W213 Adblue vikaa
W213 Adblue vikaa
Pitää ihan ketju avata, vaikka jonkin verran näyttää keskustelua löytyvän aiheesta täältä ja ulkomaisilta foorumeilta. Kuvien olettaisin kiinnostavan porukkaa, jos ei muuten.
Potilas -16 käyttöönotettu 92 tkm ajettu E220d sedan WDD2130041A063527. Mukava menopeli ja ainakin omasta mielestäni paras mahdollinen väri ja ok varusteet! Mutta nyt alkoi adblue kettuilemaan. Ensin merkkivalo ja ilmoitus viasta ja kilsoja jäljellä 800 km.
Pari kertaa Starin nokassa käytettynä harrastajalla, kiitoksia tästä! Vikakoodeina P20E8FC, jonka sai nollattua ja P13FD00, jota ei anna nollata. Mitäs mieltä arvon raati viasta? Nox-anturi(t) vai jotain muuta?
Vikakoodit
Meinattiin kurkata ensimmäinen Nox-anturi, vaan suojamuovin irrottamisen jälkeen ensimmäisenä löytyi kuvan näköistä matskua. Ureaa siis vuotanut ihan reippaasti jostain syystä. Mitäs tästä porukka tuumaa?
Kiteytynyttä Adblue vuotoa
Kaikki kuvat
Onko vuodosta jotain haittaa ja rikkooko jotain muutakin? Mikä tuossa voi vuotaa, kun noin kauas levinnyt kiteytynyt vuoto?
Melkoinen yksilö tämäkin Eemeli, kun alkutalvesta sai vaihtaa vasemman puolen rattinapit, joka ei liene ihan yleistä sekään!
Potilas -16 käyttöönotettu 92 tkm ajettu E220d sedan WDD2130041A063527. Mukava menopeli ja ainakin omasta mielestäni paras mahdollinen väri ja ok varusteet! Mutta nyt alkoi adblue kettuilemaan. Ensin merkkivalo ja ilmoitus viasta ja kilsoja jäljellä 800 km.
Pari kertaa Starin nokassa käytettynä harrastajalla, kiitoksia tästä! Vikakoodeina P20E8FC, jonka sai nollattua ja P13FD00, jota ei anna nollata. Mitäs mieltä arvon raati viasta? Nox-anturi(t) vai jotain muuta?
Vikakoodit
Meinattiin kurkata ensimmäinen Nox-anturi, vaan suojamuovin irrottamisen jälkeen ensimmäisenä löytyi kuvan näköistä matskua. Ureaa siis vuotanut ihan reippaasti jostain syystä. Mitäs tästä porukka tuumaa?
Kiteytynyttä Adblue vuotoa
Kaikki kuvat
Onko vuodosta jotain haittaa ja rikkooko jotain muutakin? Mikä tuossa voi vuotaa, kun noin kauas levinnyt kiteytynyt vuoto?
Melkoinen yksilö tämäkin Eemeli, kun alkutalvesta sai vaihtaa vasemman puolen rattinapit, joka ei liene ihan yleistä sekään!
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Rattinapin hipaisunappi meni pesuaineesta ehkä omassa. Korjaa ad blue vuoto, se nuo vikakoodit aiheuttanee. Paine liian pieni, johtuu vuodosta.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 Adblue vikaa
Aiheeseen ei lisättävää mutta täytyy sanoa että harvinaisen kattavasti kirjoitettu aloitusviesti.
Muistelin että samanlaisesta AdBlue annostelijavuodosta oli juuri juttua ja siitä oli TIPS tiedotekin. Yritin hakea niin TIPS:in mukaan 213-korisessa ei ole yhtään SCR-ongelmaa. Sama 205:lle. Mikähän sensuuri sinne on iskenyt vai onko tyyppiviat oikeasti tältä osin harvassa. Se TIPS dokkari olikin 212-korisesta.
Muistelin että samanlaisesta AdBlue annostelijavuodosta oli juuri juttua ja siitä oli TIPS tiedotekin. Yritin hakea niin TIPS:in mukaan 213-korisessa ei ole yhtään SCR-ongelmaa. Sama 205:lle. Mikähän sensuuri sinne on iskenyt vai onko tyyppiviat oikeasti tältä osin harvassa. Se TIPS dokkari olikin 212-korisesta.
