Tuo on sinun arvaus, minun lukee aiemmin. Jos fakta kiinnostaa täytyy kysyä tehtaalta. Tiedän että Transporterissa on jakeluautoksi tilatuissa.
W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Saako noita tutka-antureita jotenkin kytkettyä pois päältä? Ärsyttää kun kapeassa piharännissä auto ulvoo paniikissa ja telkkarissa vilkkuu punaista kun auto parka kuvittelee että se kiva poika joka hänet omistaa,on nyt ajamassa etunurkka edellä kyljittäin päin vasenta ja oikeaa penkkaa yhtä aikaa. Samoin säpsäyttää mukavasti keskellä kaupunkia, kun jokin lumikikkare tms putoaa puskurinnurkalta tutka-anturin eteen. Eihän noita tutkia oikeasti tarvii muuton kun pysäköitäessä, miksi niiden pitää koko ajan haistella ympäristöä ja vinkuvat sitten turhasta.
2019 S213
Re: W213 E-sarja topikki
Eikös siinä keskikonsolissa ole nappi juuri sitä varten? Toki käynnistäessä aina oletuksena päällä.
Jos nyt oikein muistan tästä sohvalta käsin niin ajotilavalitsimen alapuolella oleva nappi.
Jos nyt oikein muistan tästä sohvalta käsin niin ajotilavalitsimen alapuolella oleva nappi.
w213, w124
Re: W213 E-sarja topikki
Eihän peruutustutkat ole toiminnassa muuten kuin pakilla ja etuanturit (ne parktronic anturit) korkeintaan 20 km/h nopeuteen asti. Eri asia ne radiotutkat mutta tulkitsin että parktronic antureista olisi kyse.
Ehkä kannattaisi harkita jotain avarampaa pihapiiriä jos varoitukset häiritsee.
Ehkä kannattaisi harkita jotain avarampaa pihapiiriä jos varoitukset häiritsee.

Re: W213 E-sarja topikki
@DBFI
Juu just ne, mutta ne haluaisin just pois päältä, turha keksintö, muutoin kuin parkkeeratessa. joissain autoissa saa yksinkertaisesti napista painamalla pois päältä. Eikä se ole niin helppoa siirtää rakennusmassaa pihalletulo tieltä. (tähän ihmettely hymilö, muttei ole semmosta tässä)
@Vallgren
Jaa.. olisko siinä, tosiaan itekin just sohvalla niin enpä muista mikä nämiskä siinä on. Täytyypä huomenissa ihmetellä.
Juu just ne, mutta ne haluaisin just pois päältä, turha keksintö, muutoin kuin parkkeeratessa. joissain autoissa saa yksinkertaisesti napista painamalla pois päältä. Eikä se ole niin helppoa siirtää rakennusmassaa pihalletulo tieltä. (tähän ihmettely hymilö, muttei ole semmosta tässä)
@Vallgren
Jaa.. olisko siinä, tosiaan itekin just sohvalla niin enpä muista mikä nämiskä siinä on. Täytyypä huomenissa ihmetellä.
2019 S213
Re: W213 E-sarja topikki
@Vallgren
Juu siinähän se nappi olikin, kiitos
En tiedä miten, mutta jotenkin kuvitellut sen olevan peruutuskameran deletointinappi, mutta sehän deletoidaan taas valikosta.
Suomenkielinen puhelimen ohjekirja appi puhuu kokoajan parktronicista, niin en siitä tajunnut. Ohjekirjasta kun yrittää etsiä tutkiin liittyvää niin niistä ei löydy mitään poiskytkennästä. Jos taasen hakee juuri tuolla parktronic sanalla, niin sitten löytyy.
Juu siinähän se nappi olikin, kiitos
En tiedä miten, mutta jotenkin kuvitellut sen olevan peruutuskameran deletointinappi, mutta sehän deletoidaan taas valikosta.
Suomenkielinen puhelimen ohjekirja appi puhuu kokoajan parktronicista, niin en siitä tajunnut. Ohjekirjasta kun yrittää etsiä tutkiin liittyvää niin niistä ei löydy mitään poiskytkennästä. Jos taasen hakee juuri tuolla parktronic sanalla, niin sitten löytyy.
