Onhan siinä perkaamista, eiköhän tuo tiheys kartta ole käytössä laskennalle, kun määrät on mm3 mitä käytetään ja mitkä näkyvät starissa.
Siis tuo korjattu tiheys.
No se on tietenkin jossain sekin, mutta siitä olen varsin vakuuttunut, että jos yleistesteri näyttää jotain ja jollain yksiköllä, niin eipä sieltä CAN-väylästä tule kuin lukuarvo. Ei ole yksikköä perässä. Star saattaa sen oikeasti tietää, yleistesteri ei.
.
Sellaista olen otse ollut huomaavinani, että suutinkartta on aina mm^3
Jos paineohjattu, niin loppukin mm^3
Jos taa ilmamassa/lmbda, niin suutinkarttaa lukuunottamatta kaikki muu on väännetty mg.si.
Mielestäni sillekkin oli bittinsä sille valinnalle, mutten nyt millään muista, missä. Jotenkin sellainen aavistus olisi, että aivan alussa.
Toi aavistus antaa jo vähän suuntaa, kiitos.
Mukavaa nähdä vähän muidenkin tonkimisia, eikä aina vaan omia ruudun kaappauksia olssista. Tietoa ei ole koskaan liikaa, se tästä tekee harrastamisen arvoisen homman, mielenkiinto ei lopu heti kesken kun ei ole liian helppoa.
Siinä sivussa saa sitten autoa vähän pirteämmäksi tai jotain muita juttuja muutettua mitä mieli tekee muuttaa tai parantaa.
No aika loogistahan se olisi laskennan kannalta jos se varsinkin suutinkartassa on tilavuutena kun sitä vähän enemmän ajattelee. Ja kyllähän se tässä on niin muuallakin sikäli kuin tiedän. Damos vaan hämäävästi antaa usein molemmat, tyyliin valitse näistä.
Mistä selviää mikä autossa oleva Delphin versio on , siis esim. crd3.10 ?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Onko kellään ideaa miksi OM642 nostaa ahtopaineen niin hitaasti? Ja hitaalla tarkoitan nyt niin hidasta että täysi ahto toteutuu vasta 3-4 vaihteen jälkeen täyskaasuvedossa. Vaihde kerrallaan se nousee ja ehkä vitosella paikaltaan siellä on täydet paineet.
EGR tuosta on poistettu käytöstä. Ja se pakopaineen säätöpiiri on helkutin monimutkainen. Jotenkin tulee mieleen liittyykö se siihen.
Ei ole tulpattu takaa vaan edestä. Katsoin vanhoja CAN-loggauksia ja tuli vähän liioiteltua aiemmin, kyllä nelosvaihteella jo on täydet paineet, kolmonen juuri pääsee lopusta pyydetylle tasolle.
Loggaa se ahto ja syöttö mitä sallii esim 2 vaihteella johkin jyrkkään mäkeen. Etsi sillä tiedolla binääristä, jos löytyy jotain mielenkiintoista.
Tällä etsin joskus yhdestä autosta rajoja ja löysinkin. Rajoitti vaihtella syöttöä, eikä ahtoa tullut.
Metusalem kirjoitti: ↑Su 28.02.2021 12:32
Mistä selviää mikä autossa oleva Delphin versio on , siis esim. crd3.10 ?
Testerillä tai ecu moottorin suojan alla ni siinä on tarra.
Siinä lukee BOCH! Luulin, että nämä on Delphin ruiskuilla?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
teemu5566 kirjoitti: ↑Ti 02.03.2021 13:48
w204 on delphi.
Erikoista, että GLK.hon on laittettu Boshilainen.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Kummat lienevät paremmat toimimaan / kestämään ja kummasta saa enemmän tehoa pelkällä ohjelmalla?
Tietenkin taitaa olla mahdoton sanoa tutkimatta ensin auto testerillä tehoista, kun ei tiedä onko tuossa ne isommat 250:sen suuttimet vai normaalit 220:sen.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
.
Om651,ssä on aina Delphin kommonrail pumppu.
Boschin ohjelma on helpompi ja suuttimet hiukan paremmat kestävyydeltään.
Tehoeroa ei valmistajien välillä oikeastaan ole ja jos onkin, niin se on delphin hyväksi.
Onko se koodi siinä suuttimessa, kun en pääse nyt katsomaan, kun auto on toisaalla?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Ok. Kiitos. Pyydän ajomiestä katsomaan sen valmiiksi.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)