Re: W213 Adblue vikaa
Sinun mersusi valmistettu 23.06.2016
Minun 08.06.2016. Vuonna 2017 heinäkuussa minulla sama ongelma. Vaihdettiin koko järjestelmä uusiksi. Minulle jäi sellainen kuva, että olisi ollut jokin valmistus sarja viallinen ja Veho olisi korjannut ne.
Minun 08.06.2016. Vuonna 2017 heinäkuussa minulla sama ongelma. Vaihdettiin koko järjestelmä uusiksi. Minulle jäi sellainen kuva, että olisi ollut jokin valmistus sarja viallinen ja Veho olisi korjannut ne.
Re: W213 Adblue vikaa
Kiitoksia tähänastisista vastauksista! Parempi tosiaan avaus kirjoittaa mahdollisimman kattavasti, niin jää turhanpäiväiset jaarittelut ja höpötykset pois...
Soittokierros huoltoihin Oulussa tuotti seuraavaa tulosta. Kuulemma tuttu vika ja vastaavia ollut ihan vastakin useampia. Vaatii linjan vaihdon, että vuoto saadaan fiksattua. Ei voi korjata huoltoliikkeiden mukaan muuta kuin vaihtamalla. Työnä jumalattoman iso, ohjetunnit 7,5h luokkaa, kun moottori käytettävä irti linjan vaihtoa varten?? Hinta-arviot vaatimattomasti tonnin molemmin puolin. Jos nox-anturi pimennyt, siitä vielä 500 luokkaa lisää.
Tekisipä mieli sanoa, että kettu mitä paskaa, tai paremmin kusta tässä tapauksessa!
Soittokierros huoltoihin Oulussa tuotti seuraavaa tulosta. Kuulemma tuttu vika ja vastaavia ollut ihan vastakin useampia. Vaatii linjan vaihdon, että vuoto saadaan fiksattua. Ei voi korjata huoltoliikkeiden mukaan muuta kuin vaihtamalla. Työnä jumalattoman iso, ohjetunnit 7,5h luokkaa, kun moottori käytettävä irti linjan vaihtoa varten?? Hinta-arviot vaatimattomasti tonnin molemmin puolin. Jos nox-anturi pimennyt, siitä vielä 500 luokkaa lisää.
Tekisipä mieli sanoa, että kettu mitä paskaa, tai paremmin kusta tässä tapauksessa!
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Häh?
linja 400: A2134705401
Tuon mukaan tuo linja on ihan vaan letkua... Miksi hitossa moottori pitää irroittaa???
linja 400: A2134705401
Tuon mukaan tuo linja on ihan vaan letkua... Miksi hitossa moottori pitää irroittaa???
Re: W213 Adblue vikaa
Sanopa se! Menisikö sitten niin ahtaassa välissä tai jotain että pitää koneen kiinnikkeitä irrotella? Joku WIS:in(vai mikä onkaan?) omaava varmaan pystyy tarkistamaan?
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Yllättävää mutta WIS tosiaan käskee ottamaan moottorin talteen aluksi. ar14.40-p-2001olc
Mitenkähän se moottori lähtee irti jos tuokin letku on kiinni? Joku tämän homman tehnyt voisi kommentoida. Luulisi vähän pienemmillä nyrkeillä onnistuvan jollakin konstilla moottori paikallaankin varsinkin jos pelkkä letku vaihdetaan ja se annostelija saa jäädä paikalleen.
Mitenkähän se moottori lähtee irti jos tuokin letku on kiinni? Joku tämän homman tehnyt voisi kommentoida. Luulisi vähän pienemmillä nyrkeillä onnistuvan jollakin konstilla moottori paikallaankin varsinkin jos pelkkä letku vaihdetaan ja se annostelija saa jäädä paikalleen.
Re: W213 Adblue vikaa
Juu ohje käskee irroittamaan moottorin. Saa sen välistä vaihdettua mutta hauskaa ja kivaa se ei ole mutta tehtävissä kuitenkin ilman moottorin irroitusta.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W213 Adblue vikaa
Kiitoksia vastauksista! Hyvä kuulla ettei välttämätön pakko konetta irrottaa.