2019 S213
Re: W213 E-sarja topikki
Moro.
Tuollainen nahkainen avaimensuojus löytyy meseen. Saa useamman värisenä, aitoa nahkaa. Jotenkin taskussa kulkee paremmin, kun ei ole niin liukas, eikä naarmuunnu muiden avaimien seassa. Löytyy Ebaysta.
Tuollainen nahkainen avaimensuojus löytyy meseen. Saa useamman värisenä, aitoa nahkaa. Jotenkin taskussa kulkee paremmin, kun ei ole niin liukas, eikä naarmuunnu muiden avaimien seassa. Löytyy Ebaysta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
Re: W213 E-sarja topikki
Morjens,
Tässä harkinnassa 213 hankinta. Miten näissä menee nuo määräaikais huollot? Onko 100tkm ,125 ,150 jne...kilometrit ajoittuu juuri tuohon haitarillle omalla budjetilla. Mietinkin että kannattaako ostaa 100tkm ajettu joka ei ole vielä satkun huollossa käynyt vai esimerkiksi mielummin 130 ajettu johon on tehty jo 125tkm huolto? (Olettaen että huollot ovat näis kohdissa)
Tässä harkinnassa 213 hankinta. Miten näissä menee nuo määräaikais huollot? Onko 100tkm ,125 ,150 jne...kilometrit ajoittuu juuri tuohon haitarillle omalla budjetilla. Mietinkin että kannattaako ostaa 100tkm ajettu joka ei ole vielä satkun huollossa käynyt vai esimerkiksi mielummin 130 ajettu johon on tehty jo 125tkm huolto? (Olettaen että huollot ovat näis kohdissa)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: W213 E-sarja topikki
Huoltoväli on 25tkm tai yksi vuosi. Harvoin enää 100tkm jälkeen sattuvat suoraan 25tkm kerrannaisiin. Jos siis seuraavan huollon ajankohta mietityttää niin tilanne kannattaa aina varmistaa myyjältä.L1nkku kirjoitti: ↑Ma 08.03.2021 23:15 Morjens,
Tässä harkinnassa 213 hankinta. Miten näissä menee nuo määräaikais huollot? Onko 100tkm ,125 ,150 jne...kilometrit ajoittuu juuri tuohon haitarillle omalla budjetilla. Mietinkin että kannattaako ostaa 100tkm ajettu joka ei ole vielä satkun huollossa käynyt vai esimerkiksi mielummin 130 ajettu johon on tehty jo 125tkm huolto? (Olettaen että huollot ovat näis kohdissa)
Jos merkkarin hintoihin peilaa niin juuri tehty huolto on ostaessa muutaman satasen säästö. Kaikki toki kotiinpäin, mutta ei tuolla pitkässä juoksussa juuri ole merkitystä.
Star @ Mikkeli
Onko harrastukset tähdellisiä jos harrastaa tähdellisiä?
Onko harrastukset tähdellisiä jos harrastaa tähdellisiä?
Re: W213 E-sarja topikki
125tkm kohdalla/välein tulee automaattilaatikkoöljyn vaihto. +300-600e normaalin laskun päälle. muutenhan noissa ei mitään erityisen kallista ylimääräistä ainakaan dieseleissä tule. polttoainesuodatin silloin kuin huoltokoodi sen sattuu pyytämään,reilu satasen homma.
auton kunto se tärkeämpi, itse valitsen mielummin siistin ja pidettyn 150tkm matka-ajoa menneen ja maalipinnaltaan siistin kuin vähemmänajetun ja kuluneen.
auton kunto se tärkeämpi, itse valitsen mielummin siistin ja pidettyn 150tkm matka-ajoa menneen ja maalipinnaltaan siistin kuin vähemmänajetun ja kuluneen.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: W213 E-sarja topikki
Hyviä pointteja kyllä, kiitos!
Onko 100-200tkm kohdalla mitään isompia huoltoja odotettavissa? Miten on esimerkiksi alusta kestänyt, se taitaa olla isompi lovi lompakkoon jos hajoaa. Ei kyllä noilla kilsoilla kaiketi pitäisi hajota vielä.
