kesäakkuna". Mutta kyllä se käytännös niin on että jos akku aamulla kyykkää ja se ei ole tyhjentynyt mistään selkeästä syystä (valo päällä tai joku muu kuluttaja autossa), niin ei sitä enää täyteen iskuun saa kun vaihtamalla uuteen... Itellä kun on noita kesäharrastusvehkeitä, niin tulee nosteltua tällaiset akut niihin ja niiden kanssa voi pärjätä vielä useamman kesän.Onko kokemusta Ctekin Recond-toiminnosta?
TJ
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 akun jännite
On autta joissakin tapauksissa kun aiankin siihen että alkaa ottaman latusta vastaan paremintehodia kirjoitti: ↑Pe 15.01.2021 08:54Onko kokemusta Ctekin Recond-toiminnosta?amatoori kirjoitti: ↑To 14.01.2021 17:57Älyvapaalla ei passaa ladata kovin kauaa (ylläpitolataus), ne ylilataa. Vaikeaa ellei mahdotonta arvioida sitä oikeaa latausaikaa.
Kyllä tollanen CTEK:n kaltainen IUoU latausprofiilin laturi on se suositeltavin, tietenkin ne täysin tyhjentyneet asia erikseen. (siihen on kikat)
ja yksi sen käsitelyn läpi ~1v sitten käynnyt pyöräytti ainakin nytaamulla hyvin diseli klonks kulkimen käyntiin
ennen sitä käsitelyä oli niin tyhjäksi mennyt että piti ladata älytömällä ja sitten kun hetken oli käytössä ei taas ottanut vastaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 akun jännite
Juurikin niin olen itsekin ajatellut, että recondilla voisi jatkaa akun elinikää kun toimintoa käyttää ennen ongelmia.
wiimax.fi
Re: W211 akun jännite
Noissa mun tapauksissa oon tosiaan heikotehoisen akun ottanu pois käytöstä (yleensä syksyllä) ja sen jälkeen pitkin talvea laittanu useampaan kertaan tuolle rocond toiminnolle. Välillä sitten vaan perus lataukselle. Ja näin on yleensä sitten seuraavana kesänä toiminu esim kaivurissa ihan riittävän hyvin.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 akun jännite
Znaideri sitte sano sopimuksensa irti ei aamulla 25 pakkasessa Mersu lähtenyt tulille. Motonettiin ja mittasivat paskana sain hyvityksen akusta . tilalle kunnon akku
Varta Start Stop AGM 12V 95 Silver dynaMic. ...
Varta Start Stop AGM 12V 95 Silver dynaMic. ...
Viimeksi muokannut joni84, To 18.02.2021 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 akun jännite
Onpa hurjaa, ettei vieläkään ole (näin yhden otannan perusteella) Sznajder parempi kuin vuosia sitten.
wiimax.fi
Re: W211 akun jännite
Halpa on halpaa..
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W211 akun jännite
Paska se on eiköhän toi varta ole parempi.
Re: W211 akun jännite
Eikös tuo ole pirun hyvä akku tähän meseen.
Re: W211 akun jännite
Vastaan itse omaan kysymykseeni. Ilmastointilaitteen valikosta kohta 18 ilmaisee jännitteen.tehodia kirjoitti: ↑To 14.01.2021 08:57Sinun auto taitaakin olla omaani uudempi. Minun autossa mittaristo-/päävalikko ei toimi noin.
Täsmennän siis vielä, että oletin, että puhutaan siitä ilmastointilaitteen valikosta. Mutta onko nuo näkyvissä vain tuolla päävalikossa, eli ei näy enää ollenkaan ilmastointilaitteen valikossa kuten oli 210:ssä?
Ja tosiaan tulee näkyviin myös tuohon mittariston näyttöön kuten tuossa sanottu.
Re: W211 akun jännite
Vartoja pidetty perinteisesti parhaina.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W211 akun jännite
Noin viisi vuotta oli edellisellä omistajalla kestänyt Varta G14. Nykyinen G14 on vielä alle kome vuotta vanha. Oliskohan alkuperäinen akku voinut kestää (vain) sen 9 vuotta?
Re: W211 akun jännite
Se ei tietysti hyvälläkään akulla ole pelkästään akusta kiinni kauanko se kestää. Nyt jos vaikka tuo Vartan AGM on autossa jonka lataus ei nosta sen varausta täyteen niin akun käyttöikä lyhenee. Ymmärtääkseni AGM akku joka sinänsä sietää "syväpurkauksia" ei kuitenkaan tykkää jos sitä käytetään jatkuvasti vajaana. Edim tuossa mun GL kun latausjännite ei nouse 14V yli ja akku varautuu noin 70% asti niin oletettavasti Varta on vainaa 3-4 vuotiaana... kun ostin auton niin kotelossa oli 4 vuotias MB orginalteile joka oli kypsä...
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: W211 akun jännite
Vajaa parikyt vuotta sitten väitin jollain autofoorumilla, että aiemmin akut kesti paljon paremmin.
Massiivinen hyökkäys koko foorumilta minua vastaan, että nykyään autos on enemmän sähkölaitteita, kun ennen autoissa.
Yritin kertoa että sama auto kyseessä ja yhtään sähköä vievää laitetta ei ole lisätty -89 vuoden jälkeen, mutta ei ei ei.
Konalan Motonettiin vein Snajaderin akun vuosia sitten, jossain muovipussis, niin varaosatiskin mies sanoin: "Anna mä arvaan että sä tuot meille Snajaderin testaukseen", kun tajus ulkomuodosta että siellä on akku.
Missähän ketun kehitysmaas nuo nykyiset akut valmistetaan, mutta eri valmistajien tarrat päällä.
Massiivinen hyökkäys koko foorumilta minua vastaan, että nykyään autos on enemmän sähkölaitteita, kun ennen autoissa.
Yritin kertoa että sama auto kyseessä ja yhtään sähköä vievää laitetta ei ole lisätty -89 vuoden jälkeen, mutta ei ei ei.
Konalan Motonettiin vein Snajaderin akun vuosia sitten, jossain muovipussis, niin varaosatiskin mies sanoin: "Anna mä arvaan että sä tuot meille Snajaderin testaukseen", kun tajus ulkomuodosta että siellä on akku.
Missähän ketun kehitysmaas nuo nykyiset akut valmistetaan, mutta eri valmistajien tarrat päällä.
Re: W211 akun jännite
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 akun jännite
Johonkin toi vartakin purkaa koska ,nyt näytti salavalikosta katsoen 12.2v. Viimeksi huollosta kun katsoivat vikakoodit luki ,siellä että pelien lämmitys maavika meneekö virtaa sitten sen kautta??. Tilasin kyllä uudet peiliosat siihen jo.