Onkos kenelläkään vinkkiä tai kokemusta mikä tuossa varsinaisesti voi vuotaa? Liitos vai letku?
Ja millä tuon urean saa helpoiten putsattua?
Onkos kenelläkään vinkkiä tai kokemusta mikä tuossa varsinaisesti voi vuotaa? Liitos vai letku?
Ja millä tuon urean saa helpoiten putsattua?
W213 220d
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 Adblue vikaa
Olikos tuo kusineste nyt vielä syövyttävääkin?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 Adblue vikaa
Ei se maalille hyvää tee. Suositellaan pestäväksi heti.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 Adblue vikaa
Mitään nyt sen enempää näistä kusijutuista en tiedä mutta urea liukenee veteen. Lämpöseen nopeammin.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W213 Adblue vikaa
Tuli näin mitalikahvien kunniaksi tutkailua vähä tuota vuotoaluetta, kun viimein penkkiurheilukiireiltä ehti. Lämpimällä vedellä, suihkepullolla ja kevyellä mekaanisella rapsuttelulla kiteytyneet adblue moskat sai nätisti pois.
Adblue letku/linja näyttäisi vuotavan jostai liittimen ja ensimmäisen 20cm matkalta. Tuolla alkupätkällä näkyy olevan tuollainen "folio" lämpösuojaus linjan päällä.
Adblue nestettä vuotaa kyllä varsin reippaasti! Millä syötön saa katkaistua? Onko pumpulla sulaketta? Vai pitääkö pumpulta kaivaa liitin irti? Vai riittääkö esim. Adblue suuttimen liittimen irrotus katkaisemaan nesteen syötön?
https://photos.app.goo.gl/uShxe8WBvf29tyPg7
Adblue letku/linja näyttäisi vuotavan jostai liittimen ja ensimmäisen 20cm matkalta. Tuolla alkupätkällä näkyy olevan tuollainen "folio" lämpösuojaus linjan päällä.
Adblue nestettä vuotaa kyllä varsin reippaasti! Millä syötön saa katkaistua? Onko pumpulla sulaketta? Vai pitääkö pumpulta kaivaa liitin irti? Vai riittääkö esim. Adblue suuttimen liittimen irrotus katkaisemaan nesteen syötön?
https://photos.app.goo.gl/uShxe8WBvf29tyPg7
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Saahan sieltä vaikka sen V-releen irti mutta pitkäänkö saa ajettua ilman toimivaa urearuiskutusta.
Re: W213 Adblue vikaa
Eiköhän ne loput 450km saa ajettua jotka vielä mittarissa jäljellä?
Mikä rele/sulake ja missä?
Mikä rele/sulake ja missä?
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Eikö sitä saisi korjattua liimaamalla jollakin kumiliimalla halkaistu kumiletku vuotokohdan päälle ja varmistamalla ko kohta vaikka jollakin hyvällä teipillä/klemmarilla.... ei kai siinä kusiletkussa mitään mahdottomia paineita ole?
Re: W213 Adblue vikaa
Paineet on käsittääkseni jossain 5...8 barin maastossa. Ei nyt ihan kohtuuton, mutta voi olla haasteita saada pitäväksi tuota esitettyä korjaustapaa.
Re: W213 Adblue vikaa
Tutkailin tuota Adblue linjaa tuosta konehuoneen puoleisesta alkupäästä. Alkupätkä tosiaan tuollaisella foliolla vuorattu, jonka sisässä jonkinlainen harso letkun ympäri. Leikkasin tuon folion ja harson tietenkin auki mielenkiintoista nähdäkseni millainen vuotokohta löytyy.
Yllätys olikin vuotokohta, tai tarkemmin vuotokohdat. Kuten kuvista näkyy, on letkun molemmin puolin reiät, jotka näyttävät kyllä olleen alunperin tuossa letkussa?!?
reikä1
reikä2
Miksi ihmeessä tuossa olisi valmiina reiät?
Yllätys olikin vuotokohta, tai tarkemmin vuotokohdat. Kuten kuvista näkyy, on letkun molemmin puolin reiät, jotka näyttävät kyllä olleen alunperin tuossa letkussa?!?
reikä1
reikä2
Miksi ihmeessä tuossa olisi valmiina reiät?