Toisena vaihtoehtona on w205, mutta ei siinä paljoakaan halvemmat huollot taida olla....
Onko 100-200tkm kohdalla mitään isompia huoltoja odotettavissa? Miten on esimerkiksi alusta kestänyt, se taitaa olla isompi lovi lompakkoon jos hajoaa. Ei kyllä noilla kilsoilla kaiketi pitäisi hajota vielä.
Toisena vaihtoehtona on w205, mutta ei siinä paljoakaan halvemmat huollot taida olla....
Re: W213 E-sarja topikki
Onko foorumilaisista ketään päivitellyt w213 koriin AMG linen tai amg korisarjaa ? Itsellä oli tarkoitus ostaa w213 AMG line paketeilla, mutta sopivasti sain muutaman tonnin halvemmalla hyvillä varusteilla olleen 213 ilman tätä pakettia. Aika pappamallihan tuo ulkoapäin on, joten vähän tarvisi saada ehostettua ulkokuorta.
Re: W213 E-sarja topikki
Yks liettuan mies tuossa Vantaalla jolta hain jotain osia oli juuri tehnyt ko muutoksen. Jos ostaa täydellisen paketin, eli korisarjan, niin aika bolt-on juttuhan se. Tämä kaveri oli tehnyt alkuperäisillä purkuosilla ja manasi pikkuhilujen hintaa mitä oli joutunut veholta ostamaan. Eli siis jos käyttää purkuosia niin olisi hyvä saada sitten ihan kaikki siitä purkuautosta kerralla, tai sitten ostaa sen kiinalaisen replicasarjan, mikä ilmeisesti on ihan ok sekin. Tietysti pitää ottaa huomioon onko auto vaikka 200D tai 220D tai isompi kun noissa kaksatkuissa on esim. Vaan yks änkkäri takana eikä toimivia pakoputken ulostuloja puskurissa, kun taas isommissa koneissa on. Etupuskurin kanssa nyt tulee todennäkösesti maski mukana, joten eipä suurta väliä onko avantgarde lähtökohtaisesti vai ei. Sivuhelmathan muuttuu sit kromittomiin, mutta leveämpiin. Mä voin kyllä sellaset kromilistalliset oe helmat ostaa jos sellaset jää yli! Etupäässä muistaakseni sit vaihtuu etummainen pohjamuovi kun päivittää AMG puskurin.. mutta joo, kaippa se sen 2000-3000€ kirpasee kun ton homman tekee ja puolet siitä menee maalarille ellei nyt sitten suhteilla saa jostain. Jossain 1500-2000€ luokkaan olen nähnyt noita sedanin paketteja myynnissä ebay/aliexpress/alibaba, mutta farkussa joutunee hankkimaan oe takapuskurin.Järä88 kirjoitti: ↑Ti 09.03.2021 09:00 Onko foorumilaisista ketään päivitellyt w213 koriin AMG linen tai amg korisarjaa ? Itsellä oli tarkoitus ostaa w213 AMG line paketeilla, mutta sopivasti sain muutaman tonnin halvemmalla hyvillä varusteilla olleen 213 ilman tätä pakettia. Aika pappamallihan tuo ulkoapäin on, joten vähän tarvisi saada ehostettua ulkokuorta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
näemmä pitää vanha totuus amgi paketissa kutinsa vieläkin, sen minkä osto hinnassa säästää välirahana.... katoaa amgi satsin jälkiasennuksessa (ja ylikin).
Re: W213 E-sarja topikki
Laatikon öljynvaihtoa ei taida alle 500€ saada?-230k- kirjoitti: ↑Ti 09.03.2021 02:44 125tkm kohdalla/välein tulee automaattilaatikkoöljyn vaihto. +300-600e normaalin laskun päälle. muutenhan noissa ei mitään erityisen kallista ylimääräistä ainakaan dieseleissä tule. polttoainesuodatin silloin kuin huoltokoodi sen sattuu pyytämään,reilu satasen homma.
auton kunto se tärkeämpi, itse valitsen mielummin siistin ja pidettyn 150tkm matka-ajoa menneen ja maalipinnaltaan siistin kuin vähemmänajetun ja kuluneen.