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Eihän tuo ole se varsinainen letku vaan ureaputken ja lämmittimen päällä oleva kuori.
Re: W213 Adblue vikaa
Aivan, eli tuolla sisässä menee se varsinainen ureaputki? Pitääkin leikellä auki ja tutkia rakennetta tarkemmin, kun saa uuden paikalle.
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Re: W213 Adblue vikaa
Kiitoksia vastauksista! Tänään näyttäisi uusi Adblue linja saapuvan, kun torstaina tilasin.
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Ja periaattees vuotopaikkakin voi olla melkein missä vaan ja sitten jostain sopivasta kohtaa vasta purkautuu ulos tuplakuoren sisältä... esim noista "juorureijistä". Niin oliko tuola tuplakuoren sisällä myös jokin lämmityskaapeli?
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W213 Adblue vikaa
Päivitystä sen verran, että auto jäi huoltoon korjattavaksi, tai siis adblue-linjan vaihtoon. Alkuperäisosan vein mennessä.
Huollon diagnoosi: vuotava adblue-linja, jonka kyllä kerroin jo auton viedessä. Laitettiin hakemus sisään, mutta Mersu ei tule vastaan. Huollon mukaan nox-antureissa saattaa jopa tulla vastaan, jos sellainen menee vaihtoon linjan vaihdon lisäksi.
Onneksi sai sentään Mobilo liikkuvuusturvan kautta GLA:n sijaisautoksi, eikä mitään Micraa tai tojotaa.
Huollon diagnoosi: vuotava adblue-linja, jonka kyllä kerroin jo auton viedessä. Laitettiin hakemus sisään, mutta Mersu ei tule vastaan. Huollon mukaan nox-antureissa saattaa jopa tulla vastaan, jos sellainen menee vaihtoon linjan vaihdon lisäksi.
Onneksi sai sentään Mobilo liikkuvuusturvan kautta GLA:n sijaisautoksi, eikä mitään Micraa tai tojotaa.
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Adblue linjan vaihdolla auto kuntoon. Muutkin vikakoodit tulivat siis vuotavan linjan vuoksi. Vaihtotyölle hintaa kiitettävät 650e.
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Joutuivatko ottaa moottorin irti jotta saivat vaihdettua?
Tuossahan kannattaa laittaa heti kättelyssä toinen letku rinnalle varmuuden vuoksi
On sitten helppo vaan kytkeä toinen letku molemmista päistä.
Tuossahan kannattaa laittaa heti kättelyssä toinen letku rinnalle varmuuden vuoksi
On sitten helppo vaan kytkeä toinen letku molemmista päistä.
Re: W213 Adblue vikaa
Apurungon irrotus tilan saamiseksi huolto-ohjeen mukaan tehty. Niin se syytä olisi tuplalinja laittaa suoraan!
W213 220d
Re: W213 Adblue vikaa
Eilettäin vaihtelin omaam 213:een adblue linjan. Semmosen 7h se otti. Apurunkoa en irrotellu. Muuten helppo homma, mutta konehuoneessa lämpöpeltien irrotus / takasin laitto oli erittäin hankalaa.
2 pilari nosturi helpottaa työtä, itellä on helmanosturi niin joutu ensin nostaan sen sillä ilmaan ja laittaa pukit tukivarsien alle ja nosturi laskia alas. Linja kulkee vänkärin puolen helmassa.
Miten tuo adblue järjestelmä pelaa? Kun auton sammuttaa, nii imaseeko se adblue linjan tyhjäksi vai jääkö adblue jäätymään tuonne pieneen linjaan talvella?
Jäätymisestä kait tuon linjan luulis olevan hajonnut
2 pilari nosturi helpottaa työtä, itellä on helmanosturi niin joutu ensin nostaan sen sillä ilmaan ja laittaa pukit tukivarsien alle ja nosturi laskia alas. Linja kulkee vänkärin puolen helmassa.
Miten tuo adblue järjestelmä pelaa? Kun auton sammuttaa, nii imaseeko se adblue linjan tyhjäksi vai jääkö adblue jäätymään tuonne pieneen linjaan talvella?
Jäätymisestä kait tuon linjan luulis olevan hajonnut