125k on liikaa, vaikka tehdas niin ilmoittaa. 50-60k olis hyvä.
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: W213 E-sarja topikki
Tämä pitää hyvin paikkansa. Kyllä se vaan taitaa halvimmaksi tulla ostaa valmiina, vaikka sillon vähän kirpaseekin. Tai sit pitää hyväksyä itsensä istumassa pappamallissa

Edit: niin ja sit jos haluaa vielä sisustaan AMG rattia, penkkiä, mustaa kattoverhoilua yms. Niin siihen se toinen mokoma harrasteyksiköitä.
Viimeksi muokannut EVO X, Ti 09.03.2021 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Tais olla 470€ mitä itse sain tarjouksen vaihdosta paikalliselta korjaamolta, mutta joo kuulemma osat on jo lähemmäs sen 400€, niin eipä siinä paljoa taida pelivaraa olla. Itse aion tällä 9G:llä pitää tuon 125tkm vaihtovälinä. Aiemmissa olen pitänyt sen 60tkm, mutta en ajatellut laittaa 2-3krt summaa tollaseen joka toinen vuosi.aroline kirjoitti: ↑Ti 09.03.2021 18:08Laatikon öljynvaihtoa ei taida alle 500€ saada?-230k- kirjoitti: ↑Ti 09.03.2021 02:44 125tkm kohdalla/välein tulee automaattilaatikkoöljyn vaihto. +300-600e normaalin laskun päälle. muutenhan noissa ei mitään erityisen kallista ylimääräistä ainakaan dieseleissä tule. polttoainesuodatin silloin kuin huoltokoodi sen sattuu pyytämään,reilu satasen homma.
auton kunto se tärkeämpi, itse valitsen mielummin siistin ja pidettyn 150tkm matka-ajoa menneen ja maalipinnaltaan siistin kuin vähemmänajetun ja kuluneen.
125k on liikaa, vaikka tehdas niin ilmoittaa. 50-60k olis hyvä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Oli aikaisemmin puhetta hiukkaspoltosta ja flektin huutamisesta.
Kävin eilen illalla velipojan luona. Matkaa 50km ja parin viikon pätkäajojen jälkeen auto pääsi lämpenemään kunnolla. Pakkasta oli poistullessa 25 ja 30 asteen välillä. Moottoritiellä ajattelin katsoa keskinäytön kautta miten auto jaksaa pitää lämpöjä. Mittariston mittari näytti normaalit 90 mutta sehän ei aina ole todellisuus.
Poltto oli lähtenyt päälle ja lämmöt näytti 114 astetta.
Taajamaan tullessa putosi 108 asteeseen. Jätin kotipihalle jyskyttämään tyhjäkäyntiä 20 minuutin ajaksi ja poltto oli loppunut. Lämmötkin laskeneet 78 asteeseen.
Joten ei mikään ihme jos flekti huutaa hetken jos kesken polton sammuttaa.
Kävin eilen illalla velipojan luona. Matkaa 50km ja parin viikon pätkäajojen jälkeen auto pääsi lämpenemään kunnolla. Pakkasta oli poistullessa 25 ja 30 asteen välillä. Moottoritiellä ajattelin katsoa keskinäytön kautta miten auto jaksaa pitää lämpöjä. Mittariston mittari näytti normaalit 90 mutta sehän ei aina ole todellisuus.
Poltto oli lähtenyt päälle ja lämmöt näytti 114 astetta.

Taajamaan tullessa putosi 108 asteeseen. Jätin kotipihalle jyskyttämään tyhjäkäyntiä 20 minuutin ajaksi ja poltto oli loppunut. Lämmötkin laskeneet 78 asteeseen.
Joten ei mikään ihme jos flekti huutaa hetken jos kesken polton sammuttaa.

w213, w124
Re: W213 E-sarja topikki
Minkä kokoisia kesävanteita muilla on ollut alla ? Rengasmelu tosiaan on kohtalaista jo omilla 17" talvirenkailla ja kesäksi olen katsellut 19"-20" tuuman GMB stellarin vanteita. Autossa siis ei ole AMGl linen pakettia, mutta ilmaalusta löytyy, joten mieto madallus myös varmasti on paikallan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: W213 E-sarja topikki
Täällä on alla talvirenkaina myös 17", mutta kun vaihdoin RunFlat-saksankitkat normaaleihin pohjoismaisiin kitkoihin, hiljeni rengasmelu huomattavasti.
Kesäksi on odottamassa alkuperäiset 20", mutta niistä ei vielä sen enempää kokemusta. Niissäkin tosin kumit vaihtuu ensin ja ei-RunFlatit on tulossa. Kokemuksen mukaan tuo jäykkä runko lisää rengasmelua huomattavasti, tosin noissa MOE eturenkaissahan on jotain ääntä vaimentavaa vaahtoa sisällä..
Kesäksi on odottamassa alkuperäiset 20", mutta niistä ei vielä sen enempää kokemusta. Niissäkin tosin kumit vaihtuu ensin ja ei-RunFlatit on tulossa. Kokemuksen mukaan tuo jäykkä runko lisää rengasmelua huomattavasti, tosin noissa MOE eturenkaissahan on jotain ääntä vaimentavaa vaahtoa sisällä..

Star @ Mikkeli
Onko harrastukset tähdellisiä jos harrastaa tähdellisiä?
Onko harrastukset tähdellisiä jos harrastaa tähdellisiä?
Re: W213 E-sarja topikki
Moro.
Itellä ollu talvirenkaana 18" vanteella Nokian hakka 9 koossa 245/45/18. Äänekäshän se on, mutta tänä talvena nastat ovat olleet paikallaan näillä pohjoisen liukkailla syrjäteillä. Kesävanteeksi tilasin myös 18" vanteet ja Contin renkaat samassa koossa, eli 245/45/18. Ei ole vielä kokemusta kesärenkaista ja niiden äänekkyydestä. Vanteeksi otin perinreisen MB:n vanteen, tyyppiä en muista, mutta ohessa kuva niistä.
Itellä ollu talvirenkaana 18" vanteella Nokian hakka 9 koossa 245/45/18. Äänekäshän se on, mutta tänä talvena nastat ovat olleet paikallaan näillä pohjoisen liukkailla syrjäteillä. Kesävanteeksi tilasin myös 18" vanteet ja Contin renkaat samassa koossa, eli 245/45/18. Ei ole vielä kokemusta kesärenkaista ja niiden äänekkyydestä. Vanteeksi otin perinreisen MB:n vanteen, tyyppiä en muista, mutta ohessa kuva niistä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
Re: W213 E-sarja topikki
Nuo on alunperin Exclusive-varustelutason mukana tulleet vanteet. Sopivat ulkonäön puolesta hyvin.
w213, w124
Re: W213 E-sarja topikki
18" Mercedes 10 Spoke Wheels
Part number: A21340111007X45 - A2134011100647X45
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Mulla on kesällä 21" vanteet 255/30 ja 295/25 rengastuksella. Tulivat auton mukana ja eivät ole ollenkaan niin pahat esim. rengasmelun suhteen, kuin mitä olisin veikannut etukäteen. Toki talvipyörät eli 245/40 R19 nastat eivät nekään tunnu kovin äänekkäiltä noiden kesäpyörien jälkeen..Järä88 kirjoitti: ↑To 11.03.2021 10:01 Minkä kokoisia kesävanteita muilla on ollut alla ? Rengasmelu tosiaan on kohtalaista jo omilla 17" talvirenkailla ja kesäksi olen katsellut 19"-20" tuuman GMB stellarin vanteita. Autossa siis ei ole AMGl linen pakettia, mutta ilmaalusta löytyy, joten mieto madallus myös varmasti on paikallan.

Airmatic + AMG-paketti löytyy myös ja ei tuota kyllä kovin paljoa pystyisi laskemaan Sport + -asetuksesta, jos ajaakin pitää.
Onkohan näissä muuten mitään eroa alustan korkeudessa, jos on AMG-paketti + airmatic vs. pelkkä airmatic?
Re: W213 E-sarja topikki
19" GMP Stellarit alla: edessä 8,5" vanne 245/40 rengastuksella ja takana 9,5" vanne 275/35 rengastuksella. Rengastuksena toimii Hankook S1 Evo2. Oikein toimiva paketti. Ei ainakaan omaan korvaan tule häiritsevää ajomelua.Järä88 kirjoitti: ↑To 11.03.2021 10:01 Minkä kokoisia kesävanteita muilla on ollut alla ? Rengasmelu tosiaan on kohtalaista jo omilla 17" talvirenkailla ja kesäksi olen katsellut 19"-20" tuuman GMB stellarin vanteita. Autossa siis ei ole AMGl linen pakettia, mutta ilmaalusta löytyy, joten mieto madallus myös varmasti on paikallan.
Re: W213 E-sarja topikki
Talvella nyt AMG 18” 8,5/9” ja 245/45R18 Continental Vikingcontact 7 kitkat. Ei mitään valittamista rengasmelusta.
Kesäksi tulossa W222 OE Roulette 20” 8,5/9,5” ja niille 245/35R20 ja 285/30R20 Nexen N’fera SU1 kumit. Metriäkään noilla ei ole vielä ajettu joten ei kokemusta. Nexeneitä (n’fera SU4) olen käyttänyt nyt pelkästään kolmessa viimeisessä käyttömersussa viimeisen 5-vuoden aikana. Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen laatuun, kestävyyteen, pitoon, hiljaisuuteen ja hintaan.

Kesäksi tulossa W222 OE Roulette 20” 8,5/9,5” ja niille 245/35R20 ja 285/30R20 Nexen N’fera SU1 kumit. Metriäkään noilla ei ole vielä ajettu joten ei kokemusta. Nexeneitä (n’fera SU4) olen käyttänyt nyt pelkästään kolmessa viimeisessä käyttömersussa viimeisen 5-vuoden aikana. Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen laatuun, kestävyyteen, pitoon, hiljaisuuteen ja hintaan.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
En tiedä että mahtaako tuossa olla eroa ja onko varustekoodissa eroa, mutta itsellä Avantgardessa Air Body Control löytyy varustelistauksesta koodilla 489 AIRMATIC Dual Control/semi-active air suspension.melastinen kirjoitti: ↑To 11.03.2021 18:08 Onkohan näissä muuten mitään eroa alustan korkeudessa, jos on AMG-paketti + airmatic vs. pelkkä airmatic?
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W213 E-sarja topikki
Comfort=>Sport, tässä asennossa auton korkeus putoaa n.15-30mm , ja iskarit jäykistyy hiukan, että "keinuminen" loppuu. Ei kuitenkaan täristä.melastinen kirjoitti: ↑To 11.03.2021 18:08
Airmatic + AMG-paketti löytyy myös ja ei tuota kyllä kovin paljoa pystyisi laskemaan Sport + -asetuksesta, jos ajaakin pitää.
Onkohan näissä muuten mitään eroa alustan korkeudessa, jos on AMG-paketti + airmatic vs. pelkkä airmatic?
Lisäksi on maastoasento mökkiteille. Nostaa auton ehkä n. 100mm
Re: W213 E-sarja topikki
Nouseeko 213 noin paljon? 211 ja 212 airmatic nosti ehkä 40mm max (en muista tarkkoja speksejä, saattoi olla vähemmänkin)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Kyllä tuo Sport+ tiputtaa mielestäni vielä hiukan lisää korkeutta Sportista. Toki voin olla väärässäkin.EemeliErkki kirjoitti: ↑Pe 12.03.2021 11:09Comfort=>Sport, tässä asennossa auton korkeus putoaa n.15-30mm , ja iskarit jäykistyy hiukan, että "keinuminen" loppuu. Ei kuitenkaan täristä.melastinen kirjoitti: ↑To 11.03.2021 18:08
Airmatic + AMG-paketti löytyy myös ja ei tuota kyllä kovin paljoa pystyisi laskemaan Sport + -asetuksesta, jos ajaakin pitää.
Onkohan näissä muuten mitään eroa alustan korkeudessa, jos on AMG-paketti + airmatic vs. pelkkä airmatic?
Lisäksi on maastoasento mökkiteille. Nostaa auton ehkä n. 100mm